Uusi auto 149 e/kk ja autoliike ottaa auton 36kk jälkeen takaisin - miten tää voi olla näin halpaa?
Ei oo mitään järkeä ostaa käytettyä autoa millään pankkilainalla kun uusia saa tällä hinnalla :)
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Toiset ne maksaa kiiltävästä pellistä. Katsastettuja käytettyjä saa halvimmallaan alta tonnin ja sillä usein ajaa muutaman vuoden. Mitä järkeä ostaa uutta?
Ihan miten paljon ajaa. Itse en jaksaisi istua 2h päivässä jossain romussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Olisikohan juju siinä viimeisessä erässä?
Uskokaa nyt, että viimeistä isoa erää ei ole. Kuukausimaksu on 149 kk kolmen vuoden ajan. Sen jälkeen autoliike ottaa auton takaisin. Eikä autoa osteta vaan se liisataan. Kuukausimaksu sisältää myös huollon.
Näkee että on tavallista tyhmemmät lukijat liikenteessä :)
Ihapaskaa päästät. Viimeinen erä on lähes puolet auton hinnasta jos haluat pitää auton. Jos annat auton pois siihen on tehtävä täyshuolto. Jos lukisit ne pienellä painetut. Peli on helppoa mutta ei halvin tapa autoiluun.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mulla on nyt kolmas auto menossa tuollaisella diilillä (autoverkkokauppa/fiksudiili). Viimeisestä erästä ei tarvinnu välittää, koska palautin auton kauppaan. Määräaikaishuollot kuuluivat diiliin eikä mitään sen kummempia huoltoja autoon tarvinnut tehdä. Autoa palauttaessa myyjä kiersi auton ympäri silmäillen sitä ylimalkaisesti, sisälle katsoi vain sen verran, että otti kilsat ylös. Ei siis mitään joka naarmusta tai kiveniskemästä laskuttamista, kuten joku tuolla uhkakuvia maalaili. Onko sulla itselläs näistä kokemusta vai ihanko mututuntumalla heittelet viestejä?
Ja mitä kalleuteen tulee, ensimmäinen diiliauto oli Renault Megane keskivarustelutasolla, kuukausihinta 149 e/kk. Sen lisäksi toki polttoaine/vakuutusmaksut, mutta ne on kaikissa autoissa. Mielestäni järkevä diili, uutena ostettuna arvonalenema vuodessa ois saman verran.
Pienellä painetussa lukee selvästi että huolto on maksettava jos auton palauttaa.
Siis tuo kk-maksu kattaa vain arvon alenemisen, kaiken muun maksat lisäksi. Hinta vastaa hikisesti uuden auton arvonalenemaa. Nuo alk. hinnat ovat pelleautoille, oikealle autolle hinta on 300eur/kk. Käytetyillä arvonalema on vain murto-osa noista kk-hinnoista. Siis helppoa mutta ei halpaa. Lisäksi nuo alk. kilometrit riittävät vain harvalle.
Vierailija kirjoitti:
Leasing-auto? Ottaisin heti. On todella rasittavaa käyttää autoa koko ajan jossain huollossa, rahaa saa syytää menemään. Tuon verran joudun joka tapauksessa budjetoimaan autoon. Olen laskenut että pelkästään auton arvon lasku kustantaa minulle tonnin vuodessa. Käytännössä joudun ostamaan kymppitonnin auton kymmenen vuoden välein. Siihen tehdään vähintään tonnilla remonttia vuodessa, ja parilla sadalla renkaita vuodessa. Tuosta jo satanen kuussa siis menee ja ajan vanhalla autolla, jossa on rikki milloin mikäkin.
Uusi, heti, kiitos.
No ei todellakaan saa leasingia tuohon otsikon hintaan. Uudet leasingit on alkaenkin yli kolmesataa euroa kuukaudessa, siis alkaen hinnat. Sitten kun puhutaan keskihintaisista perheautoista ja edes kohtuullisista kilometreistä (vähintään 20 000km/v), niin ollaankin jo reippaasti yli viidensadan euron per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leasing-auto? Ottaisin heti. On todella rasittavaa käyttää autoa koko ajan jossain huollossa, rahaa saa syytää menemään. Tuon verran joudun joka tapauksessa budjetoimaan autoon. Olen laskenut että pelkästään auton arvon lasku kustantaa minulle tonnin vuodessa. Käytännössä joudun ostamaan kymppitonnin auton kymmenen vuoden välein. Siihen tehdään vähintään tonnilla remonttia vuodessa, ja parilla sadalla renkaita vuodessa. Tuosta jo satanen kuussa siis menee ja ajan vanhalla autolla, jossa on rikki milloin mikäkin.
Uusi, heti, kiitos.No ei todellakaan saa leasingia tuohon otsikon hintaan. Uudet leasingit on alkaenkin yli kolmesataa euroa kuukaudessa, siis alkaen hinnat. Sitten kun puhutaan keskihintaisista perheautoista ja edes kohtuullisista kilometreistä (vähintään 20 000km/v), niin ollaankin jo reippaasti yli viidensadan euron per kuukausi.
Jospa kuitenkin kävisit yksityisleasingia tarjoavien firmojen sivuilla ennen kuin enemmän itseäsi nolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Olisikohan juju siinä viimeisessä erässä?
Uskokaa nyt, että viimeistä isoa erää ei ole. Kuukausimaksu on 149 kk kolmen vuoden ajan. Sen jälkeen autoliike ottaa auton takaisin. Eikä autoa osteta vaan se liisataan. Kuukausimaksu sisältää myös huollon.
Näkee että on tavallista tyhmemmät lukijat liikenteessä :)
Ihapaskaa päästät. Viimeinen erä on lähes puolet auton hinnasta jos haluat pitää auton. Jos annat auton pois siihen on tehtävä täyshuolto. Jos lukisit ne pienellä painetut. Peli on helppoa mutta ei halvin tapa autoiluun.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mulla on nyt kolmas auto menossa tuollaisella diilillä (autoverkkokauppa/fiksudiili). Viimeisestä erästä ei tarvinnu välittää, koska palautin auton kauppaan. Määräaikaishuollot kuuluivat diiliin eikä mitään sen kummempia huoltoja autoon tarvinnut tehdä. Autoa palauttaessa myyjä kiersi auton ympäri silmäillen sitä ylimalkaisesti, sisälle katsoi vain sen verran, että otti kilsat ylös. Ei siis mitään joka naarmusta tai kiveniskemästä laskuttamista, kuten joku tuolla uhkakuvia maalaili. Onko sulla itselläs näistä kokemusta vai ihanko mututuntumalla heittelet viestejä?
Ja mitä kalleuteen tulee, ensimmäinen diiliauto oli Renault Megane keskivarustelutasolla, kuukausihinta 149 e/kk. Sen lisäksi toki polttoaine/vakuutusmaksut, mutta ne on kaikissa autoissa. Mielestäni järkevä diili, uutena ostettuna arvonalenema vuodessa ois saman verran.
Pienellä painetussa lukee selvästi että huolto on maksettava jos auton palauttaa.
No noissa mun Autoverkkokaupasta hankituissa ei ainakaan kummassakaan tarvinnu maksaa. Tarjosivat vielä jatkosopimusta seuraaville vuosille ja niissäkin ois saanu huollot kaupan päälle. Kerron tässä nyt vaan siis omat kokemukseni, diilejä on erilaisia ja noissa diileissäkin on neuvotteluvaraa...
Meille mies osti Saab 9000 kolme vuotta sitten, auto maksoi 300 euroa, kun oli viallinen. Mies itse korjasi, muutenkin tekee autoihin kaikki huollot ja korjaukset itse.
Hyvin on palvellut, nyt siirtyi kesäautoksi, kun käyttöautoksi hommattiin vm. 2000 VW Passat.
Pieni auto, josta maksetusta ei jää mitään jäljelle. Riippuu mitä sisältyy hintaan. Jos vakuutus ei sisälly, silloin ainakin on heikohko diili: 149*36=5364€ joka on noin puolet pikkuauton hinnasta ja yleensä arvon alenema ei ole pikkuautoissa niin nopeaa, että puoliintuisi kolmessa vuodessa.
Halvalla jos poitää päästä joku 1000€ auto, jonka myy osina, vaikka kun ei enää ole kannattava korjata ja uusi samanlainen tilalle. Vaikka paaliin laittaisi saisi muutaman kerran vaihtaa halvemmalla tuohon kolmeen vuoteen xD eikä tarvitse kallista kaskoa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni auto, josta maksetusta ei jää mitään jäljelle. Riippuu mitä sisältyy hintaan. Jos vakuutus ei sisälly, silloin ainakin on heikohko diili: 149*36=5364€ joka on noin puolet pikkuauton hinnasta ja yleensä arvon alenema ei ole pikkuautoissa niin nopeaa, että puoliintuisi kolmessa vuodessa.
Halvalla jos poitää päästä joku 1000€ auto, jonka myy osina, vaikka kun ei enää ole kannattava korjata ja uusi samanlainen tilalle. Vaikka paaliin laittaisi saisi muutaman kerran vaihtaa halvemmalla tuohon kolmeen vuoteen xD eikä tarvitse kallista kaskoa.
Elämä on valintoja. Joku haluaa ajaa halvalla paskanhajuisella kipolla, joku toinen ostaa uuden, kolmas ei halua sitoa pääomaa kuin kulutukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Joku haluaa ajaa halvalla paskanhajuisella kipolla, joku toinen ostaa uuden, kolmas ei halua sitoa pääomaa kuin kulutukseensa.
Tonni onkin niin suuri omaisuuden sitominen, että huh huh :))
Tietysti, jos on yhdistelmä sitä, että haluaa uuden, ei saa lainaa/"halua sitoa pääomia"
Tyhmimmät ostavat silkasta näyttämisen halusta jonkun käytetyn 20-30 teur ja 200tkm ajetun "premium" auton ja maksavat sekä arvonalenemaa- että korjauskuluja vuositasolla tuhansia euroja;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimuskaudella ei tarvitse ostaa renkaita, kestävät sopimuskauden.
Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin.
Vanhemmilla on ollut autoja yli 40 vuotta ja vain yhden kerran rengas on puhjennut. Mikä on todennäköisyys, että Cliosta puhkeaa rengas? Clion rengaskoko on 185/65/15", joten esim. Continentalin nastarengassarja eli 4 kpl maksaa alle 400 eur. Mistä revit hinnaksi 900 euroa? Lisäksi yhden renkaan puhkeamisen takia ei todellakaan osteta neljää rengasta.
Minä ajan todella paljon ja rengas puhkeaa vähintään kerran kahteen vuoteen. Ethän sinä voi ostaa halpisrenkaita tilalle jos alkuperäiset ovat priimaa. Ja järkikin jo sanoo ettet voi ostaa vain yhtä rengasta jos muilla on ajettu jo kaksi vuotta. Tai ainakin pitäisi sanoa.
mulla ei koskaanole puhjennut yhtään rengasta, ajan 60 tkm vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimuskaudella ei tarvitse ostaa renkaita, kestävät sopimuskauden.
Sepä kiva jos voi päättää etukäteen ettei rengas puhkea sopimuskaudella. Vastaavat nastarenkaat kun maksavat vanteelle laittuna lähemmäs 900 euroa kuitenkin.
Vanhemmilla on ollut autoja yli 40 vuotta ja vain yhden kerran rengas on puhjennut. Mikä on todennäköisyys, että Cliosta puhkeaa rengas? Clion rengaskoko on 185/65/15", joten esim. Continentalin nastarengassarja eli 4 kpl maksaa alle 400 eur. Mistä revit hinnaksi 900 euroa? Lisäksi yhden renkaan puhkeamisen takia ei todellakaan osteta neljää rengasta.
Minä ajan todella paljon ja rengas puhkeaa vähintään kerran kahteen vuoteen. Ethän sinä voi ostaa halpisrenkaita tilalle jos alkuperäiset ovat priimaa. Ja järkikin jo sanoo ettet voi ostaa vain yhtä rengasta jos muilla on ajettu jo kaksi vuotta. Tai ainakin pitäisi sanoa.
mulla ei koskaanole puhjennut yhtään rengasta, ajan 60 tkm vuodessa.
Jos vain maanteillä ajelet ei varmasti ole ongelma, mutta rakennustyömaiden läheisyydessä voi monasti olla ruuveja yms. terävää. Ei tosin mullakaan ole koskaan mennyt rengas vaihtokuntoon, ihan reiän paikkaus on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni onkin niin suuri omaisuuden sitominen, että huh huh :))
Tietysti, jos on yhdistelmä sitä, että haluaa uuden, ei saa lainaa/"halua sitoa pääomia"
Äly ei taida olla vahvin ominaisuutesi.
Itse maksoin 18 vuotta vanhasta autostani 500e. Ostaessa auto oli lievästi epäkuntoinen, mutta tuhlattuani 170e vara-osiin, sain todellisen luottopelin. Nyt olen tuolla autolla ajanut n. 120tkm jokapäiväistä työmatka ajoa, ilman suurempia huolia. Toki normaalit ylläpito huollot on pitänyt tehdä. Uutta tai uudehkoa autoa en suostu hankkimaan, koska ovat todellisia rahareikiä. Säästyneillä rahoilla olen saanut tehtyä mm. ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä. Niin, ja kulutus ei paljoa nykyautoista poikkea; n.5l/100km dieseliä..
Vierailija kirjoitti:
Itse maksoin 18 vuotta vanhasta autostani 500e. Ostaessa auto oli lievästi epäkuntoinen, mutta tuhlattuani 170e vara-osiin, sain todellisen luottopelin. Nyt olen tuolla autolla ajanut n. 120tkm jokapäiväistä työmatka ajoa, ilman suurempia huolia. Toki normaalit ylläpito huollot on pitänyt tehdä. Uutta tai uudehkoa autoa en suostu hankkimaan, koska ovat todellisia rahareikiä. Säästyneillä rahoilla olen saanut tehtyä mm. ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä. Niin, ja kulutus ei paljoa nykyautoista poikkea; n.5l/100km dieseliä..
Mutta tosiasia on, että se on vanha auto. Epämukava, äänekäs, ruma ja turvaton. Bensaakin kuluttaa paljon. Halvalla ei saa hyvää.
Kommenteista näkee, että täällä Suomessa on vasta laskeudettu puusta. Sivistysmaissa on aina ajettu pienillä autoilla. Täällä Perähikiän junteilla on pakko olla iso auto, mielellään saksalainen.
No niissä ns. sivistysmaissa ei olekaan niin paskat tiet kuin meillä, ei pimeää puolet vuodesta, ei jäätä, sohjoa ja lunta, ei hirviä tiellä, ei pitkiä työmatkoja... Kyllä minäkin mieluummin jossain Pariisissa ajelisin kolhuisella Cliolla (tai julkisin metrolla) kuin farmari-Mondeolla tai isolla Volvolla. Täällä tilanne on toisinpäin.
Noissa liisareissa ei saa vissiin kuljettaa koiraa? Muistan jostain ehdoista lukeneeni.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimmät ostavat silkasta näyttämisen halusta jonkun käytetyn 20-30 teur ja 200tkm ajetun "premium" auton ja maksavat sekä arvonalenemaa- että korjauskuluja vuositasolla tuhansia euroja;)
Eikö se joka osti uutena sen 60 tonnilla ja ajoi 2-3v ole kuitenkin vieläkin tyhmempi?
Oma 13-vuotias Poloni ei ole vaatinut mitään korjauksia, mitä nyt lampun polttimo ja tuulilasin pyyhkijät on vaihdettu. Ostin uutena ja kilsoja nyt noin 100000 eli en aja kovinkaan paljon.