Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi auto 149 e/kk ja autoliike ottaa auton 36kk jälkeen takaisin - miten tää voi olla näin halpaa?

Vierailija
30.01.2019 |

Ei oo mitään järkeä ostaa käytettyä autoa millään pankkilainalla kun uusia saa tällä hinnalla :)

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa puhutaan näköjään iloisesti ristiin leasing-sopimuksista ja sitten näistä Autoverkkokaupan ja Laakkosen Fiksudiilin kaltaisista sopimuksista. Jotka siis ei oo leasing-sopimuksia, vaan normaaleja osamaksusopimuksia, joiden yhteydessä on tehty takaisinostosopimus.

Vierailija
82/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee noihin autoihin kiinni ihan kotitallissakin. Kaapelit saa Kiinasta pilkkahintaan ja mukana tulee softa. piraattihan se on mutta ketä kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaise viimeiset erät, näissä on joskus huijauksia.

Ei liisarissa ole mitään viimeistä erää. Tuota summaa maksetaan kolme vuotta ja sen jälkeen auto palautuu liisariyhtiölle. Mutta kannattaa tosiaan katsoa että mitä tuo alkaenhinta sisältää, voi olla että esimerkiksi renkaat tai huollot ei kuulu hintaa tms.

149 e/kk sisältää myös huollot ja renkaat. Etkö ymmärrä lukemaasi.

Minusta näyttää että sinä et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
84/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuskaudella ei tarvitse ostaa renkaita, kestävät sopimuskauden.

Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin. 

Vanhemmilla on ollut autoja yli 40 vuotta ja vain yhden kerran rengas on puhjennut. Mikä on todennäköisyys, että Cliosta puhkeaa rengas? Clion rengaskoko on 185/65/15", joten esim. Continentalin nastarengassarja eli 4 kpl maksaa alle 400 eur. Mistä revit hinnaksi 900 euroa? Lisäksi yhden renkaan puhkeamisen takia ei todellakaan osteta neljää rengasta.

Vierailija
85/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuteen autoon ei tarvita mitään jatkuvia "huoltoja",riittää öljynvaihdot+suodatin määräajoin pikkupajoissa.Halpa ilmastointihuolto joka toinen vuosi.Sytytystulppien vaihtoväli vähintään 80 000km,sama laturin hihnalla ja vaihteistoöljyllä.Jakopään ketjua ei vaihdeta ollenkaan ja hihnalla pitkä väli.Kannattaa siis vaihtaa uusi auto muutaman vuoden välein.

Kyllä se auton omistaja edellyttää että määräaikaishuollot on tehty merkkiliikkeessä. Ja nimenomaan uusia autoja ei edes pysty pikkupajat huoltamaan koska autoon pitää päästä tietokoneella kiinni diagnostiikkaa varten. Pikkupajoille ei myönnetä lisenssejä tähän. 

Öljynvaihdoista oli kyse eikä tietokoneista.Kyllähän uusi auto voi esim. herjata liian aikaisin tehdystä öljynvaihdosta,ei sitä silti kannata viedä kalliiseen merkkiliikkeeseen.

Ei varmaan kannatakaan, mutta kun joku muu omistaa auton niin päätös ei ole oma. Sitä paitsi nämä huollothan kuuluivat liisarihintaan.

Vierailija
86/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.

Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊

En ihan jaksa uskoa ettei kolmessa vuodessa ole muka mitään lisäkuluja tullut korjauksista. Tai sitten ajat todella vähän ja auto seisoo tallissa.

Mulla on nimittäin kanssa tuollainen vanha auto ja koko ajan saa joka vuosi pelätä mitä seuraavaksi hajoaa tai mistä jää katsastuksessa. Tai ehkä sulla on miehenä joku amisrassi joka pystyy itse hallilla korjailemaan autoja.

Mulla on ollut kohta 10 vuotta sama auto, mersu, ei ole tarvinnut korjailla, akku on vaihdettu kuten öljytkin.

Kyllä aika vatipää pitää olla, kun kuvittelee auton iän olevan auton tärkein ominaisuus.

-Jos ostat halvimman paskan, ei se ole edes uutena hyvä, kun ostat hyvän, se on sitä aina.

Mutta kauhutarinat, miten "menee monta tonnia kuussa vanhaan autoon", ovat naurettavia, usein ihmisillä jotka puhuu tällaisia ei olisi edes varaa korjauttaa autoaan kokoajan, eikä kukaan hakkaa vanhaan autoon "satasia joka kuukausi".

-Satasella ei edes saa mitään korjattua, taitaa merkkikorjaamon tuntilaskutuskin olla tuon verran, melkein ainakin.

Mutta täällä menee hyvin vanhalla autolla, enkä ole kenellekään velkaa, enkä maksa kuukausittain tyhjäästä.

Mun auto on volkkari, hyvän maineessa. Silti käytettyä autoa saa korjata.

Satasen kuussa on jaettuna pidemmälle ajalle, todellisuudessa asia on juuri noin, muutamalla satasella ei korjaa vielä mitään. Toista tonnia menee helposti kerran vuodessa johonkin.

Täällä Passatti ja kahdeksan vuoden aikana vaihdettu laturi ja akku, jarrupaloja, pyyhkimen sulat ja polttimoita. Mennyt yhteensä noin 300euroa, olen vaihtanut itse.

Mitään isoja remontteja ei ole ollut, yllämainitut ovat kulutusosia.

-Ei tää vanhalla ajaminen niin kovin kallista ole keskimäärin alle 30euroa vuodessa korjauksiin.

Vierailija
87/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin. 

Vanhemmilla on ollut autoja yli 40 vuotta ja vain yhden kerran rengas on puhjennut. Mikä on todennäköisyys, että Cliosta puhkeaa rengas? Clion rengaskoko on 185/65/15", joten esim. Continentalin nastarengassarja eli 4 kpl maksaa alle 400 eur. Mistä revit hinnaksi 900 euroa? Lisäksi yhden renkaan puhkeamisen takia ei todellakaan osteta neljää rengasta.

Minä ajan todella paljon ja rengas puhkeaa vähintään kerran kahteen vuoteen. Ethän sinä voi ostaa halpisrenkaita tilalle jos alkuperäiset ovat priimaa. Ja järkikin jo sanoo ettet voi ostaa vain yhtä rengasta jos muilla on ajettu jo kaksi vuotta. Tai ainakin pitäisi sanoa. 

Vierailija
88/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan todella paljon ja rengas puhkeaa vähintään kerran kahteen vuoteen. Ethän sinä voi ostaa halpisrenkaita tilalle jos alkuperäiset ovat priimaa. Ja järkikin jo sanoo ettet voi ostaa vain yhtä rengasta jos muilla on ajettu jo kaksi vuotta. Tai ainakin pitäisi sanoa. 

Niin sinä ajat todella paljon, mutta esimerkkitapauksessa 15 000 km vuodessa riittää, eikä välttämättä tule edes täyteen. Cliossa on Nokian nastarenkaat ja se on Continentalin hintaluokkaa, joitakin kymppeljä kalliimpi. Älkää siis länkyttäkö, että yhden renkaan puhkeaminen maksaa 900 € Clion kokoluokassa. Ei todellakaan maksa, vaikka ostaisit koko rengassarjan. Järki myös sanoo tämän!

Vierailija
89/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljän vuoden jälkeen sitten voi päättää, haluaako tuon lunastaa tuolla poikkeavalla viimeisellä erällä vai palauttaako auton kauppaan.

Niin missä sanotaan, että auton voisi palauttaa takaisin kauppaan? Liike on auton myynyt, eikä sillä ole mitään velvoitetta ottaa käytettyä autoa takaisin itselleen.

- Ei riskiä, ei käsirahaa - halutessa ostamme nykyisen autosi!

- Käytät autoa 36 kuukautta, jonka jälkeen auton voi palauttaa tai lunastaa omaksi

https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi

Niin, jos pulju enää silloin on pystyssä. Voi olla että toimari vaan nostaa törkypalkkaa muutaman vuoden jonka jälkeen pillit laitetaan pussiin ja asiakkaat jäävät nuolemaan näppejänsä.

Ei noita sopimuksia tolleen osta-ja-myy-takaisin menetelmällä syyttä tehdä ja se syy ei takuulla ole asiakkaan hyödyksi. Kannattaa vertailla mikä se ostohinta (takaisinostohinta + laina) on verrattuna nettiauton hintoihin.

Ysärilläkin oli joku tietokonekauppa joka möi tietokoneita halvemmalla kuin muut kaupat. Juju meni niin että asiakas maksoi koneen eka ja sen jälkeen odotti 1-3kk että sai sen. Noh, sitten se kauppa meni konkkaan ja pennut itki telkkarissa karpolle miten kesätyörahat meni eikä saatu konetta.

Vierailija
90/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.

Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊

En ihan jaksa uskoa ettei kolmessa vuodessa ole muka mitään lisäkuluja tullut korjauksista. Tai sitten ajat todella vähän ja auto seisoo tallissa.

Mulla on nimittäin kanssa tuollainen vanha auto ja koko ajan saa joka vuosi pelätä mitä seuraavaksi hajoaa tai mistä jää katsastuksessa. Tai ehkä sulla on miehenä joku amisrassi joka pystyy itse hallilla korjailemaan autoja.

Mulla on ollut kohta 10 vuotta sama auto, mersu, ei ole tarvinnut korjailla, akku on vaihdettu kuten öljytkin.

Kyllä aika vatipää pitää olla, kun kuvittelee auton iän olevan auton tärkein ominaisuus.

-Jos ostat halvimman paskan, ei se ole edes uutena hyvä, kun ostat hyvän, se on sitä aina.

Mutta kauhutarinat, miten "menee monta tonnia kuussa vanhaan autoon", ovat naurettavia, usein ihmisillä jotka puhuu tällaisia ei olisi edes varaa korjauttaa autoaan kokoajan, eikä kukaan hakkaa vanhaan autoon "satasia joka kuukausi".

-Satasella ei edes saa mitään korjattua, taitaa merkkikorjaamon tuntilaskutuskin olla tuon verran, melkein ainakin.

Mutta täällä menee hyvin vanhalla autolla, enkä ole kenellekään velkaa, enkä maksa kuukausittain tyhjäästä.

Satasen kuussa on jaettuna pidemmälle ajalle, todellisuudessa asia on juuri noin, muutamalla satasella ei korjaa vielä mitään. Toista tonnia menee helposti kerran vuodessa johonkin.

Täällä Passatti ja kahdeksan vuoden aikana vaihdettu laturi ja akku, jarrupaloja, pyyhkimen sulat ja polttimoita. Mennyt yhteensä noin 300euroa, olen vaihtanut itse.

Mitään isoja remontteja ei ole ollut, yllämainitut ovat kulutusosia.

-Ei tää vanhalla ajaminen niin kovin kallista ole keskimäärin alle 30euroa vuodessa korjauksiin.

Vähän toisenlaiset kokemukset oli passatin kanssa silloin kun sellainen oli. Toisilla nyt vaan käy tuuri, toisilla ei.

Vierailija
91/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin tällaisen diilin heti jos vaan pystyisi. Oman Volvo-merkkihuollon liikkeessä on näitä diilejä, mutta valiettavasti ajan liikaa (noin 40000 km vuodessa) ja kaikki diilit on tyyliin max 60000 km kolmen vuoden sopimuskauden aikana. Olisi helppoa ja huoletonta kun kaikki menisi yhdestä kuukausimaksusta eikä tarvitsisi miettiä huoltoja ym.

Vierailija
92/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin tällaisen diilin heti jos vaan pystyisi. Oman Volvo-merkkihuollon liikkeessä on näitä diilejä, mutta valiettavasti ajan liikaa (noin 40000 km vuodessa) ja kaikki diilit on tyyliin max 60000 km kolmen vuoden sopimuskauden aikana. Olisi helppoa ja huoletonta kun kaikki menisi yhdestä kuukausimaksusta eikä tarvitsisi miettiä huoltoja ym.

Saahan noilla diileillä ajella isompiakin määriä. Tosin ei ehkä kannata, esim. Fiksudiilissä ylimenevät kilsat on 11 snt/kilometri... Näissäkin on isoja eroja, Autoverkkokaupassa oli ainakin silloin, kun mulla oli sieltä auto, tuo ylimenevien kilsojen hinta 26 senttiä...

Kaveri valitteli toisenlaista ongelmaa, kun on tottunu ajamaan kalliimmanpuoleisilla autoilla ja niitä ei noissa diilisopimuksissa ole. Johtunee suuresta autoverosta, liike ei halua ottaa riskiä, että Suomen autoverotus muuttuisi radikaalisti ja sopimusajan jälkeen palautettavalla autolla ei oiskaan tarpeeksi jälleenmyyntiarvoa... Esim. just Kilta-Diilillä, jota Volvo tarjoaa, oli muistaakseni määritelty just joku raja, että mitä suuremman autoveron omaavaa autoa ei saa tuolla Diilillä.

Vierailija
93/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volkkari on yksi eniten korjauksia vaativista merkeistä. Hyvän maine on mielikuvasi. Noissa on jakoketju ja remmi omgelmia koneissa puhumattakaan dsg ongelmista. En ostaisi ikinä.

Mulla on 13 vuotta vanha Volkkari, johon ei ole tarvittu mitään normaalihuoltoja suurempia toimenpiteitä.

Vierailija
94/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengas puhkea? Paikkaus maksaa muutaman kympin.

Ei renkaan puhjetessa tarvitse koko rengaskertaa uusia.

Vierailija
95/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa diileissä menee sitten myös helposti joku summa siihen, että pelteihin tulee pientä parkkipaikka kolhua ym. fiksattavaa, jonka joutuu korvaamaan omistavalle firmalle. Omaa myydessä niillä taas ei ole käytännössä vaikutusta jälleenmyyntiarvoon.

Vierailija
96/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä satojatuhansia ajetut "kauppakassit" vaan edellyttävät sen, että ymmärrät itse ainakin jonkin verran autojen päälle, eli osaat itse tehdä huollot ja korjaukset. Tai sitten sinulla pitää olla joku tuttu naapurin pena, joka tekee ne korjaukset sopuhintaan.

Vierailija
97/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helppoa mutta ei missään tapauksessa halpaa. Tuo on alk. hinta, eli oikeasta autosta maksat 300 eur/kk. Maksu kattaa vain arvon alenemisen, kaikki muut autoilun kulut tulevat siihen päälle.

Vierailija
98/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengas puhkea? Paikkaus maksaa muutaman kympin.

Ei renkaan puhjetessa tarvitse koko rengaskertaa uusia.

Paikkaus onnistuu vain, jos sillä tyhjällä renkaalla ei ole ajettu metriäkään, eikä sinne renkaaseen ole tungettu mitään paikkausmönjää.

Vierailija
99/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan juju siinä viimeisessä erässä?

Vierailija
100/148 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki on selvästi Autotalo Laakkosen fiksudiilistä. Edullinen hinta perustuu niin sanottuun suurempaa viimeiseen erään jonka suuruus on auton arvioitu arvo 3 vuoden iässä. Fiksudiili on kuitenkin siinä mielessä normaali osamaksusopimus että sopimuksen päättyessä auton voi vaihtaa toisessa autoliikkeessä uuteen esimerkiksi jos toinen autoliike tarjoaa sitä vaihdossa enemmän.

Kertokaa mitä sitten tapahtuu jos ei pysty sitä isoa viimeistä erää (joku 3000-5000 e) maksamaan? Automyyntifirma saa itselleen vähän käytetyn auton halvalla?

Kuka sitä edes haluaa maksaa? Ottakoon pois vanhan romun ja uusi auto alle.

Joo, mutta vähän realismia peliin näihin. Jos pelaa vain kk-maksuilla niin 199 e/kk et todellakaan saa mistään uutta autoa alle ilman käsirahaa. Tuohon kk-maksuun pitää olla yleensä vähintää se 3,5 tonnia käsirahaa. Tai sitten kk-maksu pomppaa tyyliin tuplaksi ilman käsirahaa.

Tuosta voi sitten laskea paljon tulee hintaa esim. 2 vuoden sopimuksella yhteensä. Toki sillä saa aina uuden auton, mutta se on iso kasa rahaa ilman omistusoikeutta. Ja nyt puhutaan vasta näistä kokoluokan pienimmistä autoista. Kyllä autofirmat ja rahoitusfirmat näistä omansa ottavat, sinänsä turha kuvitella näiden rahoitussopimusten olevan edullisia. Kaikki riippuu tietysti katsantokannasta ja kaikkihan me olla kokkariäänestäjiä jotka elää pääomatuloilla ja verosuunnittelulla. :)

Nyt muuten ymmärrän paremmin miten ihmisillä menee niin hirveästi rahaa autoihin per kuukausi kun on pitänyt saada rahoituksella uudenkarhea auto alle ilman käsirahaa...

Laakkosen fiksudiilillä sai ainakin vielä viime syksynä Polon 199 e/kk ilman käsirahaa, tosin neljän vuoden diilillä.

Täytyy sanoa, että en kyllä usko jos sinulla ei ole jotain tarjousesitettä tai vastaavaa johon viitata. Tuo hinta on juurikin sitä luokkaa johon vaaditaan käsiraha.

No tuollaisella diilillä ostettiin just syksyllä tuommoinen auto. Näyttää löytyvän vieläkin myynnistä, pienoisella googlettamisellahan se selviää. Mutta tässä valmis linkki: https://www.laakkonen.fi/nostot/volkswagen-polo-trendline-fiksudiililla…

"FiksuDiili –rahoitus 48 kk/40 000 km:  Esim. Uusi Volkswagen Polo Trendline 1,0 (59 kW, CO2 –päästöarvo 131 g/km, EU-yhd. 5,8 l/100 km, uusi mittaustapa). Rahoitettava osuus talvirenkaineen, toimituskuluineen 16 068,39 €, sopimusaika 48 kk/40 tkm, korko 2,95 %, kuukausierä 198,14 €. Poikkeava viimeinen erä 9 041,16 €. KSL:n mukaisen luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 18 365,49 €. Todellinen vuosikorko 4,64 %."

Neljän vuoden jälkeen sitten voi päättää, haluaako tuon lunastaa tuolla poikkeavalla viimeisellä erällä vai palauttaako auton kauppaan.

Eli neljän vuoden aikana maksat yli puolet auton hinnasta ja sitten palautat takaisin kauppiaalle ilman mitään omistusoikeutta autoon.  Tosi halpaa ja kätevää!

(Tai sitten sinun on otettava pankkilaina ja maksettavat loput noin 9000 euroa jos meinaat jatkaa autolla ajoa.)

Niin ja päivittäinen ajomäärä tuossa diilissä on huimat noin 28 kilometriä tai muuten menee lisämaksuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan