Laihduin. Olen kroppaani tyytyväisempi kuin ikinä, mutta laihtuminen aiheutti naaman rupsahtamisen.
Melkein mieluummin olisin pitänyt sen 15kg ylimääräistä jos olisin tämän tiennyt. Melkein.
Kommentit (67)
Hitaasti laihdutettaessa iho ehtii paremmin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Paastoaminen saattaisi auttaa ylimääräisiin nahkoihin. Paastoaminen käynnistää prosessin, jossa keho käyttää energiakseen mm. huonokuntoisia soluja (autophagy) ja samalla kehon solut uudistuvat. Tämä mm. pidentää ikää. Sanotaan, että paastoamalla laihduttavilla tätä lölleröongelmaa on vähemmän, koska keho osaa ottaa tarpeettomaksi jääneet yijäämänahkasolut uusiokäyttöön energiana.
Autofagia on hyvä asia ja se käynnistyy 16 tunnin paaston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli paksut käsivarret, laihtumisen jälkeen on Bingo-siivet. Hirvittää ajatella kesää ja t-paitoja, siivet vain viuhuu. No kuitenkin viihdyn kevyempänä .
Kuntosalilla allit saavat kyytiä.
Päivittäiset naamajumpat, kylmähoito, oliiviöljy sisäisesti nautittuna ja riittävästä nesteiden saannista huolehtiminen kiinteyttävät jonkun verran kasvojen ihoa ja tietysti silmänympärys- ja kasvovoiteet joiden kanssa ei kannata pihistellä. Kasvispainotteinen ruokavalio myös vaikuttaa ihoon. Keski-iän ylittäneiden naisten kannattaa toteuttaa painon pudotus maltilla (n. 2 kg kuukausi), jolloin iho ehtii sopeutua painon vähenemiseen ja tulee vähemmån ryppyjä ja roikkumia.
Outoa, ei mulla naama rupsahtanut mihinkään, mutta olkavarsissa on löysää nahkaa. Pitää kai alkaa treenata painoilla, josko ne vähän elpyisivät.
Kasvojani olen kyllä hoitanut huolella, seerumit ja öljyt ja aina aurinkosuoja, sekä aamuin illoin hieronut ja rullaillut kasvorullalla.
Nauraminen toimii kasvojoogana, pitää kasvolihakset kuosissa pitkään
Miehillä on paksumpi iho, joka ei rypisty niin helposti kuin naisten.