Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

## G: GALLUPPIA SYYSKEIJUILLE ##

16.05.2006 |

Ajattelin pystyttää pienimuotoisen gallupin mammoille tämän hetken vointiin ym. liittyen =)

1. Raskausviikkosi?

2. Mones lapsi tulossa?

3. Onko jo supistuksia?

4. Paljonko painosi on noussut raskausaikana?

5. Millainen on vointisi tällä hetkellä?

6. Oletko kotona/töissä/koulussa?

7. Onko kaikki tarpeellinen jo hankittu vauvalle?

8. Onko tulokkaan sukupuoli tiedossa? Tyttö vai poika? =)

Kaikki vastaamaan! Vastailen itse, heti kun ehdin =)

Iloista päivänjatkoa :)

-frodo tasan 24.raskausviikolla-

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nyt on siis tasan 24 viikkoa täynnä.

2. Toinen lapsi tulosillaan, esikkotyttö on nyt 1v 7.5kk.

3. Supistuksia on ollut päivittäin jonkin aikaa. Ei tosin kipeitä, mutta toisinaan ihan tuntuvia.

4. Ekasta neuvolakäynnistä painoa on tullut n.6kg, ennen raskautta olin 7kg kevyempi. Olen tosi hoikka luonnostaan, joten ei ole muutama kilo pahitteeksi. Viime raskaudessa tuli yhteensä 15kg ja tässä vaiheessa painonnousu on ihan samaa luokkaa kuin edellisellä kerralla.

5. Tällä hetkellä olen huomannut, että turvottaa tosi helposti. Suppareita on, joten välillä olisi asiaa levätä (ei tosin ihan helppo juttu 3-vuorotyötä tehdessä ja uhmaikäistä hoitaessa.) Vatsa on tosi iso, sf-mitta oli rv.22 jo 24cm. Vauva potkii ahkerasti ja tuntuu olevan muutenkin aika touhukas kaveri =) Väsymys on palannut taas kehiin ja pahin vaiva tällä hetkellä on kammottava paineentunne alapäässä pystyssä ollessa. Samasta vaivasta kärsin eikoista odottaessa =/

6. Olen sairaanhoitaja, 3-vuorotyössä ja toivon " pääseväni" pian jo saikulle. Raskasta työtä teen ja raskaana ollessa siihen liittyy omat riskinsä. Tavoite olisi tuonne kesäkuun loppuun olla töissä, saas nähdä. Äippäloma alkais 3.8.

7. Meillä on sälää esikoisen ajalta yllin kyllin. Vaatteita olen muutaman " pojanvärisen" ostanut, tuttipullot, tutit ja vaunuihin seisomalauta olisi vielä tarkoitus hankkia. Vauvan synnyttyä ja sukupuolen varmistuttua ostan vielä jonkin verran lisää uutta vaatetta =)

8. Ultran mukaan meille tulee siis aika varmasti poika, mutta eihän sitä koskaan tiedä =)

- frodo rv. 24+ -

Vierailija
2/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rv 21 tällä hetkellä

2. Toinen lapsukainen on jo tulossa. Esikoispoika tällä hetkellä 1v4kk

3. Joitain kertoja on vähän supistellut, mutta ei kipeästi kertaakaan.

4. Painoa on kertynyt raskauden aikana n. pari kiloa mitä ei kyllä uskoisi mahan koosta sillä se on valtava!

5. Vointi on muuten tosi hyvä paitsi väsymystä esiintyy ajoittain. Tuo esikoinen on vielä niin ehtivää sorttia että kokoajan saa olla menossa hänen kanssaan.

6. Olen kotona hoitamassa esikoista ja kotona pysynkin tämän seuraavan syntymään ja tietenkin ainakin sen äitiysloman vielä tuohon päälle...

7. Mitään emme varsinaisesti tarvitse sillä esikoista varten oli hankittuna yllin kyllin kaikkea. Varsinkin jos kyseessä olisi toinen poika niin mitään ei todellakaan tarvitsisi. Itse vahvasti poikaa epäilen ja jotain sen sorttista olin näkevinäni rakenneultrassakin - tosin en kysynyt ultraajalta mitään asiasta. Olkoon yllätys sitten synnytyksessä! Jos tulija olisikin tyttö, niin sitten olisi ehdottomasti päästävä kaupoille ostamaan jotain ihanaa tyttöä varten...

8. Sukupuoli ei ole tiedossa mutta itse epäilen vahvasti toista poikaa. Tämä raskaus on tuntunut niin samalta kuin esikoispojastakin ja miehen suvussa on paljon poikia. Syksyllä selviää!

Aurinkoista päivää kaikille!

Misuli :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rv 23+1 ja tänään saan Kelan hakemukset.

2. Kolmas masussa, poika nyt 4v3kk ja tyttö 1v10kk.

3. Ennen oli keposia harj.suppareita, nyt olen saikulla supistelujen takia, jotka alkoivat viime viikolla. Ovat paljon inhottavampia kuin harjotukset.

4. Paino noussut varmaan ihan sikana, ainakin sen 8kg. Viime vuonna laihdutin 10kg pois, nyt sitten ropisseet vauhdilla takas (onneksi hyvä syy..). Ylipainosta en ole koskaan kärsinyt.

5. Siitepölyallergia + just alkanut flunssa verottavat voimia. Turvotusta aika paljon, tosin se ollut riesana edell. odotuksissakin ilman sivuoireita. Supistelut kiusaa.

6. Ammatti on lähihoitaja ja olen töissä vanhusten yöhoitajana. Työkuvaan kuuluu koko hoitokirjo, vanh.koti, palv.talo ja kotihoito. 5 yötä, 5 vapaata rytmi. Lomille pääsen 30.6., mutta voi olla, että saikulla olen jo sitä ennen. Työ on raskasta valvomisineen.

7. Viime keväänä intouduin hävittämään aika rutkasti vauvatavaraa.. Joten sänky ja vaatteita on hankittava. Itkuhälyä olen harkinnut ja kantoliinaa.

8. En tiedä sukupuolta, poika-aavistus. EHKÄ uskaltaudun kysymään rv 28 ultrassa, jossa katsotaan, onko kysta vauvan päästä lähtenyt.

-piias- rv 23+1

Vierailija
4/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nyt on rv 24+2.

2. Viides lapsi tulossa.

3. Rv 19-20 oli jonkun verran supistuksia. Sen jälkeen ei ole supistellut juuri ollenkaan.

4. Painoa on tullut 6 kg. Saman verran kuin viime syksynä laihduin.

5. Vointi on erinomainen. Toisessa jalassa suonikohjut aika pahana, mutta niittenkin kanssa pärjää ihan hyvin.

6. Olen kotiäiti.

7. Vauvalle on kaikki muu valmiina paitsi turvakaukalo. Omamme on mennyt jo liian vanhaksi, joten täytyy ostaa uusi. Vaatteita löytyy yllin kyllin edellisten jäljiltä.

8. Lääkäri sanoi rakenneultrassa, että 85%:n varmuudella tyttö. Luotan siihen aika vahvasti, kun kolme edellistäkin on tyttöjä, mutta ainahan tietysti voi yllätyksiäkin tulla :-).

Vierailija
5/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viikkoja nyt 21+5

2. Ensimmäinen

3. On, ja suht kivuliaita - saikulla ollaan sen vuoksi.

4. Tähän mennessä painoa tullut 7 kiloa - ja lisää tulee varmasti paljon, koska syön usein ja paljon! ;)

5. Supistukset ovat ikäviä. Lisäksi selkä ja lonkat kipuilevat. Mieli on kuitenkin pirteä tällä hetkellä, vaikka kroppa kremppaakin...

6. Töissä, tosin siis sairaslomalla. Töitä olisi vielä pari kuukautta, lääkäri tosin vähän uhkaili saikulla... Sopii tosin mulle, kotona on nyt huomattavasti parempi olla kuin töissä.

7. Joitakin vaatteita ollaan saatu. Vaunut, turvakaukalo ja sänky on tilattu/ostettu tutuilta, mutta eivät ole vielä meillä kotona. Muutetaan ihan pian niin viedään vasta uuteen kotiin. Kaikkea pikkutavaraa pitäisi hankkia, mutta en ole pitänyt kiirettä vielä.

8. Ultrassa eivät kertoneet, joten ei tietoa. Mies on varma, että tulossa on tyttö. Enpä tiedä... Se nähdään!

Karssuli

Vierailija
6/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi?

22+4

2. Mones lapsi tulossa?

Toinen, esikoinen 1v4kk poika.

3. Onko jo supistuksia?

Juu, mutta vain kivuttomia harjoitussupistuksia. Oli ekasta ihan samoin.

Kuutisen kiloa. Viime aikoina kaikki suolainen on maistunut ja kilot heilahtelvat aika paljon sen mukaan kuinka paljon on turvotusta tuon suolaherkuttelun takia. Mutta rajoitan suolan käyttöä, koska olo on kurja kovin turvoksissa.

Muuten hyvä, mutta vatsaan on sattunut. Ilmeisesti siksi koska olen nostellut rotavirusripuloivaa esikkoa niin paljon viime aikoina, että vatsa on yksinkertaisesti rasittunut. Lepo auttaa ja iltaisin pötkötän sohvalla kauko kädessä ja mies huolehtii lapsesta.

Eilen vielä töissä koulussa(yliopistolla), tänään kotona. :-D Kesäloma alkoi jo! Lomalla äitiysvapaan alkamiseen asti. Mahtavaa. Alkoi nimittäin seisominen ottaa jo vähän voimille. Olen kaiketi rapakunnossa. Esikosta jatkoin töitä vielä pari viikkoa äitiysvapaallakin, koska olo oli niin energinen. Ja nyt jo näillä viikoilla huokaisen helpotuksesta, kun työt on loppu. :-P Ilmeisesti elimistö ei ole ihan palautunut edellisestä raskaudesta ja imetyksestä, koska tämä raskaus on ollut hivenen ensimmäistä raskaampi, jolloin olin koko ajan elämäni kunnossa. Ja toki on raskaampaa siksikin, koska olen hoitanut poikaa kotona päivisin ja mennyt illaksi opettamaan. Esikoisen aikoihin tarvitsi vain töissä käydä.

On, esikoisen tavaroilla mennään.

Tiedossa ei ole, mutta on vahvasti tyttöolo. Kuten oli esikoispojastakin :-) - siis tyttöolo.

Miinakko

Vierailija
7/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 23+2

2. kolmas, esikoinen menee eskariin syksyllä ja toinen täyttää 4 kesällä

3. harjottelee kovotteluilla välillä, ei kivuliaita

4. raskauden alusta jotain 2-3kg, mutta kun on tuota entistäkin vararavintoa niin ei haittaa

5. Närästystä lukuunottamatta melko loistava

6.töissä, mutta kohta lähden kaupungille shoppailemaan

7. lie tuota roinaa jo entisiltä tarpeeks, en ole vielä suonu ajatustakaan asialle

8. pelkkää arvailua ja sumua tämä sukupuoli osasto

MInjuska ja hiirenherne

Vierailija
8/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rv 23+4

2. Kolmas lapsi tulossa, ennestään kaksi poikaa: 3v11kk ja 1v4kk

3. Ei ihme kyllä ole ollut supistuksia, molemmissa edellisissä raskauksissa kun on ollut, joista olen joutunut olemaan sairauslomalla

4. Painoa on tullut noin 6kg, ja ilokseni huomasin, että sen verran suurinpiirtein on muillekin tullut

5. Vointi on loistava, " helpoin" raskaus tähän mennessä:)

6. Olen kotona kahden pojanviikarin kanssa

7. Kaikkea tarpeellista löytyy vauvalle jo ennestään, paitsi jos tulokas onkin tyttö...

8. Ei tietoa kumpi tulee, ja meinaankin haljeta uteliaisuudesta!:)

Vierailija
9/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rv 20 + 5

2. Toinen tulossa, esikoistyttö 3 v.

3. Supistuksia on ollut jonkin verra, mutta ei kipeitä.

4. Puoli kiloa, vaikka tuntuu että joka paikka paisuu ihan mahottomasti :)

5. Nyt vointi on hyvä, supisteluja ei ole ollut pitkään aikaan. Väsymystä on ollut taas jonkin verran.

6. Töissä, paitsi tällä hetkellä vielä sairaslomalla.

7. Esikoiselta on kaikki tallessa. Myöhemmin sitten hankin vaipat, tutit, pullot ym.

8. Julkisen rakenneultran mukaan toinen rinsessa olisi tulossa :)

Vierailija
10/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä näin:

1. rv. 23+6

2. Toinen, esikoinen on 1v10kk ikäinen poika!

3. Tahtoo supistella (kivuttomasti) useasti päivässä, varsinkin kun on ollut pitkään pystyssä ja touhuillut jotain " raskasta" .

4. Ei oo vaakaa kotona ja edellisestä neuvolasta on vähän aikaa jo, silloin oli tullut 4 kiloa. Veikkaisin että tähän mennessä n. 6 kg on aika lähellä totuutta. Esikoisesta tuli yhteensä vain 8 kg, mutta lähtöpaino olikin 10 kiloa enemmän...

5. Vointi hyvä, välillä ei edes muista olevansa raskaana! Tosin allergiat on tosi pahat, mutta se ei liity raskauteen. Vähän turvotusta on jos kävelee paljon, samaten niitä suppareita sitten vähän väliä. Energiaa riittää vaikka muille jakaa, ei vielä tartte rautaakaan syödä. Raskausajan diabetes on mulla jälleen puhjennut (ihana sukurasite), ja verensokereita yritetään pitää ruodussa ruokavalion avulla.

6. Opiskelen, mutta koska lukuvuosi loppui mun kohdalla jo viime viikolla, jätin esikoisen pois päiväkodista ja viihdyn kotiäitinä ainakin ensi vuoden syksyyn asti!

7. Esikoiselta on paljon tavaraa säilynyt, mutta ne kaikkein arvokkaimmat eli rattaat ja turvakaukalo täytyy hommata, koska esikoiselle lainattiin ja jouduttiin jo palauttamaan omistajilleen. Tällä hetkellä käytössä olevat kakkosrattaat ovat niin huonot (mm. jarrut rikki!) että täytyy ihan uudet ostaa. Myös kantoliina on haaveissa, ettei tarvis tuplarattaita.. Vaatteita en tarvii, ja niitä ehtii ostaa vielä moneen otteeseen syntymän jälkeenkin.

8. Rakenneultran mukaan varma poika! Oma olo viittaa myös siihen..

Vierailija
11/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viikkoja 21+5

2. Ensimmäinen

3. On, saikulla olen sen vuoksi

4. Noin 6 kiloa tähän mennes

5. Pääkipua ollut aika paljon koko odotuksen ajan, muuten loistava.

6. Töissä, mutta tän viikon saikulla. töitä olis kuukausi niin alkais kesäloma ja siitäpä ei olekaan sit kauaa mammaloman alkuun.

7. Suurin osa vaatteista ja tavaroista ollaan saatu sukulaisilta ja tutuilta. Kaikkea pientä sit ajallaan, ei ole vielä kiire.

8. Pelkkää arvailua!

Vierailija
12/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi?

* Tänään rv tasan 25

2. Mones lapsi tulossa?

* Kolmas, ennestään on kaksi tyttöä, esikoinen täytti juuri kolme, kakkonen on 1v4kk.

3. Onko jo supistuksia?

* Harjoitussupistuksia on päivittäin, osa hieman epämukavia, mutta ei kipeitä.

* Edellisen punnituksen jälkeen yhteissumma oli 7,5kg, nyt en tiedä tämän hetken tilannetta. Painonnousu ei haittaa, koska mulla imetys vie kaikki mitä jäljelle jää :)

* Tosi hyvä, yritän tehdä lenkkejä lasten ja koirien kanssa ainakin viitenä päivänä viikossa. Tukivyö auttaa, ettei masua särje. Liitoskipuja on lähinnä öisin ja ne ovat vielä suht pieniä. Hurja väsymyskin on helpottanut.

* Kotona töissä :) Olen siis wahm.

* Ei ole, kestovaipat on vielä hankkimatta, yhdet hahtuvat on ja vanhojen äitiyspakkausten harsoja, mutta vielä pitäisi hankkia muutamat hahtuvat, kunnon vaippaharsoja ja muutama S-koon taskuvaippa täytteineen. Rengasliinan jo hankin muun liinapinon jatkoksi :) Mahdollisesti jotain myssyä tulee hankittua.

* Ei ole tiedossa, itselläni on tyttöfiilis, mutta saa nähdä. Kolmas tyttö sopisi meille oikein mainiosti!

Vierailija
13/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi? Viikkoja on nyt 22+5

2. Mones lapsi tulossa? kolmas, edelliset ovat poika 7 v. ja tyttö 4 v.

3. Onko jo supistuksia? Valitettavasti, niiden takia käynyt tarkistusultrassa, jossa kaikki oli onneksi ihan hyvin. En saanut vielä saikkua, katotaan sitten neuvolassa tarpeen mukaan, työ on fyysisesti raskasta vuorotyötä.

4. Paljonko painosi on noussut raskausaikana? 5 kiloa

5. Millainen on vointisi tällä hetkellä? Koko raskauden olen ollut väsynyt, muuten voin hienosti

6. Oletko kotona/töissä/koulussa? töissä

7. Onko kaikki tarpeellinen jo hankittu vauvalle? Edellisiltä jäänyt melkein kaikki, pakollisia hankintoja taitavat vaan olla vaunut ja patja, ehkä vähän vaatteita.

8. Onko tulokkaan sukupuoli tiedossa? Tyttö vai poika? =) Joo, selvisi siellä ultrassa, että pyöriäinen on poika! :))))

Vierailija
14/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi?

21+2

2. Mones lapsi tulossa?

toinen, esikko 1v2kk

3. Onko jo supistuksia?

en osaa sanoa, maha kipuilee, mutta ei ehkä supistuksia

4 kg esikolta tähän aikaan 6kg

hyvä, maha kipuilee hieman

hoitovapaalla, valmistun nyt

edelliseltä jäänyt eli suurinpiirtein

ei ole tiedossa, veikkaan tyttöä :)

Vierailija
15/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi?

Tänään on 25+1

2. Mones lapsi tulossa?

Toinen, esikoinen on kaksivuotias.

3. Onko jo supistuksia?

On ollut viikolta 17 alkaen, välillä aika paljonkin ja jonkun verran kivuliaita. Toistaiseksi ei kuitenkaan mitään merkkejä kohdunkaulan muutoksista, joten isommin en ole sitten murehtinut.

Jotain 8-9kg. Tiedän odottaa aika komeaa loppulukemaa, viimeksi paino nousi yli 20kg, mutta lähti korkojen kanssa poiskin. Imetykseen ja vaunulenkkeilyyn luotan vankasti :)

Hyvä, mutta alkaa kyllä tuntua jo raskaudelta, kai tuo painonnousukin hengästyttää. Alasekäkipuja olut, kuten jo ennen raskautta, ja pientä närästelyä ja muuta, mutta oikein simpsakka olo muuten.

Teen töitä pääosin kotona.

Esikoisen kamoilla ja kierrätysmeiningillä mennään. Turvakaukalo pitää hankkia uusi ja ehkä jotain vaippasysteemeitä, Ergo-reppukin kiinnostaisi.

Ei ole tiijossa. Kumpi tahansa on tervetullut. Viimeksi pojasta tuli vahva linea negra tosi alussa, nyt ei ole tullut...mutta sehän ei ole mikään varma merkki mistään.

Vierailija
16/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi? Nyt menossa rv24+6

2. Mones lapsi tulossa? Toinen, esikoispoika kohta 1v8kk.ta

3. Onko jo supistuksia? On jonkun verran, ihan vaan kivuttomia.

4. Paljonko painosi on noussut raskausaikana? Viime neuvola käyntiin mennessä oli noussut raskauden alusta 2,1kg. Nyt varmaan noussut aika paljon.

5. Millainen on vointisi tällä hetkellä? Ihan ok. Närästys on todella ikävä vaiva. Lonkka myös vihoittelee ja liitoskipuja on jonkin verran. Väsymys myös vaivaa. Poitsua odottaessa olo oli paljon parempi.

6. Oletko kotona/töissä/koulussa? Olen poitsun kanssa kotona.

7. Onko kaikki tarpeellinen jo hankittu vauvalle? Ei ihan vielä. Uudet rattaat pitää hankkia ja niihin seisomalauta ja muutamia vaatteita, tutteja yms muuta pientä. Poitsun jäljiltä on kaikki tallessa. Aika paljon on tavaraa pikkuiselle valmiina jo.

8. Onko tulokkaan sukupuoli tiedossa? Tyttö vai poika? Ei ole tiedossa. Kovasti rakenneultrassa sukupuolta kyselin, mutta ei suostunut kätilö kertomaan. En edes osaa veikata kumpi ois tulossa. Oireiden perusteella vois veikata tyttöä (niin erillainen raskaus kuin poitsun kaa), mutta silti jotenkin tuntuu että poika tulis.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv24+6

Vierailija
17/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikkosi? 22+4

2. Mones lapsi tulossa? 3. tulossa (tyttö 7,5v & poika 1,5v)

3. Onko jo supistuksia? Vähän, mutta ei kivuliaita lainkaan

4. Paljonko painosi on noussut raskausaikana? Lähes 6kg..

5. Millainen on vointisi tällä hetkellä? Oikein hyvä! Siitepölyvaivat alkaneet helpottaa, samoin suonikohjut ja nivustyrät hallinnassa tällä hetkellä.

6. Oletko kotona/töissä/koulussa? Hoitovapaalla, ja tästä jäänkin sitten äitiyslomalle. Tai no virallisesti ensin kolmen viikon kesälomalle ;)

7. Onko kaikki tarpeellinen jo hankittu vauvalle? Kaksostenvaunut on hankittu, mitään muuta ei. Toisaalta isoimmat jutut on edelliseltä säästetty. Melkein sorruin pikkuruisiin potkareihin yhtenä päivänä kirppiksellä..

8. Onko tulokkaan sukupuoli tiedossa? Tyttö vai poika? =) Poikaa odotellaan, ultrassa näkyi melkoisen selvästi. Ja kätilökin uskalsi pojasta onnitella, kai se sitten varmaa on!

Vierailija
18/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 24. viikko menossa

2. ensimmäinen tulossa

3. en ole ihan varma onko supistuksia, välillä tulee menkkamaisia kramppeja

4. painoa on tullut 3kg

5. vointi on ihan hyvä, välillä selkää kolottaa ja on tuskainen olo, pissattaa koko ajan

6. olen koulussa

7. vauvalle on hankittu vasta muutamia vaatteita

8. sukupuoli saa olla yllätys ;)