Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen pysymään samassa työpaikassa kymmeniä vuosia?

tervaskanto, ei mikään tuuliviiri
26.01.2019 |

Tuon palvelusvuosimuistamisketjun pohjalta kysytäänpä sitten tällaista.

Meillä on vaativissa asiantuntijatehtävissä ihmiset olleet enimmillään yli 40 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Onhan se toki sanomattakin selvää, että varsinkin nykyaikana muutostahti on kova ja jo 10 vuotta on niin pitkä aikajänne, että tänään ei puhuta enää samasta työpaikasta kuin 10 vuotta takaperin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita tämän alan työnantajia maassa kuin se yksi. Toimipaikkoja on muutamia ympäri Suomen, olisi voinut hakeutua jonnekin toisaalle, jollei tämä paikkakunta olisi miellyttänyt, tai ulkomaille, mutta siihen minulla ei ollut rohkeutta. Työ itsessään on muuttunut aikojen saatossa toisaalta paljon (laitteet ja kehittyneet menetelmät ja käytännöt) mutta perustyö on sinänsä ihan sitä samaa kuin aloittaessani tässä työssä. Työnantajan nimi on vaihtunut muutamaan kertaan. Se on ihan totta, ettei koulutuksellani tee mitään muuta kuin tätä kapea-alaista duunia. Hyvä palkka on pitänyt paikallaan eikä itse työssäkään ole valittamista. 

Vierailija
42/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt työmatka,melko mukava työ ja pitkät lomat.Panostan vapaa-ajan harrastuksiin ja matkailuun.Työ on vain rahan ansaitsemiskeino..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta olin erään ministeriön palveluksessa. Hyvä työyhteisö, riittävä palkka, pitkät lomat ja kohtuu eläke. Siinä se.

Vierailija
44/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan se käydä henkisen kantin päälle, vaikkei vuosien aikana juuri mikään muutu parempaan vaan aina saa tapella samojen ongelmien kanssa. Kaipa sitä on vaan niin laitostunut tuonne, ettei sitä enää uskalla lähteä.

Vierailija
45/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen ala ja loistavat työkaverit. Minne sitä lähtisi kuin pakon edessä?

Vierailija
46/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin en halunnut vaihtaa, koska olin jo paikkakunnan parhaassa alan työpaikassa, ja siihen aikaan fokukseni oli muualla kuin töissä. Sitten, kun voimia olisi jo löytynyt työhönkin lisää niin olin jo sen ikäinen, etten enää pystynyt vaihtamaan. Olen kuitenkin onnistunut vaihtamaan töitä firman sisällä jo useita kertoja niin, että olen saanut aina uutta opeteltavaa. Juuri nyt teen olen päivittäin tekemisissä niin uusien asioiden kanssa, etteivät useimmat nuoretkaan niitä hallitse. Tekninen kehitys muuttaa useimpia ammatteja, ja tuntuu hyvältä olla etujoukossa, vaikka 20 vuotta tässä työpaikassa on jo täynnä.

Sitä paitsi silloin kun aloitin työelämässä, olivat pitkät työurat samalla työnantajalla vielä sääntö eivätkä poikkeus, ainakin minun alallani.  Nuoret ovat nykyään paljon levottomampia kuin silloin, eikä firmoissa myöskään ehkä rakenneta heille oppimispolkuja samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
47/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt vajaa 10 v samassa paikassa.

Vaihtamista olen joskus miettinyt.

Ne asiat, jotka pitävät minut tässä työssä ovat vapaa työ, kivat asiakkaat, hyvä työmatka, mahd. tehdä etätyötä ja pitkä lomat.

Lomat varsinkin ovat tässä elämän vaiheessa tosi tärkeät

Vierailija
48/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 vuotta olin erään ministeriön palveluksessa. Hyvä työyhteisö, riittävä palkka, pitkät lomat ja kohtuu eläke. Siinä se.

Luten alkupäässä jo sanottiin"

"Ainakin ministeriöissä on vakiviroissa ihmisiä, jotka eivät ikipäivänä saisi mistään töitä sillä olemattomalla osaamisella ja asenteella!"

Vierailija
49/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani on kymmenen kärjessä oikeastaan kaikissa mielipidekyselyissä. Miksi lähtisin kun niin moni haluaisi tilalleni.

Vierailija
50/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työpaikassa, jossa näitä vanhoja tervaskantoja on jäänyt ja jäämässä aika tiuhaan eläkkeelle. Tehdään hirveä numero siitä, miten mikään enää onnistuu ilman heitä. Ja sitten huomataan, että tilalle palkattu tekee kaiken saman käden käänteessä ja paljon muuta lisäksi, kun vanhoista kivikautisista toimintatavoista päästään eroon.

Vierailija
51/51 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 40 vuotta samalla työnantajalla, mutta en samoissa tehtävissä, parin viikon päästä eläkkeelle. Miksikö, pienehkö paikka, jossa mukavia tehtäviä harvoin tarjolla. Yhteen hyvään olen tullut valituksi kolmisenkymmentä vuotta sitten, mutta vaativat muuttamaan paikkakuntaa, en halunnut myydä uutta taloani, joten se meni ohi. Yhteen en päässyt, otti hirveesti päähän, kun paikan sai ihminen, jonka vetelehtimistä olin katsonut vuoden päivät. No se pulju lopetettiin vuoden päästä, jäi työttömäksi se valittu, eli hyvin minun kävi. Kiitollinen olen, koskaan ei ole tarvinnut olla työtön ja palkallani olen tullut hyvin toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi