Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Moccamaster on 10 kertaa kalliimpi kuin muut kahvinkeittimet?

Vierailija
27.01.2019 |

Ei se kahvi nyt NIIN herkullista ole, mitä sillä saa...

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä 12 vuotta sitten ostettu Philips kahvinkeitin ja toimii edelleen loistavasti.  Tosin itse rikoin siitä kannun, kun kolautin altaan reunaan, mutta kirpparilta löysin uuden kannun, joten ei ongelmaa!

Vierailija
102/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelit ostaa 15-25 euron kahvinkeittimen, huomaat eron kyllä aika äkkiä. MM:ien hinnat liikkuvat siis 150-250 euron keturoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin saa varaosia. Moniin muihin ei saa kuin ehkä kannuja.

Vierailija
104/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun mokamasteriin jää aina sisään noin desi vettä jos ei irrota vesiputkea kaada sitä erikseen pois. Jos keittää harvoin kahvia niin maistuu pahalle.

Kannattaa siis laittaa ensin säiliöllinen vettä läpi, jos edellisestä käytöstä on pitempi aika. En pidä tuota ongelmana, jos juoman laadulla/maulla on itselle merkitystä.

Vierailija
105/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan kunnollisen kahvin saa keitettyä italialaisella mutteripannulla. Filtterikahvi kaikissa muodoissaan on kauheaa kurss, ihan sama mille moccamasterilla on keitetty. 

Vierailija
106/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valmistetaan kahvinkeitin ja laitetaan 20 hinnaksi niin ihmiset pitävät keitintä romuna. Jos samalle keittimelle laitetaan 200 euroa lisää hintaa ja nimeksi master niin ihmiset vakuuttuvat keittimen olevan markkinoiden paras. Onhan keitin sentään kaikkein kallein. Sitten yrittäjä naureskelee ihmisten typeryydelle kun hän kerää valtavat voitot.

Sama jos lapsi maalaa taulun niin kukaan ei osta sitä, mutta jos samalle taululle laittaa hintaa 10 miljoonaa euroa niin takuulla löytyy joku taiteen asiantuntija joka on valmis maksamaan mestariteoksesta.

Hauskaa, että joku vertaa Moccamasteria lapsen maalaamaan tauluun. Moccamasterin ostaessaan ostaja nimittäin nimenomaan tietää, että sen on valmistanut aikuinen ihminen Hollannissa. Ja juuri siitä se hintakin tulee, että tekijälle on maksettu länsimaisen tason palkkaa.

Vierailija
107/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani maksoi 2006 muistaakseni 120 euroa. Per vuosi siis 6,66 tähän mennessä, eikä näytä toistaiseksi hajoavan. Ja jos jokin osa menee rikki, sen saa korjattua. Tietenkin 50-60 euron keitinkin voi kestää, mutta ne on oikeasti tehty hajoamaan. Varaosia ei saa, koska malli poistuu markkinoilta muutamassa vuodessa.

Vierailija
108/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Moccamaster. Ei ollut sen kummempi kuin muutkaan vähän kalliimmat keittimet, paitsi että hajosi muutaman vuoden käytön jälkeen. Vaihdoin Electrolux-ajastinkeittimeen. Kahvi on kuumaa ja hyvää. Kiva aamulla herätä kahvin tuoksuun; laitan veden säiliöön ja kahvinpurut suodattimeen iltaisin ja napsautan ajastimen päälle. Keitin maksaa 69,95 €, just katsoin hinnan. Malli Electrolux Create 5  E5CM1-6ST.

Vierailija
109/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä vuonna 1998 ostettu MoccaMaster, edelleen pelittää. Pitkässä juoksussa ei liene kalliimpi, halvat on kehnoja ja lyhytikäisiä. Pitää muistaa ettei laita vettä kahvikannulla vaan puhtaalla astialla, ja käyttää esim sitruunahappoa puhdistamiseen aika ajoin.

Vierailija
110/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytössä 12 vuotta sitten ostettu Philips kahvinkeitin ja toimii edelleen loistavasti.  Tosin itse rikoin siitä kannun, kun kolautin altaan reunaan, mutta kirpparilta löysin uuden kannun, joten ei ongelmaa!

Mutta jos sinulla ei olisi käynyt tuuri ja kannu löytynyt kirppikseltä, niin roskiin olisi mennyt.

Vierailija
111/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeittimeni on 20 vuotta vanha Moccamaster. Uuden pannun olen hankkinut rikkoutuneen tilalle ja pari muuta osaa vaihtanut. Kahvi on edelleen hyvää.

Vierailija
112/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on laadukas.

Meillä töissä ei suostuta ostamaan kahvihuoneeseen Moccamasteria. Sen sijaan on ostettu halvalla jotain muovihärpäkkeitä, jotka hajoavat puolessa vuodessa. Samoin jos pannu hajoaa, on ostettava taas koko uusi masiina. Kaatopaikka sitten on täynnä noita kertakäyttöhärpäkkeitä.

Kyllä muihinkin merkkeihin uusia kannuja saa.

https://piketa.com/tuotteet?search_api_views_fulltext=&field_product_ca…

20 vuotta vanhoihin malleihin vai? Veikkaan, että jos on yli 20 vuotta valmistettu kahvinkeitin, johon saa kannuja, niin sen hinta ei ole 18-20 euroa eli kymmenesosa Moccamasterin hinnasta.

Meillä on Moccamaster, 20 vuotta vanha. Maksoi silloin ehkä 130 euroa. Jokapäivä keitetään 10 kuppia kahvia. 20 vuodelle hinta on 6,5 euroa per vuosi. 0,0178 euroa per päivä ja 0,178 centtiä per kahvikuppi! Eli kahvinkeittimen hinta on ollut alle 0,2 centtiä per kuppi. Edelleenkin puhdistetaan, kerran ostettu uusi pannu. Ja keittää huippukahvia!

Niin tasalaatatuista, että kun ammattilaiset testaa eri kahvilaatuja, niin ne käyttään referenssikeittimenä Moccamasteria!

Vierailija
113/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Severin kesti 23 vuotta, ja kun se lopulta poksahti niin lopetin kahvinjuonnin

Vierailija
114/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun mokamasteriin jää aina sisään noin desi vettä jos ei irrota vesiputkea kaada sitä erikseen pois. Jos keittää harvoin kahvia niin maistuu pahalle.

Kannattaa siis laittaa ensin säiliöllinen vettä läpi, jos edellisestä käytöstä on pitempi aika. En pidä tuota ongelmana, jos juoman laadulla/maulla on itselle merkitystä.

MoccaMasterin voi kääntää ylösalaisin ja tyhjentää vesisäiliön jämät jos jättää sen pitemmäksi aikaa vaille käyttöä. Yksinkertaista !

Vierailija
115/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keittimenä edelleen vuonna 1998 ostettu Moccamaster. 

Siinä uusittu vain suodattimen kansi koska se halkesi. 

Eli jotain kertoo laadusta. Kiva että saa varaosia, ekologista.

Vierailija
116/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Rumia mielestäni, ja ihme palapelejä. 

Kun meiltä viimeksi hajosi kahvinkeitin, siirryimmekin pressopannuun. Vedenkeittimellä vesi kuumaksi ja kahvinporojen päälle, muutaman minuutin odotus ja hyvä kahvi on valmista. 

Vierailija
117/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vielä vuonna 1998 ostettu MoccaMaster, edelleen pelittää. Pitkässä juoksussa ei liene kalliimpi, halvat on kehnoja ja lyhytikäisiä. Pitää muistaa ettei laita vettä kahvikannulla vaan puhtaalla astialla, ja käyttää esim sitruunahappoa puhdistamiseen aika ajoin.

Pakko nokittaa, meidän Moccamaster täytti 30 vuotta. Ostettiin miehen kanssa se 1994 ensimmäiseen kotiimme, oli aikanaan opiskelijan budjetilla iso satsaus, 240 markkaa. No en jaksa laskea paljonko on tullut hintaa per vuosi, mutta edelleen täysin toimiva keitin. Yhden kerran ollaan rikottu vahingossa kannu ja ostettu uusi,  muoviosia ollaan uusittu joku kerta. 

Vierailija
118/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee nopeasti hyvää kuumaa kahvia. Omastani maksoin 170€, saako jostain tosiaan kelpoisen kahvineittimen 17 eurolla?

Vierailija
119/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Rumia mielestäni, ja ihme palapelejä. 

Kun meiltä viimeksi hajosi kahvinkeitin, siirryimmekin pressopannuun. Vedenkeittimellä vesi kuumaksi ja kahvinporojen päälle, muutaman minuutin odotus ja hyvä kahvi on valmista. 

Tarvitset siis pressopannun  ja vedenkeittimen, siinä touhua riittää kun on useampi kahvinjuoja.

Vierailija
120/212 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnassa on katetta 80 % kertoi merkin myyntinies minulle.

Kaikissa "paremmissa" merkeissä on. Se on kahvinkeitin, joka keittää kahvia samalla lailla kuin se halvempikin keitin. Ainut ero on ehkä osissa ja paremmassa lämmityksessä.