Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ei-syvällinen ihminen?

Vierailija
01.02.2019 |

Millainen ihminen ei ole syvällinen, ja mistä syvällisyyden puute voi johtua..?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvällisellä ihmisellä on herkkyyttä nauttia eri taiteenlajeista.

Pystyykö nauttimaan myös matematiikan ja jääkiekon hienoudesta??

Asian selittäminen sinulle taitaa olla sama kuin tuulimyllyn toimintaperiaatteen sialle. Et kai vertaa oopperan täydellisyyttä tai maalausta joka koskettaa jotain sisälläsi. Johonkin mekaaniseen matemaattiseen yhtälöön tai vulgaariin jääkiekkoon.

Vierailija
42/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin minä. Minua ei kiinnosta erityisemmin ajatella mitään muuta kuin silloin kun on pakko. Eli esim. töissä ajattelen työasioita koska pitää itsensä jotenkin elättää. Arjessani mietin käytännön asioita sitä mukaa kun niitä tulee vastaan. En ajattele kovinkaan usein mitään välittömän nykyhetken ulkopuolelta, eikä kiinnosta yleisesti ihmiset, asiat, ilmiöt tms. Useimmiten kun kuljen ympäriinsä, pääni on täysin tyhjä ajatuksista. 

Olen erittäin introvertti ja akateemisesti koulutettu. Mainitsin lähinnä siksi että jotkut epäili ongelman vaivaavan lähinnä ekstroverttejä, mutta minä olen tosiaan tyhjäpää introvertti. Enkä luultavasti ainakaan ÄO:n perusteella erityisen tyhmäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin minä. Minua ei kiinnosta erityisemmin ajatella mitään muuta kuin silloin kun on pakko. Eli esim. töissä ajattelen työasioita koska pitää itsensä jotenkin elättää. Arjessani mietin käytännön asioita sitä mukaa kun niitä tulee vastaan. En ajattele kovinkaan usein mitään välittömän nykyhetken ulkopuolelta, eikä kiinnosta yleisesti ihmiset, asiat, ilmiöt tms. Useimmiten kun kuljen ympäriinsä, pääni on täysin tyhjä ajatuksista. 

Olen erittäin introvertti ja akateemisesti koulutettu. Mainitsin lähinnä siksi että jotkut epäili ongelman vaivaavan lähinnä ekstroverttejä, mutta minä olen tosiaan tyhjäpää introvertti. Enkä luultavasti ainakaan ÄO:n perusteella erityisen tyhmäkään.

Ja ekstrovertti voi olla syvällinen. Mikäs sen kivempaa kun seurassa ajatella.

Vierailija
44/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu materiaalisista asioista, esim. mitä joku maksaa tai mitä voi tehdä. Jos jutut menee abstraktiksi niin saa hölmistyneen ilmeen kasvoille ja sanoo, että ei pitäisi ajatella liikaa

Olen törmännyt turhankin usein tuohon "älä ajattele"- tai "nyt ajattelet ihan liikaa"- lausahduksiin.

Jos kerron yksityiskohtaisesti tunnetiloistani ja asioista jotka vaikuttavat niihin ja siitä miten ne vaikuttavat tunnetiloihini, niin eritoten silloin samaa kokematon kuvittelee minun ajattelevan liikaa. Hullunkurinen ajatuskin, että ajattelisi liikaa. Heh.

Omissa ongelmissa vatvominen ei ole syvällisyyttä, vaan pinnallisuutta.

Sinccis

Vierailija
45/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus kraistus mitkä paviaanit ovat täällä lyöneet viisaat päänsä yhteen.

Sinccis

Ei voi kun naureskella ..

Vierailija
46/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-syvällinen ihminen on ensisijaisen kiinnostunut ulkoisista asioista. Jos varakas, niin hänellä riittää uutta autoa, uusia vaatteita, uutta puhelinta, trendikkäitä harrastuksia ja niihin sopivat varusteet jne. Hän menee aina sen mukaan, mitä muoti tai mainostajat tyrkyttävät, koska hän ei osaa ajatella itse, mikä hänelle oikeasti sopisi, mitä hän oikeastaan tarvitsisi ja mikä häntä oikeasti kiinnostaisi. Ei-syvällinen ihminen elää näyteikkunaelämää, jos vain hänellä on siihen taloudelliset mahdollisuudet.

Se on yleistä, mutta ei epäsyvällinen ihminen aina ole kiinnostunut statuksen näyttämisestä materian avulla. Päteminen saattaa kohdistua myös sellaiseen, miten saa mahdollisimman halvalla asioita. Vaikka autojen korjailu ja vaihtelu voi olla harrastuksena. Epäsyvällinen kummastelee kaikkea epäkannattavaa tai vaikeaa, mitä tehdään kokemuksen takia tai siksi, kun haluaa. Esimerkiksi reppureissaaminen tai avoimessa yliopistossa harrastuksena opiskelu.

Minäkin varaan aina lennon etelän lämpöön, kun kaipaan "syvällisyyttä". Sitä kun menee turistirannalle, niin syvällisyys on mitä korkeimmillaan ;)

Sinccis

Vierailija
47/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus kraistus mitkä paviaanit ovat täällä lyöneet viisaat päänsä yhteen.

Sinccis

Ei voi kun naureskella ..

Kerro toki lisää itsestäsi

48/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian selittäminen sinulle taitaa olla sama kuin tuulimyllyn toimintaperiaatteen sialle. Et kai vertaa oopperan täydellisyyttä tai maalausta joka koskettaa jotain sisälläsi. Johonkin mekaaniseen matemaattiseen yhtälöön tai vulgaariin jääkiekkoon.

Heeei kuule,eipä solvata matematiikkaa, fysiikasta puhumattakaan. Se vasta onkin jännää.

Vierailija
49/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-syvällinen ihminen on ensisijaisen kiinnostunut ulkoisista asioista. Jos varakas, niin hänellä riittää uutta autoa, uusia vaatteita, uutta puhelinta, trendikkäitä harrastuksia ja niihin sopivat varusteet jne. Hän menee aina sen mukaan, mitä muoti tai mainostajat tyrkyttävät, koska hän ei osaa ajatella itse, mikä hänelle oikeasti sopisi, mitä hän oikeastaan tarvitsisi ja mikä häntä oikeasti kiinnostaisi. Ei-syvällinen ihminen elää näyteikkunaelämää, jos vain hänellä on siihen taloudelliset mahdollisuudet.

Se on yleistä, mutta ei epäsyvällinen ihminen aina ole kiinnostunut statuksen näyttämisestä materian avulla. Päteminen saattaa kohdistua myös sellaiseen, miten saa mahdollisimman halvalla asioita. Vaikka autojen korjailu ja vaihtelu voi olla harrastuksena. Epäsyvällinen kummastelee kaikkea epäkannattavaa tai vaikeaa, mitä tehdään kokemuksen takia tai siksi, kun haluaa. Esimerkiksi reppureissaaminen tai avoimessa yliopistossa harrastuksena opiskelu.

Minäkin varaan aina lennon etelän lämpöön, kun kaipaan "syvällisyyttä". Sitä kun menee turistirannalle, niin syvällisyys on mitä korkeimmillaan ;)

Sinccis

Kuvat pitää myös muistaa ottaa! Ja jos pitää blogia reissuistaan, niin syvällisyys on taattua!

Sinccis

Vierailija
50/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat introvertin piirteesi?

Vierailija
51/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat introvertin piirteesi?

En kaipaa ihmisseuraa juuri ollenkaan ja silloin kun siinä on pakko olla, se imee minut ihan tyhjiin, uuvun henkisesti. Olen valinnut sinkkuuden ja lapsettomuuden elämäntavakseni jo nuorena, koska tiesin viihtyväni parhaiten yksin. Mieluiten vapaa-ajallani luen kirjoja tai kuljeskelen luonnossa vain nauttimassa hetken aistimuksista, tai pelaan videopelejä (ei koskaan moninpelejä).

Vierailija
52/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu materiaalisista asioista, esim. mitä joku maksaa tai mitä voi tehdä. Jos jutut menee abstraktiksi niin saa hölmistyneen ilmeen kasvoille ja sanoo, että ei pitäisi ajatella liikaa

Olen törmännyt turhankin usein tuohon "älä ajattele"- tai "nyt ajattelet ihan liikaa"- lausahduksiin.

Jos kerron yksityiskohtaisesti tunnetiloistani ja asioista jotka vaikuttavat niihin ja siitä miten ne vaikuttavat tunnetiloihini, niin eritoten silloin samaa kokematon kuvittelee minun ajattelevan liikaa. Hullunkurinen ajatuskin, että ajattelisi liikaa. Heh.

Kivikissan sielunkumppani. Me taidetaan olla kaikki hänen mielestään kovin pinnallisia, kun ei jakseta sitä analysointia, miten paha äiti vaikuttaa hänen tunnetiloihinsa...

Kyllä minä jaksan. Syvälliset ihmiset pystyvät kyllä keskittymään muidenkin ongelmiin, eikä se rasita heitä.

Sinccis

Vierailija
53/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matematiikan kauneus ole koskaan koskettanut sinua tai mullistanut maailmankuvaasi? Olet jäänyt jostain ihanasta paitsi.

54/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikissan sielunkumppani. Me taidetaan olla kaikki hänen mielestään kovin pinnallisia, kun ei jakseta sitä analysointia, miten paha äiti vaikuttaa hänen tunnetiloihinsa...

Kyllä minä jaksan. Syvälliset ihmiset pystyvät kyllä keskittymään muidenkin ongelmiin, eikä se rasita heitä.

Sinccis

Mäkin oon syvällinen. Jos joku ei oo huomannu. Mut pitääkö olla vaan jompikumpi, syvällinen tai pinnallinen? Vai voiko olla kokonainen?

Vierailija
55/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samanlainen kuin sinä. Minä tosin koen, että tämä ”mielen tyhjyys” ei ole osoitus ei-syvällisyydestä vaan pikemminkin siitä, että olen harvinaisen zen.

Vierailija
56/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Eri asia onko kyseessä ongelma vai pakkomielle. Jotkut ihmiset tykkäävät vatvoa samaa asiaa ikuisuuksia pääsemättä mihinkään uuteen päätelmään. Ei osata käsitellä asioita ja sen jälkeen jatkaa elämää.

Vierailija
57/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samanlainen kuin sinä. Minä tosin koen, että tämä ”mielen tyhjyys” ei ole osoitus ei-syvällisyydestä vaan pikemminkin siitä, että olen harvinaisen zen.

Jotain sellaista siinä on. Itsekin koen että olen hyvin onnellinen ihminen juuri siksi että en vatvo kauheasti asioita päässäni vaan menen, aistin ja olen vaan. Varmasti olen tylsä monien mielestä ja ei-syvällinen, mutta itselle tällainen olotila on varsin miellyttävä.

58/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain sellaista siinä on. Itsekin koen että olen hyvin onnellinen ihminen juuri siksi että en vatvo kauheasti asioita päässäni vaan menen, aistin ja olen vaan. Varmasti olen tylsä monien mielestä ja ei-syvällinen, mutta itselle tällainen olotila on varsin miellyttävä.

Olisin mielelläni tommonen. Mulla on varmaan ajatteluriippuvuus.

Vierailija
59/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan kympillä lihavoimani kohdan. Niin tyypillinen reaktio tuo "ei pitäisi ajatella liikaa" tai "sä ajattelet liikaa". Toisin sanoen: ei-syvällinen ihminen kokee itse ajattelun vaivalloiseksi ja olettaa, että se on sitä muillekin.

Toinen asia, minkä olen huomannut näitä ihmisiä yhdistävän, on sokeus stereotypioille ja taipumus luokitella muita mm. iän, sukupuolen ja siviilisäädyn mukaan. Tyyliin: kolmekymppinen sinkkunainen on ihan varmasti lesbo. Heillä on myös tapana vetää johtopäätöksiä ihmisistä heidän ulkonäkönsä perusteella. Tatuoitu hevimies, joka työskentelee koulunkäynninohjaajana ja silmälasipäinen sosiaalityöntekijä, joka harrastaa moottoripyöräilyä ovat loppumattomia kauhistelun ja ihmettelyn aiheita. "Miten se nyt sillä lailla, ei ikinä vois uskoakaan..."

Kuvasit hyvin sen mitä itsekin ajattelin sanoa. Tarve luokitella ihmiset mustavalkoisesti ja stereotyyppisesti tiettyihin lokeroihin pelkkien ulkoisten seikkojen perusteella. Tähän ehkä liittyy myös se suuri tarve hankkia itselleen mahdollisimman paljon kaikenlaista korkeasta statuksesta kertovaa krääsää --> silloin hän tulee lokeroiduksi itse niihin parempiin ihmisiin. 

Vierailija
60/61 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei lähtenyt tapailu syventymään yhden naisen kanssa juuri tästä syystä. Nainen oli niin täysin epäsyvällinen kuin vain voi olla. Osasi ajatella asioita vain itseensä konkreettisesti ja välittömästi liittyvien asioiden kautta.

Sitä vaan mietin että kuinka tylsä päänsisäinen elämä tuollaisella ihmisellä voi olla.

Kuinka monta kertaa tapasit tätä naista?

Vaikka henkilö olisi valtavan syvällinen, ei se tule esiin kaikkien kanssa.

Tätä samaa ajattelin. Samoin siitä, kuinka itseään ulospäin ilmaisee, ei välttämättä voi vetää kovin suuria johtopäätöksiä sisäisen maailman rikkaudesta. Toisille itsensä ilmaiseminen voi olla syystä tai toisesta haasteellista ja kaikki eivät ilmaise itseään samalla tavalla kaikkien seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän