Uusi auto 149 e/kk ja autoliike ottaa auton 36kk jälkeen takaisin - miten tää voi olla näin halpaa?
Ei oo mitään järkeä ostaa käytettyä autoa millään pankkilainalla kun uusia saa tällä hinnalla :)
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimuskaudella ei tarvitse ostaa renkaita, kestävät sopimuskauden.
Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin.
Ostin juuri omaan Jettaani uudet nastarenkaat. Eivätkä olleet edes ihan halvimmat: Asennettuna ja vanhojen hävitysmaksulla kulu oli 360 euroa, ja sain rengassäilytyksen kaupan päälle (taitaa sekin olla 40-50 euroa.
HSEn adonis kirjoitti:
Olisikohan juju siinä viimeisessä erässä?
Uskokaa nyt, että viimeistä isoa erää ei ole. Kuukausimaksu on 149 kk kolmen vuoden ajan. Sen jälkeen autoliike ottaa auton takaisin. Eikä autoa osteta vaan se liisataan. Kuukausimaksu sisältää myös huollon.
Näkee että on tavallista tyhmemmät lukijat liikenteessä :)
Meillä on tällainen Volkswagen Polo Laakkosen fiksudiilillä 197 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin.
Renkaan hajoaminen maksaa aina, oli oma tai liisattu.
Useimpiin autoihin saa tuohon hintaan koko rengassarjan vanteineen. Yksittäisen renkaan saa vähän reiluun sataseen ja paikkauksen kympeillä.
Vierailija kirjoitti:
Noissa diileissä menee sitten myös helposti joku summa siihen, että pelteihin tulee pientä parkkipaikka kolhua ym. fiksattavaa, jonka joutuu korvaamaan omistavalle firmalle. Omaa myydessä niillä taas ei ole käytännössä vaikutusta jälleenmyyntiarvoon.
Autokaupassa vaihturista syynätään myös kaikki viat ja vauriot ja niillä pudotetaan vaihtoauton hyvitystä, tai ei ehkä pudotetta paperille merkittyä hyvitystä, mutta väliraha kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku miniatyyripurkki? Johon mahtuu 5 ihmistä vain paperilla.
Renault Clio Sport Tourer
Mistä saa tuon kärryn uutena leasingilla aloituksessa mainittuun hintaan?
Täällä ainakin kerrotaan kyseisen mallin leasingin maksavan kolme kertaa enemmän: https://www.autoverkkokauppa.fi/yksityisleasing
.
https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi
Vähän käytettynä 119€/kk. Luulatavasti autovuokraamokäyttössä olleita tai sitten liisauksesta kesken kauden palautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuteen autoon ei tarvita mitään jatkuvia "huoltoja",riittää öljynvaihdot+suodatin määräajoin pikkupajoissa.Halpa ilmastointihuolto joka toinen vuosi.Sytytystulppien vaihtoväli vähintään 80 000km,sama laturin hihnalla ja vaihteistoöljyllä.Jakopään ketjua ei vaihdeta ollenkaan ja hihnalla pitkä väli.Kannattaa siis vaihtaa uusi auto muutaman vuoden välein.
Kyllä se auton omistaja edellyttää että määräaikaishuollot on tehty merkkiliikkeessä. Ja nimenomaan uusia autoja ei edes pysty pikkupajat huoltamaan koska autoon pitää päästä tietokoneella kiinni diagnostiikkaa varten. Pikkupajoille ei myönnetä lisenssejä tähän.
Tarkoitin omaa uutta autoa kun nämä melskaavat "kalliista huolloista".
Riippuu vähän siitä että mitä auton merkkihuolto maksaa. Satkun säästön takia ei kannata alkaa pelleilemään takuunalaisen auton huoltojen kanssa, koska jos huollot on tehty muualla, joudut 100% varmuudella riitelemään siitä että meneekö korjaus takuuseen vai ei.
minulla auto etu 650€/kk, uudella audilla ajelen, bruttopalkkaa tulee lisää, käteen jäävästä palkasta joudun maksamaan verotus osuuden, eli noin 120€/kk. UUSI hyvä auto, renkaat ja kaikki palvelut firman kautta, pissapoikaa joskus lisäilen ja joskus käsken rasvanäpin lisätä jos en itse jaksa liata käsiäni. Elämä on helppoa. itse en autoa hankkisi edes, ps asun helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin kerrotaan kyseisen mallin leasingin maksavan kolme kertaa enemmän: https://www.autoverkkokauppa.fi/yksityisleasing
.
Vähän käytettynä 119€/kk. Luulatavasti autovuokraamokäyttössä olleita tai sitten liisauksesta kesken kauden palautuneita.
Todennäköisimmin noi on niitä autoja, jotka on palautunu #uusivuodeksi -kampanjasta, joka autoverkkokaupalla oli aikaisemmin. #uusivuodeksi -autoja sai vuoden, kahden tai kolmen soppareilla. Autoverkkokaupalle palautui siis reilu määrä autoja, joilla oli ajettu kohtalaisen vähän, olivat uudenveroisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pari kertaa kyydissä, kaverillani on tämä auto. Kauhea peltipurkki, ovetkin ovat tosi heppoisen tuntuiset, ohuet ja kevyet. Auto oli todella ahdas ja meluisa. Jos oma henkesi on sinulle kallis, tai sinulla on vaikkapa lapsia, joiden turvallisuudesta välität, niin suosittelen jämerämpää autoa ja enemmän peltiä ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Joissain näissä kk-maksudiileissä auton saa tilata tehtaalta, eli satavarmasti saa uuden auton alle ja haluamillaan lisävarusteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.
Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊
Annoit vanhalle autolle uuden, hyvän elämän : )
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Uskokaa nyt, että viimeistä isoa erää ei ole. Kuukausimaksu on 149 kk kolmen vuoden ajan. Sen jälkeen autoliike ottaa auton takaisin. Eikä autoa osteta vaan se liisataan. Kuukausimaksu sisältää myös huollon.
Ihapaskaa päästät. Viimeinen erä on lähes puolet auton hinnasta jos haluat pitää auton. Jos annat auton pois siihen on tehtävä täyshuolto. Jos lukisit ne pienellä painetut. Peli on helppoa mutta ei halvin tapa autoiluun.
Santander All in one: Uusi 2-litrainen Ford Focus 525e/kk, sisältää huollot, renkaat, rengashotellin+kausivaihdot, sisä- ja ulkopesut määräaikaishuoltojen yhreydessä, sijaisauton korjaulsien ajaksi ym. Ei minusta hirveän paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Ihapaskaa päästät. Viimeinen erä on lähes puolet auton hinnasta jos haluat pitää auton. Jos annat auton pois siihen on tehtävä täyshuolto. Jos lukisit ne pienellä painetut. Peli on helppoa mutta ei halvin tapa autoiluun.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mulla on nyt kolmas auto menossa tuollaisella diilillä (autoverkkokauppa/fiksudiili). Viimeisestä erästä ei tarvinnu välittää, koska palautin auton kauppaan. Määräaikaishuollot kuuluivat diiliin eikä mitään sen kummempia huoltoja autoon tarvinnut tehdä. Autoa palauttaessa myyjä kiersi auton ympäri silmäillen sitä ylimalkaisesti, sisälle katsoi vain sen verran, että otti kilsat ylös. Ei siis mitään joka naarmusta tai kiveniskemästä laskuttamista, kuten joku tuolla uhkakuvia maalaili. Onko sulla itselläs näistä kokemusta vai ihanko mututuntumalla heittelet viestejä?
Ja mitä kalleuteen tulee, ensimmäinen diiliauto oli Renault Megane keskivarustelutasolla, kuukausihinta 149 e/kk. Sen lisäksi toki polttoaine/vakuutusmaksut, mutta ne on kaikissa autoissa. Mielestäni järkevä diili, uutena ostettuna arvonalenema vuodessa ois saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.
Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊En ihan jaksa uskoa ettei kolmessa vuodessa ole muka mitään lisäkuluja tullut korjauksista. Tai sitten ajat todella vähän ja auto seisoo tallissa.
Mulla on nimittäin kanssa tuollainen vanha auto ja koko ajan saa joka vuosi pelätä mitä seuraavaksi hajoaa tai mistä jää katsastuksessa. Tai ehkä sulla on miehenä joku amisrassi joka pystyy itse hallilla korjailemaan autoja.
Mulla on ollut kohta 10 vuotta sama auto, mersu, ei ole tarvinnut korjailla, akku on vaihdettu kuten öljytkin.
Kyllä aika vatipää pitää olla, kun kuvittelee auton iän olevan auton tärkein ominaisuus.
-Jos ostat halvimman paskan, ei se ole edes uutena hyvä, kun ostat hyvän, se on sitä aina.
Mutta kauhutarinat, miten "menee monta tonnia kuussa vanhaan autoon", ovat naurettavia, usein ihmisillä jotka puhuu tällaisia ei olisi edes varaa korjauttaa autoaan kokoajan, eikä kukaan hakkaa vanhaan autoon "satasia joka kuukausi".
-Satasella ei edes saa mitään korjattua, taitaa merkkikorjaamon tuntilaskutuskin olla tuon verran, melkein ainakin.
Mutta täällä menee hyvin vanhalla autolla, enkä ole kenellekään velkaa, enkä maksa kuukausittain tyhjäästä.
Mun auto on volkkari, hyvän maineessa. Silti käytettyä autoa saa korjata.
Satasen kuussa on jaettuna pidemmälle ajalle, todellisuudessa asia on juuri noin, muutamalla satasella ei korjaa vielä mitään. Toista tonnia menee helposti kerran vuodessa johonkin.Volkkari on yksi eniten korjauksia vaativista merkeistä. Hyvän maine on mielikuvasi. Noissa on jakoketju ja remmi omgelmia koneissa puhumattakaan dsg ongelmista. En ostaisi ikinä.
Mulla on 13 vuotta vanha Volkkari, johon ei ole tarvittu mitään normaalihuoltoja suurempia toimenpiteitä.
Ongelmat alkoi 2009 TSI/TSFI-koneista ja DSG-laatikoista. Vanhemmat volkkarit on hyvinkin laadukkaita pelejä teknisesti, mm. se aivan huippu 77kw 1.6 moottori jota oli mm. 2000-2006 Golffeissa.
Mikä firma? Vuokraavatko vasta kortin saaneelle myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ei tuo ole mikään leasing, vaan osamaksukauppa, kuten sivun alareunassa selkeästi kerrotaan. Tuohon kauppaan ei sisälly huollot, korjaukset (kuluvat osat), renkaiden vaihto, vakuutus, eikä myöskään katsastus. Ei ylipäätään mitään muuta kuin auton käyttöoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊
Oikeesti, good for you! Paljonko ajat vuodessa kyseisellä autolla? Itsellä tulee semmonen 30 000km/vuosi. Ei vaan pystyis tommosia määriä ajamaan millään peltipurkilla. Mutta aivan varmasti itsekin ostaisin jonkun tonnin kärryn jos ajaisin huomattavasti vähemmän/ lyhyempää matkaa.
.