Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella aspergerin kanssa?

Vierailija
02.02.2019 |

Voisitko seurustella aspergerin kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin, mutta kumppanin joustamattomuus, päteminen ja tunneälyn, empatian ja ajantajun puute uuvuttivat minut loppuun.

Vierailija
22/26 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia aspienaiset on? Aspergerhan on heillä alidiagnosoitu, koska sitä ei heillä huomata, eli ovatko sen kummempia kuin muutkaan naiset?

Sisareni on asperger. Häneltä puuttuu sosiaalinen äly, sanoa töksäyttelee asioita. Ei osaa asettua muiden ihmisten asemaan, eikä ennakoida heidän reaktioitaan. Tästä syystä onkin ollut koko ikänsa yksinäinen, eikä sopeudu joukkoon, vaikka kaipaisi ihmissuhteita. Syömishäiriö, masennusta, aistiyliherkkyyttä. On suhteettoman kiinnostunut esineistä ja niiden yksityiskohdista. Kirjallisesti erittäin lahjakas ja hyvä muisti. En ole koko elämäni aikana voittanut häntä kertaakaan muistipelissä tai sanapeleissä, joita kuitenkin lapsena ja edelleenkin pelaamme kesämökillä.

Hyvin kerrottu. Löysin itseäni tästä, ja aina olen tiennyt että jonkin tason autismi tai asperger on.

Tosin sosiaalista älyä olen opetellut varta vasten esim. Real Social Dynamics (RSD) kurssien ja youtube videoiden avulla jonka perustaja Tyler on itse asperger taustainen, joten voisi sanoa että nykyisin olen päälle päin aika normaali sosiaalisilta taidoiltani. Suosittelen aspergereille ja autisteille tsekkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kysymys siis miehille? Koska as-miestä tuskin kukaan nainen tulee hakemaan suhteeseen ja itse burgerit eivät pakkorutiineiltaan mitään aloitteita jouda tekemään.

Pöh. Olen seurustellut as-miehen kanssa ja aloite suhteen tuli itseltäni.

Vierailija
24/26 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspiet on pääasiassa inhottavia ihmisiä jotka luulevat että typerä mölähtely on niille sallittua

Vierailija
25/26 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kysymys siis miehille? Koska as-miestä tuskin kukaan nainen tulee hakemaan suhteeseen ja itse burgerit eivät pakkorutiineiltaan mitään aloitteita jouda tekemään.

Ai heterosuhteissa mies on se jonka tehtävä on tehdä aloite? Entä jos yliopistobileissä on myös asperger-miehiä, huomaavatko naiset että hän on luotaantyöntävämpi ja epäkiinnostavampi kuin 95% muista miehistä? Ja onko niin, että kyseinen as-mies ei huomaa naisten ilmeistä, eleistä, käytöksestä tms että onko tämä kiinnostunut hänestä vai ei, mutta neurotyypillinen huomaa sen todella helposti vaikka pimeässä ja meluisassa yökerhossa ja se on hänelle sanomattakin selvää?

Vierailija
26/26 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä älykkäistä miehistä, mutta ei ikinä enää suhdetta aspergerin kanssa. Eniten tökki se, ettei saanut toiseen tunnetason yhteyttä vaan seksikin oli aspergerille suorittamista ja omahyväistä taitojen esittelyä.