Pitkäaikainen unettomuus!
Mä en saa nukuttua. En oo saanu moneen vuoteen ilman lääkkeitä.. Vihaan tätä elämää kun ei jaksa mitään,koko ajan huono olo,väsyttää,pyörryttää ja tää ettei saa unta normaalisti! Joka päivä mielessä pyörii itsemurha. Apua olen hakenut monesta eri tahosta..Tuloksetta.
Saako ketipinoreilla hengen pois?
Kommentit (9)
Kannattaa käydä päivystyksessä, osastojakso olisi tarpeen, jos mieliala on ollut pitkään noin huono. Ota jos mahdollista joku ystävä/vanhemmat mukaan, joskus se ulkopuolinen tuki antaa vasta henkilökunnalle käsityksen siitä miten huonosti asiat ovat.
Älä käytä päihteitä. Korjaa ruokavalio. Hanki säännöllinen unirytmi. Liiku. Selvitä mahdolliset vitamiinipuutokset.
heitä pois nuo ketipinorit ei niistä ole mitään apua unettomuuteen. Vaadi oikeat lääkkeet niin auttaa.
Oon ollut päivystyksessä ja osastohoidossa näistä ongelmista. Psykiatri kirjottanu unettomuuteen doxalia,ketipinoria,mirtazapinia,melatoniinia.Tuoreimpana imovanea. Kaikista tulee hirveä olo seuraavalle päivälle mikä lisää ahdistusta ja masennusoloja. Mulla kilpirauhasen vajaatoimintakin mikä varmasti sekottaa aika paljon palettia... Syön terveellisesti,mut ruokahalu kateissa kans ollu pitkään..ja alkoa en käytä nykyään kun max.3 annosta viikossa...D-vit,rautalisää,seleeniä,sinkkiä ja magnessiumia käytän säännöllisesti.Liikun aina kun mahdollista olon puitteissa. En ole työelämässä.
Onneton luuseri kirjoitti:
Mä en saa nukuttua. En oo saanu moneen vuoteen ilman lääkkeitä.. Vihaan tätä elämää kun ei jaksa mitään,koko ajan huono olo,väsyttää,pyörryttää ja tää ettei saa unta normaalisti! Joka päivä mielessä pyörii itsemurha. Apua olen hakenut monesta eri tahosta..Tuloksetta.
Saako ketipinoreilla hengen pois?
Millainen sinun päiväsi tavllisesti on?
No, pitäisikö sitten ottaa unilääke vain illalla, mitä viimeisimpänä onkaan määrätty, mutta käyhän lääkärissä. Saat varnasti apua ja olon paremmaksi. Valoisia ajatuksia sulle, meitä on muitakin huonosti nukkuvia.
Vierailija kirjoitti:
No, pitäisikö sitten ottaa unilääke vain illalla, mitä viimeisimpänä onkaan määrätty, mutta käyhän lääkärissä. Saat varnasti apua ja olon paremmaksi. Valoisia ajatuksia sulle, meitä on muitakin huonosti nukkuvia.
Eli onko joku muu määrätyistä lääkkeistä epäsopiva, ja löydät sopivamman, puhu tuosta lääkärin kanssa.
I feel you. Takana yli 10 vuotta unettomuutta. Parhaiten mulle sopii pieni annos mirtaa joka ilta ja 3-4 iltana viikossa stilnoct. Vähän väliä joudun taistelemaan sen puolesta, että voisin syödä stilnoctia. Mulle ei tule siitä sivuvaikutuksia eikä toleranssi ole kasvanut mutta kun se nyt vaan on no-no lääke nykylääkäreille. Kaikenlaisia muita lääkkeitä on kokeiltu mutta ne eivät joko tehoa tai saan niistä karmeita sivuvaikutuksia. Elämäntavat on kunnossa ja pitkä terapiakin käyty. Unettomuus on aivan per.seestä.
Mene lääkäriin. Olet masentunut.