Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvinkäällä synnyttäneitä?

17.10.2006 |

Minkälaiset olivat kokemuksesi Hyvinkäällä synnyttämisestä? Menisitkö uudestaan?

Itse pähkäilen Jorvin ja Hvyinkään välillä. Kaksi edellistä ovat syntyneet Jorvissa ja nyt " uskaltautuisin" Hyvinkäälle.

Pitääkö paikkansa, ettei Hyvinkäällä ole yöllä nukutuslääkäriä? Saako yöllä epiduraalin tai muuta kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen?

Kiitoksia kommenteista

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä varmaan löydät vastauksia, ja voit vaikka kirjoittaa postia ja kysellä jos siltä tuntuu:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957

Vierailija
2/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon menossa uudestaan. Esikoisen kohdalla (3 vuotta sitten) harkitsin juuri Jorvin ja Hyvinkään välillä ja Hyvinkäälle sitten päädyin. Nyt kakkosen kohdalla en asiaa sen kummemmin edes miettinyt, kun kerran kaikki viimeksi sujui Hyvinkäällä hyvin. Vertailupohjaa mulla ei tietysti ole, mutta uskon pienemmän sairaalan kuitenkin olevan suurta mukavampi vaihtoehto. (Tai no, mukaviahan sairaalat eivät koskaan voi olla).

Nukutuslääkärin saamisesta yöllä en osaa sanoa, kun mä kaipailin sitä viimeksi päivällä. Jouduin kyllä päivälläkin aika pitkään epiduraalia odottelemaan, joten ehkäpä se on vaan kiiretilanteesta kiinni miten lääkärin saa paikalle. Ja itseasiassa odottavan aika olikin sitten mun kohdalla lopulta niin pitkä, että mulle laitettiin kohdunkaulapuudutus epiduraalin sijasta (oli itseasiassa paljon parempi vaihtoehto). Ponnistusvaiheessa mulla ei mitään puudutusta ollut, mutta ei kai siinä yleensäkään ole...? (Jos ei sitten sattumalta vielä joku puudutus vaikuta.) Kannattaa kuitenkin näistä jutuista varmaan kysellä ihan suoraan Hyvinkäältä.

Adana rv 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme lasta Hyvinkäällä. Ja joka kerran olen ollut tyytyväinen. Mielestäni anestesialääkäri löytyy yölläkin päivystämässä, jos nyt en aivan höpöjä puhu, mutta tällainen mulla on jääny mieleen.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957

Tosta linkistä pääset suoraan hyvinkään sairaalan sivuille ja valitset sieltä synnytysyksikön linkin. Mielestäni ihan hyvin löytyy tietoa.

Ja tosta kivunlievityksestä sen verran, että joka kerran on mulle enemmänkin " tuputettu" puudutusta, kuin pihtailtu, joten kivunlievitystä on kyllä saatavilla.

Vierailija
4/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoisen Jorvissa (asuimme silloin Espoossa), mutta toinen lapsi syntyi sitten Hyvinkäällä. Ei se Hyvinkää nyt koko Suomea katsoen ihan pienempiä synnytyssairaaloita ole (päinvastoin), vaikka Jorvi ja Hesan vaihtoehdot niitä suurempia ovatkin.

Ei mitään pahaa sanottavaa Hyvinkäästä - sinne oli mukava mennä ja menen uudelleenkin (mikäli meille vielä lisää lapsia joskus tulee...).

Suurin " ero" varmaan huoneiden osalta oli, että Hyvinkäällä on käytävällä yhteissuihku - ja siksi pieneksi hetkeksi kävin tytön " hoitoon" viemässä (nukkui käytännössä koko ajan - eikä hoitajan tarvinnut edes koskea...). Muuten oli tyttö toki vierihoidossa koko ajan. Jorvissa kun oli pari vuotta sitten suihku myös omassa huoneessa. Mutta eipäs tämä suuren suuri ero ole...

Vierailija
5/6 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin hyvinkääl 2kk sit yöllä et kävi tuuri et sattu oleen lekuri paikal kun oli hälytetty jotain kattoon ja jääny " juoruumaan" niin sain epiduraalin.Et taitaa olla tuuria jos yöllä saa.Eka synnytys niin en tiiä oisko muualla mennyt paremmin.Kätilö sähläs jalkatukien kaa ja ei saanu pysyyn niitä paikallaan.Kyllähän sen näki et vanha sairaala on jo.Huoneessa ei toiminut yövalo kun yhellä äidillä ja kiva sit kun yöllä jatkuvaan sytty jollain loisteputkivalo tai kun kätilö/hoitaja kävi.Ja kurjaa sillä äidillä jos joutuu sänkyyn minkä vieres on hoitopöytä(jos huonees neljä sänkyä).Mulle ensikertalaisena ei kovin hyvä kokemus mut en tiiä oisko muualla ollu sen parempi kun joka paikas löytyy kivaa ja vähemmän mukavaa henkilökuntaa mikä vaikuttaa suuresti.Ja huono kun ei hyvinkäälle pääse tutustumaan ennen synnytystä.Mutta uudelleen synnyttäjälle voin suositella ja menisin itekin uudestaan.

Vierailija
6/6 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yöllä saa epiduraalin, ei se mikään puoskarisairaala ole!

Ja on aika normaalia, että huoneessa on enemmän äitejä kuin sinä, myös sekin on ihan normaalia, että joskus joutuu sen hoitopöydän viereen. Olisit pyytänyt perhehuoneen.

Hyvinkäällä on todella mukava henkilökunta, tietenkin on muutamia poikkeuksia, aina saat apua ja vastauksia jos niitä haluat kysyä.

Voin suositella hyvinkäätä, siellä ei ole edes niin tungosta kuin esim. naistenklinikalla, jossa on joskus äidit joutuneet makoilemaan käytävällä.