Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion olla velaton omistusasuja 50-vuotiaana ja kerätä 250 000 nykyeuroa säästöjä ennen eläkeikää. :)

Ä.Veriäs
29.01.2019 |

Kun on velaton tämä nykyinen hieno omistusasunto, laskurin mukaan 3 000 euron eläke ja 250 000 € sijoituksia ja säätöjä, pärjäilen varmasti ihan kivasti?

Ja tähän ollaan menossa hyvällä vauhdilla ihan duunariperheestä, tosin omistusasuntosellaisesta.

Toki kaikkea voi sattua, mutta tulevaisuuteen suhtaudun optimistisesti. :)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse olen velaton, kun täytän 44 ja siihen mennessä pitäisi olla sijoituksissa noin 300000. Toki jos romahtaa, arvo voi olla mitä vaan. Osinkoina sen verran tuloja kuitenkin, että velan loppuessa voi alkaa miettiä tekeekö töitä vai mitä. Tähän on 2v aikaa.

Verottomat osingot ovat keskimäärin noin 3,5% vuodessa, joten 300.000€:sta se olisi vähän alle 900€/kk. Sillä ei vielä ihmeitä tehdä.

Kyllä minulla on enemmän kuin 3.5%. Mutta ei se ole olennaista, sitten kun velat on hoidettu, elän vallan mainiosti noin 600-700e/kk. Tuskin töitä heti lopetan, kenties vaihdan osa-aikaiseen jossain välissä.

Jos noin vähällä tulisin toimeen, voisin ottaa loparit huomenna. Minä olen aina ajatellut, että jos vapaa-aika lisääntyy, lisääntyy rahantarvekin eikä suinkaan vähene.

Niinno, itse en esim tarvitse autoa muuhun kuin työssäkäyntiin. Siinä jo yksi iso säästö.

Tokihan tuohon voisi sitten nostaa työttömyysetuutta päälle.

Vierailija
42/44 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse olen velaton, kun täytän 44 ja siihen mennessä pitäisi olla sijoituksissa noin 300000. Toki jos romahtaa, arvo voi olla mitä vaan. Osinkoina sen verran tuloja kuitenkin, että velan loppuessa voi alkaa miettiä tekeekö töitä vai mitä. Tähän on 2v aikaa.

Verottomat osingot ovat keskimäärin noin 3,5% vuodessa, joten 300.000€:sta se olisi vähän alle 900€/kk. Sillä ei vielä ihmeitä tehdä.

Minun osinkoni ovat olleet jo vuosia verojen jälkeen suunnilleen 5-6%.[/quote

Annatko muutaman esimerkin firmoista, joiden verolliset osingot ovat olleet 8%:n tai verottomat 5-6%:n luokkaa. 

https://www.nordnet.fi/kampanjat/kaupankaynti/parhaat-osingonmaksajat.h…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko muutaman esimerkin firmoista, joiden verolliset osingot ovat olleet 8%:n tai verottomat 5-6%:n luokkaa. 

Nordea, Ramirent, Titanium, Capman, Sampokin lähellä. Montako haluat, voin etsiä lisääkin.

Näyttäähän noita olevan. Silti nousukauden huipulla erikseen poimitut yhtiöt eivät anna kummoista kokonaiskuvaa asiasta. Tämän palstan sijoitusjutut kuulostaa vähän turhan usein pankkineuvojan mainospuheilta. Jos se niin helppoa ja tuottoisaa keskimäärin olisi, Suomesta olisi jo köyhät loppuneet.

https://www.salkunrakentaja.fi/2018/07/osinkotuottoa-osakkeet-helsinki/

Vierailija
44/44 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea, Ramirent, Titanium, Capman, Sampokin lähellä. Montako haluat, voin etsiä lisääkin.

Näyttäähän noita olevan. Silti nousukauden huipulla erikseen poimitut yhtiöt eivät anna kummoista kokonaiskuvaa asiasta. Tämän palstan sijoitusjutut kuulostaa vähän turhan usein pankkineuvojan mainospuheilta. Jos se niin helppoa ja tuottoisaa keskimäärin olisi, Suomesta olisi jo köyhät loppuneet.

https://www.salkunrakentaja.fi/2018/07/osinkotuottoa-osakkeet-helsinki/

Oon samaa mieltä. Jos sijoittaminen olisi niin helppoa ja varmaa, niin lähes jokainen työssä käyvä säästäjä olisi suorastaan rikas. Itsellä on kymmenen vuoden kokemus sijoittamisesta ja aika lailla plus miinus nollassa mennään tuottojen suhteen. Yhtään virheliikettä ei saisi ikinä tehdä ja varmaan sanomattakin selvää, että minulla on niitä useita 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi