Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olet katkera elämässäsi?

Vierailija
26.01.2019 |

Mistä olet katkera elämässäsi?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoalla sisaruksellani on mt-häiriö. Olen kateellinen ihmisille, joilla on terveitä sisaruksia, joista joskus voisi olla tukea omina vaikeina aikoina.

Tukisit mielummin siskoasi, kuin olisit katkera. Mt häiriö voisi olla sinullakin..miten olisi kiitollisuus omasta terveydestä?

Vierailija
62/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoalla sisaruksellani on mt-häiriö. Olen kateellinen ihmisille, joilla on terveitä sisaruksia, joista joskus voisi olla tukea omina vaikeina aikoina.

Olen ainoa perheessäni, jolla on mt-diagnoosi. Joudun olemaan tukena kaikille muille, kun kukaan ei suostu hakemaan ongelmiinsa apua. Itse pystyn tukeutumaan ainoastaan terapeuttiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vaimo opiskelee eikä siis voi maksaa puolia kuluista, koska saa niin vähän raahaa. Ei kuulemma voi tehdä niin paljon töitä, että tulot olisivat tasan. Minä en saa säästetyä, kun rahat menevät tavallaan toisen elättämiseen. 

Ja opiskeluko ei maksa itseään takaisin?

No joo, vaimo tienaa todennäköisesti paremmin kuin minä. Oma äitini kyllä opiskeli tutkinnon iltaopintoina kun kävi töissä. Siinä ohella ehti huolehtia minusta ja veljistä. Meillä ei ole edes lapsia. Vaimo selittelee tilannetta masennuksells

Vierailija
64/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vaimo opiskelee eikä siis voi maksaa puolia kuluista, koska saa niin vähän raahaa. Ei kuulemma voi tehdä niin paljon töitä, että tulot olisivat tasan. Minä en saa säästetyä, kun rahat menevät tavallaan toisen elättämiseen. 

Ja opiskeluko ei maksa itseään takaisin?

No joo, vaimo tienaa todennäköisesti paremmin kuin minä. Oma äitini kyllä opiskeli tutkinnon iltaopintoina kun kävi töissä. Siinä ohella ehti huolehtia minusta ja veljistä. Meillä ei ole edes lapsia. Vaimo selittelee tilannetta masennuksells

Et selvästikään ole itse ollut masentunut, jos koet siitä puhumisen selittelynä? Se voi olla aika lamauttavaa. Ole iloinen siitä, että vaimosi sentään jaksa opiskella. Jotkut masentuneet eivät jaksa edes pestä viikkoihin hampaitaan.

Vierailija
65/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että synnyin tähän sukupuoleen, ja se, että minut kasvatettiin tähän sukupuoleen, se etteivät vanhempani hyväksy sitä kuka olen.

Riittäähän näitä, mutta enää en niistä jaksa murehtia (nuoruus meni vihatessa itseäni ja perhettäni) vaan menen elämässä eteenpäin ja teen asioita, joista pidän.

Vierailija
66/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tarvinut tukihenkilöä vaikeissa elämäntilanteissa. Olen usein ollut tukemassa ja kannustamassa muita ja joskus se rooli väsyttää. Ehkä asun väärässä paikassa, Pohjois-Pohjanmaalla.

Vierailija
67/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että en saanut sitä miestä jonka olisin halunnut.

Sama. Kohta 10 vuotta erosta, ja aina vaan kuvittelen, että HÄN oli elämäni rakkaus.

Vierailija
68/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mistään. Muutama asia on, jonka ehdottomasti tekisin toisin, tiesin mokaavani jo sillä hetkellä, joten ne kokemukset olisi voinut jättää väliin. No nyt niistä on varmasti opittu. Jokainen pelaaja niillä korteilla mitä on, älkää olko katkeria.

Miksei huonoista korteista saisi olla katkera?

Ei se hyödytä, mutta jos koet, ettei katkeruus huononna nykyisyyttä ja tämän hetkistä kortteja niin saa olla.

Vierailija
69/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Toki useampi asia olisi voinut mennä toisin, mutta katkeruus ei sitä miksikään muuta. 

Vierailija
70/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M31 ja latino kirjoitti:

Äidin kuolema (ei luonnollisesta syystä)

Äidin kuolema oli ihana asia.

Vierailija
71/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissittömyys, rumuus, tyhmyys ja yksinäisyys

Kultsi, näille kaikille voit tehdä jotain.

Kultsi säkin voit runkata katkistas.

Vierailija
72/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään. Kun itse on tehnyt virheitä, se on oma syy.

Vika ei ole elämässä, siis ulkopuolellani. Vika on minussa.

Älä jauha pas kaa

Vierailija
73/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla katkea,se käy pitemmän päälle mielenterveyden päälle.

No vi ttu siinä oli taas niin hyvä neuvo ettei mitään tolkkua. Mitenköhän tuo toimii käytännössä???

Vierailija
74/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on niin paljon esimerkkejä ihmisistä, jotka huonoista korteistaan huolimatta keskittyvät tekemään elämässään hyvää. Tietenkin kaikki kovia kokeneet saavat sympatiani ja toivon, että mahdollisimman moni saa tukea vähintään terapiasta. On kuitenkin mm. h o lokaustista selvinneitä hyviä ihmisiä ja näin aiheeseen liittyvänä esimerkkinä nuorena totaalihalvaantuneella säveltäjä Jason Beckerillä on uskomaton elämänasenne. Muita kannustavia esimerkkejä vaikka Tony Robbins (josta kaikki eivät pidä) innostaa ja auttaa ihmisiä ympäri maailmaa saavuttamaan unelmansa vaikka hänkin voisi olla katkera väkivaltaisesta lapsuudestaan. Toivon, että ihmiset vähintään pyrkisivät olemaan katkeroitumatta eivätkä antaisi minkään rajoittaa vaan tähtäsivät aina ylöspäin.

Vierailija
75/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äkillinen sairastuvien ja nopea kuolema. Vaikean oman nuoruuteni jälkeen olimme juuri saaneet sovittua asiat ja oli äärimmäisen tärkeä osa perhettämme ja erityisesti iso osa meidän esikoisen elämää. Hän menetti mummun 7-vuotiaana.

Tästä on ny 5 vuotta mut edelleen olen tästä hetkittäin katkera.

Vierailija
76/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ettei mulla ole täydellistä ulkonäköä, etten ole syntynyt parempaan perheeseen jossa vanhemmat ei ole tuollaisia sekopäitä.. ja useammasta asiasta mitkä ovat tapahtuneet/mitkä oon ite aiheuttanu elämän varrella ihan oman tietämättömyyden takia yms.

Vierailija
77/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaamisesta.

Vielä enemmän siitä, että KUKAAN ei ollut puolellani. 70-luvulla kiusaaminen oli normaalia, ja aikuistenkin mielestä vika oli kiusatuissa, jotka eivät "osanneet pitää puoliaan".

Vierailija
78/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamisesta

R***kauksen ja seksuaalisen väkivallan uhriksi joutumisesta

Vakavasta sairastumisesta, hoitovirheestä ja vammautumisesta

Lapsettomuudesta

Yritän ajatella näitä asioita mahdollisimman vähän, mutta välillä se on vaikeaa.

Vierailija
79/105 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisen itsemurha on jättänyt varjon elämääni ja myös pitkässä parisuhteessa petetyksi tuleminen aiheutti suoraan sanoen trauman.

Vierailija
80/105 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, kun aloittamani keskusteluketju suljettiin.