Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko taistelija, pakenija vai jähmettyjä?

Vierailija
01.02.2019 |

Millainen luonne olet?
1. Taistelija - Olet aggressiivinen ja sinua on helppo provosoida. Et siedä epäoikeudenmukaisuutta, vaan teet sille lopun. Hätätilanteissa osaat toimia.
2. Pakenija - Välttelet aktiivisesti pelottavia ja epämukavia asioita. Tykkäät paeta todellisuutta esim. viihteen kulutuksen tai päihteiden pariin.
3. Jähmettyjä - Tapaat alistua vaikeuksien ja vaikeiden ihmisten edessä. Olet kiltti ja mukautuva etkä tykkää aiheuttaa ylimääräistä draamaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jaottelu inspiraatiota "taistele tai pakene (tai jähmety)" teoriasta.

Vierailija
2/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea noita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea noita, tilanteesta ja olosuhteesta riippuen.

Vierailija
4/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen sellainen.

Kun keinot loppuvat, olen vastentahtoisesti 2 tai 3.

Vierailija
5/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen taistelija. On kyllä myös tilanteita joissa pakenen. Jähmetyn harvoin, mutta kuvittelen että semmoisiakin tilanteita voisi tulla.

Ei kai meistä kukaan ihan sataprosenttisesti aina reagoi samalla tavalla. Eli ehkä meitä ei kategorisesti luokitella puhtaasti siihen tai tähän koriin.

Vierailija
6/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea noita on tullut koettua. Se jähmettyminen tuntui itsesuojeluvaiston mukaan oikealta siinä tilanteessa. Lopuksi jouduin taistelemaan ja sitten pakenin. Pääsin suht ehjinnahoin turvaan. Tuli hauskasti tuo yksi tapaus mieleen, jossa kaikki keinot oli vuoronperään käytössä. Mutta tosiaan en kuulu selkeästi jään yhteen reagointi ryhmään, vaan käytän kaikkia tilanteen mukaan.

Vierailija
7/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen taistelija. On kyllä myös tilanteita joissa pakenen. Jähmetyn harvoin, mutta kuvittelen että semmoisiakin tilanteita voisi tulla.

Ei kai meistä kukaan ihan sataprosenttisesti aina reagoi samalla tavalla. Eli ehkä meitä ei kategorisesti luokitella puhtaasti siihen tai tähän koriin.

Minusta jaottelu voi olla hyödyksi itsetuntemusta harjoittaville. Esim. jos ymmärtää olevansa välttelijä, tätä ongelmaa on helpompi lähteä ratkomaan kun sen tiedostaa.

Vierailija
8/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jähmettyjä olen.

Vierailija
9/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani taistelija, mutta jähmetyin aseen edessä.

Vierailija
10/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme riippuu asiasta ja mikä on sillä hetkellä kannattavaa.

Vierailija
11/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ensimmäistä, mutta olen yrittänyt opetella välttämään taisteluja tuulimyllyjä vastaan. Sarkastisilta kommenteilta tuskin silti välttyvät, jos kyseessä on erityisen typerä asia.

Vierailija
12/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen. En tosin erityisen aggressiivinen (tai olen aika useinkin), mutta en siedä epäoikeudenmukaisuutta ja osaan toimia hätätilanteissa.

Vierailija
13/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mä on taaistelija arvostaan kovaa työtä ja sitä etttä siitä pitää myls palkita työntekijäät.

Vierailija
14/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelija.

M33 189cm/97kg

Vierailija
15/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jaottelu voi olla hyödyksi itsetuntemusta harjoittaville. Esim. jos ymmärtää olevansa välttelijä, tätä ongelmaa on helpompi lähteä ratkomaan kun sen tiedostaa.

Niin... jos se nyt on ongelma? Kaikissa tilanteissahan ei välttely ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto. Taisteleminen esimerkiksi voi olla idioottimaistakin aika usein.

No, joka tapauksessa kategorinen jaottelu on aika vaikeaa, koska sama ihminen joka jossain tilanteessa välttelee voi hyvin taistella jossain toisessa tilanteessa ja jähmettyä kolmannessa. Näitä tilanteita kun on elämässä niin monenlaisia. Tapoja taistella, vältellä tai jähmettyä on myös kovin monenlaisia.

-se enimmäkseen taistelija -

Vierailija
16/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 3

Tällaista miestä ei naiset kaipaa.

Vierailija
17/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) liikaakin

m50v

Vierailija
18/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jähmettyjä ikävä kyllä. Jostain syystä sisäsyntyisesti uskon etten saa tehdä mitään pahaa muille ihmisille enkä ikinä ole yrittänytkään ketään satuttaa, ja oletan jopa muiden käyttäytyvän samoin mikä on silkkaa huulluutta. Koen sen epämiellyttävänä heikkoutena, minua on aika helppo talloa jos joku kiusaa yleensä uskottelen itselleni ettei mitään ongelmaa olekkaan :/ Haluisin muuttua siinä mielessä mutten tiedä miten. 

Jos olisi joku hätätilanne tosin niin en tietäisi miten reagoisin siinä mielessä. Luulen että jos olen yksin ihmisen kanssa joka saa esim sairauskohtauksen niin silloin toimisin ja äkkiä mutta en tiedä miten reagoisin jos vaikkapa joku fyysisesti hyökkäisi päälleni ja yrittäisi lyödä koska sellaista tilannetta ei ole vastaan tullut. 

Hieman ahdistaa olla tällainen pelkäävä jänishousu. 

Olen siis nainen 25v

Vierailija
19/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ja 3

Tällaista miestä ei naiset kaipaa.

Minusta hieman passiivinen mies on vain hyvä. Esim. Pasilan Routalempi.

Vierailija
20/39 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Pakenija ja jähmettyjä. Joskus harvoin en anna periksi vaan annan turpaan. Jälki hirvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän