Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilja Eerikan murha

Vierailija
31.01.2019 |

Katsoin juuri Rikospaikkaa tv:stä, poliisin tutkinnajohtaja kertoo kuinka taposta tuli murha, ohjelmassa näytetään myös kuinka Sirpa Laamanen ja Touko Tarkki rekonstruktuoivat tilanteen, missä paketoivat Vilja Eerikan kuoliaaksi. Varsinkin Sirpa Laamasen käytös on harvinaisen reipasta, lähes hyväntuulista.
Kuinka tälläinen ihminen kyetään koskaan vapauttamaan? Videon perusteella on vaarallinen henkilö, koska kykenee ilmeisemmin äärimmäiseen pahaan, tappamaan hitaasti puolustuskyvyttömän lapsen.
Pitäisikö tälläiset henkilöt kyetä pitämään lopun ikää suljettujen ovien takana? Onko mielestänne suomen laki oikeudenmukainen uhreille ja heidän omaisilleen?

Vilja Eerikan murha

Vaihtoehdot

Kommentit (1034)

Vierailija
401/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan ja korjatkaa jos olen väärässä : paikka missä Vilja asui vähän aikaan taisi olla Herttoniemen vaastaanottokeskus.Tyttö kun oli siellä sen ajan mitä nyt oli .Hän oli hymyilevä ja koulu meni hyvin ja se tärkeä : EI mustelmia ,ei hiustuppoja pois päästä.Jostain syystä tyttö joutui tai sai palata isälleen ja hullulle sairaalle äitipuolelle.Sittten alkoi ilmetä taas mustelmia ym.

Vierailija
402/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005986052.html

Äidin haastattelu.

Rekonstruktion pystyin vielä - ihme kyllä - kuivin silmin katsomaan, tätä lukiessa tuli itku.

Aivan kuten ei itse tapahtunuttakaan, ei äidin surun ja ahdistuksen määrää saata ulkopuolinen ymmärtää.

Äkkiä oman elämän tämänhetkiset murheet tuntuvatkin kovin mitättömiltä.

Minä taas en pysty äidin puheista liikuttumaan. Fakta on että Eerika voisi elää tyytyväisenä tänäkin päivänä jos äiti ei olisi laittanut alkoholia tyttärensä edelle.

Samaa mieltä, mutta eri syystä. Miksi Eerikan pikkuveli sai asua äitinsä luona koko ajan, mutta Eerika ei...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua raivostuttaa eniten se, että tiedän ettei mikään tähän liittyvä hetkauta sitä Laamasta mitenkään. Hän elää siellä ylläpidossa ja varmaan häikäilemättömänä tyyppinä on saanut jonkun asemankin vankilahierarkiassa. Hänelle on aivan yhdentekevä jos joku ”pentu” vahingossa pääsi hengestään. Siellä se porskuttaa ja jonkun vuoden päästä on vapaana etsimässä uusia uhreja.

Se isä sentään varmaan ikävöi sitä tyttöä ja katuu jotenkin. Ja hänellä on varmaan vankilassakin kauheaa, nössö kun on.

Ekassa olet oikeassa, eli Laamanen porskuttaa eteenpäin eikä kadu mitään.

Tarkki taas ikävöi pelkästään Laamasta. Laamanen oli Tarkille tärkeämpi henkilö kuin Eerika.

Vierailija
404/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitääntehdäkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkään keississä kukaan sossu/ lääkäri / opettaja ei saanut mitään tuomioita vaikka todisteet oli päivänselvät että laiminlyöty oli tehtäviä kauhein seurauksin

Anteeksi nyt vaan mutta mitähän helvettiä sen opettajan päivänselvät tehtävät olivat? Olisiko hänen pitänyt marssia sossuun ja vaatia jotain? Hakea Eerika kotoaan? Aika voimaton olo tulee näin itse opettajana kun mietin että minun olisi pitänyt tuo jotenkin estää.

Jos lasuja on tehty ja moniammatillisesti asia on tiedossa, niin aika vähissä on keinot. Näen työssäni joka päivä pahoinvoivia lapsia, joilla ei ole hengenhätää mutta joita yritän kaikin keinoin auttaa lopulta olen kuitenkin vain valitettavasti melkoisesti sivustaseuraaja. Ehkä olisi sitten pitänyt poliisille soittaa.

Totta vit**saa sun pitää soittaa poliisille jos joku on pallon kokoisilla mustelmilla tai epäilee hengenvaaraa. Huvittavaa ei ollenkaan että opetus alalla on henkilöitä jotka kysyy vielä täydennyskoulutukseen tarvitseeko oikeasti mitenkään reagoida mihinkään tai jos opiskelijalla on lapsi juuri kuollut tms...

Öö, ai opettajien pitäisi jokaisesta oppilaan mustelmasta soittaa poliisille :-----DDDD vaikka lapsi ja vanhempi antaisivat selityksen mustelmille? Huomaa ettei lähipiirissäsi ole juurikaan harrastavia tai liikkuvia lapsia. Ja jos itselläsi olisi lapsia, niin ihanko oikeasti haluaisit että jokaisesta hänen mustelmastaan soitetaan ensin poliisille ja sitten lastensuojeluun?

Missä harrastuksessa lapsella on kroppa ja naama mustelmilla, hiukset lähtee päästä juurineen, koulukirjatkin repeytyy ja kengät saksitaan pa*kaksi? Mielenkiintoisia harrastuksia teillä päin...

Vierailija
405/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, syyllisiä tässä karmeassa tapauksessa riittää mutta äiti EI ole syyllinen.

Ei olekaan.

Hänkin on uhri.

Oli kuitenkin - ilmeisesti manipuloituna - mennyt luovuttamaan tyttärensä huoltajuuden Tarkille.

Jos olisin ollut tuo äiti, olisin varastanut Eerikan itselleni. Se olisi ollut suht helppoakin. Poiminut tuolta 3 kilometrin koulumatkalta talteen ja häipynyt samantien maasta tai piiloutunut jonkun tuttavan mökille. Hidasteena oli toki tytön veli. Mutta siis, jos jo pelkäsi tytön hengen puolesta.

Olisit vai? Mitä jos ei ole tuttua jolla olisi mökki tai keinoa päästä sinne mökille? Minne olisitte menneet jos olistte paenneet maasta, miten saanneet uudet henkilöllisyydet ettei teitä löydetä? Olisitko ottanut toisen lapsen pois kolusta ja mukaan? Millä rahalla olisitte eläneet siellä ulkomailla? Olisitteko pelkillä metsän antimilla pärjänneet siellä mökillä? On helppoa huudella kuinka olisi suurena sankarina pelastanut lapsen kun ei ole tuossa tilanteessa itse.

Vierailija
406/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itkenyt koko aamupäivän, tämä on niin surullinen ja järkyttävä tapaus. Erika on niin kiltin oloinen tyttö ja Laamanen vielä löi sitä jollain raipalla, kun toinen oli sidottuna ja pressuun kääritty. Laamasen on pakko olla psykopaatti. Luin jostakin, että tarkki olisi kohdellut lasta ihan hyvin ennen kuin tapasi tämän Laamasen. Mulla on niin hirveä viha tuota laamasta kohtaan, ettei mitään rajaa. Mun on pakko lopettaa tämän jutun mietiskely, muuten menee oma mielenterveys.

Vierailija
407/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua raivostuttaa eniten se, että tiedän ettei mikään tähän liittyvä hetkauta sitä Laamasta mitenkään. Hän elää siellä ylläpidossa ja varmaan häikäilemättömänä tyyppinä on saanut jonkun asemankin vankilahierarkiassa. Hänelle on aivan yhdentekevä jos joku ”pentu” vahingossa pääsi hengestään. Siellä se porskuttaa ja jonkun vuoden päästä on vapaana etsimässä uusia uhreja.

Se isä sentään varmaan ikävöi sitä tyttöä ja katuu jotenkin. Ja hänellä on varmaan vankilassakin kauheaa, nössö kun on.

Ekassa olet oikeassa, eli Laamanen porskuttaa eteenpäin eikä kadu mitään.

Tarkki taas ikävöi pelkästään Laamasta. Laamanen oli Tarkille tärkeämpi henkilö kuin Eerika.

Oikeastiko?! Järkyttävää, jos näin on! Onko käynyt ilmi jossain viestittelyissä tai vankitoverien kertomana?

Vierailija
408/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysvaltioon ei kuulu lynkkays ja oikeudet kuuluu kaikille jne. Tällaiset tapaukset menee minusta yli jo kaikista sivistyneistä rajoista.

Tekijät olisi puolestani voinut kiduttaa hitaasti kuoliaaksi niinkuin tekivät lapsellekin.

Vierailija
409/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa se MTV 3 rikospaikka ohjelma, joku laittoi siitä tiedot aikaisemmin tälle sivustolle. On kyllä niin järkyttävää katseltavaa. Ja Erika oli pitänyt meteliä teipattuna ja käärittynä , kun tarkki ja Laamanen olisivat halunneet katsoa jotain rikos sarjaa. Laamanen oli sitten vielä potkaissut erikaa mahaan ja löi jollain raipalla kehoon. Tää nainen on hirviö ja vielä tekohetkellä oli itse raskaana ja sai lapsen vankeudessa.

Vierailija
410/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
411/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ala-arvoista minusta panna nuo lapsen kuvat lehden sivulle! En ymmärrä miksi? Eikö lasta pidä suojella kuoleman jälkeenkin? Nyt täällä arvostellaan, miltä lapsi näyttää; iloinen, ylipainoinen, huonosti ruokittu. Aivan kauheaa, miksi kuvat on julkaistu???

Vierailija
412/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan JÄRKYTTÄVÄÄ.  Tuo ihminen ei ole tässä maailmassa. Miten voi noin iloisesti ja reippaasti esitellä murhatyyliään. Jos ei ymmärtäisi suomea eikä näkisi videon sisältöä, luulisi katsovansa hyväntuulista opetusvideota pullan leipomisesta tai pitsinnypläyksestä. 

Vierailija
413/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut lohtu tässä on se että toivon mukaan vankilaolot näillä kusipäillä on muitten vankien toimesta huonot!

Oliko Tarkilla ja Foxellin ampumisesta linnassa olevalla Eerolla jotakin kärhämää vankilassa?  Kumpi jompi kaatoi kuumaa rasvaa toisen päälle tms. 

Vierailija
414/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan JÄRKYTTÄVÄÄ.  Tuo ihminen ei ole tässä maailmassa. Miten voi noin iloisesti ja reippaasti esitellä murhatyyliään. Jos ei ymmärtäisi suomea eikä näkisi videon sisältöä, luulisi katsovansa hyväntuulista opetusvideota pullan leipomisesta tai pitsinnypläyksestä. 

Tuo videohan on näytelty.

Vierailija
415/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/76480/8-vuoti…

Tämä kannattaa lukea.

Lastenpsykiatriseen konsultaatioon lapsi pääsi lokakuun lopussa 2011 muutamassa päivässä isän esiin tuomien käyttäytymisongelmien, muun muassa itsensä vahingoittamisen vuoksi. Lapsi kertoi, että hänellä on mielessä kurjia asioita, joita ei saa unohtumaan vaikka haluasi, mutta ei halunnut kertoa niistä. Hän myös kertoi, ettei vahingoita itseään. Tilanteen välitön ja perusteellinen selvittäminen nähtiin välttämättömäksi tekemällä sekä perhearvio että lapsen tunne-elämän tutkimukset. Lapsi siirrettiin näitä varten polikliinisiin tutkimuksiin.

Niin surullista.. halua on ollut kertoa , mutta ei ole pystynyt kertomaan. Toivonut, että joku ymmärtäisi kertomatta :( Ja olisihan kaikki pitänyt ymmärtää, niin selkeitä merkkejä pitkin matkaa, että ei voi käsittää.

Vierailija
416/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että vastuullinen sossuvirkailija(t) näkee joka saakelin yö painajaista loppuelämänsä ajan kyseisestä tytöstä, jonka kuolemaa itse edesauttoi välinpitämättömyydellään.

Vierailija
417/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ala-arvoista minusta panna nuo lapsen kuvat lehden sivulle! En ymmärrä miksi? Eikö lasta pidä suojella kuoleman jälkeenkin? Nyt täällä arvostellaan, miltä lapsi näyttää; iloinen, ylipainoinen, huonosti ruokittu. Aivan kauheaa, miksi kuvat on julkaistu???

Miten Iltasanomat on manipuloinut Eerikan äidin antamaan luvan kuvien julkaisemiseen? Taas "lööppiahneus" meni moraalin edelle.

Vierailija
418/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä todella surullinen olo katsoessa IS:n sivulta tuota Vilja Eerikan kuvaa, jossa onnellinen. Tulee vaan ajatus siitä kontrastista - vastakohtaisuudesta -, mikä vallitsee tuon onnellisen lapsen luontaisen olotilan ja sen kauhun välillä, jota lapsen ei pitäisi joutua kärsimään - mutta silti hän joutui kohtaamaan sellaisen. Pidän sen verran lapsista, että olisin voinut vaikka oman henkeni uhrata hänen puolestaan. Olen usein miettinyt, kenen puolesta voisin kuolla ja ne on nimenomaan lapset.

mies

Vierailija
419/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyää edes sosiaalityöntekijöilläkin on velvollisuus ilmoittaa suoraan poliisille ilman mitään välikäsiä, kun epäilevät pahoinpitelyä, näin sanottiin eilisessä ohjelmassa.

Raivostutttavaa - mitä helv-et-in byrokratiaa ja yksityisyyden kunnioitusta täysin väärässä paikassa - kun aiemmin ei ole voinut ilmoittaa suoraan!!!

Vierailija
420/1034 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin miksei huoltajuutta annettu takaisin äidille, minne Erika olisi itsekkin halunnut? Velipuolikin asui siellä. Pakko vaan ajatella, että erikalla on nyt hyvä olla , olen ihan romuna tästä jutusta. Toimin itse terveydenhoitajana ja siinä työssä nämä asiat nousevat pintaan viikottain. On kaikenlaista kaltoinkohtelua, hyväksikäyttöä yms. Tämä Erikan juttu on kyllä Karmein.