Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3KESÄKERTTUSTEN TIISTAI TURINAT<3

16.05.2006 |

[color=Lawngreen]HUOMENTA! Tervetuloa turisemaan tiistaina iloisin mielin.

Ihanaa ja aurinkoista päivää odotellessa.

Lilli81 37+4

Linkki eiliseen pinoon jossa ensimmäinen kesäkerttunen ilmoitti tulostaan maailmaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7267996&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightcoral] Mulla sitten toi uni loppu klo 4.10. Eikä millään enää uni tule. No päätin,etten ala sitten makeleen sängyssä ja odottelee unta on niin pirteä olo. Tosin nukuin siitä 22.00 tähän vähä yli neljään erinoamaisesti joten se varmaankin riittää. Päikkärit voin sitten ottaa jos siltä tuntuu ennen neuvolaa.

Mulla siis neuvola on poikkeuksellisesti tänään iltapäivällä. Yleensä mun neuvola ajat on aina ollut aamusta. Katsotaan nyt mitä sielä sitten sanotaan. Varmaan tulee huudot kun en ollut eilen imetysvalmennuksessa. Kuten jo eilen mainitsin niin mulla oli juuri se talon katsominen samaan aikaan,enkä sitä halunnut missata.

Siitä talosta vielä piti sanoa,nyt kun pettymys on laantunut,että... Ne kuvat siitä talosta oli tosiaan varmaan otettu joskus kivi ja kirves kun se oli vielä loistossaan. Eikä missään mainittu,että kellarissa on sitten vettä,lattia viettää (siis aivan tosi paljon,olis luullu olevansa laivassa), Ja muutenkin yleiskunto oli aivan surkea. Tontti oli tosin aivan ihana. Olis saanut katujyrällä vetää yli koko talon ja rakentaa uuden tilalle. Mutta olis tosiaan tullu ihan älyttömän hintainen tontti sillä talon hinnalla. No ehkä tässä vielä joku löytyy. Mutta se huvitti,että sitä taloa oli arviolta katsomassa noin 20-30 perhettä joten ei oltu ainoita hyväuskoisia ;)

Masunyytti: Nukkuu onnellisesti vielä äidin masussa. Katsotaan miten vilaks päivä sille tänään tuleekaan. Asennosta ei ole taaskaan mitään tietoa. Monta päivää on ihan selvästi ollut pääalaspäin ja yrittänyt itseään porata päällä alemmas,mutta nyt en osaa kyllä yhtään sanoa. Masu on levanhtanut niin ihmeelliseen muotoon.

Elisien ilta turinoiden vastaukset laitan vielä tähän romaanin jatkoksi ;)

Äitimiia: Mun mielestä se ehdotus niistä viikoista oli aivan loistava ja nostan kannatuksesta tassun pystyyn :)

Fanni_79: Vauva on kuulemma lähtökuopissaan. Mun on pakko kommentoida tohon,että mulle sanottiin noin jo rv:llä 30 ja annettiin maksimissaan 4 viikkoo aikaa synnytykseen ja täälä sitä vain edelleen ollaan :) Että ehkä sinunkin vauveli pysyy vielä tovin masussa.

Nyt aletaan ilmeisesti jännittämään seuraavan kesäkerttusen syntymää. Ainakin Jamesiinan kohdalla kuulosti hyvälle. Tulehan ilmoittelemaan,jos olet vielä yhtenä!

Lilli81 37+4

Yrittää keksiä jotain tekemistä! Taitaa tulla pitkä

aamu tälle mammalle ;)

Vierailija
2/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, tää ei päässytkään tekemään aloitusta. Ajattelin kerrankin tehdä aloituksen, mutta näköjään taas myöhässä.

Mies lähti töihin, ja mulle tuli aivan hirveä nälkä (niinku joka aamu) ni laitoinpas tuosta sitten aamupalaa ja päätin tulla taas kirjoittelemaan. Täällä on päivisin niin kauheat pinot et silloin ei enää jaksa kirjoitella siihen perää.

Tässä välissä ONNEA MIONAN perheelle. Se on sitten eka " kerttu" maailmassa. Voi että..

Kävin eilen ylimääräsellä neuvolakäynnillä nyt sitten juttelemassa sen tädin kanssa siitä synnytyksestä. Ni samalla se siinä sitten tutkaili muutenkin, niin sano että meiän vauva ei ole tuskin tulossa ainakaan ennen LA. Ja vauva oli nyt myös kääntynyt takas rt:n, pari viikkoa se tuossa oli jotenkin viistossa, nyt kuulemma tuskin enää kääntyilee. katsellaan.

Masussa kaikki kyllä ihan hyvin, siellä se vauva touhuilee omiansa (sillä kun sitä tilaa niin hirveesti onkin touhuilla) :)

Eilen sain minäkin sitten äitiysrahapäätökset, nyt odottelen vielä pakkausta, eiköhän se ens viikolla jo tulis. Ja ostin sitten vauvalle muutamat sukat pienen pienet sukkaset. Voi kun voisi ostaa jonkun v.sin. tai v.pun vaatteen, on vaan noita valkoisia,beessiä ja keltaista.

Ens viikolla lääkärineuvola, jos sitten vielä selviäisi. Muuten jää yllätykseks kesäkuulle..

Nyt katkes taas ajatus, taitaa olla kuitenkin vielä liian väsy kirjoittelemaan...

s@n ja rv35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans heräsin jo viideltä...asento vaivasi ja vessaan piti päästä ja sit kun yritin nukahtaa oli vaan kuuma ja nälkä. Vaivakasta tämä loppuraskaus :) Vaikka muuten olen kyllä ollut hyvässä kunnossa. No nukutaan sit päiväunia.

Neuvolantäti sanoi, että suurin osa vauvoista on vatsassa loppuvaiheessa niin, että pää alaspäin, selkä äidin vasemmalla ja raajat äidin oikealla puolella. Niin se on meilläkin ollut jo pitemmän aikaa. Entäs muilla?

Minultakin onnittelut MIONALLE! Ihanaa, että kaikki on hyvin äidillä ja vauvalla! Kirjoittele sitten jaksaessasi lisää kuulumisia!

EIlen kävin vaatteita läpi vauvalle...Iso pino on esikoiselta tytön mekkoja ja vaaleanpunaisia vaatteita...yksi pussillinen löytyi neutraalia, punaista ja oranssia, joita voi mielestäni myös pojalle käyttää. Täytyy sit ostella pikkuhiljaa lisää " pojanvärisiä" vaateita. Nyt on kotiintulovaatteet ja jotain pientä jo olemassa.

Ajatukset on väkisinkin jo vauvan syntymässä ja vauva-arjessa... Ei osaa oikein keskittyä muuhun tässä kirjoittelussakaan. Tilasin netistä sen Janet Balaskas (?) kirjan Aktiivisynnytys...mutta uudempi versio, englanniksi. Vaikka onkin jo toinen synnytys, niin kiva lukea ja varsinkin tuollaista kirjaa, missä neuvotaan aktiivisuutta ja luonnollisia asentoja jne...en millään haluais selällään/puoli-istuvassa synnyttää...vaikka eihän koskaan tiedä miten synnytys sit menee.

Ollaan miehen kans lähdössä kylpylälomalle...Esikoista tulee kyllä ikävä, vaikka jää mummin hyvään hoivaan...Mutta nyt on korkea aika mennä, jos haluan miehen kans ihan kahdestaan olla. Saapahan uiskennella ja vaikka nauttia mutahoidoista...täytyy tänään soittaa ja varmistaa mikä käy odottajalle.

No, jatkan syömistä... täällä muuten tuli eilen lunta!!! HRRR!

Faith rv 35+3

Vierailija
4/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Aivan ihana juttu ja mukava kuulla, että kaikki on hyvin!

Citymarketissa on tänään vaippatarjous, 2x Pampers megapack 21,90 ja kaupan päälle saa valkoisen pitkähihaisen paidan. (en tiedä minkä kokoisen) Ajattelin käydä ostamassa noita kun meneehän niitä vaippoja. Pitää varmaan ostaa niitä 3-6kg vaippoja, koska tuskin ne ihan pienet menee kauheen pitkään.

Taistelen hemmetin kännykän kanssa. Olevinaan on niin hieno ym., mutta kun yritän siirtää koneelta musiikkia siihen niin tilttaa koko p***ka. Yks biisi meni ihan ok, mut muut rupes jumittamaan. Eipä olekaan enää kuin 19 laulua jäljellä. Taidan ensin käydä asioilla ja sit alkaa tappelee ton koneen kanssa.

Tytteli-83 rv 35+6

Vierailija
5/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä monta aikaista Kerttua jo pinossa.

En ole itse onneksi lähiaikoina herännyt yöllä niin etten olisi unta saanut, yhteen väliin oli lähes joka viikkoista. Ehtiihän sitä sitten heräilemään yösyötöille.. Mies jo leukaili, että pitää etsiä teltta ja pystyttää takapihalle, nukkuu kuulemma sitten siellä.. Ihan vapaasti, on sitten mulla koko sänky.. x)

G: Oletteko jo ajatelleet, nukutteko perhepedissä vai onko vauvalle oma sänky? Itse ajattelin, että Rääpäleen sänky on ihan oman sängyn vieressä, tarvittaessa saa viereenkin. Mutta kuitenkin niin, että oppii nukkumaan omaan sänkyyn. Voihan sitä vielä suunnitelmat muuttua monta kertaa..

Lilli: Voi harmillista, kuvat voivat johtaa harhaan. Muistakaa, että se toimii myös toisinpäin, eli kuvat ovat karmean näköiset, mutta talo silti aarre. Eli jos faktat ovat teille sopivat, eli hinta, sijainti, koko jne, mutta kuvien mukaan ei kiinnosta, niin kannattaa silti käydä katsomassa. Sitä voi joutua kiertämään montakin taloa, ennenkuin löytyy se oma. Aikanaan kun tätä nykyistä etsin, aikaa kului muistaakseni kolme kuukautta ja näytöissä tuli kuljettua.. Nyt taas haaveilen, että muutettaisiin omakotitaloon ja ollaan muutamaa käyty katsastamassakin, mutta vielä siis haaveiluasteella.

Faith: Rääpäle on meillä pää alaspäin, mutta sitten muuten pyöriikin, riippuen vähän kuinka itse olen. Jos makaan esimerkiksi vasemmalla kyljellä, on tenavan takamus tuossa vasemmalla edessä ja potkii oikeaan kylkeen.

Olen muuten äärimmäisen KADE teidän kylpylälomasta.. *tahtoo kans!* Pitäkää hauskaa, ja nauttikaa meidän muittenkin puolesta!

Ja sitten aamiaista..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 36+3

Vierailija
6/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä sitten ollaan pitkällä ja eka kerttu on syntynyt. Nyt odotellaan lisää kuulumisia. Jamessiinalle mun seuraava veikkaus=) Lillillä taitaa mennä lähelle laskettua.... =)

Itsekkin kannatan ainakin viikkojen lisäämistä syntyneet listaan.

38+2 ja voisihan siihen laittaa (LA 10.6.) Vai meneekö se jo liian pitkäksi?

No tässä aamu turinoita. Meillä vaihteeksi menossa touhuaamu. Katsotaan mitä tehdään, kun mies häipyy koko päiväksi töihin. Hieman alkaa mietityttää, kun tuolla on valtavasti yövuoroja tulossa. Sieltä ei sitten pääse lähtemään. Ja on silloin meitin auto tuolla miehellä, joten täytyy kehitellä jotain varalle, että saa tuon tytön sitten hoitoon. Voi voi, koitin makkarin kaappia eilen tyhjentää, että saataisiin vauvan sänky mahtumaan, mut en saa kaapin tavaroita mahtumaan... Kohta varmaan siirryn johonkin pahvilaatikko patenttiratkaisuun... On sitten olkkarin nurkassa vaikka kaks äitiys laatikkoa, joista voidaan omat vaatteemme ottaa... No jos ei vielä tarvis;-)

Lytte ja Masukki 35+3(?) päivät on jo sekaisin

Vierailija
7/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, eka kerttuli maailmassa ja kaikki hyvin, onnea MIONA ja VAAVI!!!!!

G:perhepeti ei ole mun suosiossa vaan yritän ainakin alkuyön pitää vauvan omassa pinnasängyssä joskus sitten lipsuu jos heräämisiä monta ja huomaa heräävänsä siihen että on imettänyt makuultaan ja nukahtanut siihen..no katotaan miten tällä kertaa käy?!

Tänään vko 37 täynnä ja olo ihan ok, paitsi kärsimätön..voisi kohta mun puolesta syntyä. yöt ovat katkonaisia ja asentoja vaikea löytää. Mieli malttamaton ja joka yö miettii jokohan nyt tänä yönä tai huomenna tulee lähtö...Tänään neuvola, toivottavasti kaikki kunnossa.

Lilli: kurjaa että talo oli rötiskö, sitä aina innostuu ja sitten pettyy kun asunto ei vastaakkaan omia kuvitelmia/esitteessä/netissä annettuja tietoja. Tsemppiä vaan etsintän kyllä se unelmakämppä vielä löytyy.

Onko muuten Miona kirjoittanut vielä synnytyskertomusta? Jos jaksat nin täällä olisi ainakin yksi utelelias kuulija/lukija.

Nyt muihin puuhiin, hauskaa päivää!

Vierailija
8/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täältäkin onnittelut Mionalle :)

Mäkin kerrankin pystyssä jo seittemästä. Tänään tulee vanhemmat muutamaks päiväks käymään, ja pitäis viel vähän katella paikkoja. Ei nähdä kovin usein yleensä joten oon ihan mielissäni että tulevat.

G: Oletteko jo ajatelleet, nukutteko perhepedissä vai onko vauvalle oma sänky?

Me laitetaan pinnasänky meidän sängyn viereen ja äippäpakkauksen laatikko siihen aluks.

Enää reilut kaks viikkoa laskettuun aikaan, mutta tuntuu että menee varmasti yli. Vieläkään ei oo ainuttakaan supparia tullut, eikä edelleenkään muita vaivoja ku närästys. Jos ei näkis mahaansa ja tuntis liikkeitä niin unohtais kyllä hyvin äkkiä että edes on raskaana.

Tänään olis neuvola, neljä viikkoa viime käynnistä.. Saa nähdä miten päin masussa ollaan, pari viikkoa sit yksityisellä ultrassa oli oikeinpäin, mutta nyt oon alkanu epäileen että olis taas väärinpäin, hikka tuntuu ihan ylämahassa ja potkut tuntuu aika alhaalla..

Nazuli rv37+3

Vierailija
9/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen ollaan. Supistukset ja muut juilimiset loppuivat kun alkoi yöunet lähestyä. Yöunista ei voi kuitenkaan puhua. Jotenkin helpompi oli hengittää, kun yhdessä vaiheessa mikään asento istumista lukuunottamatta aiheutti tunteen ettei happi riitä. Josko nyt olisi kaivautunut alemmas. Ja esikoinen tuli kahdesti viereen, ja toisella kerralla jäi siihen ja mies sohvalle...

Nyt aamulla on ollut taas lieviä tuntemuksia ja sohvalla miehen kanssa kölliessä tuntui pariin kertaan sellaista repivää kipua ensin mahan oikealla puolella ylhäältä alas, ja tuntui niin pahalta ettei ylös istumaan päässyt. Ja vähän ajan päästä uudestaan samalla puolella ja sitten iski vasemmalle puolelle. Että saas nyt nähdä miten tässä edetään. Torstaina menen ainakin sairaalaan, kun on äitipolikäynti...

Lillille pahoittelut talosta. Täälläkin on talokuumetta, mutta puuttuu se lottovoitto, että voisi edes käydä katsomassa. Onneksi teillä edes mahdollista realistisesti haaveilla omasta omasta kodista.

Kyselyitä en edelleenkään muista. Jos tässä ei olo muutu pahemmaksi tai en ala uima-allasta tuottamaan (toivossa on hyvä elää sanoi lapamato), niin yritän vastailla päivän polttaviin kysymyksiin.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 37+4

Vierailija
10/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Joku eilen sanoikin meitä " päiväkahviseuraks" ... no mulle te ootte ollut jo pitkään " aamukahviseuraa" !... oikeen rutiiniks tullu nostaa toi läppäri tähän aamiaispöytään ja nauttia samalla kahvista kun lukee ja kirjoittelee :)

[color=magenda] Lillille pahoittelut eilisestä talosta :( Kyllä se harmittaa, kun ensin sitä näkee silmissään ja toiveissaan ihanan oman pikku kodin ja edessä onkin sitten kauhea mörskä...

[color=orange]Eilen illalla sitten olikin taas napakoita supistuksia, mutta onneksi taas rauhoittuivat ja sain nukuttua. Tällä kertaa olivat kipeämpiä kuin aikaisemmin, mutta rauhoittuivat nopeammin. Nyt on taas ihan hyvä olo... paitsi että nyt tänä aamuna valkovuoto on muuttunut tosi limaiseksi. Voiskohan olla limatulppaa? Ihan täysin kirkasta limaa vain, ei mitään veriviiruja tms....

No nyt täytynee lähteä laittautuu kuntoon, kun bailatino kutsuu :)

Ninni rv 33+6

Vierailija
11/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle ja perheelle suuret onnittelut!

G: perhepedistä. Meillä on vauvalle valmiina sellainen kori ensisänky, kun pinnasänky on vielä käytössä meidän 1v 10kk tytöllä. Perhepedissä tullaan kuitenkin varmaan nukkumaan ainakin osa yöstä, jos uusin tulokas on samanlainen kuin edelliset kaksi eli syö parin tunnin välein öisin. Minulle oli helpointa pitää vauva vieressä ja imettää puoliunessa/unessa.

Täällä kaikki ok. Turvotusta on vaikka ilmatkin kylmenivät, mutta muuten ei valittamista. Minäkin heräilen usein jo 05-06, mutta jään kyllä sänkyyn siihen asti, kun lapset heräävät.

Tietääkö joku voiko hiivatulehduksen hoitaa näin loppuraskaudessa ilman lääkärillä käyntiä? Epäilen, että minulla olisi lievä hiivatulehdus enkä millään jaksaisi varata lääkärille aikaa sitä varten.

Jazzimiina rv 35+5 ja tytöt

Vierailija
12/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirjoittamassa tuonne synnytyspuolelle pienoisromanin meidän sairaalareissusta. Lukekoon ken jaksaa! :)) Sori, kun tuli turhan pitkä... ;))))

Perhepedistä:

Meillä on aina kasattu pinnasänky ja otettu käyttöön ehkä 6kk päästä. Taas nukutaan äiti, isi ja vaavi samassa sängyssä ja kaikki on tyytyväisiä ja rauhallisia! :))))))))))))))

Miona ja Prinssi Hurmaava :)

Vierailija
13/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS ONNITTELUISTA! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Vierailija
14/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kaikkea dramatiikkaa sitä tulee vastaan! Onneksi kaikki lopulta hyvin, kiva kun jaksoit kirjoittaa huikean kertomuksesi näin pian!

VAUVAN TUOKSUISTA LOPPUKEVÄTTÄ ja vielä paljon onnea!

Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti!!!!

Vierailija
15/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Onpas aikaisia Kerttuja.. Oma yö menikin hikoillessa.. Älytöntä kuumotusta kokoajan. Ilmakaan ei ole mitenkään lämmin.. Outoa, varmaan hormoonit.. Miehelle tuli kamala flunssa, kun mun on nukuttava ikkuna auki.. Hih:)) Kohta saan nukkua sohvalla.. Siinä olisikin parempi nukkua, kun saa takaoven levälleen, kyllähän viilenee..

[color=magenta]

ÄITIMIIA, LILLI, ym: Hyvä oli idea viikoista, käpälä nousi pystyyn..

[color=red]

MrsMARPLE: Vauvalla oma sänky, mutta taitaa mennä vierihoidoks.. Ainakin alkuun. Ekasta meni ja nostin vaunujen pehmeän kopan sänkyyn, kun pelkäsin pyöriväni vauvan päälle.. Meillä ei silloin saanut sänkyjä vierekkäin. Nouseminen ja vauvan hakeminen oli öisin tukalaa, kun nälkä vaivasi parin tunnin välein. Ja taivas, että olin väsynyt. ratkaisu oli ihan hyvä, kunhan ei nukahtanut ennen vauvan koppaan nostamista, heh:)

[color=green]

JAZZIMIINA: Apteekista saa ilman reseptiä niitä (oliks se canesten) puikkoja.. Hiivat haihtuu! Kannattaa hakea, niin saa vaivan pois. Vaaraton raskaudelle..

[color=blue]

Kuka tietää vesirokon tarttumisesta? Nyt on liikkeellä (täällä Tampesterissa) moista rokkoa ja tulossa noita päättäjäisiä, valmistujaisia, ym. Kaverini sai aikuisiällä sen ja lääkäri oli sanonut, ettei saa " tartuttaa" raskaana olevia, vauvoja tai astmaa sairastavia (oli siinä jotain muitakin lueteltu)

Niin, kysymys kuuluu: Voiko vatsassa oleva vauva saada tartunnan?? Itse olen kyseisen kauheuden kärsinyt. Meillä poika ei ole sairastanut vesirokkoa, mutta en halua sitä nyt .. Vesirokon itämisaika?? Vauvahan saattaa olla jo maailmassa, kun se poitsulle puhkeaa??? Milloin on se tarttumisvaihe?? Enkö uskalla liikkua minnekään.. kääk, :( No, en ihan vainis ole, mutta toi on melko inhottavaa...

[color=orchid]

Anteeks tollanen ryöppy heti aamusta, mutta jos joku tietäis..

Nyt on kai pakko käydä juomassa kahvia, kun ei herää ollenkaan..

MariAnn 34+jotain

Vierailija
16/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Taas kävit kirjoittelemassa, kun itse kirjoittelin (hituri, kun oon).. Kävin lukemassa synnytys" romaanisi" .. Tuli tippa ja toinenkin linssiin.. Ihanaa, että kakki on hyvin!!!! Kylläpä puolestasi jännitin.. huh, :)

Vielä onnittelut, en oikein edes löydä sanoja.. nyyh..

No, pian tää mun nyyhkiminen on jokapäiväistä, kun kerttuset alkaa jakaantua.. Kaikille masukertuille toivottelen onnellisia odotuksia!!

MariAnn

Vierailija
17/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto vie kun nuo yöt on kauheita, en saa unta, en millään ja sitten kun torkahtelen näen vaan kauheita painajaisia. Viime yönä vauva oli vaunuissa nukkumassa ulkona (en kyllä nähnyt vauvaa lainkaan) ja joku nuorisojoukko kidnappasi vauvan vaunuista. Yleensä vaan kuljen sen mun kuolleen mummoni kanssa edelleen yöt läpeensä...Missä on ne ihanat vauvaunet ja synnytys unet joita näin kun odotin aiempia lapsiani???

MIONALLE edelleen onnitteluja, vaikka jo eilen hehkutin niitä. Luin synnytyskertomuksesi ja itkin täällä just silmät päästäni! Onneksi kaikki hyvin lopuksi vaikka aika pelottavalta kuulosti ne muutamat tilanteet teillä, hui!!

JAZZIMIINALLE mäkin suosittelen Canestenia, mä hain just vapun aikoihin ihan omin päin sellaisen yhdistelmähoidon apteekista, neuvolatätikin sanoi jälkeenpäin että voi ihan turvallisesti sitä käyttää.

MRS.MARPLE kyseli perhepedistä...meillä pinasänky tulee meidän sängyn viereen, mutta kokemuksesta tiedän että tod.näk. ainakin loppuyöstä nukumme kaikki vierekkäin. Ainakin aiemmin nukahdin aina kesken imetyksen vauva tissille. Tosin mietityttää miten nuo yöt sujuvat kun noi meidät isommatkin lapset kipuavat monta kertaa viikossa vieläkin meidän väliin kesken yötä, että uskallanko vauvaa sitten kuitenkaan syöttää " unissani" ettei jää isompien alle.

ÄITIMIIAN ehdotus olis loistava niistä viikoista, eli että voisi vertailla millä viikolla on minkäkin kokoisia syntynyt...

KRISSE, kiitos vatsatauti kuvailusta :), luulen että eiliset tuskat oli nimenomaan taudista johtuvia! Olivatpahan vaan niin potenssiin sata verrattuna normaaliin vatsatautiin, kait tuo puristuva paine masussa sitten lisäsi kipua. Ja tosiaan vauvan liikkeet eilen oli todella tuskaa kun muutenkin oli niin kipeä. Tänään vauvan älyttömät liikkeet vaan jatkuu, aivan käsittämätön ikiliikkuja tämä on!! Musta tuntuu ettei tämä mahassa ainakaan nuku ikinä yli puolta tuntia putkeen, toivottavasti meno muuttuu kunhan syntyy ;). Sinänsä helpottavaa kun vauva liikkuu ahkeraan ettei tarvitse ikinä miettiä onko kaikki hyvin, esikoisesta kun monesti pelästyttiin kun ei liikkeitä tullut oikein millään.

HELMIS, toivottavasti sunkin vatsakivut helpottuis. Mulla oli sellaisia puristavia kipuja kun synnytys alkoi, ettei vaan..........?

Hikoilu täälläkin vaan jatkuu kuten ainakin MariAnnillakin oli. Just suihkusta tulin mutta taas alkaa olla jo nihkeä olo. Ja räkä valuu, korvissa humisee ja huippaa, kiva flenssu päällä!

t. mariadee 33+4

Vierailija
18/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla oli neuvola lääkäri 8.00 ja saatiinkin tyttöjen kans herää kukonlaulun aikaan :/ 6.00 muuten en ois ennättänyt tekeen kaikkea, nytkin meni hilkulle...

MIONA: aiwan ihanan kaunis kertomus :))) minäkin itkin silmät päästäni ja rillit ihan huurussa yritin lukea loppuun :DDD

VIIKOT LISTAAN: juu laitellaan ja lisäillään :) itseasias aattelin käydä tekeen nyt päivityksen pikaisesti...ennen kuin lähetään pihalla käymään tyttöjen kans

sitte päikkäri aikaan pääsen minäkin kertoileen tarkemmin nuo neuvola kuulumiset

see ya soon

krisse rv35+3

Vierailija
19/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt sitten alan olemaan jokapäiväinen riesa, kun yhteydet viimein pelaa. :D Onkos muuten teillä muilla, joilla on ollut ongelmia sivujen kanss dna:n laajakaista? Sokuri ainakin oli täältä Oulun seudulta ja ongelmia oli sullakin.

Voi Miona kun itketit minuakin. Kiitos, että jaksoit näin pian jo synnytystarinan kirjoittaa. Sulla on kyllä tuo kirjoittamisen lahja. Niin kivasti osaat sanoja muotoilla ja käyttää kielikuvia. :) Minusta tuntuu, etten haluaisi montaa harjoittelijaa saliin, mutta taitaa kesäkuussa ollakin se tilanne, ettei harjoittelijoita ole. Onnea vielä koko perheelle!

G: Meillä oli viimeksi reilun vuoden niin, että poika nukkui joka yö meidän sängyssä ensimmäisestä imetyksestä eteenpäin. Minä kun olin laiska ja nostin vain vauvan rinnalle ja jatkoin unia. Samalla lailla taitaa käydä nytkin. Haaveena olisi, että vauva nukkuisi omassa sängyssä, mutta taitaapa haaveeksi jäädä kun en pysy hereillä. :) Tällä hetkellä meidän sängyssä kyllä saattaa olla aamuisin koko nelihenkinen perhe, että pitää nyt sitten miettiä, että miten suojelen vauvaa noilta vanhemmilta lapsilta. Että onko sittenkin vaan noustava ylös imettämään. Nähtäväksi jää.

Nyt alkaa jännittäminen sitten muiden puolesta! Itellä tuskin lähtö tulee vielä vähään aikaan, mutta Jamesiina ja äitimiia ainakin taitaa olla kärkikaksikossa. Oon ollu pitkään palstapimennossa, tietääkö kukaan mitä kuuluu Marieelalle, Quest955lle, 7.6.06lle? Nämä tuli ainakin näin yhtäkkiä mieleen joista en oo kuullu mitään pitkään aikaan. Taustailijat tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Turvotus on vallannut tämän mamman ihan kokonaan. Just pääsin viikonloppuna sanomaan, ettei kasvoihin oo tullu vielä yhtään ylimääräistä, mutta nyt on! Se kiva loppuajan turvotuspöhö on varmasti tullut jäädäkseen. Valitettavasti! Kipeitä supistuksia on päivittäin, muttei niissä ole mitään säännöllisyyttä. Mulla on alkanu nouseen mahanesteet suuhun ja oonki miettiny, että johtuuko se kahvista. Yhden kupin kyllä juon vaan aamuisin, enkä mielelläni siitä luopuisi.

Pitäis varmaan alkaa miettiä sitä sairaalakassiakin pikkuhiljaa ja laitella nuo loput vauvan tavarat paikoilleen. Jos tänään sais vaikka sängyn laitettua paikalleen ja pestyä turvakaukalon tekstiilit. Olishan sekin jo jotain! :)

Hyviä vointeja!

Mirju ja pikku-pööpöti 35+2

Vierailija
20/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, kahvikupillisen kera.

Miona: Ihana kertomus, kiitos kun kirjoitit ja jaoit kokemuksen. Tippa linssissä täällä sitä luin, ja hieman kaihoten, haluaisi itsekin jo!

MariAnn: Vesirokosta ja raskaudesta löysin netistä Poliklinikka.net, kysy lääkäriltä osastolta itseasiassa vastauksen juuri ongelmaasi. Eli kysyjä pohti rv 22 että uskaltaako ottaa tartuntaa kotiinsa vanhemmille lapsille. Ja vastaus oli:

" Suomessa suurin osa aikuisista on sairastanut vesirokon lapsuudessa tai nuoruudessa. Sairastamattomia on vain 1-3 %, ja he ovat riskissä saada vesirokon virustartunnan aikuisiällä. Vesirokkovirus voi vaurioittaa sikiötä, jos äiti sairastaa vesirokon raskausaikana. Virus kulkeutuu sitä helpommin istukan läpi, mitä pitemmällä raskaus on. Onneksi sikiön vesirokko-oireyhtymän (=vaurioituminen)todennäköisyys on pieni vaikka äiti sairastaisikin vesirokon raskausaikana. Vesirokko raskausaikana on tautina kovempi kuin ei raskaana ollessa.

Jos et ole täysin varma, että olet sairastanut vesirokon aiemmin, ei missään nimessä kannata hakeutua vesirokkoisten ihmisten kanssa tekemisiin. Jos olet epävarma sairastamisesta ja mahdollisesti altistut virukselle raskausaikana, voi verestä tarkistaa vesirokkoviruksen vasta-aineet ja selvittää oletko sen sairastanut aiemmin. Rutiinisti vasta-ainemääritystä ei kannata tehdä, riittää kun vältät kontakteja vesirokkopotilaisiin ja huomioit, että vesirokko on helposti tarttuva tauti"

Mirju: Turvotusta on täälläkin aivan valtavasti, viime viikollahan se yhtäkkiä alkoi. Ennen viime viikon maanantaita ajattelin, että onneksi ei ole tullut turvotusta... Just. Nyt jalat näyttää Hobittien jaloilta, vain karvoitus puuttuu..