Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette antaneet palkaksi tutulle, joka tulee auttanaan juhlissa?

Vierailija
02.02.2019 |

Kyseessä ylioppilasjuhlat ja avuksi pyydettäisiin muutamaksi tunniksi kahvia keittelemään ja auttamaan keittiössä. Tuttu siis kyseessä ja jotenkin pitäisi apu korvata. Rahalla (kuinka paljon?) vai jotenkin muuten?

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e tunnilta ja matkakulut jokaiselle apulaiselle.

Aivan väärä paikka on säästää palkoista, jos ei ole hyväksikäyttäjä.

Vierailija
42/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkasta? Sehän sitten varmaan ilmoitetaan verottajallekin. Sitten herää jo kysymys siitä, miksei saman tien palkata tarjoilijaa ja pidetä tutut tuttuina. Meillä ainakin kaveripiirissä autetaan puolin ja toisin ilman mitään palkkoja. Ei ihme että ihmisillä on rahat loppu jos kahvin tarjoilemisestakin pitää alkaa maksaa muille ihan tavallisissa juhlissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti ravintolaan tai lounasseteleitä

Miksi, voisitko perustella ?

Vierailija
44/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle ei sukulaiset antaneet mitään korvaukseksi avustani. Näitä on 2 tapausta. Minulle tuli vain kuluja.

Mut reilua olis korvata matkat ja tuntipalkaksi 20 euroa tunnilta.

Matkat olis toki reilua korvata jos toisella on varat vähissä. Kai sinä jo toisen sukulaisen kohdalla sanoit asiasta? 

Vierailija
45/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti ravintolaan tai lounasseteleitä

Miksi, voisitko perustella ?

Ellei ole päihdeongelmaa ?

Vierailija
46/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 2 kielimakkara-voileipää. T. Sosiaalityöntekijä-sulho

Vierailija
47/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tunnin hommasta 50e on ihan sopiva ja siihen lisäksi yli jääneitä tarjoiluja kotiinviemisiksi.

Varsinkin 2025 luvulla.

Vierailija
48/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-mamma kirjoitti:

100 euroa. En oo rikas, mutta olin niin kiitollinen.

En osaa jutella ihmisille, en kaataa kahvia. En älyä, mitä pitää tehdä milloinkin.

Missä vanhempasi ovat sitten olleet kun on pitänyt lasta kasvattaa? Outoa ettei joku osaa edes kahvia kaataa tai jutella vierailleen. Miksi edes järkätty juhlat ja kutsuit vieraita kylään jos et heidän kanssaan ajatellut edes jutella? Mikä järki siinä, että tämä tuttusi, jolle maksoit, juttelee sinun kutsumien vieraiden kanssa.

Itse antaisin tutulle, joka pyydetty tulemaan auttamaan tiskeissä ja hoitamaan kahvin kaadon, että voin keskittyä juttelemaan vieraitten kanssa, niin antaisin palkaksi ruokaa/herkkuja kotiin ja viinipullon. Sekä auttaisin seuraavan kerran häntä jos tarvitsee apua vaikka haravoinnissa tai kyytiä lentokentälle. Jos kyseessä joku naapurin tyttö niin sitten ehdottomasti rahaa, vaikka 50€ jos tulee pariksi tunniksi.

Vierailija
49/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tunnin hommasta 50e on ihan sopiva ja siihen lisäksi yli jääneitä tarjoiluja kotiinviemisiksi.

Varsinkin 2025 luvulla.

Tämän palstan on pakko olla täynnä persaukisia ihmisiä jos ihan oikeasti ylppäreiden tarjoiluista pyydetään rahaa (pl. pitopalvelu) ja vielä tuollaisia määriä. 

Vierailija
50/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN, miksi aina pitäisi varakkaiden saada "orjat" ilmaiseksi suvusta/ystäväpiiristä ? 

Voisi palkata sitten oikean keittiötyöntekijän, ettei sanomista tule.

Vastaus 49/49    21.04.2025  klo 17.54  vimppa kommenttiin.

Vierailija
51/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin 2 kielimakkara-voileipää. T. Sosiaalityöntekijä-sulho

Ihan järkky tyyliin Solsidanin Owe. Nämä sossut ovat ällöttäviä !

Vierailija
52/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannata kysyä, mitä tahtoisit vaivanpalkaksi ?

Ehdottaa itse jotain rahasummaa, tai 

palkkaa oikean työntekijän ?

Vierailija
53/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka- ja juomapalkalla jos asuu lähellä. Jos kyseessä nuori henkilö niin sitten lisäksi seteli 50€.

Toki jos olet ammatiltasi vaikka kampaaja, voit tarjota hyvitykseksi myös ilmaisen hiustenleikkuun ja värjäyksen. Tai jos sulla hevonen ja oot ratsastuksenopettaja niin vaikka pari ilmaista ratsastustuntia.

Ylioppilasjuhliin myös tämän keittiöapulaisen pitää laittautua ja osa käy ihan meikissä yms. Mikä myös maksaa. Eli kannattaa kysyä suoraan palkkatoivetta ennen juhlia. Ja vaikka meikkaisi itse ja tekisi kampauksen itse, niin meikit ja hiuslakka maksaa. Kukaan ei halua tulla tarjoilemaan spurgun näköisenä tutun ylioppilasjuhliin. Entä tarjoatko hänelle työasun vai tuleeko hän juhlamekossa vai pitääkö hänen käydä ostamassa mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita?

Vierailija
54/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannata kysyä, mitä tahtoisit vaivanpalkaksi ?

Ehdottaa itse jotain rahasummaa, tai 

palkkaa oikean työntekijän ?

Vierailija
55/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille ja opiskelijoille olen tarjonnut rahaa. 50-100 euroa. Sitten ruokaa ja juomaa pakataan mukaan, kun tekevät lähtöä. Toki syödä saa pitkin päivääkin.

Jos oma kaveri apuna tarjoan rahaa, ei ole kelvannut. Sitten ruoka- ja juomapalkalla. Yleensä on istuttu pitkään yöhön. Aivan ihanat istujaiset oli pari vuotta sitten, kun viimeinen meidän kaveripiirin lapsista sai lakin. Sellaista kaiken kattavaa sielunhoitoakin samalla. :)

Vierailija
56/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkasta? Sehän sitten varmaan ilmoitetaan verottajallekin. Sitten herää jo kysymys siitä, miksei saman tien palkata tarjoilijaa ja pidetä tutut tuttuina. Meillä ainakin kaveripiirissä autetaan puolin ja toisin ilman mitään palkkoja. Ei ihme että ihmisillä on rahat loppu jos kahvin tarjoilemisestakin pitää alkaa maksaa muille ihan tavallisissa juhlissa. 

Rauhotu. Sä olet varmasti hurjan pidetty ja suosittu sun piireissäs. Nussit pilkkuja ja puutut lillukanvarsiin.

ohis

Vierailija
57/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin nämä jakaantuu puolin ja toisin. Jotkut on aina saamapuolella ja kinuamassa apua muilta. Juhlat maksaa ja on turha ajattellakkaan että työvoima on se mistä säästetään. 

Vierailija
58/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019

2019

2019

Vierailija
59/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin eri kaupunkiin (omat bensat), olin keittiössä koko juhlien ajan ja siivosin lopussa. Emäntä sanoin että kiitos avusta ja isäntä ei sanonut sitäkään. Yhtään kertaa ei kumpikaan sanonut että levähtäisin tai istuisin vähän tai söisin pöydästä jotain. Oma-aloitteisesti söin keittiössä yhden leivän.

Olin orjana päivän. Oma syy kun en etukäteen varmistanut pakkaa mutta oletin ilmanmuuta että isäntäväki maksaa jotain mutta ei.

Miten jotkut viitsiikin toimia noin itsekkäästi. Ihmiset osaa olla kyllä tökeröitä.

Vierailija
60/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia pyydetäänkö tuttua, esim. naapuria, vaiko ystävää. Jos tuttua, hänelle on kohtuullista maksaa esim. 15 e tunti ja varmistaa, että saa työtä tauotettu ja itsekin syötyä. Mukaan hieman juhlaherkkuja ja viinipullo.

Ystävien kanssa mennään vuoroittain, eli ollaan avuksi. Rahaa ei yleensä kukaan halua, vaan mieluummin huomavaisuutta. Viimeksi kun olin ystävää auttamassa jäin yöksi. Seur. aamuna minua odotti runsas aamiaispöytä kuohareineen ja ennen junalle menoa käytiin vielä lounaalla hänen piikkiin. Ei mikään luxuspaikka, mutta hyvää ruokaa.

Parasta oli kuitenkin aika, jonka hän oli varannut minulle kun juhlissa ymmärrettävästi ei paljon kuulumisia ennätetty vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi