***TOUKOjen tiistai***
Kommentit (32)
Meppe ja kirvir tytöistä sekä suikeroalpille pojasta!
Minulla iski päivällä hirmuinen väsy, suoli on tyhjentynyt totataalisesti ja alavatsa on turra, ei silti niin kipeä että sanoisin kipeäksi. Nyt sitten olen maannut sohvalla ja surffannut kanavia (kumma ettei päivällä tule mitään ohjelmaa).
Mies tuossa soitti ja sanoi että hänen veljensä on viety ambulanssilla sairaalaan kesken työpäivän. Odotellaan vielä tietoja lisää sieltä, toivottavasti ei mitään vakavaa...
t. väsy-Nasu ja Touko-masu 39+2
Onnittelut vaan niille, joille ne kuuluu, en ikinä muista kenenkään nimiä...
Sunnuntain vastaisena yönä kahden jälkeen olimme mieheni kanssa tulossa 100 km päästä kylästä kahdestaan (älyvapaa kyläaika!), kun alkoi autossa supistella ihan kivasti. Kun oltiin jo 20 km:n päässä kotoa, tuli oikein kunnon lamaannuttava supistus ja sanoin miehelleni, ettei mennäkään kotiin vaan Päksiin (=P-HKS). Kun pääsimme Päksin ovelle, sanoin, ettei mennäkään. Lähdimme kotia kohti, mutta käännyimme puolen kilsan päässä takaisin sairalalle päin, kun taas supisti niin ankarasti.
Tätä soutamista ja huopaamista jatkoimme vähän aikaa, kunnes päätimme, että menemme päivystyspolin odotustilaan käkkimään ja käymään veskissä ja katsomaan, mihin päin tilanne etenee. Siellä supisteli aika säännöttömästi, mutta olin niin pahassa horkassa ja paniikissa, että otin yhtä homeopaattista ainetta, että horkka loppuisi. Loppuihan se. Ja tunti siitä loppuivat myös supistukset. Että se siitä.
Onneksi ei tullut ilmoittauduttua, ei tarvinnut maksaa 22¿:a pelkästä kääkillä käymisestä :/
Sunnuntai-iltana ' prostaglandiinlatauksen' jälkeen ajattelin mennä heti pesulle yöllisten supistusten välttämiseksi, mutta heräsin puoli kahdelta nakuna ilman peittoa sängynreunalta hirveisiin supistuksiin ja kylmyyteen - olin nukahtanut vähän kesken matkan... Otin taas sitä horkkalääkettä ja se rauhoitti horkan, mielen ja supistukset. Silti sain taas valvoa yli neljään suppareita seuraillen.
Viime yö oli mahtava. Menin jo heti yhdeksän jälkeen nukkumaan ja selvisin yöstä kolmella vessareissulla ilman ainuttakaan supistusta. Ylös nousin seitsemältä. Eli aivan ruhtinaallinen yö :)
Nyt tulee limatulppaa ja välillä supistelee napakan oloisesti, mutta ei tarpeeksi. Kohta pitäisi lähteä neuvolaan, saa nähdä pääsenkö kävelemään edes linkkupysäkille näillä hermoheikoilla jaloilla. Hävetys, jos pitää lyödä kontilleen kesken matkan...
Onneksi yksi isoista lapsista on kotona päivät, ettei tarvi enää miettiä, minne lapset työntää, jos synnytys alkaa. Ja selitykseksi niille, jotka eivät tiedä, että edellinen synnytykseni kesti 40 minuuttia, siitä tämä panikoiminen. Ei ole varaa hirveästi mietiskellä enää sen jälkeen, kun päästään tositoimiin.
Peik 39+2
Mäkin olen täällä pyörähtämässä, kun vauva nukkuu. Toivotan onnea matkaan synnyttäville ja supistuksia muille!
Meidän vauveli on kohta kaksiviikkoinen. Aika on mennyt toisaalta nopeasti, toisaalta taas tuntuu, että vastako hän kaksi viikkoa vanha on? Ihan kuin typy olisi aina ollut osa perhttämme.
Itse olen jaksellut kivsti, mitä nyt tikit kiristävät ja paikat ovat vieläkin kipeät. Vauva on aivan ihana. Nyt ilmavaivat ovat alkaneet vaan vaivata. Kurjaa katsella, kun pieni vääntelehtii ja maha ruplattaa, mutta itse ei pysty muuta kuin sylissä heijaamaan. Voi kun pian helpottaisivat.
Ajatelkaahan, että kohta tätä pinoa ei joka tapauksessa enää ole. Tuntuu jännältä, kun nyt on jo ensi vuoden pinoja täällä. Näin se menee.
Vauvantuoksuista arkea ja juhlaa ! (kaikillehan se pian kuitenkin koittaa)
Mä olin tänään äitiyspolilla taas käymässä vauvan perätilan takia ja nyt sitten sainkin ajan sektioon joka tehdään ensi maanantaina. Nyt vaan täytyy toivoa ettei vauva kans sitten enää päätä kääntyä oikein päin, ettei tule turhaa reissua maanantaina. Vauva oli kyllä asettunut tiukempaan pepullaan, joten ehkäpä ei sitten käänny. Lapsivesi oli vähentynyt, mutta vauva liikkui niin hyvin ja muuten kaikki hyvin, että eivät laittaneet sitä leikkausta jo tälle viikolle, vaikka ensin meinasivat.
Mulla on tänään menkkojen mukaan viikkoja 40+0! Heh, mutta ultrassa kun ovat siirtäneet aikaa melkein kahdella viikolla, niin ei ihan noin pitkällä sitten kuitenkaan olla.
No, täytyy nyt nauttia vielä tästä viikosta, ennen kun lapsia on sitten kohta kaksi. Eiköhän sitä hulinaa sitten riitä.
äiskä-04 rv 38+2
... ja päivänvalon näki tänään kello 12:00 tempperamenttinen tyttölapsi, joka oli 53 cm pitkä ja 4060 grammaa painoltaan.
Synnytys meni näin isän silmin loistavasti, varsinkin kun äiti ja tytär voivat hyvin. Tarkemmat yksityiskohdat jääkööt ylpeän äidin kerrottavaksi.
T: Onnesta pakahtunut herra auringo
Se oli sitten aika nopeaa toimintaa ;) Onnea vielä kerran!
menis tää odottaminen nopeemmin ja helpommin. ottaa todella koville kun tuntuu ettei se vauva ikinä tuu.
täällä ei mitää oireita et olis tulossa pian. no, ei ne muutkaan ilmoittanu mitään. paikatkin ollu pehmeet ja sormella auki jo pari viikkoa. toivossa on hyvä elää..
my_selene ja neiti rv 38+0 (aika hiljainen muuten meiän neiti ollu tänään. jalat vaan poraa tossa oikealla..auts!)
Tänään piti olla lääkäri neuvola, mutta lääkäri oli tullut kipeäksi niin siirtyi ens viikkoon. Terkka kuitenkin katsoi ne rutiini jutut. Vauva on kasvanut hyvin ja on tukevasti lähtöasemissa. Sf mitta oli 35.
Kysympä nyt täälläkin.. Mulla on nyt kaksi päivää suorastaan lorahdellut valkovuotoa ja ollut tosi runsasta. Välillä se on ihan kuin pissaa lorahtelisi housuun ja välillä sellaista että tulkitsen sen valkovuodoksi. Kaikki housut on aina ihan märkänä.... tosi inhottavan tuntuista. Onko se normaalia näillä viikoilla vai merkki lähestyvästä synnytyksestä. Viikkoja kasassa tasan 37+0. Muuten olo on hyvä. Mies on koko tämän viikon reissussa, niin sitä vain ajattelee että milloin se pitää hälyttää kotiin.
Ulkona on ihan sairaan kylmä tuuli. Ei paljon huvita olla siellä.
Heidi 37+0
vauvansa saaneille!
Hekusti, kannattaa pyytää labranäytteet, ettei oo mitään tulehdusta. Mulla eka raskaudessa rupes lorahtelemaan ihan älyttömästi valkovuotoa ja hiiva löytyi näytteestä. Mitään muuta oiretta ei tulehdukselle ollut... Mut kyllä toi lisääntynyt valkovuoto kuuluu ihan normistikin loppuraskauteen.
pricilla
Onnea Meppe, kirvir, Auringo ja muut joiden nimiä en muista! :) Toukovauvoja alkaa olla jo iso liuta.
Äiskä-04, onnea vauvan syntymäpäivästä! Onhan se hassua tietää etukäteen, mutta pystyypä suunnittelemaan monia asioita. ;)
Nyt iltapalalle ja saunaan.
Red_Cat & Möykky 38+3
Hädintuskin - ja varsinkin tuskin - sain käveltyä bussipysäkille, että pääsin neuvolaan.
Paino oli vajaassa viikossa pudonnut 1,4 kg. Johtuu varmaan noista suolta tyhjentävistä supistuksista.
Sf oli saman 35,5 cm kuin edelliskäynnillä.
Pissa puhdas
RR 117/81 (tällä paineella jo pitäisi päästä synnyttämään)
Päätä terkka ei saanut hyppysiinsä ollenkaan, kun on jo niin alhaalla. Seuraavaa neuvolakäyntiäkään ei sovittu, kun toivon mukaan käynnistetään maanantaina, jos sitä ennen ei ole syntynyt.
peik 39+2
Meidän pikkumies päätti sitten tulla maailmaan melkein kaksi viikkoa etuajassa (viikolla 38+2). Synnytys oli helppo, nopea ja ihana kokemus. Vietimme kolme yötä sairaalassa ja kotiuduimme sopivasti äitienpäiväksi. Pojan mitat olivat 2950 g, 45 cm ja pää 33 cm, mikä selittänee osittain synnytyksen helppouden ja sen, että olin heti synnytyksen jälkeen elämäni kunnossa.
No, vauvanhoitovelvoitteet kutsuvat, kirjoittelen synnytyskertomusta toiselle osastolle myöhemmin. Supistussäteitä kaikille odotukseen tuskastuneille!