Persut aikoo tehdä yhdenvertaisuuslain vastaisen päätöksen. Kieltämällä sukulaisen palkkaamisen
Kansanedustajan avustajan toimeen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ps-n-makela-sukulaisten-palkkaamine…
Kommentit (10)
Tästä aikomuksesta pitää tehdä kantelu iltalehden emeritusprofessoreille? Että suositteleeko Persupäättäjille mahdollisesti linnareissua.
Vierailija kirjoitti:
nepotismi ei ole yhdenvertaista
Suositusta järeämmät toimet edustajien hillitsemiseksi voivat olla vaikeasti toteutettavissa.
Silloin kuvaan astuisivat syrjinnän kielto ja yhdenvertaisuuslaki. Ketään ei saa syrjiä perhesuhteiden vuoksi. Siinä voisi olla oikeusoppineille pohtimista.
Minä jo luulin että sukulaisten suosiminen olisi ollut kiellettyä jo vuosikymmeniä, mutta ei näköjään. Mitähän kaikkea mätää poliittisesta hallinnosta paljastuisikaan jos ruettaisiin tarkemmin kaivelemaan, media ei ainakaan ole ollut väittämänsä vallan vahtikoira, taitavat olla liitossa poliitikkojen ja muun eliitin kanssa kansan vahingoksi, korporaatiothan median omistaakin, julkaisevat vain maksajan määräämiä uutisia ja artikkeleita määrätyn mukaista agendaa tuputtaen, puolueetonta totuutta et niistä löydä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jo luulin että sukulaisten suosiminen olisi ollut kiellettyä jo vuosikymmeniä, mutta ei näköjään. Mitähän kaikkea mätää poliittisesta hallinnosta paljastuisikaan jos ruettaisiin tarkemmin kaivelemaan, media ei ainakaan ole ollut väittämänsä vallan vahtikoira, taitavat olla liitossa poliitikkojen ja muun eliitin kanssa kansan vahingoksi, korporaatiothan median omistaakin, julkaisevat vain maksajan määräämiä uutisia ja artikkeleita määrätyn mukaista agendaa tuputtaen, puolueetonta totuutta et niistä löydä.
Koittaisit nyt käsittää tämä perusasia tässä eduskunta-avustaja asiassa.
Kansanedustajille on annettu vapaat kädet palkata itselleen eduskunta-avustaja ja kansanedustaja itse on se pätevin henkilö arvioimaan kuka on paras henkilö ko. toimeen.
Nepotismi ei voi tulla mukaan tähän yhtälöön mukaan missään vaiheessa, koska tehtävän anto jo torppaa sen. "valitse itsellesi omasta näkökulmasta katsoen paras mahdollinen eduskunta-avustaja".
"Yhdenvertaisuus" on ihan samanlainen turhakesana kuin "tasa-arvo" politiikassa. Niin paljon (emotionaalista) painoarvoa ettei kukaan uskalla väittää vastaan joten sen varjolla on hyvä tehdä päätöksiä joissa on oma lehmä ojassa sun muuta.
Koskapa persut lakia olisivat kunnioittaneet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä haukuitte Väyrystä.
On se kun mikään ei kelpaa. Ei saa palkata sukulaisia, mutta ei missään tapauksessa saa olla palkkaamatta sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisit nyt käsittää tämä perusasia tässä eduskunta-avustaja asiassa.
Kansanedustajille on annettu vapaat kädet palkata itselleen eduskunta-avustaja ja kansanedustaja itse on se pätevin henkilö arvioimaan kuka on paras henkilö ko. toimeen.
Nepotismi ei voi tulla mukaan tähän yhtälöön mukaan missään vaiheessa, koska te
Mistä voi tietää että oma poika on se paras kun edes mitään työhaastatteluja ei ole järjestetty? Avustaja saa kuitenkin huomattavan suurta palkkaa veronmaksajien pussista. Mitä veronmaksajat saa sen vastineeksi?
nepotismi ei ole yhdenvertaista