Millainen nainen aloittaa suhteen varattuun mieheen?
Ainakin yksi on suurperheen äiti, itsekin varattu. Silti toisten miehiä ei pysty jättämään rauhaan. Keskustelee miesten kansa miesten parisuhteista, pohtii vaimojen mielenterveyttä ja tukee eroamaan. Toivottavasti ei osu kohdallesi!
Kommentit (846)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varatut miehet ovat aika kiihteitä sängyssä ja sen takia sopivat hyvin seksisuhteeseen. Vaimosta ja lapsista ei ikinä puhuta yhtikästä mitään. Eikö tämä ole kaikkien etu? Vaimo saa pitää kotonaan hyväntuulisen miehen, joka huolehtii taloudesta, ja minä saan nauttia siitä hyvästä seksistä ja seurasta.
Vaimo saa elää valheessa. Ei, se ei todellakaan ole silloin hänen etunsa. Kun häneltä tuskin on kysytty, haluaako hän elää näin. Vaan hänet pakotetaan siihen.
Kannattaa hoitaa sitten ne seksiasiat vähän paremmin siellä kotona.
Yksikään toinen nainen ei tiedä totuutta pettäjän kotona tapahtuvasta seksielämästä. Mies, joka kykenee pettämään puolisoaan ja valehtelemaan tälle päin naamaa, kykenee kyllä sen sille toiselle naisellekin tekemään ja ihan silmää räpäyttämättä. Jos oikeasti te varattuihin sekaantujat uskotte noin sokeasti mitä toinen suustaan suoltaa, niin suosittelen lämpimästi terapiaa.
Kirjoitin jo aikaisemmin, että tässä ketjussa vaimoilla näyttää olevan suuri huoli siitä, mitä aviomiehet kertovat rakastajattarilleen heidän koti- ja seksielämästään. Mutta taitaa usein olla niin, ettei vaimoista ja heidän seksielämästä oikeasti puhuta yhtään mitään. Eiköhän niillä aviomiehillä ja rakastajattarilla ole muuta tekemistä ja puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varatut miehet ovat aika kiihteitä sängyssä ja sen takia sopivat hyvin seksisuhteeseen. Vaimosta ja lapsista ei ikinä puhuta yhtikästä mitään. Eikö tämä ole kaikkien etu? Vaimo saa pitää kotonaan hyväntuulisen miehen, joka huolehtii taloudesta, ja minä saan nauttia siitä hyvästä seksistä ja seurasta.
Vaimo saa elää valheessa. Ei, se ei todellakaan ole silloin hänen etunsa. Kun häneltä tuskin on kysytty, haluaako hän elää näin. Vaan hänet pakotetaan siihen.
Yksikään toinen nainen ei tiedä totuutta pettäjän kotona tapahtuvasta seksielämästä. Mies, joka kykenee pettämään puolisoaan ja valehtelemaan tälle päin naamaa, kykenee kyllä sen sille toiselle naisellekin tekemään ja ihan silmää räpäyttämättä. Jos oikeasti te varattuihin sekaantujat uskotte noin sokeasti mitä toinen suustaan suoltaa, niin suosittelen lämpimästi terapiaa.
Kirjoitin jo aikaisemmin, että tässä ketjussa vaimoilla näyttää olevan suuri huoli siitä, mitä aviomiehet kertovat rakastajattarilleen heidän koti- ja seksielämästään. Mutta taitaa usein olla niin, ettei vaimoista ja heidän seksielämästä oikeasti puhuta yhtään mitään. Eiköhän niillä aviomiehillä ja rakastajattarilla ole muuta tekemistä ja puhumista.
Varmaan juu, siihen asti kun alkaa se ”mikset sä jätä sitä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa oleva nainen, enkä todella pysty ymmärtämään, mikä ihmeen vastuu sillä toisella naisella voi muka potentiaalisesti olla? Tai mitä ihmeen solidaarisuutta pitää tuntea tuntematonta ihmistä kohtaan? Harvalle muutenkaan se parisuhde on mikään elämän korkein muoto, jota pitää jotenkin erityisesti arvostaa tai kunnioittaa.
Jos mieheni haluaa pettää, ei minua lohduta yhtään, että se jäi tekemättä vain koska nainen sanoi ei. Mikä ihmeen arvo sillä on? Jos mies pettää, mies pettää, hänen päätös ja seuraukset ovat hänen. En osaa edes kuvitella, että välittäisin siitä, kenen kanssa tämä tehtiin tai osaisin mitenkään miettiä tätä toista osapuolta. Hän on ulkopuolinen ihminen, joka ei ole missään vastuussa mieheni päätöksistä.
Tällainen ajatusmaailma, mitä täällä joillain on, on erittäin vieras minulle. Uskon, että tämä on nimenomaan tunneasia monelle eikä liity mitenkään logiikkaan tai järkeen
Pettäjistä saisi ihan oman keskustelunsa, tämä ketju on varattuihin sekaantuvista. Siksi täällä keskitytään keskustelemaan heistä ja heidän roolistaan. Tottakai parisuhteen näkökulmasta suurin syyllinen on se parisuhteessa oleva joka pettää. Mutta pettämisen mahdollistamiseen tarvitaan se toinenkin osapuoli. Ja on todella vaikea ymmärtää, miten niin moni pitää täysin hyväksyttävänä omalta osaltaan olla edistämässä toimintaa, jolla pahimmillaan romutetaan jonkun ihmisen luottamus toisiin pysyvästi. Vastuu on ehkä liian vahva sana, mutta kyllä minusta jokaisen pitäisi pyrkiä muita ihmisiä sen verran ajattelemaan, että odottaa ainakin eron olevan ensin selvä. Minulle taas on todella vieras ajatus, ettei piittaisi lainkaan siitä, mikä vaikutus omalla toiminnalla on muihin ihmisiin. Suorastaan pelottava ajatus. Ei tuntemattomista tarvitse vastuuta ottaa, mutta kukaan ei ansaitse joutua elämään valheessa. Pettäjä on ensisijaisesti se joka paskimmin toimii, mutta ei siihen toimintaan tietoisesti osallistuminen kyllä kerro kenestäkään kauheasti mitään hyvää.
Mulla (niin kuin varmaankin suurimmalla osalla suomalaisia) on tuolla vaatekaappi täynnä henkkamaukan, veromodan ja onlyn jne. vaatteita, jotka joku kolmannen maailman pikkulapsi on omellut kahden euron päiväpalkalla ilmastoimattomassa hikipajassa. Mun (ja monen muun suomalaisen naisen) luomiväreissä on helmiäisväriä, joka on tullut todennäköisesti jonkun Intialaisen pikkutytön keräämistä kivistä. Mä käyn lomamatkoilla Thaimaassa, missä länkkärit (myös monet suomalaiset) ostaa seksiä ihmisiltä, joilla ei ole mitään muuta tapaa saada elantoa kasaan.
Mun pointti on, että maailma on täynnä tuntemattomia, kärsiviä ja vääryyttä kokevia ihmisiä. Kuitenkin aika harva jaksaa niillä päätään pidemmän päälle vaivata. Yksi petetty, mutta siitä autuaan tietämätön aviopuoliso niiden tuhansien joukossa nyt ei ihan hirveästi enää lisää sitä kokemani maailmantuskaa määrää.
Whataboutismia
Näin suoraan sanoen: ostan niitä vaatteita kyselemättä niiden alkuperästä, koska ne on halpoja ja helppoja ja lisäksi vielä nättejä. Mä panin niitä miehiä kyselemättä niiden alkuperästä, koska ne olivat halpoja ja helppoja ja lisäksi vielä nättejä.
Tee mitä teet, mutta älä selittele tekojasi whatabout-jutuilla. Tuohon jos lähtee niin ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä tai olla huolissaan mistään, kun aina on joku pahempi asia. Tuolla tyylillä voit panna vaikka niitä lapsia jotka ompelee ne vaatteet, taatusti joku tekee jotain vielä pahempaa.
En mä tarkoita selitellä niitä juttuja, vaan ilmaista, että se petetty vaimo on mulle yhtä kaukainen asia kuin ne mun vaatteeni ompelevat pikkulapsetkin. Ja jos mä alkaisin tosissani miettimään kaikkea sitä p@skaa johon mä olen välillisesti osallinen, niin aika pitkä lista tulisi (niin kuin varmasti suurimmalla osalla ihmisistä). Kuitenkin suurin osa mun ajastani menee ihan tämän oman elämäni elämiseen ja arjen pyörittämiseen. Jos joku jannu käy täällä välillä pyörähtämässä pari tuntia, niin en todellakaan jaksa miettiä hänen elämäänsä kuin tasan sen pari tuntia joka oven avausten välillä kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on olleet vastauksia siihen, kun jotkut perustelevat miehen pettämistä mm. avioliiton huonolla seksielämällä. Tuossa kohti on ihan validia kyseenalaistaa, että kannattaakohan uskoa ihan kaikkea mitä se mies sanoo. Muussa tapauksessa tuskin ketään hirveästi kiinnostaa mitä siinä salasuhteessa puhutaan tai ollaan puhumatta. Mutta on suositeltavaa kyseenalaistaa ja epäillä aikalailla kaikkea mitä tulee sellaisen ihmisen suusta, joka pettämistä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne vaimot tiedä millaisia miehensä on sängyssä.
Ei tiedä välttämättä. Vaimo tietää vain sen minkälainen mies on hänen kanssaan sängyssä.
Mies voi olla ihan toisenlainen jonkun muun naisen sängyssä. Ja jonkun muunlaisen naisen.
Eihän vaimo ole katsomassa millainen mies on toisessa sängyssä.
Tosin ei se toinen nainenkaan katsomassa kotiseksiä, mutta mitä väliä? Jos mies on kiihkeä ja muutenkin mukava, niin se ja sama.
Minulle on aivan yksi hailee millaista seksiä miehellä on vaimonsa kanssa. Tottakai kuuntelen jos mies haluaa siitä puhua.
Minulle riittää kun olen itse tyytyväinen meidän keskinäiseen seksiin ja suhteeseemme ja bonusta on kun mieskin on tyytyväinen.
On mies sitten vaimonsa kanssa kerran vuodessa tai kerran päivässä, niin joka tapauksessa hän jostain syystä haluaa olla myös minun kanssani.
Se on vaimon ongelma miettiä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa oleva nainen, enkä todella pysty ymmärtämään, mikä ihmeen vastuu sillä toisella naisella voi muka potentiaalisesti olla? Tai mitä ihmeen solidaarisuutta pitää tuntea tuntematonta ihmistä kohtaan? Harvalle muutenkaan se parisuhde on mikään elämän korkein muoto, jota pitää jotenkin erityisesti arvostaa tai kunnioittaa.
Jos mieheni haluaa pettää, ei minua lohduta yhtään, että se jäi tekemättä vain koska nainen sanoi ei. Mikä ihmeen arvo sillä on? Jos mies pettää, mies pettää, hänen päätös ja seuraukset ovat hänen. En osaa edes kuvitella, että välittäisin siitä, kenen kanssa tämä tehtiin tai osaisin mitenkään miettiä tätä toista osapuolta. Hän on ulkopuolinen ihminen, joka ei ole missään vastuussa mieheni päätöksistä.
Tällainen ajatusmaailma, mitä täällä joillain on, on erittäin vieras minulle. Uskon, että tämä on nimenomaan tunneasia monelle eikä liity mitenkään logiikkaan tai järkeen
Pettäjistä saisi ihan oman keskustelunsa, tämä ketju on varattuihin sekaantuvista. Siksi täällä keskitytään keskustelemaan heistä ja heidän roolistaan. Tottakai parisuhteen näkökulmasta suurin syyllinen on se parisuhteessa oleva joka pettää. Mutta pettämisen mahdollistamiseen tarvitaan se toinenkin osapuoli. Ja on todella vaikea ymmärtää, miten niin moni pitää täysin hyväksyttävänä omalta osaltaan olla edistämässä toimintaa, jolla pahimmillaan romutetaan jonkun ihmisen luottamus toisiin pysyvästi. Vastuu on ehkä liian vahva sana, mutta kyllä minusta jokaisen pitäisi pyrkiä muita ihmisiä sen verran ajattelemaan, että odottaa ainakin eron olevan ensin selvä. Minulle taas on todella vieras ajatus, ettei piittaisi lainkaan siitä, mikä vaikutus omalla toiminnalla on muihin ihmisiin. Suorastaan pelottava ajatus. Ei tuntemattomista tarvitse vastuuta ottaa, mutta kukaan ei ansaitse joutua elämään valheessa. Pettäjä on ensisijaisesti se joka paskimmin toimii, mutta ei siihen toimintaan tietoisesti osallistuminen kyllä kerro kenestäkään kauheasti mitään hyvää.
En silti koe, että se toinen nainen edistää mitään. Se mieshän sen tilanteen luo. Ei kyse ole siitä, etteikö ajattele yhtään mitä oma toiminta vaikuttaa muihin, kun kyse on jostain vakavasta, mutta ihmiset nyt muodostaa suhteita ja tulee aina muodostamaan. Jos se pettäminen jää tapahtumatta vain siksi, että nainen sanoi ei, mielestäni on aivan sama kun olisin menty loppuun asti. Ei se yhdyntä mitään muuta eikä ole keneltäkään mitään pois ihan kliinisen toimintana. Eihän se oma puoliso välttämättä edes huomaa sen tapahtuneen. Olen edelleen sitä mieltä, ettei kenenkään ulkopuolisen tarvitse miettiä sekuntiakaan toisen luottamusta tai muita ongelmia tuossa tilanteessa. Ja edelleen, olen itsekin vaimo.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen vielä niin ihan kuka tahansa voi olla toinen nainen. Sitä ei todellakaan ole olemassa mitään tiettyä ihmistyyppiä. Mitä pidempään elämää on eletty, sitä enemmän sitä näkee. Moni ystävä on jossain vaiheessa näin toiminut syystä tai toisessa, vaikka olisikin nuorempana joskus vannonut toisin. Elämä on sotkuista, hankalaa ja monimutkaista. Ihmiset tekevät inhimillisiä virheitä. Ei siitä kannata kenenkään koko maailmaa kaataa ja ottaa liikaa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan juu, siihen asti kun alkaa se ”mikset sä jätä sitä”.
Hyvin harva varmaan halua pettäjämiehen, niitä vain käytetään hyvässä seksisuhteessa..
Ja silloin ei kiinnosta pätkääkään hänen vaimonsa elämä.
Otetaan esimerkki. Pera ja Mara ovat ukkomiehiä ja menivät baariin. Kummatkin haluavat iskeä naisen ja mennä sänkyyn.
Pera iskee Lissun ja menee jatkoille ja myös sänkyyn Lissun kanssa.
Sitten Pera menee kotiin vaimonsa luo ja elämä jatkuu.
Mara iskee Lillin, menee Lillin luo jatkoille, mutta Lilli sanoo ei. Maraa harmittaa niin vietävästi, mutta menee kotiin vaimonsa luo ja elämä jatkuu.
Kumpi mies on pettäjä? Vai ovatko molemmat?
Onko Lissu huono nainen ja Lilli hyvä nainen? Oliko miehillä vastuuta omasta käytöksestään ja aikomuksistaan? Onko Peran vaimo naimisissa pettäjän kanssa, mutta Maran vaimo ei, eli Mara on uskollinen mies?
Koska aikomus epäonnistui?
Suostuu se nainen tai sitten ei, niin mies on kuitenkin päätöksen pettämisestä ainakin ajatuksen tasolla jo tehnyt. Ja myös halukas viemään sen ajatuksen myös tekoon saakka.
Toinen nainen ei ole vastuussa miehen aikomuksista, ei edes voi olla.
Aikomus on ollut ennen tekoa. Taannehtivasti sitä ei enää voi mitätöidä tai perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he välttämättä tiedä. Sehän on totuus, että valtaosassa parisuhteista ei enää mitään hekumallista seksielämää ole. Jos on koskaan ollutkaan. Johan täälläkin saa joka päivä lukea aloituksia, kun ei ole seksiä tai sitä on harvoin. Vaikka se on mikä klisee, että varattu mies saattaa sanoa seksielämän olevan kotona kuollutta ja huonoa, niin se on samalla myös todennäköisesti ihan totta. Mies saattaa todellakin näyttää toiselle naiselle sellaisen seksuaalisen puolen, mitä kotona oleva puoliso ei ole koskaan nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Mies voi olla ihan erinlainen toisen naisen kanssa riippuen millainen on seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Mies voi olla ihan erinlainen toisen naisen kanssa riippuen millainen on seksissä.
Kyllä. Sitäpaitsi jos kotona on hekumallinen seksielämä ja siitä saa samat mitä toisen naisen kanssa, niin miksi edes ylläpitää mitään sivusuhdetta. Suurin osa ihmisistä kun ei petä ja riskeeraa kaikkea minkään vaihtelunhalun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen nainen. Annoin miehelle useamman kerran pakit, mutta silti halusi tavata ja olla yhdessä. Omassa suhteessaan ei saa seksiä, hellyyttä, huomiota tai muutakaan terveeseen parisuhteeseen kuuluvaa. Taistelin pitkään vastaan koko hommaa, mutta hän sai vakuuttuneeksi, että on käytännössä sinkku ja heidän suhde ohi. Ajan mittaan huomasin, ettei näin ollut. Vieläkin kitkuttavat suhteessaan, vaikka käytännössä molemmat tietävät, ettei heidän suhdetta pelasta enää mikään. Yhteinen talous on ainoa kiinnipitämisen syy.
Täällä moni alapeukuttaa meidän kakkosten kommenteille. Niin minäkin olisin tehnyt vielä silloin, kun en tällaista ollut kokenut. Minun tehtävä ei kuitenkaan ole pelastaa kenenkään suhdetta lopettamalla miehen aloittamaa sivusuhdetta. Kyllä pettävän suhteessa on jo pidemmän aikaa ollut ongelmia, jos toisen mukaan lähtee. Te alapeukuttajat voitte omassa naivismissanne alapeukuttaa täällä ja esittää olevanne parempia juuri niin paljon kuin haluatte. Totuus taustalla on toinen.
Vanha sananlasku "Tyhmä ei tajua ja viisas ei sano mitään" pitää tässä hyvin paikkansa.
Niin kukaan ei tiedä miten hienoja ja jaloja teidän sivusuhteet on, mutta sinä kuitenkin tiedät että noiden liitto on ohi vaikka ihme ja kumma ovatkin yhdessä? Ei sitten sitä mahdollisuutta ole että sinäkään et tiedä ihan kaikkea heidän liitostaan? Kertoiko mies paljonkin niistä hyvistä hetkistä ja onnellisista asioista? Ei tietenkään. Se ei silti tarkoita että niitä ei olisi, et vain ehkä ollut sopiva kohde jolle kertoa niistä. Voisiko olla?
Kirjoitin tästä suhteesta aiemmin ja siinä kerroin, oman tilanteeni. Voit lukea sen tästä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3364234/olen-toinen-nainen-mita-tehda?q…;
Keräilen pettäviä vahingossa miehiä. Monesti taustalta paljastuu vanha kakkonen jonka kanssa mies leikkii kotia. Muutaman kerran olen jäänyt kiinni.. kakkoselle. En oikein arvosta naista tai miestä joka on aloittanut suhteen pettämisellä.
Pitäisi varmaan alkaa tarkistamaan miten selviää asuuko samassa taloudessa naisia. Sen verran on tullut huijatuksi.
Olen varakas nainen, joka ei nyt halua mitään suhdetta sinkkumiehen kanssa. Eli joku varattu sopii erittäin hyvin seksisuhteeseen. Eli näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sitäpaitsi jos kotona on hekumallinen seksielämä ja siitä saa samat mitä toisen naisen kanssa, niin miksi edes ylläpitää mitään sivusuhdetta. Suurin osa ihmisistä kun ei petä ja riskeeraa kaikkea minkään vaihtelunhalun takia.
Ei siinä ole mitään tuollaista nyrkkisääntöä. Monet on yksinkertaisesti seksiriippuvaisia, monet nauttivat jännityksestä ja osa ihmisistä tykkää ihan valehdellakin pelkästä valehtelemisen ilosta. Se että pettää ei tosiaankaan välttämättä johdu siitä että hyvää seksiä ei olisi kotonakin tarjolla.
Jos asioita yhtään laittaa tärkeysjärjestykseen niin paljon pahempi asia on tukea esimerkiksi riistoa ja lapsityövoimaa sekä tuhota ympäristö kantamalla rättejä kotiin Henkka Maukasta ja Zarasta, kun voi tukea kestävää muotia, josta maksetaan muös tekijöille oikeaa palkkaa eikä riskeerata työpaikalla syöpäkemikaaleille.
Tai eläinten kidutuksen tukeminen syömällä tehotuotettua lihaa. Sen vaimon tilanne ei todella ole ihan ensimmäisenä mielessä, kun teen päivittäisiä valintoja - aikuinen länsimainen hyvinvointivaltio ihminen.
En sano, etteikö päivittäisillä valinnoilla ole merkitystä. Mutta en ole missään vastuussa tästä vieraasta, joka on tyytyväinen ettei mies petä vain ja ainoastaan siksi, että nainen sanoi ei miehen vonkaamisesta huolimatta. En todella ymmärrä, mikä arvo jollekin tuollaisella ”uskollisuudesta” on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään tuollaista nyrkkisääntöä. Monet on yksinkertaisesti seksiriippuvaisia, monet nauttivat jännityksestä ja osa ihmisistä tykkää ihan valehdellakin pelkästä valehtelemisen ilosta. Se että pettää ei tosiaankaan välttämättä johdu siitä että hyvää seksiä ei olisi kotonakin tarjolla.
Niin, se voi olla, että vaimo/mies tykkää kokata italialaista ruokaa. Hän saattaa valmistaa maailman parasta lasagnea, ihan tajuttoman hyvää risottoa ja varsin kelvollista pitsaa. Ja voihan se olla, että mies /vaimo tykkää italialaisesta ruoasta todella paljon. Mutta kyllä silti aina joskus saattaa tehdä mieli sushia, currya tai vaikka poronkäristystä.
Tee mitä teet, mutta älä selittele tekojasi whatabout-jutuilla. Tuohon jos lähtee niin ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä tai olla huolissaan mistään, kun aina on joku pahempi asia. Tuolla tyylillä voit panna vaikka niitä lapsia jotka ompelee ne vaatteet, taatusti joku tekee jotain vielä pahempaa.