Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Moccamaster on 10 kertaa kalliimpi kuin muut kahvinkeittimet?

Vierailija
27.01.2019 |

Ei se kahvi nyt NIIN herkullista ole, mitä sillä saa...

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 20 vuotta jo.Valo meni katkaisijasta, kun 2 valonen moccamaster.  Senkin pystyy vaihtaan,osia on.

Vierailija
162/212 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitin, joka maksaa kymmenesosan Moccamasterin hinnasta eli 10-20 euroa, on aivan lelu, jolla yleensä ei saa hyvää kahvia.

Oma kahdenkympin(markkoina) keittimeni on yhtä  vanha kuin nuorimmaiseni, 18-vuotias. Kerran olen uusinut kahvipannun, koska rikoin alkuperäisen. Maksoi 0,80e

Onnea keittimellesi täysi-ikäisyyden johdosta! Omani on ostettu euro-aikaan, maksoi vaille 40e ja on yli 12- vuotias. Toiminut hyvin, osia ei ole tarvinnut uusia. Moccamaster ei mahtuisi pieneen keittokomerooni, on niin iso rohjo. Parilla tuttavalla on sellainen, molemmilla murtuneita muoviosia keittimissään ja kannuissaan. Toisella ensimmäiset murtumat tulivat parin vuoden käytön jälkeen ja kannukin on uusittu jo kerran, vaikkei käyttövuosia ole vielä kymmentäkään. Kahva oli irtoamaisillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jaguar on paljon kalliimpi kuin Lada? Kummassakin on neljä rengasta ja niillä pääsee pisteestä A pisteeseen B.

Vierailija
164/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Moccamaster (https://minasydankoti.fi/kokemuksia/moccamaster-automatic-s-kahvinkeiti…) käytössä jo useita vuosia, ja täytyy sanoa, että vaikka aluksi hinta tuntui korkealta, se on kyllä maksanut itsensä takaisin ajan myötä. Kahvin laatu on pysynyt tasaisena, ja laite on todella kestävä. Plussaa siitä, että osat on vaihdettavissa, joten ei tarvitse heti hankkia uutta, jos jokin hajoaa. Lisäksi Moccamasterin veden lämpötilan säätely on tarkkaa, ja sen huomaa ihan selkeästi kahvin maussa verrattuna halvempiin keittimiin.

Vierailija
165/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 100-200 euroa ole kahvikeittimisestä paljon. Alan hifistelijät paahtavat kahvinsa itse ja jauhavat juuri ennen juomista erillisellä laitteella. Varsinainen kahvilaite espressoon maksaa jo tuhansia. Tässä esimerkki ks. https://clivecoffee.com/products/lucca-m58-espresso-machine-by-quick-mi…

Vierailija
166/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se uutena keittää jonkinmoista kahvia muttei ei kylläkään parasta laatua sekä liian kuumaa kylmemmälläkin asetuksella  optimaalista laatua haettaessa.

Se pannun kusiputki on hankala puhdistettava ja siihen kertyy karstaa.

Mut suomalainen ostaa "premiumia" vaikka kyseessä on ylihinnoiteltu peruskeitin jota on vain mainostettu parhaana iät ja ajat.

Vierailija
167/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityönä tehty. Ei teollinen tuote. Keittimenä huono keitin.

Vierailija
168/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Smeg (joka on muuten kalliimpi kuin keskiverto Moccamaster).

Vierailija
169/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole 10 kertaa kalliimpi, mutta toki kalliimpi kuin useimmat.

Muutamia syitä hinnalle:

- kestävyys (oma käytössä jo 25 vuotta tms)

- varaosien saatavuus (pannun olen saanut rikki, mutta se oli ihan oma syy)

- keittää tasaisesti hyvää kahvia

- puhdistettavuus (minulla on ollut keittimiä jotka oli liki mahdoton puhdistaa)

Vierailija
170/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäkää vaan moccaa moccamasterilla. Käykö mikään muu juoma kuin kahvi, joskus.

Vierailija
171/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei mikään suodantinkahvi ole hyvää.

Minulla on Mielen kalusteisiin integroitu kahvikone, joka jauhaa jokaisen kupin erikseen. Nyt koneessa on Arvid Nordquistin Franskrost papuja. Kone tekee hyvän creman ja kahvi on ihan eri planeetalta kuin joku Moccamasterin halpiskeittimen suodatinkura.

Sehän espressokeitin? Espresso ja suodatinkahvi ovat ihan eri juomia! On meilläkin espressokeitin. Mutta moccamasterille keitetään suodantinkahvit. Ja eihän espressokeittiä osteta kuin italialaisissa. Mielessä ei ole muuta kuin se huonekaluihin integroituva ulkonäkö, jonka takia porukka sitä hankkii, kun sopii keittiöön. Ei sitä kukaan kahvihifistelijä hanki!

Esittele Moccamasteria paremmat suodatinkahvikeittimet!

Vierailija
172/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintojeni mukaan Moccamaster tekee oikeasti kuumaa kahvia. Ja kestää se näemmä pitempäänkin; minun Moccamasterini on varmaan kohta 20-vuotias eikä ole edelleenkään mennyt rikki mistään kohdasta.

Nimenomaan liian kuumaa. Ideaali uuttolämpötila hyvin monelle kahvilaadulle on 94-95 astetta ja Moccamaster lyö tuon yli. Kahvista tulee kitkerää. 

Vierailija
173/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterissa on työkäytössä hankala irrallinen kansi suodattimen päällä. Menee heti rikki ja osia pitää etsiä kun eri keittäjät laittaa niitä kukin eri paikkoihin. Itselläni on ollut yksi Moccamaster, joka rikkouduttua vaihdoin halpiskeittimeen. Kahvin laatu ei sanottavasti muuttunut. Tärkeämpää on että kannu on puhdas ja vesi raikasta.

Vierailija
174/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintojeni mukaan Moccamaster tekee oikeasti kuumaa kahvia. Ja kestää se näemmä pitempäänkin; minun Moccamasterini on varmaan kohta 20-vuotias eikä ole edelleenkään mennyt rikki mistään kohdasta.

Nimenomaan liian kuumaa. Ideaali uuttolämpötila hyvin monelle kahvilaadulle on 94-95 astetta ja Moccamaster lyö tuon yli. Kahvista tulee kitkerää. 

Muuten vaan sitä käytetään referenssikeittimenä erilaisissa suodantinkahviteisteissä.

Vierailija
175/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei mikään suodantinkahvi ole hyvää.

Minulla on Mielen kalusteisiin integroitu kahvikone, joka jauhaa jokaisen kupin erikseen. Nyt koneessa on Arvid Nordquistin Franskrost papuja. Kone tekee hyvän creman ja kahvi on ihan eri planeetalta kuin joku Moccamasterin halpiskeittimen suodatinkura.

Sehän espressokeitin? Espresso ja suodatinkahvi ovat ihan eri juomia! On meilläkin espressokeitin. Mutta moccamasterille keitetään suodantinkahvit. Ja eihän espressokeittiä osteta kuin italialaisissa. Mielessä ei ole muuta kuin se huonekaluihin integroituva ulkonäkö, jonka takia porukka sitä hankkii, kun sopii keittiöön. Ei sitä kukaan kahvihifistelijä hanki!

Esittele Moccamasteria paremmat suodatinkahvikeittimet!

Kuuluisan baristan kanssa yhteistyössä suunniteltu kahvinkeitin:

https://www.crema.fi/en/products/wilfa/performamce-thermo/

Vierailija
176/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten vaan sitä käytetään referenssikeittimenä erilaisissa suodantinkahviteisteissä.

Niin, esim Iltapaskojen testeissä 😆🤣

Vierailija
177/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kestää ja siihen saa varaosia jos joku osa sattuu hajoamaan. Kaikkiin keittimiin ei saa edes sopivia pannuja varaosina jolloin pitää ostaa koko keitin. Nyt jo 20-vuotta ikää koneella ja kannu sekä suodatinsuppilo uusittu. Kannun hajotin ihan itse vahingossa ja suppilon tippalukko ei enää toiminut kunnolla.

Ja eikös se ole nykyään melkeinpä keskihintainen?

Vierailija
178/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo sama asia kun kysyisit miksi Ferrari on kalliimpi kuin KIA kun autojahan molemmat

Vierailija
179/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu. Paras kahvi eikä suodatinlitkua. Maksaa kympin. Moccamaster ihan pikkuisen enemmän.

Vierailija
180/212 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 15 vuotta vanha mocca mastero josta on pakko pitää kuin kukkaa kämmenellä kun mistään ei enää saa kahvinkeitintä joka pysyisi päällä. Omasta mielestä, ainakin tuo oman moccamasterin etu on siinä että keittää nopeasti ja kuumaa kahvia ja pitää kuumana