Minkä takia olet kannabista vastaan?
Elikkä haluan kuulla ihmisten perusteluita siitä, miksi ovat vastaan toisten ihmisten pilven pössyttelyä. Pakko myöntää, että olin itsekkin joskus kovasti vastaan, mutta mieheni satunainen polttelu muutti mieleni. Mieheni käy töissä ja hoitaa asiansa muutenkin hyvin. Itse en ole kokeillut, enkä kokeile. Ainoa asia jonka ymmärrän häiritsevän on sen laittomuus, koska jokainen ei välttämättä halua olla "rikollinen". Miten satunainen polttelu eroaa esim saunakaljan juomisesta.
Kommentit (452)
Yksi merkittävä seikka pitää ottaa huomioon näissä tapauksissa missä on alaikäisellä huumeen käyttöä.
Joku aikuinen myy tai tarjoaa nuorelle huumeita. Usein näissä on seksuaalista hyväksikäyttöä ja huumeen tarjoaja kiristää että kertoo poliisille tai sosiaaliviranomaisille nuoren käytöstä, jos ei alistu seksuaaliselle hyväksikäytölle.
Pelkästään jos dekriminalisoidaan niin käyttäjä on siinä asemassa että voi sanoa hyväksikäyttäjälle että: "ei haittaa kerro pois vaan". Eikä hyväksikäyttöä tapahdu.
Tämä on tärkeä seikka, joka usein jää huomaamatta, kun keskitytään vaan miettimään kovempia rangaistuksia käyttäjille. Jotkut on ehdottaneet jopa kuolemantuomioita tai vankeusrangaistuksia O_o en tiedä ovatko ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täysi-ikäinen poika, jonka tiedä pössyttelevän satunnaisesti. En tykkää, mutta mietin, minkä seuraavista lapselleni valitsisin?
A) pössyttelee viihdekäyttönä
B) ryyppää itsensä tajuttomaksi viikonloppuisi
C) muuttuu vähästäkin viinasta aggressiiviseksi ja arvaattomaksi
D) on jossain ääriliikkeessä kadulla huligoimassaJotenkin ajattelen, että tuo ei ole pahimmasta päästä,vaikka en edes sitä haluaisi.
miksi poikasi haluaa heikentää itseään ja antaa muille etumatkaa opiskelussa ja työelämässä?
Ei tuossa iässä ole varaa tuollaiseen. Tuo kuuluu aikoisten elämään.
Ensin hoidetaan opinnot ja työt ja elämä mallilleen.
Vasta sitten voi tehdä tuollaista.
Sanoppa nuorellesi että yksilönvapauksiin kuuluu se että kykenee elättämään itsensä ja osaa tulla toimeen omillaan.
Tuollainenhan on hävytöntä käytöstä asua vanhempien katon alla ja tuhota terveyttää.
Noista mikään vaihtoehto ei ole oikea. Pidähän kovempaa kuria lapsellesi. Käytä vaikka näitä minun nuhdesanoja apuna!
Luuletko, ettei asiasta ole puhuttu?
Olen heittämässä häntä pois kotoa. Hänen pitää valita. Jos haluaa asua täällä, niin sääntöjä on noudatettava.
Valitettavasti pelkään, että jos näin teen, niin poika ajatuu kaduille, ja päätyy narkkariksi. Ei ole enää mitään menetettävää.
Mitä sinä tekisit, jos olisit minä?
Minun tilanteessa poikani ihailee minua. Olen esikuva ja supersankarihahmo. Eräänlainen jumalhahmo pojalleni.
En käytä päihteitä ja pyrin olemaan oman elämäni elokuvan päähenkilö.
Teillä on ihan normaali murrosikä käynnissä ja poika haluaa rajoja.
Asettakaa ne rajat ja kysykää että millainen hän haluaa isona olla.
Jos hän haluaa olla räp-muusikko joka on ihan tolkku pois, niin miettikää miten hän on sellaisesta innostunut. Ei räp-muusikoksi tulla pössyttelemällä vaan tekemällä räppiä.
Hän on nyt nuori ja se millaiseksi haluaa tulla ja olla on tärkeää. Ne esikuvat jotka johdattavat hänet siihen mitä hän haluaa olla, on tärkeitä.
Minä pyrin olemaan omalle pojalle esikuva ja turvallinen lähtöalusta aikuisuuteen. Kun hän on aikuinen mies ja pärjää omillaan, niin en minä puutu enää hänen tekemisiinsä. Sitten saa luvan pössytellä jos haluaa ja juoda viinaa.
Sen verran uskon poikaani että ei hänestä koskaan ongelmakäyttäjää tule missään asiassa.
Perustana kasvatukselle on kultainen keskitie kaikessa.
Pojallanne on nyt joku esikuva joka vetää huumeita ja kuvittelee että se on portti menestykseen. Puutu äkkiä siihen asiaan ennenkuin poika on pulassa. Päihteet ei kuulu nuoruuteen missään mielessä.
Perheessä ja suvussa ei ole sellaista esikuvaa. Edes kukaan isovanhemmista ei ole ollut läträäjä, emmekä me vanhemmatkaan. Kaikki neljä isovanhempaa, sekä vanhemmat ovat tehneet pitkän työuran. Me vanhemmat olemme molemmat akateemisia, emme syrjäytyneitä. Emme kuitenkaan ole tehneet pitkää päivää, ja minä olin pojan elämän ekat viisi vuotta kotiäitinä. Yms yms.
En pyri olemaan jumalhahmo kenellekään. Pyrin olemaan tasapuolinen, tasapainoinen ja pyrin osoittamaan tunneälyä.
Et vastannut kysymykseeni: mitä sinä tekisit, jos olisit minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täysi-ikäinen poika, jonka tiedä pössyttelevän satunnaisesti. En tykkää, mutta mietin, minkä seuraavista lapselleni valitsisin?
D) on jossain ääriliikkeessä kadulla huligoimassaJotenkin ajattelen, että tuo ei ole pahimmasta päästä,vaikka en edes sitä haluaisi.
miksi poikasi haluaa heikentää itseään ja antaa muille etumatkaa opiskelussa ja työelämässä?
Sanoppa nuorellesi että yksilönvapauksiin kuuluu se että kykenee elättämään itsensä ja osaa tulla toimeen omillaan.
Tuollainenhan on hävytöntä käytöstä asua vanhempien katon alla ja tuhota terveyttää.
Noista mikään vaihtoehto ei ole oikea. Pidähän kovempaa kuria lapsellesi. Käytä vaikka näitä minun nuhdesanoja apuna!
Olen heittämässä häntä pois kotoa. Hänen pitää valita. Jos haluaa asua täällä, niin sääntöjä on noudatettava.
Valitettavasti pelkään, että jos näin teen, niin poika ajatuu kaduille, ja päätyy narkkariksi. Ei ole enää mitään menetettävää.
Se että jos ei suostu kasvamaan aikuiseksi ja menestymään opinnoissaan ja etenemään elämässä itsenäisyyteen niin sitten nuorisokotiin ja ennen sitä sosiaaliviranomaisille käynti.
Voit vaikka sanoa että ei nyt ole mikään aika poltella ruohoa, vaan aika kasvaa aikuiseksi. Kyllä sitä kerkeää aikuisena sitten tehdä vaikka mitä, jos enää silloin haluaa.
Hyvä että et ole niin jyrkkä mielipiteissä. Sen voi suoraan ja kovaa sanoa että alaikäisenä ei käytetä päihteitä missään muodossa. Niin kauan kun on holhottavana. Hän asettaa myös vanhemmat ongelmiin ja se on edesvastuutonta toimintaa. Aikuisuuteen kasvaessa pitää oppia ajattelemaan myös muita läheisiä.
Joku tervehenkinen tyttöystävä olisi hyvä. Sano että ei kukaan normaali tyttö katsele poikaystävän päihteilyä tosielämässä. Naiset valitsevat myöhemmin työssäkäyvän ja toimeentulevan miehen.
Tuossa iässä usein tapaillaan porukoissa myös tyttöjä ja rohkaistaan epävarmuus pois päihteillä. Se on valitettavaa.
Jaksamisia teinin kanssa <3 koittakaa pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jos ei suostu kasvamaan aikuiseksi ja menestymään opinnoissaan ja etenemään elämässä itsenäisyyteen niin sitten nuorisokotiin ja ennen sitä sosiaaliviranomaisille käynti.
Voit vaikka sanoa että ei nyt ole mikään aika poltella ruohoa, vaan aika kasvaa aikuiseksi. Kyllä sitä kerkeää aikuisena sitten tehdä vaikka mitä, jos enää silloin haluaa.
Hyvä että et ole niin jyrkkä mielipiteissä. Sen voi suoraan ja kovaa sanoa että alaikäisenä ei käytetä päihteitä missään muodossa. Niin kauan kun on holhottavana. Hän asettaa myös vanhemmat ongelmiin ja se on edesvastuutonta toimintaa. Aikuisuuteen kasvaessa pitää oppia ajattelemaan myös muita läheisiä.
Joku tervehenkinen tyttöystävä olisi hyvä. Sano että ei kukaan normaali tyttö katsele poikaystävän päihteilyä tosielämässä. Naiset valitsevat myöhemmin työssäkäyvän ja toimeentulevan miehen.
Tuossa iässä usein tapaillaan porukoissa myös tyttöjä ja rohkaistaan epävarmuus pois päihteillä. Se on valitettavaa.
Jaksamisia teinin kanssa <3 koittakaa pärjätä.
Poika on 18, eli ei häntä nuorisokotiin saa. Ei mihinkään muuallekaan.
Mistäs sen tyttöystävän äiti voisi hankkia 😂?
Sellaisillakin, joilla on ollut ns. elämänhallinta alussa, on suunta ollut paniikkihäiriöihin, mielenterveysongelmiin, eristäytymiseen ja erakoitumiseen vuosien kuluessa.
Riittää ongelmat alkoholista tälle kansalle, ei tarvita lisää passivoitumista ja urautumista kannabiksesta eikä päihtyneitä kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
En olisi kuin sinä.
Olet mokannut pahasti.
Nyt juttelet sille teinillesi asiat selväksi että kyseessä on kasvu aikuisuuteen. Se on kovaa treeniä ja siihen ei sovi mitkään päihteet.
Minä itse asettaisin tuollaisen jäbän kotiarestiin ja jos se ei kelpaa, niin sosiaaliviranomaisille yhteydenotto ja nuorisokotiin, jos pelisäännöt ei päde.
Hoitakoon opinnot ja elämänsä siihen tilaan että voi itse itsenäisesti elää ja päättää tekemisistään. Nyt tässä tilanteessa hän on sun alaisuudessa ja holhouksessa.
Rajat pitää asettaa. Poltelkoon aikuisena sitten, jos haluaa omassa kodissaan.
Ei sun kotona ja ei varsinkaan sun alaisuudessa.
Aseltelma on väärä sulla. Sun pitää olla esikuva ja olla ponnahduslautana aikuisuuteen. Ei nuori ole niin vakaa kuin antaa ymmärtää. Sitä pelottaa ja elämä on epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisillakin, joilla on ollut ns. elämänhallinta alussa, on suunta ollut paniikkihäiriöihin, mielenterveysongelmiin, eristäytymiseen ja erakoitumiseen vuosien kuluessa.
Riittää ongelmat alkoholista tälle kansalle, ei tarvita lisää passivoitumista ja urautumista kannabiksesta eikä päihtyneitä kuskeja.
Meillähän päihdepolitiikka ajaa kalsarikänneihin neljän seinän sisään ja myös ilmeisesti tässä pössyttelyssä nämä käyttäjät pelkäävät viranomaisia ja kiinnijääntiä, niin eivät lähde mihinkään kotoaan.
Kyllä tuollaisessa raitiskin sekoaa, jos ei kotoaan poistu. Pelkästään köyhyys aiheuttaa tuota, kun ei varat riitä edes bussimatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi kuin sinä.
Olet mokannut pahasti.
Nyt juttelet sille teinillesi asiat selväksi että kyseessä on kasvu aikuisuuteen. Se on kovaa treeniä ja siihen ei sovi mitkään päihteet.
Minä itse asettaisin tuollaisen jäbän kotiarestiin ja jos se ei kelpaa, niin sosiaaliviranomaisille yhteydenotto ja nuorisokotiin, jos pelisäännöt ei päde.
Hoitakoon opinnot ja elämänsä siihen tilaan että voi itse itsenäisesti elää ja päättää tekemisistään. Nyt tässä tilanteessa hän on sun alaisuudessa ja holhouksessa.
Aseltelma on väärä sulla. Sun pitää olla esikuva ja olla ponnahduslautana aikuisuuteen. Ei nuori ole niin vakaa kuin antaa ymmärtää. Sitä pelottaa ja elämä on epävarmaa.
Miten sinä laitat 18-vuotiaan nuorisokotiin?
Ok, laittaisit täysi-ikäisen kuitenkin kotiarestiin. Jos minä tuon teen, niin poika pakkaa kamat ja lähtee. Asiasta on siis keskusteltu sen verran monta kertaa, että tiedän. Hän lähtee vaikka pelastusarmeijan asuntolaan.
Poika hyvin tietää, etten hyväksy mitään aineita, hänen on tehtävä kotityönsä ja käytävä koulua. Ri siitä ole epäselvää.
Sinä siis annat hänen lähteä asuntolaan? Tietäen, että sitten koulu jää, ja riskit on suuret syrjäytyä ja päätyä ihan täysipäiväiseksi narkkariksi?
Äläkä vedä töhän sitä korttia, että ”minähän en tuollaisia mokia tee”. Jos otat kantaa toisen tilanteeseen, niin sinunnon myös annettava neuvo, miten tilanne pitää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita me sitten vedetään jos kaikki on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaalla oli vähän aikaa sellainen ketju missä kysyttiin jotain että hyväksyisitkö poikaystvältä tai miesystävältä pössyttelyn. Niin harva sellaista miestä itselleen haluaa. Tai edes alkoholinkäyttäjää.
Kuten sanoin niin olet tehnyt kaikkesi. Pistä poika pihalle jos on 18v. Sun kodissa on sun säännöt ja edes muualla ei päihteillä, jos aikoo nukkua sun luona.
Jos meno menee uhkailuksi tai vihamieliseksi niin poliisin yhteys ja napanuora katki. Kylmä peli.
Ne rajat asetetaan että itsenäiseen elämään pitää pyrkiä.
Toisaalta onhan moni pössyttelijä menestytkin elämässä kunnes on jäänyt kiinni ja on mennyt työpaikat alta ja tulevaisuus on tuomittu köyhyyteen.
Hän on nuori ja elämä edessä. Sääli että haluaa olla heikko ja heikentää terveyttään. Muut pojat saa etulyöntiaseman ja pärjää elämässään paremmin. Jotain vikaahan hänessä on kun haluaa pärjätä muihin nähden heikosti.
Normaali terve nuorimies haluaa pärjätä elämässä ja kilpailla muiden miesten kanssa. Voittaa heidät siten että vanhemmat on ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaalla oli vähän aikaa sellainen ketju missä kysyttiin jotain että hyväksyisitkö poikaystvältä tai miesystävältä pössyttelyn. Niin harva sellaista miestä itselleen haluaa. Tai edes alkoholinkäyttäjää.
Kuten sanoin niin olet tehnyt kaikkesi. Pistä poika pihalle jos on 18v. Sun kodissa on sun säännöt ja edes muualla ei päihteillä, jos aikoo nukkua sun luona.
Jos meno menee uhkailuksi tai vihamieliseksi niin poliisin yhteys ja napanuora katki. Kylmä peli.
Ne rajat asetetaan että itsenäiseen elämään pitää pyrkiä.
Toisaalta onhan moni pössyttelijä menestytkin elämässä kunnes on jäänyt kiinni ja on mennyt työpaikat alta ja tulevaisuus on tuomittu köyhyyteen.
Hän on nuori ja elämä edessä. Sääli että haluaa olla heikko ja heikentää terveyttään. Muut pojat saa etulyöntiaseman ja pärjää elämässään paremmin. Jotain vikaahan hänessä on kun haluaa pärjätä muihin nähden heikosti.
Normaali terve nuorimies haluaa pärjätä elämässä ja kilpailla muiden miesten kanssa. Voittaa heidät siten että vanhemmat on ylpeitä.
Pojan ongelmaon, ettei hän näe missään mitään järkeä. Ihan sama, mitä tekee. Mitä hän rahalla tekee, tai millään muullakaan. Ulkopuolinen ei voi tätä muuttaa.
(Juu, on viety lääkäriin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi kuin sinä.
Olet mokannut pahasti.
Ok, laittaisit täysi-ikäisen kuitenkin kotiarestiin. Jos minä tuon teen, niin poika pakkaa kamat ja lähtee. Asiasta on siis keskusteltu sen verran monta kertaa, että tiedän. Hän lähtee vaikka pelastusarmeijan asuntolaan.
Poika hyvin tietää, etten hyväksy mitään aineita, hänen on tehtävä kotityönsä ja käytävä koulua. Ri siitä ole epäselvää.Sinä siis annat hänen lähteä asuntolaan? Tietäen, että sitten koulu jää, ja riskit on suuret syrjäytyä ja päätyä ihan täysipäiväiseksi narkkariksi?
Äläkä vedä töhän sitä korttia, että ”minähän en tuollaisia mokia tee”. Jos otat kantaa toisen tilanteeseen, niin sinunnon myös annettava neuvo, miten tilanne pitää korjata.
Laita pihalle se. Tuo kertoo jo siitä että pärjää omillaan. Turhaa pidät tuollaista kotona.
Pelastusarmeijan asuntola kuulostaa hyvälle.
Antaa kokeilla siipiä.
En usko että pojalla on ongelmia.
Jos sitten itse aiheuttaa valinnoillaan ongelmia esimerkiksi sakkojen muodossa, niin voit sanoa että varoitin asiasta. Maksakoon itse sakot.
Ei se muuten mieheksi kasva ja tästä on ihan omakohtaista kokemusta, kun aloin ryyppäilemään armeijan jälkeen ja asuin vuoden pari vanhempien luona 80-luvun lopulla.
Olit jo aikaisemmin kertonut vastauksen tuohon että laita pihalle se. Luotat itseesi kasvattajana että olet tehnyt kaikkesi hänen eteen ja luotat siihen että hän selviää.
Tuo on jokaisella vanhemmalla edesssä jossain vaiheessa että pitää antaa nuoren lentää pois pesästä.
En enää ole huolissaan pojastasi. Eikä sinunkaan pidä olla. Suuntaat katseen omaan elämääsi, olet sen ansainnut. Mamman luona asuvat pojat karkoittaa tytöt :)
Anna pojan mennä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi kuin sinä.
Olet mokannut pahasti.
Poika hyvin tietää, etten hyväksy mitään aineita, hänen on tehtävä kotityönsä ja käytävä koulua. Ri siitä ole epäselvää.Sinä siis annat hänen lähteä asuntolaan? Tietäen, että sitten koulu jää, ja riskit on suuret syrjäytyä ja päätyä ihan täysipäiväiseksi narkkariksi?
Laita pihalle se. Tuo kertoo jo siitä että pärjää omillaan. Turhaa pidät tuollaista kotona.
Antaa kokeilla siipiä.
Jos sitten itse aiheuttaa valinnoillaan ongelmia esimerkiksi sakkojen muodossa, niin voit sanoa että varoitin asiasta. Maksakoon itse sakot.
Ei se muuten mieheksi kasva ja tästä on ihan omakohtaista kokemusta, kun aloin ryyppäilemään armeijan jälkeen ja asuin vuoden pari vanhempien luona 80-luvun lopulla.
Olit jo aikaisemmin kertonut vastauksen tuohon että laita pihalle se. Luotat itseesi kasvattajana että olet tehnyt kaikkesi hänen eteen ja luotat siihen että hän selviää.
Tuo on jokaisella vanhemmalla edesssä jossain vaiheessa että pitää antaa nuoren lentää pois pesästä.
En enää ole huolissaan pojastasi. Eikä sinunkaan pidä olla. Suuntaat katseen omaan elämääsi, olet sen ansainnut. Mamman luona asuvat pojat karkoittaa tytöt :)
Ok. Kiitos neuvosta.
Kaksi vastaajaa, ja molemmat sanovat, että poika ulos.
Olen tehnyt sen valinnan, että yritän saada hänet ensin ylioppilaaksi ja sitten armeijaan. En ole vielä luopunut toivosta. Siihen asti katson - jos kuitenkin pääsääntöisesti elää siivosti ja tekee ne kotityönsä.
Sen jälkeen hänen on lähdettävä.
Vierailija kirjoitti:
Anna pojan mennä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi kuin sinä.
Olet mokannut pahasti.
Antaa kokeilla siipiä.
Ok. Kiitos neuvosta.
Kaksi vastaajaa, ja molemmat sanovat, että poika ulos.
Olen tehnyt sen valinnan, että yritän saada hänet ensin ylioppilaaksi ja sitten armeijaan. En ole vielä luopunut toivosta. Siihen asti katson - jos kuitenkin pääsääntöisesti elää siivosti ja tekee ne kotityönsä.
Sen jälkeen hänen on lähdettävä.
Jatkan vielä: minulla on vielä toivoa pojan suhteen, sillä tiedän hänellä olevan 7000 e osakkeissa. Eli ei ole luisunut liian kauas ja tuhlaa rahojaan.
Viinat ovat vähä älyisille runkkareille.
Vierailija kirjoitti:
Pojan ongelmaon, ettei hän näe missään mitään järkeä. Ihan sama, mitä tekee. Mitä hän rahalla tekee, tai millään muullakaan. Ulkopuolinen ei voi tätä muuttaa.
Hän siis ymmärtää että elämässä ei oikein ole mitään järkeä.
Hän voi siis tehdä itsemurhan, koska millään ei ole mitään järkeä tai väliä, tai hän voi itse asettaa elämäänsä järjestyksen ja järjen.
Tällä hetkellä hän asettaa itsekkäästi sinut ongelmiin tekemällä rikoksia.
Siinä ei tosiaan ole mitään järkeä. Sanoppa se hänelle.
Nyt kovaa työtä että pääsee hankkimaan oman kodin ja sitten voi tehdä mitä lystää.
Ei tuollaisia argumentteja voi aikuiselta mieheltä ottaa vastaan. Täysin lapsellista lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Viinat ovat vähä älyisille runkkareille.
Vähä-älyinen on yhdyssana.
Olet juonut liikaa viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän siis ymmärtää että elämässä ei oikein ole mitään järkeä.
Hän voi siis tehdä itsemurhan, koska millään ei ole mitään järkeä tai väliä, tai hän voi itse asettaa elämäänsä järjestyksen ja järjen.
Tällä hetkellä hän asettaa itsekkäästi sinut ongelmiin tekemällä rikoksia.
Siinä ei tosiaan ole mitään järkeä. Sanoppa se hänelle.
Nyt kovaa työtä että pääsee hankkimaan oman kodin ja sitten voi tehdä mitä lystää.
Ei tuollaisia argumentteja voi aikuiselta mieheltä ottaa vastaan. Täysin lapsellista lässytystä.
Jep, näin on.
Olen sanonut, että hän pilaa kohta meidän muidenkin elämän. Poika sanoo, hän voi sitten muuttaa vaikka heti pois.
Kyllä se laillistaminen valitettavasti on todettu parhaimmaksi tavaksi kontrolloida ja ottaa ongelma käsiin.
Voidaan olla selvillä miten voimakasta ainetta on ja välttää yliannostuksia ja sitä kautta niitä psykooseja.
Myös se että myönnetään julkisesti että käyttäjät eivät ole rikollisia vaan ennemminkin käyttäjiä tai riippuvaisia muuttaa asenteita sellaiseksi että viha heitä kohtaan ei ole hyväksyttävää.
Ei ihmisiä pidä vihata siitä syystä että laittavat suuhunsa huumetta.
Ei sellainen voi millään järjellä olla rikos. Ei itsemurhakaan ole rikos.
Tässä asiassa ei pidä antaa yhtään oikeutuksia siihen että annetaan ymmärtää että on ok vihata tiettyä ihmisryhmää.