Aion olla velaton omistusasuja 50-vuotiaana ja kerätä 250 000 nykyeuroa säästöjä ennen eläkeikää. :)
Kun on velaton tämä nykyinen hieno omistusasunto, laskurin mukaan 3 000 euron eläke ja 250 000 € sijoituksia ja säätöjä, pärjäilen varmasti ihan kivasti?
Ja tähän ollaan menossa hyvällä vauhdilla ihan duunariperheestä, tosin omistusasuntosellaisesta.
Toki kaikkea voi sattua, mutta tulevaisuuteen suhtaudun optimistisesti. :)
Kommentit (44)
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen velaton, kun täytän 44 ja siihen mennessä pitäisi olla sijoituksissa noin 300000. Toki jos romahtaa, arvo voi olla mitä vaan. Osinkoina sen verran tuloja kuitenkin, että velan loppuessa voi alkaa miettiä tekeekö töitä vai mitä. Tähän on 2v aikaa.
Verottomat osingot ovat keskimäärin noin 3,5% vuodessa, joten 300.000€:sta se olisi vähän alle 900€/kk. Sillä ei vielä ihmeitä tehdä.
Minun osinkoni ovat olleet jo vuosia verojen jälkeen suunnilleen 5-6%.[/quote
Annatko muutaman esimerkin firmoista, joiden verolliset osingot ovat olleet 8%:n tai verottomat 5-6%:n luokkaa.
https://www.nordnet.fi/kampanjat/kaupankaynti/parhaat-osingonmaksajat.h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen velaton, kun täytän 44 ja siihen mennessä pitäisi olla sijoituksissa noin 300000. Toki jos romahtaa, arvo voi olla mitä vaan. Osinkoina sen verran tuloja kuitenkin, että velan loppuessa voi alkaa miettiä tekeekö töitä vai mitä. Tähän on 2v aikaa.
Verottomat osingot ovat keskimäärin noin 3,5% vuodessa, joten 300.000€:sta se olisi vähän alle 900€/kk. Sillä ei vielä ihmeitä tehdä.
Annatko muutaman esimerkin firmoista, joiden verolliset osingot ovat olleet 8%:n tai verottomat 5-6%:n luokkaa.
Nordea, Ramirent, Titanium, Capman, Sampokin lähellä. Montako haluat, voin etsiä lisääkin.
Näyttäähän noita olevan. Silti nousukauden huipulla erikseen poimitut yhtiöt eivät anna kummoista kokonaiskuvaa asiasta. Tämän palstan sijoitusjutut kuulostaa vähän turhan usein pankkineuvojan mainospuheilta. Jos se niin helppoa ja tuottoisaa keskimäärin olisi, Suomesta olisi jo köyhät loppuneet.
https://www.salkunrakentaja.fi/2018/07/osinkotuottoa-osakkeet-helsinki/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea, Ramirent, Titanium, Capman, Sampokin lähellä. Montako haluat, voin etsiä lisääkin.
Näyttäähän noita olevan. Silti nousukauden huipulla erikseen poimitut yhtiöt eivät anna kummoista kokonaiskuvaa asiasta. Tämän palstan sijoitusjutut kuulostaa vähän turhan usein pankkineuvojan mainospuheilta. Jos se niin helppoa ja tuottoisaa keskimäärin olisi, Suomesta olisi jo köyhät loppuneet.
https://www.salkunrakentaja.fi/2018/07/osinkotuottoa-osakkeet-helsinki/
Oon samaa mieltä. Jos sijoittaminen olisi niin helppoa ja varmaa, niin lähes jokainen työssä käyvä säästäjä olisi suorastaan rikas. Itsellä on kymmenen vuoden kokemus sijoittamisesta ja aika lailla plus miinus nollassa mennään tuottojen suhteen. Yhtään virheliikettä ei saisi ikinä tehdä ja varmaan sanomattakin selvää, että minulla on niitä useita 😁
Niinno, itse en esim tarvitse autoa muuhun kuin työssäkäyntiin. Siinä jo yksi iso säästö.
Tokihan tuohon voisi sitten nostaa työttömyysetuutta päälle.