Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KANNATTAAKO EDES MATKUSTAA JOS ON NOIN TIUKKA BUDJETTI!!! Apua ulkosuomalaiset!!

Vierailija
16.05.2006 |

Voi hittolainen, en ymmärrä että meille on tulossa eräs tuttava vierailulle kahden mukulansa kanssa ja rouvalla on matkabudjetti pakollisten kulujen jälkeen kuulemma vain 150e!!!!! Mun pitäisi toimia taksina herrasväelle pelkällä kädenpuristuksella ja hymyssä suin. Kysyi sitten kuitenkin että paljonkos niitä bensakuluja tulisi, kun pitää mennen tullen tehdä pitkät lentokenttäajot jne niin sanoin että mitäs jos kerran maksat tankin täyteen niin se olisi reilua. Mutta ei! Eihän hänellä ole sellaiseen varaa!!! No kannattaisiko ehkä sitten jättää tulematta!!!!

Muutkin kulut ja ajot tulevat jäämään VARMASTI mun varteille... Kyllä stressaa ja ärsyttää jo etukäteen. Ja meillä on kuitenkin käynyt paljon vieraita kotimaasta, mutta ovat olleet reiluja ja isäntäperheen huomioonottavia, mutta tässä on nyt aivan erikoistapaus! Voi luoja! Itse kutsui itsensä kylään ja vielä melko pienten lasten (2v ja 4v) kanssa tulee yksin, ja tietenkin majoittuu meille ahtaisiin oloihin muutenkin.

Jätän nyt kertomatta kaikki yksityiskohtaiset nippeli ja rahatiedot mitä hän aina mulle kertoo vastauksena siihen että miksi ei voi maksaa jotain, mutta että jos on noin tarkkaa ja köyhää, niin miksi pitää hitto vaivautua!!!! Paha mieli meillä jo etukäteen!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sillä melkein ruokia kustanna, saatika muita menoja!!

Vierailija
22/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa kuka tahansa sukulainen/tuttu tulla, tosin pitää ilmoittaa etukäteen, jos ei meillä mitään esteitä ole niin hyvin sopii tulla. Itse ainakin olen tosi onnellinen, että lapsemme tapaavat Suomen sukulaisia ja myös kielitaito vahvistuu. Mieheni ei siis ole suomalainen, joten senkin vuoksi lapsen suomen taidolle tärkeää, että pääsee puhumaan sitä täällä muidenkin kanssa.

Lennot on jokaisen kustannetteva itse. Majoitus ilmaista, ei meilläkään niin tilaa ole, mutta lattialla aina välillä jonkun nukuttava, kukaan ei ole valittanut. Käyttörahat tietenkin itse mukaan sekä aina kaikki on auttaneet esim. ruokakuluissa ilman pyytämistä. Minulla ei autoa ole, mutta mieheni autolla ollaan sukulaisia kuljetettu ympäri nähtävyyksiä, tosin ei aina, mutta jos aikaa on niin silloin. osaavat kyllä liikkua taksilla tai bussillakin. Itse lähden mieluusti turistioppaaksi jos vaan ehdin.

Vastaavasti Suomessa saamme ilmaisen majoituksen sukulaisten ja tuttujen luona ja osallistumme sitten Suomessa myös ruokakuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieraat aiheuttavat kuluja ja kustannuksia, mutta toisaalta ilo on, että tulevat käymään. Varsinkin sukulaiset. Suomalaiset on kyllä aika pihejä matkustelijoita-

Vierailija
24/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolla näytän, kiertelen, ajelen ja majoitan NORMAALIT tuttavat ja sukulaiset, mutta tämä ihminen käyttää meitä hyväksi! Enkä yleensä välitä ihan pikkukuluista mutta nyt pisti ärsyttämään! Mies ei jaksa käsittää ja oikein nolottaa tän suomalaisen puolesta...

Vierailija
25/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meille ainakaan tunge kukaan väkisin, jos en itse sitä halua! Ei todellakaan ainakaan 10 päiväksi!

En käsitä sinua!!

t. 3

Vierailija
26/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että teillä ei mahdu taloon, vaan että tuovat teltan mukanaan, niin voivat telttailla pihalla, tms.

Musta olisi ihan kivaa, jos edes joku Suomesta kävisi. Alkuvuosina muuttomme jälkeen kaikki uhkailivat tulla, ja aina toivotin tervetulleiksi, mutta eipä ole ketään näkynyt, ja tyhjät lupailutkin ovat sittemmin jääneet. No, eipä tuo minun elämääni pilaa (pakko tunnustaa, että eräs syy ulkomaille muuttoon olikin se, että saan etäisyyttä), mutta minusta olisi joskus ihan kivakin emännöidä.

Vierailija
27/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu hakea häntä kentältä. Neuvo julkinen kulkuneuvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä