Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3KESÄKERTTUSTEN TIISTAI TURINAT<3

16.05.2006 |

[color=Lawngreen]HUOMENTA! Tervetuloa turisemaan tiistaina iloisin mielin.

Ihanaa ja aurinkoista päivää odotellessa.

Lilli81 37+4

Linkki eiliseen pinoon jossa ensimmäinen kesäkerttunen ilmoitti tulostaan maailmaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7267996&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi toivotan Mionalle oikein paljon ONNEA pienestä poikavauvasta. Kävin lukemassa synnytyskertomuksen ja itkuhan siitä tuli, olit niin kauniisti kirjoittanut. kovasti haluaisin jo omankin vauvan rinnalleni...

Kun esikoista odotin niin päätin hänet heti opettaa nukkumaan pinnasängyssä meidän sängyn vieressä vaan miten kävikään, tyttö ei suostunut millään nukkumaan sängyssään. Nukkui sikeesti sylissä, vaunuissa tai meidän sängyssä, mutta jos yritti hänet siirtää omaan sänkyyn nukkumaan niin heti heräsi ja alkoi itkemään. Joten ensimmäiset kuusi kuukautta nukkui meidän välissä. Ja täytyy myöntää että itse nukuin hirveän hyvin myös kun tyttö oli siinä vieressä. Sitten kun puolivuotiaana suostui illalla nukahtamaan omaan sänkyynsä (aamuyöstä siirtyi taas meidän väliin) ei äiti osannutkaan nukkua hyvin vaan heräilin vähänväliä kuuntelemaan onko tytöllä kaikki hyvin.

Edelleen tyttö saattaa joinain öinä tulla omasta huoneestaan meidän väliin, joten en varmaan uskalla tätä vauvaa meidän sänkyyn ottaa ettei tyttö sitten kierähdä päälle. (on aika kova pyörimään unissaan)

Onneksi tyttö ei enää valvota öisin, sillä en tiedä miten jaksaisin jos molempien takia tarvisi yöllä heräillä... Vaikka eihän sitä tiedä miten tuo esikoinen vauvan tuloon reagoi, jos vaikka aloittaakin yöheräilyt taas..ikää kun on kuitenkin vasta 1v8kk.

Tota teidän hikoilua täällä ihmettelen, sillä minua ei hikoiluta yhtään. Nukun kyllä alasti, mutta en hikoilun takia vaan on helpompi kääntää kylkeä ison mahan kanssa kun ei jää yöpaita kinnaamaan. Välillä jopa palelee yöllä ja saa vetää peittoa korviin asti. Päivisin kyllä välillä poskia kuumottaa, mutta ei hikoiluta kyllä yhtään. Ehkäpä tuokin on sitten yksilöllistä?! Vai olenko ainoa jolla tota vaivaa ei ole...Olen kyllä normaalistikin aikamoinen vilukissa...

Tulipas aikamoinen romaani sen kerran kun keskusteluun osallistun, toivottavasti joku jaksoi lukea :)

kukka82 rv36+3

Vierailija
42/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva liikkuu tosi huonosti. Eilisen ja tänään sama meno jatkuu. Mistä voisi johtua? Yritän olla hermoilematta. Ylihuomenna neuvola onneksi taas.

Pakko näin pikaiseen käydä.

Mionalle vielä, että tottakai pysyt remmissä mukana =). Siirrytään sitten joukolla vauva-puolelle kun kaikki ollaan jakauduttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko laskeskellut liikkeitä?

jos et niin juoppa vaikka sokerista mehua lasillinen ja rauhoitu sohvalle kyljelleen makaamaan sen jälkeen...

sitten lasket siinä tunnin ajan että montako liikettä tulee.

nyt en muista montako piti tulla :/

meidän viikoilla kyllä vaaveilla ei oo paljoo enää tilaa liikkua että älä nyt vielä herpaannu... ja muista että aina voi soittaa (ihan oman mielenrauhankin vuoksi) sinne äippäpolille

-k-

Vierailija
44/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ENSIMMÄISEKSI MIONALLE JA KOKO PERHEELLE LÄMPIMÄT ONNITTELUT!!!! Käyn vielä lukemassa sinun synnytyskertomuksesi, kun tässä ehdin.

Pakko kehaista omaa tämänpäiväistä ahkeruuttani! Aamulla kävelin hammaslääkäriin ja takaisin (ehkä n. 2 km, mutta kuitenkin...) ja sen jälkeen siivosin keittiön kaapit ja vielä lopuksi imuroin kämpän! Ja mikä ihaninta: ei tuntunut missään! Hyvin siis jaksoin. Pakko tehdä näitä tekemättömiä töitä nyt kun vielä jaksaa. Loppuajasta on sitten ihanaa vaan olla möllöttää ja vaikkapa lueskella.

NukkumisG: Me laitamme pinnasängyn makkariin oman sängyn viereen. Esikoinen nukkuu omassa huoneessaan, toivottavasti... Poika on huono nukkumaan, vaikka ikää on jo 3,5 v ja usein sanoo iltaisin, että " en voi nukkua täällä yksin..." Vähän jänskättää, että miten käy, sitten kun poika huomaa, että vauva saa nukkua meidän kanssamme!!! Kaikki emme kyllä mahdu samaan huoneeseen! Esikoinen on nukkunut omassa huoneessaan 2 kk:n ikäisestä lähtien, joten emme kyllä aio häntä uusille tavoille enää opettaakaan! No, katsotaan miten käy.

No, nyt taas kello tikittää ja täytyykin ruveta laittamaan ruokaa pojalle ja miehelle, kun reilun puolen tunnin päästä kotiutuvat!

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

t.susse 35+4

Vierailija
45/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin tossa hetken huilata ja tuli tosi paha olo...Siis yököttää ja tuntuu jotenkin et ois maha ihan tyhjä (nälkä) mut ei tee mieli syödäkään ja hetki sitten just syötiin...Mitäköhän tämä nyt sit on?!

Toivottavasti menee ohi!

Kyyneleet silmissä luin minäkin Mionan synnytystarinaa, ihanaa että kaikki meni lopulta hyvin:)

Kumpa vaan tulis omalle kohdalle (ja teille kaikille muillekin tietysti) kätilö jonka kanssa ois samalla aaltopituudella! Mua pelottaakin ajatus että omalle kohdalle osuis joku töykeä tätsä! Muutenkin siinä tilanteessa on niin toisten armoilla (tais olla hieman huono sana muoto.....mut kuitenkin). Taidan mennä uudestaan lepäämään jos tää olo menis ohitse.

QUEEN RV37+4

Vierailija
46/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elit unnin aikana pitäs tuntua 10 liikettä kun oot vasemmalla kyljelläs ja juot Krissen neuvojen mukaan vaikka lasillisen mehua tai syöt jotain makeaa...!

Vierailija
47/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Darkorange]Sielä nyt sain sitten ne haukut kun en eilen ollut siekä imetysvalmennuksessa. Vähän niin kuin uumoilinkin. Oli vähän täti napsakka,että joudut sitten kaikki kyseleen sielä synnyttäneiden osastolla,oikeen pirunsarvet sille kasvoi selvästi. No mä en sitten alkanut mitään selittään miks en ollut. Kun eihän ne ole edes pakollisia.

No vauvan syke oli 150. Eli vähän korkeempi kuin yleensä. SF mitta oli 33 jee oli kasvanut 1 cm. Ylämasu oli kuulemma tyhjä. Eli oli tyhjää tilaa sielä aika reilusti. Hempan unohdin pyytää ottaa. No ens kerralla sitten. Verenpaine oli normaaliluokkaa 110/75. Turvotukseen tuli +- merkintä. Eli sitä oli ihmeen vähän tänään. Painosta tuli sanomista! Kun tän mamman paino on ihan pienessä ajassa räjähtänyt käsiin. Sitä painoo on tullut nytkin 1.500g/viikko. Täti meinasi että paljon on nestettä ja oli huolissaan tosta nesteen kertymisestä elimistöön. Voi olla kuulemma merkki munuaisten vajaa toiminnasta. No nyt sitten menen lääkäriin ensi viikolla,jos en ole sitä ennen jo synnyttänyt. Mutta ohjeeksi sain,että vauva liikkeitä pitää laskea. Ja jos vähäkin olo tuntuu huonolle niin pitää ottaa yhteys neuvolaan tai synnärille.

No arvatkaa vaan tuntuuko mulla nyt sitten olo tosi huonolle? Sellainen inhottava oksettava tunne päällä. Just niin kuin joku muukin laittoi. Oksettaa,mutta nälättää tunne.

Joku kyseli kokonaispainonnousua,mä en edes kehtaa laittaa...no kehtaan kai eli viimeiset viikot on ollut hurja painon nousu keskimäärin 1.400-2.400/viikko. Eli nyt yhteensä on tullut 16.600kg.

Miona ei lähde mihinkään! Kuulut porukkaan vaikka nyyttisi oletkin jo hakenut.Ja hänen kertomustaan en ole pystynyt lukemaan. Ajattelin lukea sitten kun oma on maailmassa. Siksi,että ei alkais pelottamaan. ja kuitenkin itkua väännän niin,ettei mistään tuu mitään. Joten luen varmaan kaikkien pinot kerralla ;)

Huono vointinen

Lilli81 37+4

Vierailija
48/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariadeelle: Mulla oli omistuksessa auto, joka ei siis koskaan liikkunut senttiäkään ja kun multa ja äidiltä petti hermo sen rotiskon vakuuttamiseen äiti poisti sen rekisteristä. Noh, eihän tuo vakuutusyhtiö tietenkään saanut siitä tietoa, kun äiti oli haltija ja minä omistaja... Ukaasia tuli, mutta kun oli antaa päivämäärät ym. milloin se on poistettu rekisteristä, ne tuumasivat että OK. Että soittakaa vakuutusyhtiöön, jos sielläkin olisi joku tällainen tilanne menossa. Luultavasti kaikki on ok, ne vaan tykkäävät lähetellä ukaaseja saada ihmiset hätäpäissään maksamaan, vaikkei aina tarvitsisikaan.

Galluppeihin:

Turvotusta löytyy, kengät lähinnä ahdistaa (ja paljon) ja sormuksia en uskalla pitää sormissa. Saattaisivat mennä, mutta en halua riskeerata.

Vauva tulee nukkumaan pääasiassa omassa sängyssä, joka lähellä minun puoleista sängyn reunaa. Joskus nukkuu kyllä vieressä, kun en jaksa nostaa imettämisen jälkeen takaisin omaan sänkyyn. Ja joskus tulee niitä hetkiä, että on pakko pitää vauva vieressä, ettei käy mitään. Näitä äidin ' kauhukohtauksia' .

Ja nyt en muita muistakkaan.

Mies on sitä mieltä, että kun tuo maha hänen mukaansa on pudonnut melkein polviin sitten eilisillaan, niin syntyy tässä tälläviikolla, tai ainakin ennen kuin kesäkuu koittaa. Saa nähdä onko miehellä ennustajan lahjoja. Jos vaikka ylättäisi. Nyt ne supistukset edelleen tulee ja menee. Ei kauhena kipeitä, mutta mun kipukynnyksellä ne tuntuvat olevan ihan tarpeeksi ilkeitä. Meillä mies tulee sitten teitä englanniksi informoimaan kun jotain pientä ja suloista meille syntyy : ) (luultavasti näistä tunnoista huolimatta käynnistykseen ja juhannusviikolle menee...)

Jamesiina

Vierailija
49/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin juuri se menee. Soitin kuitenkin neuvolaan vaikka sanoin, että yritän olla hermoilematta.

Sanoi, että viisi liikettä puolessa tunnissa. Jos ei täyty, niin jääkaapille kierros ja toiseksi puoleksi tunniksi vasemmalle kyljelleen. Jos ei tule puolessa tunnissa viisi /tunnissa 10 liikettä, niin soitto neuvolaan/äitipolille. Ja hikkaa ei lasketa liikkeeksi, en tiennytkään.

Juuri ja juuri tuli viisi liikettä ja hikka kaupan päälle. Joten vauva on elossa onneksi.

Eikä kuulemma ole ollenkaan tyhmää soittaa ja varmistaa =).

Meen jatkamaan leipomista kun kerran aloitin. Ihan vain keikauskakun teen, toosi helppoa.

Magdalena 36+6

Vierailija
50/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Meillä pinnasänky tulee ihan meidän sängyn viereen. Olisin halunnut alunpitäen sellaisen, jossa saisi reunan laskettua mutta ihastuin sitten tuohon Stokkeen. Tänään itseasiassa päätettin kootakin tuo sänky,niin pääsen ompelemaan uudinverhoa siihen. Käytännössä varmaan vauvi tulee osittain nukkumaan vieressä. Mies on vähän sen tyylinen että varmaan haluaisi, että vauvi on välissä. Tuosta miehestä ei ainakaan ole vaaraa, että se kierähtäisi vauvin päälle, kun nukkuu ja kuorsaa selällään läpi yön. Itse haluaisin että vauvi oppisi heti omaan sänkyyn... nähtäväksi jää miten siinä sitten käykään :D

[color=red]Mulla kans pissi on muuttunut punaisemmaksi... aluksi piti ihan miettiä, että olenko mukamas syönyt jotain punaista esim. punajuurta... mutta en ole niin kaipa se sitten johtuu tästä raskaudesta. Siinä on sellainen jännä vivahde.

[color=green] Lillilläkö se paino oli karkaamassa käsistä... täällä sama vika!!! tuntuu että väkisin tulee ainkin kilo viikossa... ja mielestäni en edes ole mitenkään kauhean turvonnut, että täällä ainakin on puhtaasta läskistä kysymys :( No kaikki ovat lohduttaneet, että kyllä ne kilot nopeasti lähtee. Luulempa, että sun terkkari on nyt pelotellut sua liiaksi... tuo munuaishomma viittais raskausmyrkytykseen, ja sullahan vissiin paineet on mattalat ja pissa puhdas... kyllä jos munuaisissa vikaa on niin tulee muutakin oiretta. Kyllähän sitä raskaana olevat turpoo varsinkin nyt kun on tullut samaan aikaa lämpimiä ilmojakin. Yritä nyt kuitenkin juoda extra paljon ja mimimoit suolan... ex je?

Ja... siitä imetysryhmästä... mun mielestä on törkeetä, että terkkatäti tollai syyllistää. EIhän sitä edes kaikkialla tarjota mitään imetysvalmennuksia... eikä varsinkään täällä meillä päin terveydenhoitajat edes ole saaneet mitään koulutusta siihen hommaan... kun taas kätilöiltä nykyään edellytetään vauvamyönteisyyskoulutus (joka siis tarkottaa tuota imetysohjaajakoulutusta).

[color=blue] Sitten taas pitää hehkuttaa.. kun löysin Stockalta ihanan pehmeän ja vilposentuntuisen kietaisupaidan imetyspaidaksi... aion ottaa sen mukaan sairaalaan niin saa seuraavana päivänä jotain omaa päälle. :) Kyllä sitä on pienistä asioista onnellinen... vaikka muuten olenkin ollut ihmeen alakuloinen koko päivän.

Ninni rv 33+6

Vierailija
51/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän olette pinon tehneet päivän aikana=) Taitaa olla moni kotosalla. Hyvä niin!

Piti paljon aiemmin tulla varsinaisesti kirjottelemaan, mut oon riehunu täällä kuin heikkopäinen. Tyhjensin tosiaan tuon makkarin kaapit ja järjestelin uudelleen. Kaks kassia kirpparille, jotain roskiin, kaks äitiyslaatikollista säilöön odottamaan vaatehuoneen valmistumista ja kaks isoa matkalaukullista vaatteita odottaa samaista asiaa. Voin sitten raflaavasti sanoa miehelle illalla, et laukut on pakattu ;-) Ei vaan...

Osu sitten tuo mun äitini paikalle kesken suurimman hävityksen ja katteli sitä siinä hetken. Kysäs sitten, et mahdatko olla lähdössä synnyttämään pikapuoliin, kun noin riehut? No en tietääkseni, mut tuli sellanen olo, et jos en tätä tee niin ukko ei kyllä osaa / saa aikaseks ja sitten ei mahu vaavin sänky... joten pakko mikä pakko. Seuraavaks sitten haen ruuvimeisselin ja hajotan tuon kaapin... Toistaseks ei oo tullu yhtään supistusta, joten jatkan tätä hullutusta niin kauan kun energiaa piisaa.

Lilli: Ensiksi pahoittelut talon johdosta. Kyllä jossain on teille sopiva. Ja neuvolatäti --- niin, kyllä toisille tuota painoa tulee ihan noin vaan ilman munuais vikaa.. Ja unohda tollaset motkotukset imetysvalmennuksesta. Tyttöä kun ootin ni neuvolan valmennuksissa ei imetyksestä pyhuttu sanallakaan - kuulema laitoksella kerrotaan. No eipä sairaalassakaan kukaan opastanut mitenkään. Onneks oli käytävillä hyviä kuvia ja ittekin olin hajulla asiasta. Lisäksi meidän neiti kyllä tiesi tasan tarkkaan mitä piti tehdä=) Nyt toista odottaessa ei ole sitten tarjottukaan minkään laista valmennusta...

Meillä vaaville tulee pinnis mun puolelle sänkyä.Samalla tavalla oli tytön kanssa. Oli helppo yöllä ottaa vauva ja taas laittaa nukkumaan. Istuallaan sängyssä imetin, kun se hieman vähensi vaavin vattavaivoja. Monta yötä meillä meni kaavalla olohuone, makuuhuone, keittiö ja kierrosta toistettiin monta kertaa. Sitten, kun oli jo isompi ja oma väsy yllätti saattoi vauva jäädä väliin nukkumaan. Otetaan asiat sellasina kun tulee ei viitti kauheesti suunnitella.

Kyllä Miona kuuluu tänne!!! Käyhän meitä ilahduttamassa kunnes saat seuraa vauva puolelle=) Ja tietysen jälkeenkin.. Olihan teillä reissu, onneksi kaikki hyvin.

Likka pisti pinnin huuleen kiinni...... palasin selvittelemästä

Lytte taas

Vierailija
52/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks ISOT ONNITTELUT MIONALLE JA HÄNEN PERHEELLEEN =)

Ja sitten joku kyseli imetyspaidasta. Olen tehnyt puuvillatrikoosta Suuren Käsityölehden (1/2005) kaavalla nyt 2 paitaa. Tai siis tuo toinen on vielä vähän kesken. Muuten ihan ohjeen mukaan olen tehnyt, mutta tein hihoista lyhyet. KEsällä kun tuntuu, että lyhythihainen paita on kivempi, ja syksyllä/viileällä ilmalla ois joka tapauksessa jotain neuletta/fleeceä siinä päällä vielä.

Kestovaippoja olen ommellut saman käsityölehden kaavalla froteesta ja velourista (froteeta päälypuoli ja velouria sisäpinta) ei tartte tarroja kun näpsy kiinnittyy froteeseen helposti. Niin, ja yhden söpöstelyvaipan tein ottobren kaavalla ;) Ja frotee-hamppucollege -taskuboostereita on kanssa pari.

Ja hyvä kun olette muuten ottaneet puheeksi nuo liivinsuojat! Noita pieniä paloja joista ei muka mitään saa enää tehtyä, on kertynyt ihan liikaa. Voisi muutaman liivinsuojan tekasta, niin ei mene kangasta hukkaan. Mulla niitä Ainun kestäviä ja pestäviä onkin jo kymmenkunta, mutta eipä noita liivinsuojiakaan koskaan taida liikaa olla ;)

Nyt pitää lähteä tekemään autokauppaa - pistin tänään meidän vanhan auton reuhkan nettiin myyntiin, ja joku soitteli ja kyseli saako tulla kattoon :) Päätin, että eka joka haluaa ostaa, saa sen - saapas nähdä meneekö heti kaupaksi ;)

Eggis rv 36+5

Vierailija
53/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Olen tuolla taustalla käynyt aina lukemassa viestejä, mutta en ole sitten kommentoinut sen kummemmin. Kun tuntuu, että mulla on jotenkin mennyt niin helposti tämä raskaus niin en ole sitten osannut kirjoittaa, että kaikki taas hyvin =).

Eli ensimmäisenä ONNEA MIONALLE! Todella hienoa, että ensimmäinen Kerttunen on saapunut =)

Marple kyseli perhepedistä, niin meillä on tarkotus laittaa vauveliini hänen omaan sänkyyn. Saatiin sellainen ensisänky, niin se on sijoitettu tuohon meidän oman sängyn viereen. Katsotaan sitten miten oikeasti nukkuminen sujuu.

Oma napa: eli tosiaan vauva on ollut jo viimeisen kuukauden RT:ssa ja mennä möngertää tuolla masussa minkä ehtii. Nyt on hiukan tullut turvotusta, mutta muuten olen jaksellut hyvin. Tänään kävin sitten synnytystapa arviossa ja ilmoittivat vauvan olevan iso kokoinen... Eli että se olisi nyt jo noin 3700 g. Joten nyt haluaisinkin teiltä kysyä:

ONKO teille tehty vauvan koko arviota ja onko ne menneet miten kohdalleen? Mulle tämä arvio tehtiin ultralla, eli olettaisin sen olevan suhteellisen tarkka, vai mitä luulette?

Sitten lääkäri vielä totesi, että koska minulla ei ole noita supistuksia edelleenkään ollut (tai sitten en ole niitä tunnistanut), niin vauva voisi tulla laskettuna aikana. Kohdunsuu on 2cm auki ja lyhentynyt 2 cm:iin.

Mutta tällaiset kuulumiset ja palailen taas.

Nyyti - 78 ja masu-asukki 37+4

Vierailija
54/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainosti cittarin (?) tms. vaippatarjousta.

Aattelin vaan että Lidlissä vaipat 56kpl maksaa 7.99 euroa. Ja esim. viime vuonna voittivat vaippatestin odotus-lehdessä. Eli aika huima hintaero pamperseihin.

Niin ja en tiedä kuin hyvin toimii mut ulkopuolella menee viiva joka muuttaa väriä jos vaippa on märkä eli ei tarvi avata vaippaa nähdäkseen onko märkä.

Mä ostin noita paketin jos ei jakseta ihan 24/7 ja reissussa kestoilla.

Niin ja neuvolassa kävin tosiaan, kaikki hyvin, vauva raivotarjonnassa, sf 33cm eli keskikäyrällä ja muutenkin kaikki ok.

Kuulemma supisteli kun kokeili miten päin vauva on mut ite en tuntenu mitään.. :)

Nazuli 37+3

Vierailija
55/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni päivä kättärillä kaikenmoisissa tutkimuksissa, mutta ei mulla tai vaavilla kyllä ole mitään hätää. Hyvä niin, mutta on ahdistavaa kun kivulle ei löydy syytä :( Huomenna vielä täytyy käydä jossain sappikokeilla, mutta tuskin niistäkään mitään ilmenee.

Suppareita tuli vähän väliä siellä odotellessa/tutkimuksissa ja lääkäri sanoikin että koska tahansa voi syntyä. un mielestä noi niiden " arviot" pitäis lailla kieltää :) Muutenkin sitä vauvaa jo odottaa kuin kuuta nousevaa, noi epämääräiset " koska tahansa" jaaritukset vaan pahentaa sitä odotusfiilistä. Siis minun mielipiteeni on tää :/

Hiukan pahalla tuulella olen kun pska olo vaan jatkuu, joten paree poistua taka-alalle!

Mionalle kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta!!! Ja vielä onnea ja halaus!!!

Helmis ja Onsku 34+4

Vierailija
56/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonovointisuutta monella muullakin?? iin täälläkin, nälättäis muka mutta mitään ei oikein saa suusta alas. Kuvottaa ja yököttää ja tulee happamia röyhtäilyjä...tosi ökklö olo.

Eikös täällä ollut joitakin (Ninni?) sairaanhoitoalan väkeä? Asia ei mitenkää tänne kuulu mutta olis kiva saada jostain tietoa kun tuosta meidän lähi sairaalasta ei apua tipu. Eli anopista kyse, hän kun harrastaa tuota mielialapillereiden ja viinan yhdistämistä...on ollut jo kolme kertaa aiemmin sairaalahoidossa, kaksi kertaa niistä on viety ambulanssilla, ja nyt tänään sitten neljännen kerran on viety sairaalaan. Oli jättänyt itsemurhakirjeen ja vetäny puoli litraa viskiä ja ison purkin pillereitä...Niin kysymys siis kuuluu eikö suomessa tosiaan voi laittaa ihmistä pakkohoitoon? Anoppi kun ei ole " yhteistyöhaluinen" niin laittavat aina sairaalasta kotiin kunhan on selvinnyt tokkurastaan. Anoppi kun on muuten ihana ihminen mutta kärsii kovasti masennuksesta kun selkäleikkaus epäonnistui ja siitä tuli hermovaurio toiseen jalkaan joka siis piinaa häntä. Tuntuu vaan tosi pahalta seurata vierestä kun toinen tekee hidasta (kukaties vielä nopeankin) kuolemaa!! Kaikki lääkärit määrää vaan lisää erilaisia pillereitä eikä kukaan ota häntä hoitoon, mielestämme häneltä pitäisi ensisijaisesti nyt hoitaa pää kuntoon eikä vaan lisätä unilääkkeitä ja yrittää hoitaa sitä jalkaa....

Alkaa meinaan olla tosi rankkaa jo koko perheelle tuo tuollainen itsemurha-viettinen käytös ja kun ei oikein voi aikuista laittaa esim. päiviksi lukkojen taa kun appiukko on töissä jne., niin ei ikinä tiedä millä päällä tai mitä hän on matanut tehdä kun jää yksin. Ja itse hän ei myönnä että on masentunut tai muutenkaan mitään. Henk.koht mun mielestä hänet vain pitäisi laittaa pakkohoitoon, mutta miten?

MARIANN, kiva tietää että Ice Age 2 on sitten sellainen =0, me ollaan se eka nähty ja siitä tykättiin ja aikeissa oli mennä se kakkonen myös katsomaan. Aika hurjalta kuulostaa jos siellä tollaisia sitten puhutaankin, huh!? Poika oli tänään kuullut koulussa joltain kolmasluokkalaisilta vähän muitakin sanoja, ei tosiaan niin kivoja sellaisia. Vähän vaikeeta kyllä selittää, mutta jotakin nyt sain sitten soperrettua. Jossain vaiheessa poika sitten totesi kun juttelu meni myös sitten vauvan teko puuhiin niin poika totes eli niin te ootte siis nussinu(!) iskän kanssa. Voi yöks mitä puhetta vajaa 8vuotiaalta. Yritin kovasti selittää että se ja rakasteleminen on ihan eri juttu...hoh hoh. VAIKEETA!

JAMESIINA kiitos tosi paljon siitä auton rekisteröinti neuvosta!! Meillä on myös päivät ja paperit milloin on auto poistettu rekisteristä eikä autoa edes enää ole meillä vaan on jo nyt kaatiksella.

NYYTI kokoarviosta. Ne kyllä voi heittää melkoisesti tai sitten ei! Esikoisesta mulle sanottiin ettävauva painaa 3.6kg ja painoi 3.7kg, eli tosi tarkka. Toisesta lapsesta sitten sanottiin että painaa 4.2kg ja painoi 3.6kg. Molemmat arviot tehtiin ultralla Naikkarilla. Nyt tästä kolmannesta sanottiin jo rv 28 että painoi 1.6kg silloin eli mkä lie mammutti olisi sen mukaan tulossa. Uusi arvio tehdään rv 36 mulle taas.

Vierailija
57/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]VENLA: Kyselit välilihan venytysohjeita. Meillä tosiaan annettiin ihan neuvolasta kirjalliset ohjeet, eli viikolta 35 alkaen (sullahan just alkoi viikko 35) pitäisi päivittäin 10-15 minuuttia hieroa välilihaa venytellen siten, että ei satu. Itse olen noudattanut ohjetta ja joka päivä kun menen suihkuun niin istun sen 10 minuuttia pikkujakkaralla ja suoritan hieronnan. (Tosi kivan kuuloista varmaan) Siihen hommaan suositeltiin Ceridal-öljyä, sitä olen käyttänyt ja olen tosi tyytyväinen. Kun välilihaa hieroo, niin samallahan se venyy. Hieron aina sormien välissä silleen venytellen. Välillä olen aina testannut venyttää vähän napakammin ja kyllä se vaan vähemmän sattuu kuin kaksi viikkoa sitten, eli hieronnasta on apua.

PAINO: Tähän mennessä tullut 8kg. Aika tasaiseen se on tässä loppuvaiheessa alkanut nousta, noin puoli kiloa viikossa. Laskeskelin, että jos tulee vaikka kilokin viikossa loppuviikkojen ajan, niin silti painonnousu jää 12kg:n, mikä on hyvä minulle. Eikös se 11-16kg ole normaalipainoiselle hyvä painonnousu raskauden aikana.

En muista muuta kommentoitavaa.

Tytteli-83 rv 35+6

Vierailija
58/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kaveri otti ja osti sen meidän autonromun =)))) Aika paljon pyyntihintaa halvemmalla lähti, mutta tavoite oli, että saan sen pikimmiten pois käsistä.

Nyt sitten ajan kanssa galluppeihin:

- PERHEPETI: Meillä tulee pinnasänky ihan meidän sängyn viereen kiinni, ja tarkoitus ois, että vauva nukkuu yönsä pinniksessä. Nostan vain sitten viereen tankkaamaan.

-TURVOTUS: minulla meinaa iltaa kohden jalat turvota. Joka ilta oon saanut nostaa jalat ylös ja sormukset pitää kanssa ottaa pois. Joka aamu pelkään, että ei enää mahdu sormukset takaisin. Esikoiselta jouduin jättään kihlasormuksen pois jo 2kk ennen synnytystä turvotuksen takia, joten nyt on varsin hyvä tilanne - molemmat sormukset menee vielä kevyesti aamuisin sormeen. Kihla on vähän vihkisormusta pienempi, ja se meinaa olla sitten iltasella tiukassa. Eli vähän turvottaa, mutta ei pahasti. Huomaa kyllä heti, jos en ole juonut riittävästi vettä - silloin on turvonneempi olo kuin jos oon juonut tarpeeksi.

-PAINONNOUSU: Tähän mennessä +10kg (esikoiselta tähän mennessä +17kg). Viime neuvolakäynnillä tosin oli vähän sitä turvotusta. Saa nähdä onko nyt viikossa noussut ollenkaan ku olen kuiten syönyt terveellisemmin ja juonut riittävästi...Torstaina seuraava neuvola.

Että semmoista, en nyt muista mitä muita kyselyjä täälllä oli. Nyt kun isäntä viimein tuli autonrassauspuuhista, voisin ommella tuon imetyspaidan valmiiksi ;)

Eggis rv 36+5

Vierailija
59/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa Mionan synnytyskertomuksen. Ihan tuli tippa linssiin =)

Eggis

Vierailija
60/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan todeta muiden tapaan, että kylläpäs on melkoinen pino taas tällekin päivälle saatu aikaiseksi.

Perhepeti: Näin ensikertalaisena on hienoja suunnitelmia miten asiat hoituu, mutta toinen asia onkin sitten se, etä miten ne käytännössä onnistuvat. Tarkoituksena olisi siis, että lapsella pinnis makkarissa meidän sänkymme vieressä ja hän nukkuisi sitten omassa sängyssään.. Katsotaan kuinka käy..

(.) Aamulla kävin verikokeissa, kun soittelin eilen neuvolaan ja valittelin kutinasta.. s-ALAT tuloksesta neuvolan täti sitten jo soitteli iltapäivällä ja ilmoitti, että arvo on hieman koholla ja sen takia sain lähetteen TYKSiin torstaiaamuksi. Siellä sitten selviää sappiarvot ja niiden perusteella saatan jäädä osastolle seurantaan, great. No pääasia, että asiaa nyt selvitellään. Ja kun olin jo asennoitunut, että minulla olisi kuukausi aikaa tehdä kaikki valmiiksi, mutta jos saan hepatoosi " tuomion" taitaa aikaa olla muutama viikko vähemmän..

~nandiitti ja pulla, rv 34+3