miksi juuri minun lapseni?
Kaiken pitäisi olla hyvin. Kun tulin suunnitellusti raskaaksi, elin esimerkillisesti, pidin huolta ruokavaliosta ja liikunnasta enkä ede skäynyt sellaisissa paikoissa joissa joku muu tupakoi. Lapsi syntyi luomuna ja imetin niin kauan kuin voin, vaikkei se montaa kuukautta ollutkaan. Lapsi meni kyllä päivähoitoon vuoden vanhana, mutta hyvälle perhepäivähoitajalle. Meillä on omakotitalo hyvällä asuinalueella, kunnialliset ammatit ja 2 autoa, harrastetaan retkeilyä koko perheen voimin. Olen vienyt lasta harrastuksiin niin kuvataidekerhoon kuin jalkapalloon ja uimakouluunkin - tosin vain yhteen kerrallaan. On ollut rakkautta - paljon - ja rajoja välttämättömässä määrässä. Me olemme ihan tavallisia, kotona viihtyviä ihmisiä jotka vietämme todennäköisesti keskimääräistä enemmän aikaa keskenämme. Emme tappele, emmekä kännää, emme hakkaa lapsia, emme hauku naapureita. Miksi juuri minun lapseni silti on häirikkö?
Kommentit (6)
Mä en tiedä yhtään millaisissa oloissa lapsesi elää.. Ihan kuin olisit joutunut lapsesi vuoksi uhraamaan jotain, kun olet harrastuksiin roudannut..
Ei pahalla, mut kun nyt kysyit..
Olisiko kiintymyssuhde jäänyt puolitiehen? Oletko ehtinyt antaa aikaa lapsellesi kun olet käynyt töissä? Kunniallinen ammatti ei ehkä aina olekaan se tärkein elämässä...
tuli vaan mieleen kun pihan " häirikkö" on perheensä ainoa lapsi. Muuten ihan kiva tyttö mutta hänen on jotenkin kohtuuttoman vaikeaa jakaa asioita, leluja, keinuja, vuorotella tms.
Taidat kuitenkin olla porvoosta
kuulostaa vähän näin näppituntumalta että kotona vietetty rauhallinen " olla vaan" meininki olisi jäänyt aika lailla vähiin, ja sitähän lapsi kyllä tarvitsee aika paljon pienenä, muuten tulee levottomaksi, näin minä näkisin, auttaisiko jos vähentäisitte harrastuksia ja yrittäisitte enemmän viettää aikaa perheen kanssa kotona.
Eli ei kasvatuksesta johtuvaa. Älä syytä itseäsi.