Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KANNATTAAKO EDES MATKUSTAA JOS ON NOIN TIUKKA BUDJETTI!!! Apua ulkosuomalaiset!!

Vierailija
16.05.2006 |

Voi hittolainen, en ymmärrä että meille on tulossa eräs tuttava vierailulle kahden mukulansa kanssa ja rouvalla on matkabudjetti pakollisten kulujen jälkeen kuulemma vain 150e!!!!! Mun pitäisi toimia taksina herrasväelle pelkällä kädenpuristuksella ja hymyssä suin. Kysyi sitten kuitenkin että paljonkos niitä bensakuluja tulisi, kun pitää mennen tullen tehdä pitkät lentokenttäajot jne niin sanoin että mitäs jos kerran maksat tankin täyteen niin se olisi reilua. Mutta ei! Eihän hänellä ole sellaiseen varaa!!! No kannattaisiko ehkä sitten jättää tulematta!!!!

Muutkin kulut ja ajot tulevat jäämään VARMASTI mun varteille... Kyllä stressaa ja ärsyttää jo etukäteen. Ja meillä on kuitenkin käynyt paljon vieraita kotimaasta, mutta ovat olleet reiluja ja isäntäperheen huomioonottavia, mutta tässä on nyt aivan erikoistapaus! Voi luoja! Itse kutsui itsensä kylään ja vielä melko pienten lasten (2v ja 4v) kanssa tulee yksin, ja tietenkin majoittuu meille ahtaisiin oloihin muutenkin.

Jätän nyt kertomatta kaikki yksityiskohtaiset nippeli ja rahatiedot mitä hän aina mulle kertoo vastauksena siihen että miksi ei voi maksaa jotain, mutta että jos on noin tarkkaa ja köyhää, niin miksi pitää hitto vaivautua!!!! Paha mieli meillä jo etukäteen!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama juttu meni nyt sillein etta han kyseli joka viikko etta milloin kavis, milloin kavis ja katseli halpoja lentoja, ja ma pistin kuukausiksi eteenpain meille menoja tayteen. Sitten han kyseli etta mitenkas eras paivamaara, sanoin ettei meilla silloin ole talla hetkella viela mitaan ja sitten sain soiton etta hanpa varasi matkat ja nyt sitten tulevat. Ja jos nyt sitten sanoisin ettet voi tulla niin varmaan tappaisi minut seuraavaksi kun nahtaisiin kun lennot olisivat syoneet heidan viimeiset pennoset! Ja miten kerrot kaverille etta JUURI SINA et voi tulla meille kylaan kun muitakin kavereita meilla kay (mutta majoittuvat yleensa hotellissa).

Niin ja eihan tassa ole todellakaan kyse siita etteiko meille voisi tulla kaymaan, mutta mina oletan etta jokainen maksaa OMAT KULUNSA!!! Ja lisaksi ainoat kulut mita kyseiselta odotin olivat juuri ne bensakulut, kentalle 200km suuntaansa eli tuo x4, ja meidan auton tankki on jatti! Junalla, taksilla, bussilla jne EI SUOSTU meille tulemaan, ja lennot pahassa vuorokauden ajassa muutenkin pienten lasten kannalta, minka kylla ymmarran. Miksi mun pitaisi ilmaiseksi rouvaa passailla kun itse on tunkenut kylaan alun perin??

Etteko tosiaan tajua pointtiani, vai taidatte itse olla samanlaisia loiselajia? Niin kylla kuulee usein suomalaisista matkailijoista puhuttavankin!

Jos olisi hyva ystava ja reilu muutenkin, olisin minakin reilu takaisin. Mutta minka voi odottaa jos elavat soskun tuilla koko perhe.

Vierailija
2/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee välit, niin mitä sitten?

jos taas hän on oikeesti hyvä ystäväsi, niin odotat häntä ihan eri asenteella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v.... mika painajainen.

Vierailija
4/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustantaa mun olon.

Kentältä aina joku on mut hakenut mutta ilman pyytämättä.

Olen yleensä vanhempieni luona ja otan osaa ruokakuluihin (silloin kun ne suostuu siihen)

Kavereiden luona olen muutaman yön vain jos ne pyytämällä pyytää.

En osallistu silloin kuluihin, mutta en odota etta minua viedään mihinkään, olen tyytyväinen jos saan kupin kahvia ja jutellaan.

Meille on aina Suomen vieraat tervetulleita. Kalliiksi se tulee, mutta kun käy harvoin vieraita, niin maksan mielelläni, mutta ikinä ei ole tullut vieraita jotka odottavat että kustannan heidän täällä olon.

Vierailija
5/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran olette molemmat miehesi kanssa tyossa. Voisit sanoa etta et valitettavasti saanut lomaa ko. ajaksi joten vieraat saavat viihdyttaa itseaan. Samoin voit sanoa etta te saatte kunnon lounaan tyossa, joten syotte illalla vain jotain kevytta. Hommaat sitten kotiin vaan jotain leipaa ja leikkeletta, niin vieraiden on pakko joko ostaa ruokaa kaupasta ja kokata, tai kayda kaupungilla syomassa.

Hommaa vaan kotiin esille bussiaikataulut, museoiden sun muiden esitteet, ja sano etta kun sina olet toissa, neuvot vaan mihin kannattaa menna, ja jatat vieraiden paatettavaksi istuvatko sisalla kaiket paivat, vai menevatko oma-aloitteisesti ulos.

Vierailija
6/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten Porvoossa on tämäkin stoori kirjoitettu.

Been there, done that!

Vierailija
7/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten heidän on pakko keksiä joku julkinen kulkuväline (juna, bussi tms)?

Vierailija
8/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei suostu tulemaan junalla, hollanissahan on yks maailman parhaita junaverkostoja, myos naapurimaista hyvat yhteydet.

Oli tai ei, itse ulkosuomalaisena sanoisin, etta mies ei paase tyokiireiltaan hakemaan ja tarvii itse autoa ja mina en autottomana paase, meille paasee a. junalla b. vuokra-autolla c. ei tarvi tulla ollenkaan.

Olen itse vahan jamakoitynyt emanta ja mua raivostuttaa tosi paljon vieraat, jotka syovat jaakaapin tyhjaksi eivatka kaupassa ollessamme osta mitaan. Niinpa vien heidat heti kun tulevat kauppaan ja keraavat itse ostoksensa jos tarpeeksi viisaita ovat ja mina omani, jos tehdaan yhdessa ruokaa maksetaan puoliksi. Parhaat ystavamme siivosivat viela lahtiessaan, imuroivat ja pesivat melkein lattiatkin, ainakin vierasvessan siivosivat, ihania. Sen jalkeen onkin ollut vaikea olla tyytyvainen vieraisiin jotka eivat osaa edes petiaan purkaan.

Kylla mina sanoisin, sillakin uhalla etta suuttuu (so valia!) etta tuutte omin neuvoin ja tassa on tilaa teidan ruuille jaakaapissa, ostakaa mita lystaatte.

Vierailija
9/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole varaa lentolippuihin, joten emme ole onnistuneet mokaamaan.

Vierailija
10/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia jos hyvat ystavat kay kylassa, niiden takia asiat ei ole vaivalloisia ja on suorastaan kiva emannoida. Kun hyva ystavani oli kaymassa, han oli jattanyt vierashuoneeseen suklaarasian kiitokseksi, jonka loysin kun tulin takaisin viemasta hanta kentalle. Tuli todella kiva mieli. Ja sitakaan ei siis olisi tarvinnut, mutta tarkoitan talla etta kylla fiksut ihmiset puolin ja toisin ajattelee asioita toistenkin kantilta. Kun taas tama sinun tuttavasi ei sita nayta tekevan. 10 paivaa on lisaksi ihan huippupitka aika olla vieraisilla. Mikset sanonut hanelle ajoissa ettei teille sovi tulla. Selittanyt etta muutkin kaverit yopyy hotellissa. Nyt taitaa olla myohaista. Toisaalta ihmettelen miksi haluat pitaa taman ihmisen ystavapiirissasi, jos vaan kayttaa sua hyvaksi?

Vierailija
11/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa ottaa VISA mukaan myös. Ihan varmuuden vuoksi. Minullekin on tuttua, että lomalle tänne tullaan ihan liian pienen budjetin kanssa. Kun on vielä kyse maasta, jossa hinnat ovat PALJON Suomea korkeammalla. On sattunut jonkun kerran, että kahvilalaskun tai junalipun maksun yhteydessä sanotaan, että " voi kun pitäisi käydä pankkiautomaatilla" ja niinpä se olen minä joka lompakkoa saa kaivaa. Mutta jokaisesta vieraasta olen silti iloinen. Tutun tuttuja ja puolituttuja en tosin ota tänne päiväkausiksi.

Vierailija
12/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö aikuinen (??) ihminen osaa sanoa EI KÄY!

Vierailija
13/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle kävi vastaavasti: Tuttava ulkomailta tuli kylään. Ystävä piti kustantaa kaikki.

Ystävä meni sitten vastavuoroisesti kylään ulkomaille. Hän ei missään vaiheessa edes tarjonnut ruokarahaa tms.

Kaikki meni hyvin, ja kumpikin osapuoli oli tyytyväinen!

Vierailija
14/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on ihan kiva, että köyhemmätkin pääsee matkustelemaan. Nyt varsinkin kun sukulaisia asuu niin ei tarvitse edes majoitusta, kyllä minä mielelläni majoittaisin tuttuja kotonani jos ulkomailla asuisin.

Vierailija
15/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sanoin että meilläkään ei ole ylimääräiseen sen kummemmin rahaa laittaa! Soitti vaan tässä joku aika sitten että oli saanut halvan tarjouksen lennoista ja päätti varata samantien ettei missaa sitä! Ei ole ikina ennen käynyt missään ulkomailla!

Vierailija
16/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuimme ulkomailla, niin isäni saattoi joskus hakea kentältä - matka oli n.15km/suunta ja ei me kyllä niistä maksettu. Mutta vierailulla käytiin usein vuokra-autolla. Tuliaisia tottakai tuotiin jokaiselle ja ruokaa&juomaa ostettiin vuorollamme. Joten parempi olis kait sitten olla tulematta, jos noin on asiat!

5v kokemuksella

Vierailija
17/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa olen käynyt niin että matkaan ja käyttörahaan on mennyt yhteensä 200 euroa. Toki olen yksin ollut matkalla.

Vierailija
18/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minusta on ihan kiva, että köyhemmätkin pääsee matkustelemaan. Nyt varsinkin kun sukulaisia asuu niin ei tarvitse edes majoitusta, kyllä minä mielelläni majoittaisin tuttuja kotonani jos ulkomailla asuisin.

Ulkosuomalaisena voin kertoa että aika rasittavaksi muodostuu ajan päälle tuo " köyhien" majoittaminen omalla kustannuksella.

Helposti menee itselläkin pienen matkabudjetin verran rahaa, kun sieltä tullaan käymään ja " ilmaiseksi" majoittumaan. Kun itse pitää sadannetta kertaa näyttää nähtävyyksiä, ajeluttaa, laittaa ruoat tai käydään paljon ulkona yms. Eikä kenellekään tule edes mieleen tarjota mulle jotain omien kustannusteni katteeksi, vaivanpalkasta nyt puhumattakaan.

AP, sano suoraan ystävällesi, jos ei itse tajua ettei noin pienellä rahalla kannata lähteä matkaan.

Vierailija
19/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes vielä uskaltanut kysyä ruuista.... Luulisi tuon ymmärtävän nyt edes vähän niihin kuluihin osallistua. Tulevat 10 päiväksi. Me käydään molemmat työssä ja meilläkin pienet lapset ja lennot on tosi pahaan aikaan ja mun on pitänyt jo kysellä vuorojen vaihtamisia sun muita. Ja talossa ei tosiaan ole edes yhtään varavuodetta eli lattialla on sitten majoituttava. Että tulee olemaan tosi ruusuista!

Vierailija
20/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensat kuuluu tokikin hänen maksaa, ja olla valmistautunut liikkumaan itse julkisilla kulkuneuvoilla, maksaa ruuat, hömpötyksensä jne

Onko hän siis Suomeen tulossa, vai ulkomaille? Eli asutko sinä Suomessa vai ulkomailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä