Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette antaneet palkaksi tutulle, joka tulee auttanaan juhlissa?

Vierailija
02.02.2019 |

Kyseessä ylioppilasjuhlat ja avuksi pyydettäisiin muutamaksi tunniksi kahvia keittelemään ja auttamaan keittiössä. Tuttu siis kyseessä ja jotenkin pitäisi apu korvata. Rahalla (kuinka paljon?) vai jotenkin muuten?

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös juhlat tulos ja pyydän ystävää auttamaan tarjoilussa. Ajattelin antaa 50e ja tietenkin saa leivoksia mukaansa.

Vierailija
22/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt vuoroin vieraissa eli vastaavasti on sitten oltu auttamassa meitä auttaneiden juhlissa. Toiminut hyvin puolin ja toisin. Lisäksi on kiva, kun juhlissa on aina useampi "köksä", näin hekin pääsevät vuorotellen seurustelemaan vieraiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autettu vastavuoroisesti. Siskojeni yo-/valmistujaisjuhlissa äidin miehen sisko oli auttamassa. Sitten äitini ja siskoni olivat auttamassa rippijuhlien tarjoiluissa. (Minua kyllä vähän ärsytti se, sillä sen takia he eivät päässeet esikoisemme 1v. synttäreille. Eikä sinne päässyt moni muukaan.) Mutta yleisesti jos auttajalla on tulossa isompia juhlia, niin tykkään vastavuoroisuudesta.

Vierailija
24/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-m kirjoitti:

Asperger-mamma kirjoitti:

100 euroa. En oo rikas, mutta olin niin kiitollinen.

En osaa jutella ihmisille, en kaataa kahvia. En älyä, mitä pitää tehdä milloinkin.

Niin ja kyseessä olivat rippijuhlat, ja apulaiseksi pyytämäni henkilö oli lapsen kummitäti. (Johon olin pitänyt yhteyttä surkean huonosti.)

Kummitätihän on juhlissa kunniavieras, ei missään tapauksessa kahvin kaataja.

Nimenomaan. Herranen aika, toivottavasti tarkoitit jonkun toisen lapsesi kummitätiä etkä juhlakalun. Kummi on rippijuhlien arvovieras.

Vierailija
25/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pillua.

Vierailija
26/195 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rippijuhlissa oli kaksi opiskelijaa n. 5h tarjoilussa ja keittiössä ja toinen esitti pari musiikkiesitystä ja molemmille annettiin 100€ ja tietysti tarjoilu oli vapaasti käytössä ja käytiin autolla kotoa, samoin paluukyyti. Oli työkaverit tytöt.

Jos vain pari tuntia 50€ + matkat tai

5h 100€ + matkat.

Vierailija
27/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Vuoden 2025 taksat?

Vierailija
28/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvän kaverin kanssa apu on toiminut molemmin päin. Molemmilla kolme poikaa. On oltu piikomassa kaikki juhlat ristiäisistä lakkiaisiin. Kuohuviini on yleisin kiitos. Raha ei vaihda omistajaa. 

Vierailija
29/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaus ja siivous vuoron kekkerien jälkeen

Vierailija
30/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä orjat omasta naapurista.

Vierailija
31/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin seuraavan päivän vapaaksi 

Vierailija
32/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ sitten siivoon ja autan kaikessa.

Hyvää ystävääni ilmaseksi.

Vierailija
33/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa jutella ihmisille, en kaataa kahvia. En älyä, mitä pitää tehdä milloinkin.

?

Vierailija
34/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa annettu reilusti. Juhlien laitto ja tiskaaminen on raskasta.

Vierailija
35/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni pyysin auttamaan, ei kuulema kerkeä. Onneksi naapurin 19v lätkäkundilla oli hyvin aikaa, hänet palkitsin syvällä kurkullani.

T. Perheenäiti 38

Vierailija
36/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin eri kaupunkiin (omat bensat), olin keittiössä koko juhlien ajan ja siivosin lopussa. Emäntä sanoin että kiitos avusta ja isäntä ei sanonut sitäkään. Yhtään kertaa ei kumpikaan sanonut että levähtäisin tai istuisin vähän tai söisin pöydästä jotain. Oma-aloitteisesti söin keittiössä yhden leivän.

Olin orjana päivän. Oma syy kun en etukäteen varmistanut pakkaa mutta oletin ilmanmuuta että isäntäväki maksaa jotain mutta ei.

Vierailija
37/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rahapalkka. Kuka edes kehtaa ilmaiseksi pyytää avuksi. Toinen vaihtoehto on palkata pitopalvelu.

Vierailija
38/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten saman tien palkkaa tarjoilijaa? Jos vastaus on se ettei ole varaa, niin sitten vastaan sinulle että korvaus jonka voit tutulle maksaa on se mihin sinulla on varaa. 

Vierailija
39/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-m kirjoitti:

Niin ja kyseessä olivat rippijuhlat, ja apulaiseksi pyytämäni henkilö oli lapsen kummitäti. (Johon olin pitänyt yhteyttä surkean huonosti.)

Kummitätihän on juhlissa kunniavieras, ei missään tapauksessa kahvin kaataja.

Nimenomaan. Herranen aika, toivottavasti tarkoitit jonkun toisen lapsesi kummitätiä etkä juhlakalun. Kummi on rippijuhlien arvovieras.

Arvovieras, voi hyvänen aika. Kaikki eivät suhtaudu perhejuhliin noin. Ja moni kummi myös haluaa auttaa ja tukea ystäväperhettä. Mulla on ainakin juhlissa paljon luontevampi olo kun saan auttaa. -eri

Vierailija
40/195 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle ei sukulaiset antaneet mitään korvaukseksi avustani. Näitä on 2 tapausta. Minulle tuli vain kuluja.

Mut reilua olis korvata matkat ja tuntipalkaksi 20 euroa tunnilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi