Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Moccamaster on 10 kertaa kalliimpi kuin muut kahvinkeittimet?

Vierailija
27.01.2019 |

Ei se kahvi nyt NIIN herkullista ole, mitä sillä saa...

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintojeni mukaan Moccamaster tekee oikeasti kuumaa kahvia. Ja kestää se näemmä pitempäänkin; minun Moccamasterini on varmaan kohta 20-vuotias eikä ole edelleenkään mennyt rikki mistään kohdasta.

Mun Braun on 20 vuotta, maksoi tyyliin 15 egeä ja toimii edelleen virheettömästi.

Mullakin on vanha Braun. Kannu hajosi, tilasin uuden. Ei maksanut paljoa ja tuli parissa päivässä.

Vierailija
142/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on hyväksi havaittu ja sertifioitu keitin, halvemmissa romuissa lämpötilat seilaa ja tulee mitä sattuu.

https://sca.coffee/certified-home-brewer

https://www.ecbc.no/overview/domestic/approved-brewers/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei mikään suodantinkahvi ole hyvää.

Minulla on Mielen kalusteisiin integroitu kahvikone, joka jauhaa jokaisen kupin erikseen. Nyt koneessa on Arvid Nordquistin Franskrost papuja. Kone tekee hyvän creman ja kahvi on ihan eri planeetalta kuin joku Moccamasterin halpiskeittimen suodatinkura.

Vierailija
144/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Mielen kalusteisiin integroitu kahvikone, joka jauhaa jokaisen kupin erikseen. Nyt koneessa on Arvid Nordquistin Franskrost papuja. Kone tekee hyvän creman ja kahvi on ihan eri planeetalta kuin joku Moccamasterin halpiskeittimen suodatinkura.

Nuo integroidut koneet ne vasta paskaa on. Jauha kahvisi itse niin Moccamaster tekee parempaa kahvia. Ja mitä suodatinkahviin tulee niin sitä esim. Hoffmann pääasiassa juo - ennemmin luotan kahvialan asiantuntijaan kuin vauva-palstan trolliin :)

Vierailija
145/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka tyhmä saa olla että kehuskelee integroidun kahvikoneen vale-cremalla :D Ihan tiedoksi että ne tekee sen vaahdottamalla eikä sillä ole mitään tekoa esim. oikean espresson kanssa.

Vierailija
146/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo integroidut laitteethan ei ole mitään kahviharrastajien laitteita, vaan juppien laitteita, joita kiinnostaa ulkonäkö keittiössä ja se että maksaa paljon. Sillä kahvin maulla ei ole niin väliä. Toinen missä niitä käytetään on toimistot.

Olen parissakin firmassa integroiduilla laitteilla tehtyä kahvia juonut todella paljon. Siis sellaiset laitteet, joissa yhden laitteen kuukausittaisella leasing hinnalla olisi saanut leasattua auton. Moccamasterilla saa parempaa kahvia. 

Meillä jauhetaan itse kotona. Ja toki Moccamasterin lisäksi on muitakin kahvinkeittimiä ja kahvinvalmistustapoja, mitä kotona käytetään.

Vierailija
147/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin, joka maksaa kymmenesosan Moccamasterin hinnasta eli 10-20 euroa, on aivan lelu, jolla yleensä ei saa hyvää kahvia.

Meillä satasen keitin, viisi vuotta toiminut moitteettomasti, termoskeitin ajastimella joka ilmoittaa itse milloin pitää kalkin poisto tehdä ja siihen on erillinen painike, eikä vain lorutteli sillä vesiä läpi. Hyvät kahvit tulee 

Vierailija
148/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan Moccamaster laadukas kone, käsityönä tehty ja monen vuoden takuulla myytävä keittiökone. Moccamaster on kestää reilusti yli 10 vuotta kun huoltaa keittimen säännöllisesti. 

Meidän Philips on ainakin kymmenen vuotta vanha ja hyvin pelaa, ei ole vaatinut mitään huoltoa, mitä nyt muistaessa joskus kalkin poiston, liekö tuokaan tarpeellinen, kun Suomessa on niin pehmeä vesi.

Vierailija
149/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitin, joka maksaa kymmenesosan Moccamasterin hinnasta eli 10-20 euroa, on aivan lelu, jolla yleensä ei saa hyvää kahvia.

Saa kuitenkin enemmän vaihtelua kun yhden moccamasterin eliniällä saa osta 10 uutta keitintä joista jokainen keittää mitä sattuu.

Huvittavaa, kun kaikki vertaa Moccamasteria joihinkin parinkympin keittimiin, ei kai sellaisia kukaan osta?!!! Mistä sellaisia edes saisi?!?!???

Vierailija
150/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kuitenkin enemmän vaihtelua kun yhden moccamasterin eliniällä saa osta 10 uutta keitintä joista jokainen keittää mitä sattuu.

Huvittavaa, kun kaikki vertaa Moccamasteria joihinkin parinkympin keittimiin, ei kai sellaisia kukaan osta?!!! Mistä sellaisia edes saisi?!?!???

Tulee mieleen joku auton tupakansytyttimeen laitettava kahvin keitin, jolla saa pari kuppia tiputettua kerralla. Biltemassa tai Motonetissä oli sellainen joskus myynnissä.

Vierailija
151/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obh Nordican keitin on tekniikaltaan sama kuin mokkamasteri ja muotoilultaan parempi. Ja vain 149e . 

"OBH Nordica Blooming Prime Chili kahvinkeitin | K-Ruoka Verkkokauppa" https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/obh-n-blooming-prime-kahvinkeitin-p…

Vierailija
152/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 150€  hintaluokan olevilla keittimillä ei tee yhtään mitään.

Vierailija
153/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhhoot valittaa kun ruokajaosta saa vain halpiskahvia eikä muuhun ole itselläkään varaa, niin mitä ne nyt täällä ruikuttaa jostakin kahvinkeittimestä jollaista heillä ei edes ole ?

Vierailija
154/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkamasteri on 10 kertaa kalliimpi kuin halvimmat markkinoilla olevat keittimet. Mokkamasterin kanssa samassa hintaluokassa olevia keittimiä on pilvin pimein. Miksi sähköpyörä maksaa 10 x enemmän kuin lasten kolmipyörä?  Ei mokkamasteri ole edes kallis hinta/ laatuluokassaan.

Vierailija
155/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä niitä jotka ovat onnessaan jos joku mokkamasteri on kestänyt 40 vuotta. Siis laite jossa lotraat vettä jonka sitten juot ja koskaan et oikeasti kunnolla pysty puhdistamaan kaikkia niitä reittejä ja lokeroja jossa vesi on.

Kahvi on ihan yhtä hyvää jos ei parempaa 20€ keittimellä

Mokkamasterin pannunaluslevy kuumenee niin paljon että joskus pannut menee rikki. Ennen piti laittaa jotain kolikoita levylle ettei pannu hajonnut.

Ärsyttävin keitin ja typerin rahanhaaskaus mitä on. Halveksin kaikkia joilla on mokka master.

Vierailija
156/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi silkki on kalliimpaa kuin polyesteri

Vierailija
157/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoan kunnollisen kahvin saa keitettyä italialaisella mutteripannulla. Filtterikahvi kaikissa muodoissaan on kauheaa kurss, ihan sama mille moccamasterilla on keitetty. 

Mutteripannulla sitä vasta kuraa tulee. Ei kunnollista espressoa eikä kunnollista suodatinkahvia. Ja tuhkaksi paahdettua roskakahvia siitä normaalisti juodaankin.

Mun mutteri keitin on sellainen, että mutteri (äiti) laittaa ja minä juon.

Kunhan et ole mutteria pannu niin ihan ok.

Naapurin mutteria oon kyllä pannu.

Vierailija
158/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suodatinkahvi ja espresso on ihan eri juomia. Niitä on yhtä turha verrata toisiinsa kuin punkkua ja konjakkia.

Vierailija
159/212 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on yli kymmenen kertaa parempi huomioonottaen myös käyttöiän. 

Vierailija
160/212 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suodatinkahvi ja espresso on ihan eri juomia. Niitä on yhtä turha verrata toisiinsa kuin punkkua ja konjakkia.

En tee koneella koskaan espressoa vaan Americanoa, eli suodatinkahvin kanssa vertailukelpoista tuotetta. Kone ei ole erityisen hyvä espresson tekemiseen, mutta erittäin kätevä satunnaiseen Americanoon, jonka saa nappia painamalla.