Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutko juuri ikäsi mukaisesti?

Vierailija
02.02.2019 |

Vai pukeudutko nuorekkaamliin kuin ikäisesi vai vanhemmin kuin ikäsesi? Vaiko etkietin ja kaikkien pukeutumissääntöjen vastaisesti juuri niin kuin itse tahdot pukeutua?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kertoa, että seuraan jonkin verran muotia kesällä. Ostin vaaleankeltaisen mekon toissa kesäksi, kun se oli suurta muotia. Oli se vielä viime kesänäkin. Ja sitä ennen hurahdin valkoisiin pitsivaatteisiin, kaapista löytyy pitsipusero, pitsein koristeltu valkoinen hame sekä valkoinen pitsimekko. Jos väri alkaa tympiä, ne voi helposti värjätä. En tiedä, kuuluuko ikäiseni naisen seurata muotia vai ei.

N41

Vierailija
42/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä olisikin kun aikuisten vaatteissa olisi ikälaput :)

helpottaisi kaikkien niiden elämää jotka ajattelevat kuten ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut paineita. Yleensä käytän mustia, joustavia housuja ja sifonkisia kuviollisia paitoja keväällä ja syksyllä. Talvella yleensä paksummat mustat housut tai farkut ja puuvillapaita ja sen päällä neuletakki. Talvella koristehuiveja myöskin. Kesällä yleensä mekko tai hame ja t-paita, jossa on pitsiä tai paljetteja.

N41

Miksi mustia? Oletko lihava? Vai arka?

Ai miksi mustia housuja? Koska tykkään niistä ja ne käy kaikkien puseroiden kanssa, jopa värikkäimpien. Inhoan viininpunaista ja beigeä, joita on myös joustavina housuina tarjolla. En ole lihava enkä arka.

N41

Vierailija
44/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua miten 32-vuotiaan pitää pukeutua. Pukeudun sään mukaan, työkuvioiden mukaan, vapaa-ajalla omien mieltymysten mukaan, mikä on aika ajatonta ja neutraalia. Mitään teinimuotia tai vaihtuvaa kausimuotia en yleensäkään käytä. Kertoisiko joku miten pitää pukeutua?

Ap:lla taitaa olla ainoana näköjään pakkomielle asiasta, mutta vetäytyy, kun kysytään kysymys, miten?  Joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön. 

Vierailija
45/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun kokoni mukaan. En ole huomannut kauppojen vaatteissa ikämerkintöjä - paitsi vauvanvaatteissa joskus.

Vierailija
46/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kertonut minulla sääntöjä. Olen 27. Miten minun kuuluisi pukeutua?

Vierailija
47/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kertonut minulla sääntöjä. Olen 27. Miten minun kuuluisi pukeutua?

Helppoa. Menet peilin eteen ja mietit: mikähän minulle sopisi?

Vierailija
48/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koen pukeutuvani ikäni, sukupuoleni, sosiaalisen ja esim työelämän asemani, tilanteen ja ympäristön mukaan. Ei ole mitään tarvetta teeskennellä olevani jotain muuta kuin mitä olen.

Vierailija
49/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku tietäisi miten tämmösen yli viiskymppisen tulis pukeutua niin osaisin vastata.

En ainakaan varmaan muodin mukaan pukeudu, sillä harvoin kaupoissa tulee vastaan sellaista, mitä haluan. Ja yleensä jos jotain kivaa näen ostan sen.

Työpaikalla kattelin kenkiä ja kaikilla muilla oli ruskeat ja mulla mustat. Liekkö ruskeat sit oikea väri tälle talvelle ja pitäiskö minullakin olla, vaikken ruskeests tykkääkään.

Vierailija
50/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköiset vaatteet, haluan näyttää hyvältä. Mutta sopiiko se iälleni? Missä iässä tulee tämä hömpötys lopettaa?

Vierailija
51/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuvitelkaa jos joka ikäluokka pukeutuisi keskenään samalla tavoin..

Vähän joku pohjoiskoreameininki tulee mieleen.

Vierailija
52/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkihaalarit ja lämminvuoriset kumisaappaat syyskuusta toukokuun loppuun. Pääsääntöisesti. Muuna aika verkkopaita (wifebeater) tai t-paita, lenkkarit ja verkkarit. Näillä pärjää.

Vierailija
53/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköiset vaatteet, haluan näyttää hyvältä. Mutta sopiiko se iälleni? Missä iässä tulee tämä hömpötys lopettaa?

Sopiiko se iällesi? En ymmärrä, missä universumissa elät. Sen pitäisi sopia *sinulle* yksilönä.  Mistä itse pidät? mitä helvetin väliä muulla on?

Vierailija
54/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joku tietäisi miten tämmösen yli viiskymppisen tulis pukeutua niin osaisin vastata.

En ainakaan varmaan muodin mukaan pukeudu, sillä harvoin kaupoissa tulee vastaan sellaista, mitä haluan. Ja yleensä jos jotain kivaa näen ostan sen.

Työpaikalla kattelin kenkiä ja kaikilla muilla oli ruskeat ja mulla mustat. Liekkö ruskeat sit oikea väri tälle talvelle ja pitäiskö minullakin olla, vaikken ruskeests tykkääkään.

Heh, meillä oli työpaikan pukkarissa 6 naista lähdössä kotiin. Kahdella oli sinapinkeltainen takki, kolmella ruskea (eri sävyissä). Minulla ainoastaan lila. Kuka ei kuulu joukkoon... No, lila on parempi kuin musta takki, joita oli kaikilla muutama vuosi sitten. Siis oikeasti siellä oli 10 mustaa untuvatakkia. Hyvä ettei ole enää.

Vierailija
55/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tuosta iänmukaisesta pukeutumisesta, mutta en pukeudu ainakaan niin kuin valtaosa teineistä tai mummoista. 

Vierailija
56/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun yleensä kuin rokkistara, vaikka olen töissä asiantuntijatehtävissä eräässä virastossa.

Vierailija
57/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa pukeutusta määrittää yleensä muu kuin ikä. Vaatteissa ei ole ikärajamerkintöjä, mutta toki suurin osa teineistä asioi eri vaatekaupoissa ja -osastoilla kuin suurin osa vaikka 60+ -vuotiaista. Keskimäärin tyypillinen 18-vuotias ei pukeudu lukiossa jakkupukuun samoin kuin keskimäärin tyypillinen 55-vuotias ei laita vesirajaan ulottuvaa nahkahametta lähtiessään ulkoiluttamaan koiraa. Joku yksittäinen ihminen voi laittaa, mutta he kuuluvat marginaaliin.

Enemmän kivannäköistä pukeutumista määrittää oma vartalotyyppi ja persoona. Joku näyttää kivalta pienissä shortseissa tai minihamessa, jos on reidet ja sääret kuosissa, vaikka ikää olisi 40-50 vuotta. 20-vuotias voi näyttää samoissa shortseissa hirveältä, jos pursuilee niistä joka suuntaan.

Persoona määrittää myös. Joku on parhaimman näköinen urheilutrikoissa, topissa ja lippis päässä, toisen persoona taas pääsee oikeuksiinsa värikkäässä ponchossa ja puukengissä. Yksi on upeimmillaan paljettijuhlamekossa, toiselle sopii parhaiten casual look.

Vierailija
58/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko se iällesi? En ymmärrä, missä universumissa elät. Sen pitäisi sopia *sinulle* yksilönä.  Mistä itse pidät? mitä helvetin väliä muulla on?

* Oli ironisia kysymyksiä. Olen samaa mieltä. :)

Vierailija
59/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysyttiin ohjeita kuinka tulee pukeutua iänmukaisesti

https://www.gloria.fi/artikkeli/muoti/gloria_neuvoi_vuonna_2000_nain_pu…

Yleisesti voidaan tiivistää niin että rento vapaamuotoinen ja kokeileva pukeutumin kuuluu nuoruuteen. Nuori hakee vasta omaa tyyliään ja sillon saa olla räikeä sekä ottaa irtiottoja. Aikuistuessa siirrytään työelämään jolloin vaatekaappi pitää päivittää asialliseksi, tyylikkääksi ja elegantiksi. Sillä aikuinen kuitenkin edustaa myös työpaikkaansa ja näyttää esimerkkiä nuorille. Jotkut saattavat pitää tätä myös "täti -tyylinä". Vanhana taas pukeutumisessa tulee näkyä enemmän klassisuus, helppous ja yksinkertaisuus. Ei mitään monimutkaisia vaatteita, ei kokeiluja eikä turhaa prameilua.

Vierailija
60/69 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun yleensä kuin rokkistara, vaikka olen töissä asiantuntijatehtävissä eräässä virastossa.

Kiva kuulla että uskallat olla oma itseni. Niin minäkin vaikka olen saanut paljon haukkuja ja toruja siitä että pukeudun kuin joku poptähti vaikka en edes soita mitään soitinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme