Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epämiellyttävin kotityö. Mulle ostosten laitto kaappeihin. Numero kaksi on astianpesukoneen tyhjentäminen ja numero kolme pyykkien pois ottaminen koneesta.

Vierailija
26.10.2022 |

Kysely.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu :)

Vierailija
2/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi

Suihkun siivous

Vessan pesu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme helpointa kotityötä...no, kukin tavallaan.

Vierailija
4/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu. Pyykin laittaminen kuivumaan on minun suosikki.

Vierailija
5/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto

Vierailija
6/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme helpointa kotityötä...no, kukin tavallaan.

Helppo ja epämiellyttävä eivät kuitenkaan ole synonyymeja. Helppokin homma voi olla epämiellyttävä. 

Vierailija
7/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden pesu, wc:n pesu, keittiön alakaappien pesu (joissa roska-astiat)

Mieluisin pyykkihuoltoon liittyvät asiat, poislukien silitys, jota harrastan vain silloin kun on pakko.

Vierailija
8/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jääkaapin siirto ja takaa imurointi, kaivojen pesut, keskusimurin säiliön tyhjennys.

Vierailija
9/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti

Lattiakaivon pesu

Biojätteiden vienti

Muuten oikeastaan ihan tykkään kaikista. 

Vierailija
10/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden silitys, tavaroiden järjestely, pölyjen pyyhkiminen. Mieluisimmat kaupassa käynti, pyykinpesu ja käsin tiskaus.

Vierailija
11/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän järkytyin, kun mulla samat kuin ap:lla.

Vierailija
12/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi ja kuivien vaatteiden viikkaus kaappiin, sit harvemmin toistuvista lattiakaivon pesu ja hajulukon tyhjennys sekä tiskikoneen sihdin tyhjennys.

Vierailija
13/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on imurointi.

Vierailija
14/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesu (vanhat nostettavat ikkunat), lattiakaivo, rasvapölyn irroittaminen esim.keittiössä.

Vierailija
15/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua enemmän vihloo likaisten astioiden järjesteleminen koneeseen, että mahtuuko vielä se yks kattilakin tai 2 kuppia. Sormet rasvassa ja ehkä vähän vanha maito haisee, vaikka ois huuhdeltu. Puhtaiden astioiden laitto ei haittaa yhtään kaappeihin.

Vierailija
16/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto ja pestyjen mattojen kuivumaan ripustaminen

Vierailija
17/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multien vaihto kukkiin (meillä ei nykyään viherkasveja), ikkunoiden pesu.

Olen delegoinut miehelle viikkosiivouksen. Minä puolestani käyn kaupassa ja teen ruoat joka päivä.

Vierailija
18/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi! Voi että minä inhoan sitä! Kolhin nilkkani sillä pömpelillä joka hiivatin kerta. Laitetta saa kiskoa perässä ja sitten kun kunnolla nykäisee, niin se osuu nilkkoihin. Imua saa olla jatkuvasti säätämässä, milloin se on liian kova ja tarttuu mattoon kiinni ja vetää ne mutturalle ja milloin liian pieni, eikä eteisen lattialle kantautuneet pikkukivet lähde millään imun mukana imurin syövereihin. Johto ei koskaan, siis koskaan, mene kerralla imuriin takaisin, vaan sitä pitää kiskoa uudestaan vähän tai enemmän pois, että kela alkaa rullata sitä uudelleen sisään. Meillä on myös yksi ovi sellainen, että kun imuroidessa johto joutuu sen alle, niin se jää siihen jumiin. Argh. Loppuhuipennukseksi imurista on varrenpidike mennyt rikki, ja jotta varsi pysyisi paikallaan imurissa kiinni kun asetat sen säilytyspaikkaan imuroinnin jälkeen, se täyttää asetella millin tarkasti. Tai muuten komerosta kuuluu kahden minuutin jälkeen kauhea rösähdys, kun paikalleen aseteltu varsi ponnahtaa irti. Vihaan imuria ja imurointia sydämeni pohjasta.

Vierailija
19/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoiden vaihto ja imurointi, likaisten tiskien laitto koneeseen. Mieluisimmat pyykkien ja wc:n pesu :D

Vierailija
20/91 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaiden astioiden nosto koneesta kaappeihin on yksi helpoimmista, nopeimmista ja siisteimmistä kotitöistä, joka vie enimmillään 3 minuuttia aikaa.

Jos en jaksa jostain syystä tiskejä nostaa, muistutan aina itseäni siitä, että kolmessa minsassa se on hommatttu ja sitten kone on vapaa, jotta sinne voi latoa sitä mukaa likaisia astioita.

Niinpä puhtaiden astioiden nosto koneesta on yksi mieluisimpia kotitöitäni kyllä.

Inhokki on ikkunoiden pesu, menee monta vuotta, että viitsin siihen urakkaan ryhtyä.

Pölyjen pyyhintä kakkosinhokki. Olen ratkaissut sen imuroimalla kaikki tasot, en jaksa kostean rätin kanssa siirtää pölyjä, kun ei kaikki siististi rättiin tartu

Kolmosinhokki imurointi, mutta nykyään robotti imuri hoitaa 90 % kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi