Voisitko seurustella aspergerin kanssa?
Kommentit (26)
Seurustelen ihmisen en aspergerin kanssa. Ellei sitten nimi satu olemaan Asperger.
Riippuu siitä miten vahvasti as välittyy jokapäiväiseen elämään. Jos pystyy pärjäämään itsenäisesti arjessa ja on työkuntoinen ja -kykyinen, niin joo voisin. Olen seurustellutkin.
Kyllä voisin. Ehkä kuitenkin vähän riippuisi siitä, kuinka paljon rajoittaa "normaalia" elämää. Omaishoitajaksi en alkaisi.
Minulla on asperger-piirteitä, vaikka en asperger olekaan. Koen osaavani ymmärtää sellaisia ihmisiä, miksei siis seurustelukin sujuisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen olisi kaunis.
Minä olen kaunis. Et silti haluaisi seurustella kanssani - usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Ehkä kuitenkin vähän riippuisi siitä, kuinka paljon rajoittaa "normaalia" elämää. Omaishoitajaksi en alkaisi.
Ei Aspergerin vuoksi tarvits omaishoitajaa. Haloo. Silloin mättää kyllä jossakin muussakin tai on kyse syvemmästä autismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen olisi kaunis.
En tykkää siitä että suuhuni laitetaan sanoja tai ollaan tietävinään kenen kanssa haluaisin seurustella. En välitä alkuunkaan "menevistä bilehileistä", ja jos nainen on kaunis asperger, on hän todellinen helmi.
Vierailija kirjoitti:
En.
En voi sietää taukkeja.
Tuskin sinua heikkolahjaista kukaan as-ihminen katselisikaan.
Yksi kokemus on, enkä kyllä oikein tiedä jaksaisinko enää toista. Älykäs tyyppi kyllä, mutta kun sitä juttua tuli jatkuvasti ja pätemisen tarve oli suuri. Asui vielä lähes kolmekymppisenä äitinsä kanssa eikä uskaltanut muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelun perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen olisi kaunis.
En tykkää siitä että suuhuni laitetaan sanoja tai ollaan tietävinään kenen kanssa haluaisin seurustella. En välitä alkuunkaan "menevistä bilehileistä", ja jos nainen on kaunis asperger, on hän todellinen helmi.
Ei muuta kuin lykkyä tykö!
Onko tämä kysymys siis miehille? Koska as-miestä tuskin kukaan nainen tulee hakemaan suhteeseen ja itse burgerit eivät pakkorutiineiltaan mitään aloitteita jouda tekemään.
Millaisia aspienaiset on? Aspergerhan on heillä alidiagnosoitu, koska sitä ei heillä huomata, eli ovatko sen kummempia kuin muutkaan naiset?
Ei ole olemassa sellaista kuin asperger. Asperger on kasa ikäviä luonteenpiirteitä eikä sitä enää diagnosoida. En voisi seurustella assin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia aspienaiset on? Aspergerhan on heillä alidiagnosoitu, koska sitä ei heillä huomata, eli ovatko sen kummempia kuin muutkaan naiset?
Sisareni on asperger. Häneltä puuttuu sosiaalinen äly, sanoa töksäyttelee asioita. Ei osaa asettua muiden ihmisten asemaan, eikä ennakoida heidän reaktioitaan. Tästä syystä onkin ollut koko ikänsa yksinäinen, eikä sopeudu joukkoon, vaikka kaipaisi ihmissuhteita. Syömishäiriö, masennusta, aistiyliherkkyyttä. On suhteettoman kiinnostunut esineistä ja niiden yksityiskohdista. Kirjallisesti erittäin lahjakas ja hyvä muisti. En ole koko elämäni aikana voittanut häntä kertaakaan muistipelissä tai sanapeleissä, joita kuitenkin lapsena ja edelleenkin pelaamme kesämökillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista kuin asperger. Asperger on kasa ikäviä luonteenpiirteitä eikä sitä enää diagnosoida. En voisi seurustella assin kanssa.
Eipäs ole luonteenpiirteitä, eikä edes ikäviä.
Aspergeria ei nykyään diagnosoida. Se on vain ominaisuus ihmisessä eikä mikään sairaus. En haluaisi seurustella aspergerin kanssa, koska haluaisin kumppanin olevan tunneälykäs, huumorintajuinen, joustava ja toivoisin kumppanilla olevan myös sosiaalista pelisilmää ja älyä.
En. Yritin, mutta en jaksanut sitä jatkuvaa pätemistä, ymmärtämättömyyttä ja joustamattomuutta.