Pukeudutko juuri ikäsi mukaisesti?
Vai pukeudutko nuorekkaamliin kuin ikäisesi vai vanhemmin kuin ikäsesi? Vaiko etkietin ja kaikkien pukeutumissääntöjen vastaisesti juuri niin kuin itse tahdot pukeutua?
Kommentit (69)
Pukeudun tylsästi, mikä sopii joka ikään. Paitsi housuni on farkut suorilla tai levenevillä lahkeilla. Yläosa on lähes aina toppi ja neuletakki, tai joku trikoopaita. En jaksa enää säätää pukeutumisessa, koska sain sitä tehtyä nuorempana ihan tarpeeksi.
Pukeutukaa kaikki niinkuin teistä tuntuu hyvältä. Elämä on liian lyhyt tällaisten asioiden pohtimiseen!
Perkule.
Olen pukeutunut samalla lailla jo yli 20 vuotta. Kukaan ei saa minua muuttamaan vaatetustani. Vaikka naiset välttäisivätkin, ei väliä, mielummin yksin kuin pirunmoista draamaa ja kaiken lisäksi en saisi pitää bändipaitoja.
https://www.gloria.fi/artikkeli/muoti/gloria_neuvoi_vuonna_2000_nain_pu…
34 – 41: Viimeistään tässä iässä on aika hankkia Cartier-koru. Myös seksikkyys, korkokenkien käyttäminen töissä ja oman nimikkokampaajan löytäminen kuuluvat asiaan. Luonnonlapsityyli, reisitaskuhousut ja minihameet kannattaa jättää nuoremmille
Jaa, mitähän vanhemmat tuumisi jos kipsuttelisin seksikkäästi pukeutuneena korkkarit kopisten vastaan kun tuovat tai hakevat lapsiaan. Ja kallis koru vielä lasten lasten hajotettavaksi, ai ku olis kivaa. Taidanpa silti suosia urheiluhousujani, joissa voin vaivatta kyykkiä vilauttelematta persposkiani. Ei taida olla minun ikäiselle sopivaa vaatetta, mutta helppo pyyhkiä tahrat pinnalta ja nopeaa sujauttaa ulkovaatteet päälle kun pihalle pitäisi rientää, ettei lasten tarvitse kovin kauaa hikoilla eteisessä turhaan.
Vierailija kirjoitti:
34 – 41: Viimeistään tässä iässä on aika hankkia Cartier-koru. Myös seksikkyys, korkokenkien käyttäminen töissä ja oman nimikkokampaajan löytäminen kuuluvat asiaan. Luonnonlapsityyli, reisitaskuhousut ja minihameet kannattaa jättää nuoremmille
Jaa, mitähän vanhemmat tuumisi jos kipsuttelisin seksikkäästi pukeutuneena korkkarit kopisten vastaan kun tuovat tai hakevat lapsiaan. Ja kallis koru vielä lasten lasten hajotettavaksi, ai ku olis kivaa. Taidanpa silti suosia urheiluhousujani, joissa voin vaivatta kyykkiä vilauttelematta persposkiani. Ei taida olla minun ikäiselle sopivaa vaatetta, mutta helppo pyyhkiä tahrat pinnalta ja nopeaa sujauttaa ulkovaatteet päälle kun pihalle pitäisi rientää, ettei lasten tarvitse kovin kauaa hikoilla eteisessä turhaan.
Kiva mainospala. Miksi yhden tietyn firman koru on niin tärkeä? Miksi juuri Cartier eikä BVLGARI, Van Cleef& Arpels...maailmassa on vaikka kuinka monta tunnettua laatukorubrändiä + kaikki ammattitaitoiset kultaseppämestarit päälle.
Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän on kiellettyä. Haistakoot huilun, maailma olisi hiton tylsä jos kaikki pukeutuisivat samantapaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kysyttiin ohjeita kuinka tulee pukeutua iänmukaisesti
Yleisesti voidaan tiivistää niin että rento vapaamuotoinen ja kokeileva pukeutumin kuuluu nuoruuteen. Nuori hakee vasta omaa tyyliään ja sillon saa olla räikeä sekä ottaa irtiottoja. Aikuistuessa siirrytään työelämään jolloin vaatekaappi pitää päivittää asialliseksi, tyylikkääksi ja elegantiksi. Sillä aikuinen kuitenkin edustaa myös työpaikkaansa ja näyttää esimerkkiä nuorille. Jotkut saattavat pitää tätä myös "täti -tyylinä". Vanhana taas pukeutumisessa tulee näkyä enemmän klassisuus, helppous ja yksinkertaisuus. Ei mitään monimutkaisia vaatteita, ei kokeiluja eikä turhaa prameilua.
Kummallinen artikkeli.
Sen mukaan minun pitäisi "keski-ikäisenä alkaa suosia suomalaista" kuten Marimekkoa. Miksi ihmeessä? En tiedä mitään rumempaa kuin Marimekon tuotteet. Ihan kummallista.
Ostan vaatteeni nuorisovaateketjuista kuten henkkamaukka, ginaT, newyorker ja mango, veromoda jne. En ajatellut vaihtaa mihinkään tätimerkkeihin ikinä.
N48
PS. Tällä hetkellä päälläni on vaaleanpunainen pusero, senkin tuo ikäsyrjintäartikkeli kieltää ikäiseltäni...
En tiedä. Nyt on päällä pipo, huppari, collarit ja villasukat. Olen 33 ja näin olen pukeutunut lähes aina. Collareita käytän kylläkin vaan kotona.
Äsken oli päällä adidaksen legginssit, maiharit, roosa huppari, polviin ulottuva kevyttoppatakki, musta myssy ja messenger mallinen laukku.
Onko tämä ok 35 vuotiaalle?