Miksi Moccamaster on 10 kertaa kalliimpi kuin muut kahvinkeittimet?
Ei se kahvi nyt NIIN herkullista ole, mitä sillä saa...
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster=ylihintainen palapeli, jossa ei tippalukko toimi. Yhtä kuumaa kahvia saan 30e Braun:lla, jossa on kunnossa edellä mainitut asiat.
ok köyhä
Ja siinä yksi, jonka pitää kaikille osoittaa, että rahaa on, vaikkaaa sitten kahvinkeittimellä! :D Oletpas hupsu.Oikeestaan aika säälittävää tommoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo kyllä ikinä kuullut, että halpakaan kahvinkeitin olisi tiltannut kotikäytössä. Ovat käytössä sen 5-15 vuotta kunnes vaihdetaan uuteen. Moccamastereista kyllä pannujen kannet varsinkin hajoilevat.
Moccikseen saa varaosia. Saako siihen kymmenen euron kertakäyttökeittimeesi?
Onko vielä olemassa noin juntteja kuluttajia?
Ainakin näkyy olevan somettajia, joille vanhemmat eivät ole opettaneet alkeellisimpiakaan käytöstapoja.
Me ostettiin tuo meidän Moccamaster vuonna 2015. Se toimii edelleen hyvin, Uusi pannu on ostettu rikkimenneen tilalle ja Moccamasterissa on se hyvä puoli, että varaosia on helposti saatavilla. Tippalukko on surkea, mutta sen kanssa pärjää, kun ei mene ottamaan kahvia ennen kuin se on tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Moccamasterin n. 5 vuotta sitten, koska edellinen keittimeni sihisi, porisi ja kurlutti kahvia keittäessään.
Mm on hiljainen ja kahvi kuumaa.
Se vanha oli Darth Vaderin sukulaisia, arvatenkin musta Braun.
Vierailija kirjoitti:
Minun havaintojeni mukaan Moccamaster tekee oikeasti kuumaa kahvia. Ja kestää se näemmä pitempäänkin; minun Moccamasterini on varmaan kohta 20-vuotias eikä ole edelleenkään mennyt rikki mistään kohdasta.
Kaverilla taas ollut uudesta asti pientä vikaa, ei silti jaksanut palauttaa. Hassua että ne aikoinaa tarjoustalosta 5 markalla ostetut, joita säilytetty 50 vuotta kesämökillä pakkasissa, toimivat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoan kunnollisen kahvin saa keitettyä italialaisella mutteripannulla. Filtterikahvi kaikissa muodoissaan on kauheaa kurss, ihan sama mille moccamasterilla on keitetty.
Mutteripannulla sitä vasta kuraa tulee. Ei kunnollista espressoa eikä kunnollista suodatinkahvia. Ja tuhkaksi paahdettua roskakahvia siitä normaalisti juodaankin.
Vierailija kirjoitti:
Niihin saa varaosia. Moniin muihin ei saa kuin ehkä kannuja.
Joo pelkät pannut maksaa 22-30e, kun hyvän keittimen saa jo 15e hintaan.
Jos mainontaan käytetään 5 kertaa enemmän rahaa, niin se pitää ottaa tuotteen hinnassa takaisin ja laittaa sekin 5 kertaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoan kunnollisen kahvin saa keitettyä italialaisella mutteripannulla. Filtterikahvi kaikissa muodoissaan on kauheaa kurss, ihan sama mille moccamasterilla on keitetty.
Mutteripannulla sitä vasta kuraa tulee. Ei kunnollista espressoa eikä kunnollista suodatinkahvia. Ja tuhkaksi paahdettua roskakahvia siitä normaalisti juodaankin.
Mun mutteri keitin on sellainen, että mutteri (äiti) laittaa ja minä juon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mutteri keitin on sellainen, että mutteri (äiti) laittaa ja minä juon.
Kunhan et ole mutteria pannu niin ihan ok.
Meillä on 25 vuotta vanha moccamaster. Säännöllisesti putsattuna kestää ikuisesti näköjään. Ja keittää kuumaa kahvia toisin kun ne 20€ keittimet.
Muistan kun moccamastereita sai hintaan 99e. Nykyään hinnat 169e. Halvemmissa keittimissä kannut voi olla huonoja. Eli valuttaa ohi kaatonokan ja sotkee, on kokemuksia tästä. Ite käytän vain vedenkeitin+suppilo komboa kun yhdelle keittelen 2 kuppia päivässä.
Samasta syystä kuin Dysonin imurit maksaa normaalihintaisena 600 €.
Kai se on tosiaan varaosien helppo saatavuus. Sokkotestissähän voitti muistaakseni perus-electrolux(oli mokkiskin mukana)mutta joo. Ja mitä vanhana rupsuna muistan, niin kahvioissa on melko usein ollut juuri mokkis. Pennin kolikkoja siinä kannun ja levyn välissä (kai ettei myyntikahvi kärtyynny seisoessaan niin pian.)
Vierailija kirjoitti:
Minun havaintojeni mukaan Moccamaster tekee oikeasti kuumaa kahvia. Ja kestää se näemmä pitempäänkin; minun Moccamasterini on varmaan kohta 20-vuotias eikä ole edelleenkään mennyt rikki mistään kohdasta.
Mun Braun on 20 vuotta, maksoi tyyliin 15 egeä ja toimii edelleen virheettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan Mersukin kymmenen kertaa enemmän kuin tavallinen auto, eikä se ole yhtään sen kummallisempi...
Ja nykyään vielä kiinalainenkin
Kuuma kahvi ja se ettei alvariinsa tarvi ostaa uutta, on meilläkin olleet valinnan syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Braun on 20 vuotta, maksoi tyyliin 15 egeä ja toimii edelleen virheettömästi.
Ja keittää edelleen huonompaa kahvia.
Meillä on töissä aina ollut moccamaster (missä sitten ikinä olenkaan ollut). Ei se sen kummempaa kahvia keitä kuin oma muutaman kympin haluis keittimen tai kenenkään tutun halpiskeitin.
Merkitystä on sillä mitä ja minkä verran poroja sinne suodattimeen laittaa. Ei millään muulla.
En tiedä mutta helvetin ruma se ainakin on