Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sekarotuisista koirista pyydetään melkein rotukoiran hinta??

Vierailija
27.01.2019 |

Netti taas täynnä ilmoituksia joissa kaupataan sekarotuisia koiranpentuja 800 eurolla. Maksaako joku sekarotuisista noin paljon vai miksi hinnat ovat noin korkeat?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa on varmasti aika yläkanttiin, mutta on ehdottomasti suositeltavaa pyytää kunnon hinta myös sekarotuisesta pennusta. Se karsii pois ne jotka hankkivat pennun vain hetken mielijohteesta ja kaikenlaiset hämäräperäiset pennunostajat. Vastuullinen koiranomistaja pitää huolen, että pentu menee asialliseen ja kunnolliseen kotiin, ja sitä eivät usein ole ne pennunhankkijat jotka eivät halua maksaa.

Vierailija
2/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentutehtailijat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko kysynnän ja tarjonnan lain ja sanonnan "hullu ei ole se, joka paljon pyytää vaan se, joka maksaa"?

Rotukoiriakin saa muutamalla satasella, jopa ilmaiseksi. Sekarotuiset ovat usein jotain kääpiömixejä, eli tarkoituksella tehtyjä rotuyhdistelmiä.

Vierailija
4/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää rahastusta suosituilla rotumixeillä. Koirilla ei ole papereita eikä tehty mitään terveystarkastuksia roduille tyypillisten perinnöllisten sairauksien suhteen. Esim. villakoirilla on patellaluksaatiota, sokeuteen johtavaa PRA:ta, epilepsiaa, allergioita, autoimmuunisairauksia. Ja samoja sairauksia on monella muullakin rodulla. Näistä ylihintaisista mixeistä monet on juuri villakoiramixejä tai paperittomia villakoiria. Se, että sekoitetaan kahta rotua, jossa on samoja sairauksia, ei tietenkään suojaa näiltä sairauksilta, vaikka muka "sekarotuiset on terveempiä".

Vierailija
5/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oli tyhmä joka pyytää...

Vierailija
6/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko kysynnän ja tarjonnan lain ja sanonnan "hullu ei ole se, joka paljon pyytää vaan se, joka maksaa"?

Rotukoiriakin saa muutamalla satasella, jopa ilmaiseksi. Sekarotuiset ovat usein jotain kääpiömixejä, eli tarkoituksella tehtyjä rotuyhdistelmiä.

Kysymys kuuluikin että maksaako joku oikeasti seropista noin paljon?

Olen tässä muutaman kuukauden selannut koirien myynti-ilmoja ja en ole nähnyt rotukoiria alle 1000 eurolla. Sekarotuisia "design-pentuja" näkyy välillä ja hinta voi olla jopa 1500 mutta kyllä suurin osa näistä seropeista on monirotuisia ja yhdistelmät ihan mitä sattuu.

Ap

Vierailija
7/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 800e ostajat ovat juuri niitä, jotka ostavat pentutehtaillun pennun, koska on kiire saada suloinen pikkukoira, 1200e on liikaa, eivät yhtään jaksa odottaa rotupentua eivätkä "tarvitse papereita, kun ei mennä näyttelyyn". Kas kun ne paperit eivät ole näyttelyä varten vaan sukutaustan, sairauksien, luonteen ym. selvittämistä varten ja rotukoiria jalostukseen liittyvillä terveystarkastuksilla yritetään pitää rotu terveempänä ja karsia sairaat pois jalostuksesta.

Vierailija
8/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää rahastusta suosituilla rotumixeillä. Koirilla ei ole papereita eikä tehty mitään terveystarkastuksia roduille tyypillisten perinnöllisten sairauksien suhteen. Esim. villakoirilla on patellaluksaatiota, sokeuteen johtavaa PRA:ta, epilepsiaa, allergioita, autoimmuunisairauksia. Ja samoja sairauksia on monella muullakin rodulla. Näistä ylihintaisista mixeistä monet on juuri villakoiramixejä tai paperittomia villakoiria. Se, että sekoitetaan kahta rotua, jossa on samoja sairauksia, ei tietenkään suojaa näiltä sairauksilta, vaikka muka "sekarotuiset on terveempiä".

Juuri näin.

Rotukoiraa ostaessa saa sille tonnille tai kahdelle paljon vastinetta. Molemmat vanhemmat on terveystarkastettu useampaan kertaan, jälkeläiset on tarkastettu ja sirutettu eläinlääkärin toimesta, urokselle on maksettu siittämisestä, jolloin myös uroskoirien omistajat saavat vastinetta kuluilleen, pennut ja emo on ruokittu laadukkaalla ruualla, pentuja on hoidettu hyvin ja vähän jo koulutettukin jne jne.

Mahtavaa, jos joku näkee sekarotuistenkin kanssa saman verran vaivaa.

Vierailija
9/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikkukoiramixien lisäksi on nykyään kaikenlaista "corso-rotikka-sakemannimixiä" kaupan, elämämkoululaiselta toiselle. Tai huumebisnesten rahoittamiseen ym. sekavaan. Mikäs olisikaan helpompaa kuin 1-2 x vuodessa tienata pimeästi 6-8x 800euroa.

Vierailija
10/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en todellakaan maksaisi noin paljoa. Enpä silti maksaisi rotukoirastakaan, hirveä raha! Ja vaikka en haluakaan maksaa noin paljoa eläimestä, minulla silti on kissoja ja niille olen säästänyt ison summan yllättäviä kuluja varten, ennenkuin edes hankin ne.

Olen jokaisesta kissastani maksanut vain 20e, mutta silti olen hoitanut ne hyvin. Minä en arvosta eläintä sen hinnan perusteella, vaan sen perusteella, että se on elävä olento, jonka olen ottanut huolehdittavakseni.

Jos ostaisinkin 1000e:n koiran, se ja 20e:n kissat olisivat minulle aivan yhtä arvokkaita.

Vierailija
11/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet koirarodut ovat yleensä kalliimpia pienempien pentueiden vuoksi (isot rodut saavat yleensä enemmän pentuja). Meidän pieni rotukoira maksoi kyllä melkein tuplasti mitä tuo esimerkin seropi (1300€).

Vierailija
12/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä tapa ottaa sekarotuinen on ottaa se eläinten turvakodista. Se on myös edullinen tapa.

Vierailija
13/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen ostanut rotukoiran melkein 12 vuotta sitten ja se maksoi jo silloin 1400e. Nyt varmaan samanrotuiset maksaa vähintään pari sataa enemmän.

Vierailija
14/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin omasta sirutetusta, eläinlääkärin tarkastamasta seropistani 500 euroa, ja se oli täsmälleen oikea hinta maalaistalon tupakeittiön lattialla ihmisiin sosiaalistetusta hurmaavasta pennusta. 

Vierailija
15/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e/rotu

Noei, pitäähän ne pennut ruokkia ja rokottaa yms

Vierailija
16/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta täytyy aina maksaa kunnon hinta, ettei sitä hankita hetken mielijohteesta. Itse olen maksanut kaksirotuisesta(kaksi kääpiörotua) 700e ja nyt hankin rescue koiran (myös monirotuinen kääpiökoira) 480e. 

En katso maksaneeni kummastakaan liikaa. Kumpikin on kimpale kultaa.

Vierailija
17/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirasta täytyy aina maksaa kunnon hinta, ettei sitä hankita hetken mielijohteesta. Itse olen maksanut kaksirotuisesta(kaksi kääpiörotua) 700e ja nyt hankin rescue koiran (myös monirotuinen kääpiökoira) 480e. 

En katso maksaneeni kummastakaan liikaa. Kumpikin on kimpale kultaa.

Sehän pelkästään kannustaa pentutehtailuun kun sekarotuisista maksetaan kunnon koirien hintoja..

Vierailija
18/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielijohdeasioita. Pentutehtailijat myy alahintaan, joten jotta tulee vaikutelma kunnon myyjästä on myös nostettava hintaa. Nar keilla ja erilaisilla eläintenpitoon kykenemättömillä ihmisillä, kun ei ole omaan ruokaankaan rahaa, on liikaa eläimiä ja sen mahdollistaa liian halvalla myyminen tai antaminen.

Esimerkiksi maatiaskissojen tilanne, 20 000 kissaa eläinkoteihin vuosittain, on täysin relevantti niiden halvasta hinnasta ja sitä myöten arvostamattomuudesta.

Kun eläin kasvatetaan kunnolla, sekarotuinenkin, vanhemmat tutkitaan, pennut tutkintaan ja tunnistusmerkitään ja ruokitaan hyvällä ruualla, kyllä niille hintaakin tulee.

Ei eläintä enää voi myydäkkään ihmiselle jolla ei ole varaa maksaa monta sataa koska silloin ei ole varaa mennä tarvittaessa eläinlääkäriinkään, kun ne maksaa kerralta välillä koiran hinnan. Ei koiran myyjäkään halua koiraa varattomaan kotiin.

Vierailija
19/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1300 € maksanut collie, jolla sekä fyysisesti että psyykkisesti terveet vanhemmat. En maksaisi netissä myytäbästä seropista 800 €. Pentutehtailua on valitettavan paljon.

Vierailija
20/75 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielijohdeasioita. Pentutehtailijat myy alahintaan, joten jotta tulee vaikutelma kunnon myyjästä on myös nostettava hintaa. Nar keilla ja erilaisilla eläintenpitoon kykenemättömillä ihmisillä, kun ei ole omaan ruokaankaan rahaa, on liikaa eläimiä ja sen mahdollistaa liian halvalla myyminen tai antaminen.

Esimerkiksi maatiaskissojen tilanne, 20 000 kissaa eläinkoteihin vuosittain, on täysin relevantti niiden halvasta hinnasta ja sitä myöten arvostamattomuudesta.

Kun eläin kasvatetaan kunnolla, sekarotuinenkin, vanhemmat tutkitaan, pennut tutkintaan ja tunnistusmerkitään ja ruokitaan hyvällä ruualla, kyllä niille hintaakin tulee.

Ei eläintä enää voi myydäkkään ihmiselle jolla ei ole varaa maksaa monta sataa koska silloin ei ole varaa mennä tarvittaessa eläinlääkäriinkään, kun ne maksaa kerralta välillä koiran hinnan. Ei koiran myyjäkään halua koiraa varattomaan kotiin.

Kun eläimet on mullekkin tosi tärkeitä ja haluan että niiden elämänlaatu on hyvä, ruoka, tarvikkeet ja eläinlääkärit kohtuuttoman hintaisi nykyään. En alkaisi myydä koiraa kellekkään, jolla ei ole varaa ainakin 800e maksaa. Jos tulee sellainen inttäjä että 50e osamaksu /kk tai maksan nyt 200e ja toukokuussa 300e en luota siihen että raha-asiat on tarpeeksi reilassa eläintä varten.

Ja jollei pysty säästämään ensin vaikka 6kk jotta on rahaa, vaan pentu on saatava nytheti, tiedän jo, että ehdoton ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi