Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perussuomalaisten puoluevaikuttaja Matti Putkonen lähtee ehdolle – uskoo, että vanha rauskaustuomio nousee esiin

Vierailija
31.01.2019 |

Matti Putkonen on ollut perussuomalaisten puolueorganisaatiossa vuodesta 2011. Tätä ennen hän oli SDP:n jäsen.

Kansanedustajaehdokas epäilee, että hänen menneisyyttään repostellaan vaalien alla julkisuudessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005984205.html?ref=rss

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eI HITTO,  meni multa ny sarkasmi ohi.,.. unohtakaa kommenttini.

t.73

Vierailija
62/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3380498/yllattavan-realistinen-turvalli…

Valita, putkonen ei ole todellinen vaara.

Miten niin ei ole? Maahanm suurin uhkahan oli tutkimuksen mukaan se että jos suomen kansan henkinen kantti ei kestä ja vaikuttaa politiikkaan (populistit valtaan yms). Ehkä et osaa kovin hyvin lukea mutta eiköhän siinä nimenomaan sanottu että populistipolitikot nimenomaan on.

Lue juttu ja ehkä joku selittää sinulle sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa ettei häpeä tekoaan, kun lähtee ehdolle. Jos on syytön ei häpeä, jos on iso p.häiriö, silloin ei häpeä.

Onko hän ihan oikeasti rikollinen vai uhri? 

Todella vaikea tietää.

Itse olen sosiopaatin uhri, enkä ole asian arkaluontoisuuden vuoksi mennyt edes poliisille, koska pelkään saamani lisää traumoja. Menen junan alle, jos niitä tulee lisää.

Sosiopaatti sen sijaan on uransa huipulla...

Maailma on sairas.

Miten pitkään jotain tekoa pitää hävetä ja sen takia kärsiä/ottaa lisärangaistuksia varsinainen lisäksi. Loppuikä?

Vierailija
64/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, kun poliisi ja viranomaiset koittaa ma muille heristellä sormea, että täällä ei kannata rais cailla, rais carit ovat yhteisössämme halveksittuja ihmisiä, niin sitten persut menevät vesittämään viestin, totamalla että rais carit itseasiassa kelpaavat maan ykkösluottamustehtävään. Miten meni niinku omasta mielestä?

Vierailija
65/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerran keksitty, aina epäilty." Näinhän sitä tavataan sanoa. Työmies Putkonen tuntuu tuntevan myös sanonnan "Hyökkäys on paras puolustus". Se että hän tuo asian itse esille jo hyvissä ajoin ennen vaaleja, ei tee likaista tekoa tekemättömäksi, vaikka jopa monen puolueen kannattajatkin uskovat niin. Vaikka hän on rangaistuksensa suorittanut (mikähän se muuten oli, sakko vai ehdollinen?), niin se teko on ja pysyy Putkosen rikosrekisterissä.

Vierailija
66/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä tuoda asia itse esiin jo nyt ja tunkea jauhot kurkkuun vastustajille.

Kurkkuun(kin) väkisin  tunkeminen taitaa olla yleistä putkoselle ja lajikumppaneilleen.

Vierailija
67/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yka mun persututtava puolusti Putkosta fb:ssä että ulkomaalaisen tekemä r*izkaus on eri asia, koska "meidän naisiin ei saa koskea muut kuin me!"

Vierailija
68/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa ettei häpeä tekoaan, kun lähtee ehdolle. Jos on syytön ei häpeä, jos on iso p.häiriö, silloin ei häpeä.

Todella vaikea tietää.

Itse olen sosiopaatin uhri, enkä ole asian arkaluontoisuuden vuoksi mennyt edes poliisille, koska pelkään saamani lisää traumoja. Menen junan alle, jos niitä tulee lisää.

Maailma on sairas.

Miten pitkään jotain tekoa pitää hävetä ja sen takia kärsiä/ottaa lisärangaistuksia varsinainen lisäksi. Loppuikä?

Kyllä. Tietyt rikokset sulkevat joitakin ovia lopullisesti. Siksi kannattaisi käyttää niitä aivoja ennen målån käyttöä. Vai meinaatko että henkilöllä, jolla taipumusta sekaantua lapsiin, pitäisi päästä tarhaan töihin, kun on tarpeeksi katunut?

Vierailija
69/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio: sama porukka, joka vielä hetki sitten kitisi sen puolesta että kenen tahansa, myös turvapaikanh.akijoiden joiden taustoista ei tiedetä yhtään mitään, pitää vapaasti päästä päiväkerhoihin ja kouluihin koska niiden toiminta on julkista, vaatii nyt ettei Putkosta saa päästää eduskuntaan.

Olette siis enemmän huolissanne kansanedustajien seksuaalisesta itsemääräämisoikeudesta kuin lasten ja nuorten.

Vierailija
70/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea tietää.

Maailma on sairas.

Loppuikä, jos on kajonnut toiseen ihmiseen rais… tai t_pon muodossa. Hetki, jos pieraisi julkisella paikalla ja joku kuuli.

Vierailija
71/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea tietää.

Maailma on sairas.

Kyllä. Tietyt rikokset sulkevat joitakin ovia lopullisesti. Siksi kannattaisi käyttää niitä aivoja ennen målån käyttöä. Vai meinaatko että henkilöllä, jolla taipumusta sekaantua lapsiin, pitäisi päästä tarhaan töihin, kun on tarpeeksi katunut?

Miksi tarhatyöntekijöitä pitäisi jotenkin rajoittaa kun ei sinne vieraileviakaan saa rajoittaa?

Vierailija
72/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

persuissa rikostuomiot ovat suuri meriitti, joilla kilpaillaan.

täytyy olla pahasti jälkeenjääny henkisesti, jos persuja äänestää. onko siellä ketään asiallista ja normaalia kunnollista kansalaista riveissä.

Vierailija
73/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisessa maailmassa naisen paikka on miehen alla.

Vierailija
74/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raiskaaja otetaan ehdokkaaksi?

Onko rikostuomio loppuelämän kestävä rangaistus?

Voiko ihminen ymmärtää virheensä ja muuttaa tapansa?

Vai koskeeko tuo vain tiettyjä rikoksia ja muita rikoksia tehneet saavat kuitenkin olla ehdolla?

Jos kyllä, mitkä rikokset sallitaan ja mitä ei?

Osaako alapeukuttajat vastata yhteenkään kysymykseen?

Vastaapa itse. Jos Putkonen olisi tummaihoinen råiskaaja, ja Suomen kansalainen, kelpaisiko ehdolle? Jos ei, miksi ei?

Miten ihonväri liittyy tähän? Länsimaissa rikos on sovitettu tuomion kärsimisen jälkeen. Onhan mm. Helsingin pormestarina tunnettu päähänpotkija ja moninkertainen väkivaltarikollinen. Erikoinen ajatus, että tuomio olisi jonkunlainen elinkautinen, joka on voimassa koko loppuelämän.

Vierailija
75/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo Grönroos puheenvuoro uusisuomi

Vierailija
76/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raiskaaja otetaan ehdokkaaksi?

Onko rikostuomio loppuelämän kestävä rangaistus?

Voiko ihminen ymmärtää virheensä ja muuttaa tapansa?

Vai koskeeko tuo vain tiettyjä rikoksia ja muita rikoksia tehneet saavat kuitenkin olla ehdolla?

Jos kyllä, mitkä rikokset sallitaan ja mitä ei?

Osaako alapeukuttajat vastata yhteenkään kysymykseen?

Vastaapa itse. Jos Putkonen olisi tummaihoinen råiskaaja, ja Suomen kansalainen, kelpaisiko ehdolle? Jos ei, miksi ei?

Ei tietenkään kelpaisi koska ei Putkostakaan ole raiskauksen takia asetettu ehdolle vaan hänen muun toimintansa takia.

Eihän se raiskaaminen mikään myönteinen asia ole kenellekkään.

Vierailija
77/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea tietää.

Maailma on sairas.

Miksi tarhatyöntekijöitä pitäisi jotenkin rajoittaa kun ei sinne vieraileviakaan saa rajoittaa?

En tiedä mikä tämä vierailija-jankutus taas on, ja koulut ja tarhat eivät ole mitään hollihakoja, jonne kuka tahansa voi marssia sisään milloin tahansa, mutta yleisesti ottaen työntekijä ja vierailija tekevät vähän eri asioita. Esim. tarhoissa vierailijat harvemmit ovat lapsen kanssa kahden vaikkapa pesuhetkellä.

Vierailija
78/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pienintäkään pelisilmää puolueelta eikä Putkoselta että tässä tilanteessa vihoviimeinen asia mikä tulevaa jytkyä estämään kannattaa itse tehdä on asettaa raiskausongelmainen ehdokas.

Vai onko Putkonen koskaan lopettanutkaan olemasta demari, vaalityötä voi tehdä myös myyräntyönä.

Tää olisi tosiaan yksi selitys. Ensin karkoitetaan persuista kaikki vähänkin kokeneemmat ja pätevämmät poliitikot, sitten vedetään koko puolue nurin että saadaan demareille tilaa puoluekentälle.

Hyvää työtä Matti jos tämä oli tarkoitus. Jos ei niin sitten ei kovinkaan hyvää.

Vierailija
79/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa päästää etä h ulluka puolueisiin pääsee. 

Äänestäkää ihmiset paremmin. Persutkin voi muodostua parhaaksi puolueeksi jos äänestätte sinne parempia ihmisiä. Äänestäkää ihmisiä älkää puolueita.

Perussuomalaiset vetää puoleensa ihmisiä joille meidän yhteinen kotimaa on tärkeä. Se vetää myös niittä ulkomaalaisia puoleensa, jotka ovat lähteneet pakoon omasta maastaan ja ovat tulleet tänne integroituakseen meidän yhteiskuntaan, eivät jatkaakseen samaa mitä lähtivät pakoon. 

Vierailija
80/157 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten porukka ei "tajua" mikä kansanedustaja oikeastaan on. Sinne eduskuntaanhan voi hakea aivan kuka vain ja jos kerran millaista tahansa psykopaattia tarpeeksi iso osa kansasta äänestää, niin fine. Tuo on koko kansanedustajuusmallin idea. Ja ihan sama juttu Putkosen kohdalla. Se kuka ehdottomasti on Putkosen valintaa vastaan, niin ei varmaankaan sitten itse äänestä häntä. Demokratiaan silti kuuluu, että joku toinen on toista mieltä.