Uusi auto 149 e/kk ja autoliike ottaa auton 36kk jälkeen takaisin - miten tää voi olla näin halpaa?
Ei oo mitään järkeä ostaa käytettyä autoa millään pankkilainalla kun uusia saa tällä hinnalla :)
Kommentit (148)
Katso hyvityshinta joka maksetaan autosta 3 vuoden päästä. Vertaa ko hyvityshintaa vastaaviin kolme vuotta vanhoihin autoihin joita on nettiautossa, autotallissa yms. Se on niin todella paljon roimasti vähemmän kuin nettiautossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.
Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊En ihan jaksa uskoa ettei kolmessa vuodessa ole muka mitään lisäkuluja tullut korjauksista. Tai sitten ajat todella vähän ja auto seisoo tallissa.
Mulla on nimittäin kanssa tuollainen vanha auto ja koko ajan saa joka vuosi pelätä mitä seuraavaksi hajoaa tai mistä jää katsastuksessa. Tai ehkä sulla on miehenä joku amisrassi joka pystyy itse hallilla korjailemaan autoja.
Mulla on ollut kohta 10 vuotta sama auto, mersu, ei ole tarvinnut korjailla, akku on vaihdettu kuten öljytkin.
Kyllä aika vatipää pitää olla, kun kuvittelee auton iän olevan auton tärkein ominaisuus.
-Jos ostat halvimman paskan, ei se ole edes uutena hyvä, kun ostat hyvän, se on sitä aina.
Mutta kauhutarinat, miten "menee monta tonnia kuussa vanhaan autoon", ovat naurettavia, usein ihmisillä jotka puhuu tällaisia ei olisi edes varaa korjauttaa autoaan kokoajan, eikä kukaan hakkaa vanhaan autoon "satasia joka kuukausi".
-Satasella ei edes saa mitään korjattua, taitaa merkkikorjaamon tuntilaskutuskin olla tuon verran, melkein ainakin.
Mutta täällä menee hyvin vanhalla autolla, enkä ole kenellekään velkaa, enkä maksa kuukausittain tyhjäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kallusis käsiraha. Vakuutuksethan maksaa paljon. Uuteen autoonhan pitää ottaa kaikki mahdolliset vakuutukset.
Taidat olla ketjun ainoa, joka ei vielä tajunnut olevan kyse LEASINGISTA.
Tajusin. Miksi moista epäilet?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki on selvästi Autotalo Laakkosen fiksudiilistä. Edullinen hinta perustuu niin sanottuun suurempaa viimeiseen erään jonka suuruus on auton arvioitu arvo 3 vuoden iässä. Fiksudiili on kuitenkin siinä mielessä normaali osamaksusopimus että sopimuksen päättyessä auton voi vaihtaa toisessa autoliikkeessä uuteen esimerkiksi jos toinen autoliike tarjoaa sitä vaihdossa enemmän.
Kertokaa mitä sitten tapahtuu jos ei pysty sitä isoa viimeistä erää (joku 3000-5000 e) maksamaan? Automyyntifirma saa itselleen vähän käytetyn auton halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kyse tästä: https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi
Pari sataa kk eli 1200€ vuodessa. Aika edullinen. Mieti millaisen auton saat tonnilla ja kestääkö se vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kallusis käsiraha. Vakuutuksethan maksaa paljon. Uuteen autoonhan pitää ottaa kaikki mahdolliset vakuutukset.
No et ymmärtänyt. Leasingissa ei ole mitään käsirahoja.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki on selvästi Autotalo Laakkosen fiksudiilistä. Edullinen hinta perustuu niin sanottuun suurempaa viimeiseen erään jonka suuruus on auton arvioitu arvo 3 vuoden iässä. Fiksudiili on kuitenkin siinä mielessä normaali osamaksusopimus että sopimuksen päättyessä auton voi vaihtaa toisessa autoliikkeessä uuteen esimerkiksi jos toinen autoliike tarjoaa sitä vaihdossa enemmän.
Näytä minulle sieltä tuo 149€/kk auto.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä sitten tapahtuu jos ei pysty sitä isoa viimeistä erää (joku 3000-5000 e) maksamaan? Automyyntifirma saa itselleen vähän käytetyn auton halvalla?
Kuka sitä edes haluaa maksaa? Ottakoon pois vanhan romun ja uusi auto alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää.
Olen myös miettinyt tuota Laakkosen diiliä tai Santanderin All-in-one leasingia. Kertokaa kokemuksia jos niitä on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityispuolella aika harvoin tarjotaan puhdasta leasingia (joka sisältää huollot ja renkaat). Yleensä nuo ovat enemmän tai vähemmän osamaksusopimuksia ja laskelmien kuukausierien pienellä painetussa lukee yleensä "esimerkin laskemassa käsiraha 3500 euroa...".
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt tuota Laakkosen diiliä tai Santanderin All-in-one leasingia. Kertokaa kokemuksia jos niitä on!
No mitä kokemuksia niistä tarvitset? Maksat kuukausihintaa, otat mahdollisesti huoltosopimuksen mukaan, palautat auton leasingajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et nyt vaan tajua. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käsirahan mahdollisuus käy katsomassa vaikna sabtanderin all in one nettisivut. Käsiraha pienentää leasingin kuukausierää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on 10v vanhassakin täyskasko, ei se uusi siitä mitenkään eroa. Vähän kalliimpi voi olla, mutta ei sinne mitään "kaikkia" tarvitse ruksia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama v sitten wanhan auton hintaan 650€. Katsastus meni läpi 450€ remontin jälkeen. Eli reilun tonnin kärryllä olen suhannut kohta 3 v. Akun olen myös uusinut ja pyyhkijän sulkia menee pari vuodessa.
Moni nyrpistää kun näkee, mutta so what. Halpa kauppakassi, kun semmoinen on täällä landella oltava. 😊En ihan jaksa uskoa ettei kolmessa vuodessa ole muka mitään lisäkuluja tullut korjauksista. Tai sitten ajat todella vähän ja auto seisoo tallissa.
Mulla on nimittäin kanssa tuollainen vanha auto ja koko ajan saa joka vuosi pelätä mitä seuraavaksi hajoaa tai mistä jää katsastuksessa. Tai ehkä sulla on miehenä joku amisrassi joka pystyy itse hallilla korjailemaan autoja.
Mulla on ollut kohta 10 vuotta sama auto, mersu, ei ole tarvinnut korjailla, akku on vaihdettu kuten öljytkin.
Kyllä aika vatipää pitää olla, kun kuvittelee auton iän olevan auton tärkein ominaisuus.
-Jos ostat halvimman paskan, ei se ole edes uutena hyvä, kun ostat hyvän, se on sitä aina.
Mutta kauhutarinat, miten "menee monta tonnia kuussa vanhaan autoon", ovat naurettavia, usein ihmisillä jotka puhuu tällaisia ei olisi edes varaa korjauttaa autoaan kokoajan, eikä kukaan hakkaa vanhaan autoon "satasia joka kuukausi".
-Satasella ei edes saa mitään korjattua, taitaa merkkikorjaamon tuntilaskutuskin olla tuon verran, melkein ainakin.
Mutta täällä menee hyvin vanhalla autolla, enkä ole kenellekään velkaa, enkä maksa kuukausittain tyhjäästä.
Mun auto on volkkari, hyvän maineessa. Silti käytettyä autoa saa korjata.
Satasen kuussa on jaettuna pidemmälle ajalle, todellisuudessa asia on juuri noin, muutamalla satasella ei korjaa vielä mitään. Toista tonnia menee helposti kerran vuodessa johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityispuolella aika harvoin tarjotaan puhdasta leasingia (joka sisältää huollot ja renkaat). Yleensä nuo ovat enemmän tai vähemmän osamaksusopimuksia ja laskelmien kuukausierien pienellä painetussa lukee yleensä "esimerkin laskemassa käsiraha 3500 euroa...".
- ohis
Kyllä tarjoaa santander all in one. Kannattaisi tarkistaa nämä asiat ennen kuin laukoo näitä mutujaan. Saa käsirahalla tai ilman. Voi myös valita mitä ottaa siihen leasinkisopimukseen.
Olisikohan kyse tästä: https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi