Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia olet kannabista vastaan?

Vierailija
25.01.2019 |

Elikkä haluan kuulla ihmisten perusteluita siitä, miksi ovat vastaan toisten ihmisten pilven pössyttelyä. Pakko myöntää, että olin itsekkin joskus kovasti vastaan, mutta mieheni satunainen polttelu muutti mieleni. Mieheni käy töissä ja hoitaa asiansa muutenkin hyvin. Itse en ole kokeillut, enkä kokeile. Ainoa asia jonka ymmärrän häiritsevän on sen laittomuus, koska jokainen ei välttämättä halua olla "rikollinen". Miten satunainen polttelu eroaa esim saunakaljan juomisesta.

Kommentit (452)

Vierailija
101/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen nähnyt, mitä se on aiheuttanut monille ihmisille, joista osa on läheisiäni. Vakavat mielenterveysongelmat ovat säännöllisen pitkäaikaiskäytön lähes väistämätön seuraus. Apaattisuus ja saamattomuus on toinen.

Vierailija
102/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä syystä, että päihteistä ei ole kenellekään pidemmän päälle mitään hyötyä, vain pelkkää haittaa. Päihteiden käyttö pahentaa mielenterveysongelmia, vaikka käyttäjät usein toisin kuvittelevat. Poislukien lääkekannabista käyttävät (sitä voisi kyllä määrätä vähän helpommin). Monilla ihmisillä menee jo valmiiksi tarpeeksi huonosti ja päihteet vie useammin entistä syvemmälle. Jos kannabis olisi laillista, yhä useampi kokeilisi sitä, joilloin (ongelma)käyttäjiä ja mt-ongelmaisia tulisi lisää. Kannabiskaan ei sovi kaikille, kuten viina. Alkoholista on jo tarpeeksi ongelmia, ja kannabiksen/alkoholin sekakäyttö ei ole hyväksi. Suomalaisilla on myös vahvasti perimässä päihteisiin koukuttuminen. Jos saisin valita, niin mielummin kyllä kieltäisin alkoholin ja laillistaisin kannabiksen, mutten molempia. Jos joku huumeita kipeästi tarvitsee, löytää niitä kyllä keinolla millä hyvänsä. Kynnystä kokeilla/hankkia niitä ei tarvitse mielestäni kuitenkaan madaltaa.

Huoh. Taas kerran, miten se lääkekannabis eroaa "tavallisesta" kannabiksesta?

Et tainnut ymmärtää.

No, pointti ei ole ero aineessa, vaan käyttäjässä. Lääkekannabista käyttävällä on jokin syy käyttää ainetta. ”Terveellä” ei ole mitään järkevää syytä. Ovathan esim. rauhoittavat lääkkeetkin joillekin tarpeellisia sairauden takia, mutten niitä haluaisi vapaiksi apteekkeihin.

Päihteet eivät paranna mielenterveysongelmia. Kannabiksen laillistamisen sijaan kannattaisi satsata eniten mielenterveysasiohin, etenkin lapsille ja nuorille suunnattuihin ns. matalan kynnyksen palveluihin. Ettei kenenkään tarvitsisi jäädä toivottomana pilveä pössytteleväksi/alkoholia kittaavaksi syrjäytyneeksi. Tai edes aktiivisemmaksi työssäkäyväksi, joka itselääkitsee itseään päihteillä sen sijaan, että menisi terapiaan tai kohtaisi itse ongelmansa ja korjaisi ne. Kyllä noita ihmisiä auttaa paremmin joku ihan muu, kuin huumeiden laillistaminen. Jossain on mennyt jotain vikaan jo ennen päihteiden käytön aloittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko nyt vaikka niin, että olen työni puolesta sen verran monta kannabispykoosissa olevaa ja siitä huonosti toipuvaa nuorta nähnyt, etten voi kuin suhtautua negatiivisesti myös siihen huumausaineeseen.

Porvoon klinakallako ne kaikki psykoosit hoidetaan? Kummallista kun oikeasti pitkään polttaneista kukaan ei ole saanut psykoosia. Eikä kukaan tiedä yhtäkään joka olisi joutunut psykoosiin. Sikäli kun niitä on niin ainakin ne on oikeasti todella harvinaisia.

En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä niitä tosiaan useampia vuodessa näkyy jo yhdessä kaupungissa. Eikä hoideta millään klinikalla vaan ihan osastojen puolella, tarpeen tullen rauhoituttu hetki eristyksessä.

Siis psykoosiko vai psykedeelien (joka kannabiskin on) aiheuttama täydellinen paniikkikohtaus.

Tämä herätti ajatuksia, joten sama jatkaa:

Söin joskus (muualla kuin suomessa) vahvan terästetyn keksin. Elämässäni oli stressaava vaihe ja keksi tömähti yllättävän kovalla tavalla. Uhkaava, nouseva tunne voimistui. Yritin keksiä mistä se tulee mutta en tiennyt. Sydän alkoi jyskyttämään. Mieleni lähti matalalentoon yliääninopeudella. Ajatukset alkoivat saada uhkaavia muotoja: onkohan minut myrkytetty, olenko tulossa hulluksi, mitäs jos ”ne” seuraavat minua, ym.ym. Jokainen ajatus sai ylinopeutta kiitävän mieleni muodostamaan täydellisen syy-seurausketjun joka selitti täydellisesti jonkinlaisen salaliiton, joka ensin todisti minun olevan tulossa hulluksi, seuraavassa hetkessä odotin karhuryhmän tulevan ikkunan läpi... onneksi olin hotellihuoneessa sisällä ja sain syötyä jotain ja rauhoitettua itseni peiton alla. Kokemus olisi voinut olla jotain uskomatonta jos se olisi tapahtunut vilkkaalla paikalla jossain tuntemattomassa ympäristössä.

Googletin mitä tapahtui ja päättelin että kyseessä oli ns. Freak out. Väärä lajike, alhainen verensokeri, stressi, unen puute voivat aiheuttaa tämän. Oireina ns racing thoughts, paranoidisuus, jyskyttävä sydän. Eli vähän kuin paniikkikohtaus kertaa sata. Ei kuitenkaan psykoosi.

Vierailija
104/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata kannabiksen vaikutuksia ja riskejä. Satunnainen saunakalja ei aiheuta mitään. Kannabis aiheuttaa riippuvuutta, erilaisia muutoksia elimistöön mm aivoihinja lisäksi esim. riski psykoosiin kasvaa. Noin niinko esimerkkinä. 

Vierailija
105/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekakäyttäjiäkö? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko nyt vaikka niin, että olen työni puolesta sen verran monta kannabispykoosissa olevaa ja siitä huonosti toipuvaa nuorta nähnyt, etten voi kuin suhtautua negatiivisesti myös siihen huumausaineeseen.

Yksi kysys.

Miksi kannabis aiheuttaa vain Suomessa psykooseja niin rajusti?

Onko perinnöllisyys sairauteen, vai se että nuorilta ei kysytä ikää ja nuoret saavat kannabista liian helposti, kun se on laitonta?

Vai valehtelua, koska muualla maailmassa psykoosit ei ole kohonneet. Esimerkiksi Coloradosta tuli juuri 4-vuotta laillistamisesta ja tutkimustulokset siitä ettei psykoosit ole lisääntyneet. Myös nuorten käyttö on vähentynyt merkittävästi.

No jos Coloradossa käyttö vähentynyt niin varmaan sitten psykoositkin sitä myötä. Arvelisin, en tiedä, että Suomessa tunnistetaan paremmin ja hoitoon pääsee tarvitteassa nopeasti. Jenkeissä sitten taas ihmetellään kouluampumisia jne. kun eihän "mikään ole vialla".

Sellainen elokuva on olemassa kuin Reefer Madness ja se kertoo canabispsykoosista. Siinä perhen nuorin tappaa perheensä nautittuaan marijuhohuana savuketta.

Välitön mielisairaus ja joku naksahtaa päässä. Elokuvassa myös muistaakseni nuoret tytöt maistavat huumesavukkeita ja heidät huumataan harrastamaan seksiä vanhojen tummien jazzmuusikoiden kanssa.

Ja eiköhän Oulunkin tapauksissa oltu huumattu marijuhohuana-savukkeilla, alkoholilla tupakoilla nuoria tyttöjä?

Näistä on valistettu jo aikojen alusta asti!

Vierailija
106/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoon klinakallako ne kaikki psykoosit hoidetaan? Kummallista kun oikeasti pitkään polttaneista kukaan ei ole saanut psykoosia. Eikä kukaan tiedä yhtäkään joka olisi joutunut psykoosiin. Sikäli kun niitä on niin ainakin ne on oikeasti todella harvinaisia.

En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä niitä tosiaan useampia vuodessa näkyy jo yhdessä kaupungissa. Eikä hoideta millään klinikalla vaan ihan osastojen puolella, tarpeen tullen rauhoituttu hetki eristyksessä.

Siis psykoosiko vai psykedeelien (joka kannabiskin on) aiheuttama täydellinen paniikkikohtaus.

Riippuu, miten kuvaat tätä "täydellistä paniikkikohtausta"? Meillä puhutaan ihan psykoosista. Sitten on toki niitä, joilla ei todellisuuden taju täysin hämärry, vaan päihteiden käyttö lisää/aiheuttaa ahdistuneisuutta.

Jälkimmäisille auttaa päihteettömyys, ensimmäiset käyvät joskus lepositeiden kautta ja saavat antipsykootteja piikillä, jotta eivät satuta itseään tai muita.

Vierailija
107/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeita tapauksia nuo kannabista käyttävät nuorukaiset. Sulkeutuvat kotiinsa ja pelkäävät viranomaisia ja kiinnijääntiä psykoosin vallassa.

Kyykyssä keinuvat kylpyhuoneen nurkassa alasti käsillä itseään tiukasti sikiöasennossa pitäen.

Kylmä suihku valuu vaimeasti etuhiuksille.

Silmissä siintää tyhjä katse ja pelko viranomaisia kohtaan.

Asetelmassa on ne ja minä.

Ne ovat aina uhka ja ne suunnittelevat aina pahaa ja haluavat aiheuttaa ongelmia. He ovat valtion pahoja kätyreitä ja suuren salaliiton nappuloita.

Kenties dekriminalisointi voisi ehkäistä tälläisen kierteen?

Ei tarvitsisi pelätä muita ihmisiä ja tarvittaessa voisi hakea apua ongelmaansa, jos on ongelmakäyttöä.

Kyllähän tässä sairaita ihmisiä kohdellaan rikollisina ja se on vastakkainasettelua.

Valitettavan usein kannabiksen käyttö johtaa juuri tähän lopputulokseen.

Jos ei rangaistaisi niin heidän pelkonsa kohdistuisi naapuriin tai pöllöihin.

Kannabis nyt vaan aiheuttaa paniikkikohtauksia ja pelkotiloja.

Ei tuo ole mikään syy poistaa rangaistuksia.

Vierailija
108/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis voi laukaista psykoosin.

Vierailija
109/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa google hakuun tuo ja saatte mielenkiintoista pohdiskelua myös kannabikseen liittyen ja uusista tuulista päihdepolitiikkaan. Ainakin itsellä muutti paljon käsityksiä, kun asiantuntijat olivat tuomassa faktoja kehiin.

‘Täytyykö huumeiden käytöstä rangaista (Feat. Pekka Hakkarainen & Kim Kannussaari)’

Vierailija
110/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysi-ikäinen poika, jonka tiedä pössyttelevän satunnaisesti. En tykkää, mutta mietin, minkä seuraavista lapselleni valitsisin?

A) pössyttelee viihdekäyttönä

B) ryyppää itsensä tajuttomaksi viikonloppuisi

C) muuttuu vähästäkin viinasta aggressiiviseksi ja arvaattomaksi

D) on jossain ääriliikkeessä kadulla huligoimassa

Jotenkin ajattelen, että tuo ei ole pahimmasta päästä,vaikka en edes sitä haluaisi.

miksi poikasi haluaa heikentää itseään ja antaa muille etumatkaa opiskelussa ja työelämässä?

Ei tuossa iässä ole varaa tuollaiseen. Tuo kuuluu aikoisten elämään.

Ensin hoidetaan opinnot ja työt ja elämä mallilleen.

Vasta sitten voi tehdä tuollaista.

Sanoppa nuorellesi että yksilönvapauksiin kuuluu se että kykenee elättämään itsensä ja osaa tulla toimeen omillaan.

Tuollainenhan on hävytöntä käytöstä asua vanhempien katon alla ja tuhota terveyttää.

Noista mikään vaihtoehto ei ole oikea. Pidähän kovempaa kuria lapsellesi. Käytä vaikka näitä minun nuhdesanoja apuna!

Luuletko, ettei asiasta ole puhuttu?

Olen heittämässä häntä pois kotoa. Hänen pitää valita. Jos haluaa asua täällä, niin sääntöjä on noudatettava.

Valitettavasti pelkään, että jos näin teen, niin poika ajatuu kaduille, ja päätyy narkkariksi. Ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä sinä tekisit, jos olisit minä?

Vierailija
111/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vice.com/en_us/article/a3a9jj/we-asked-people-about-the-tim…

Tässä kokemuksia USA:sta kun ihminen vain käyttää liikaa kannabista. Suomessa heidät kaikki leimattaisiin psykoosipotilaiksi ja kannabis ”psykoosin varmaksi laukaisijaksi!!!1”

Vierailija
112/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänsä sekoittaminen aineella millä tahansa on typerää ja täysin tarpeetonta.

Näin on! Pitääkö sitten erikseen vielä rangaista ja vainota ihmisiä sen takia että myrkyttävät itseään aineilla?

Eikö se ole itsessään jo kamala rangaistus kun on pää sekaisin ja huonovointinen aineista ja käy hitailla?

Miksi näille hitaille ja sekaville ihmisille halutaan rangaistuksia?

Mitkä motiivit teillä ajaa siihen vihaan sairaita ihmisiä kohtaan?

Ei ole hirveän kristillistä tuollainen edes siinä mielessä että on tärkeä antaa merkki että teistä ei tykätä ja teitä ei rakasteta kansalaisina.

Vierailija
113/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vice.com/en_us/article/a3a9jj/we-asked-people-about-the-tim…

Tässä kokemuksia USA:sta kun ihminen vain käyttää liikaa kannabista. Suomessa heidät kaikki leimattaisiin psykoosipotilaiksi ja kannabis ”psykoosin varmaksi laukaisijaksi!!!1”

Olipa hauskaa noita lukiessa :D

Vierailija
114/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huumeainetta eikä huumeita saa syödä.

Vierailija
115/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen nähnyt, mitä se on aiheuttanut monille ihmisille, joista osa on läheisiäni. Vakavat mielenterveysongelmat ovat säännöllisen pitkäaikaiskäytön lähes väistämätön seuraus. Apaattisuus ja saamattomuus on toinen.

Miksi Coloradossa ei ole saamattomuutta ja apatiaa. Sielä on talous nousussa.

Mielestäni nuo oireet ja kuvailemasi asiat liittyy enemmän mielialalääkkeisiin.

Vierailija
116/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen tätä keskustelua lukiessa että äkkiseltään laskettuna tunnen parisenkymmentä henkilöä jotka polttaa, osa enemmän ja jotkut satunnaisesti. Näistä yhden tiedän jolla kannabis laukaisi sen psykoosin päivittäisen todella runsaan polttelun yhteydessä, mutta hänen perheessä esiintyy muutenkin mielenterveysongelmia kuten skitsofreniaa ja kaksisuuntaista. Toisinaan kyllä huolettaa että iskeekö omalle kumppanille psykoosi jossain vaiheessa, vaikka hän polttelee vain satunnaisesti mutta hänenkin perheessään skitsofreniaa on. Saa nähdä, turha sitä varmaan etukäteen on miettiä ja ihan kuka tahansa raitiskin voi mennä psykoosiin. 

Vierailija
117/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

dekriminalisoinnin paikka mielestäni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänsä sekoittaminen aineella millä tahansa on typerää ja täysin tarpeetonta.

Näin on! Pitääkö sitten erikseen vielä rangaista ja vainota ihmisiä sen takia että myrkyttävät itseään aineilla?

Eikö se ole itsessään jo kamala rangaistus kun on pää sekaisin ja huonovointinen aineista ja käy hitailla?

Miksi näille hitaille ja sekaville ihmisille halutaan rangaistuksia?

Mitkä motiivit teillä ajaa siihen vihaan sairaita ihmisiä kohtaan?

Ei ole hirveän kristillistä tuollainen edes siinä mielessä että on tärkeä antaa merkki että teistä ei tykätä ja teitä ei rakasteta kansalaisina.

Suomalainen mentaliteetti on se että jos tyttö tai nainen lähtee kaupungille ja juopuu, niin ihan oma vikansa kun tuli hakatuksi tai raiskatuksi. Tai jos juo liikaa ja tulee ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi niin oma vika ja tavallaan sallitaan että myrkytystilassa olevaa rangaistaan lisää.

Tämä on se yleinen mielipide. Heijastaa tavallaan sellaista armottomuutta heikkoa kohtaan.

Se ei ole ihan humaania asennoitumista se.

Kyllähän meillä hakataan hakattua. Yhdessä kuitenkin tämän tiedostettua voidaan muuttaa asenteita sellaiseksi että kyseessä ei oikeastaan ole rikos vaan henkilö on myrkyttynyt huumausaineista tai alkoholista.

Ei juopunutta pidä viedä putkaan vaan terveysasemalle.

En tiedä miksi suomalaiset suuntaavat vihantunteensa päihteidenkäyttäjiin ja oikeuttavat sen että heitä saa sakottaa ja kohdella kuin toisenluokan kansalaisia. Se ei ole oikein ja se pitää sanoa ääneen.

Vierailija
118/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysi-ikäinen poika, jonka tiedä pössyttelevän satunnaisesti. En tykkää, mutta mietin, minkä seuraavista lapselleni valitsisin?

A) pössyttelee viihdekäyttönä

B) ryyppää itsensä tajuttomaksi viikonloppuisi

C) muuttuu vähästäkin viinasta aggressiiviseksi ja arvaattomaksi

D) on jossain ääriliikkeessä kadulla huligoimassa

Jotenkin ajattelen, että tuo ei ole pahimmasta päästä,vaikka en edes sitä haluaisi.

miksi poikasi haluaa heikentää itseään ja antaa muille etumatkaa opiskelussa ja työelämässä?

Ei tuossa iässä ole varaa tuollaiseen. Tuo kuuluu aikoisten elämään.

Ensin hoidetaan opinnot ja työt ja elämä mallilleen.

Vasta sitten voi tehdä tuollaista.

Sanoppa nuorellesi että yksilönvapauksiin kuuluu se että kykenee elättämään itsensä ja osaa tulla toimeen omillaan.

Tuollainenhan on hävytöntä käytöstä asua vanhempien katon alla ja tuhota terveyttää.

Noista mikään vaihtoehto ei ole oikea. Pidähän kovempaa kuria lapsellesi. Käytä vaikka näitä minun nuhdesanoja apuna!

Luuletko, ettei asiasta ole puhuttu?

Olen heittämässä häntä pois kotoa. Hänen pitää valita. Jos haluaa asua täällä, niin sääntöjä on noudatettava.

Valitettavasti pelkään, että jos näin teen, niin poika ajatuu kaduille, ja päätyy narkkariksi. Ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä sinä tekisit, jos olisit minä?

Minun tilanteessa poikani ihailee minua. Olen esikuva ja supersankarihahmo. Eräänlainen jumalhahmo pojalleni.

En käytä päihteitä ja pyrin olemaan oman elämäni elokuvan päähenkilö.

Teillä on ihan normaali murrosikä käynnissä ja poika haluaa rajoja.

Asettakaa ne rajat ja kysykää että millainen hän haluaa isona olla.

Jos hän haluaa olla räp-muusikko joka on ihan tolkku pois, niin miettikää miten hän on sellaisesta innostunut. Ei räp-muusikoksi tulla pössyttelemällä vaan tekemällä räppiä.

Hän on nyt nuori ja se millaiseksi haluaa tulla ja olla on tärkeää. Ne esikuvat jotka johdattavat hänet siihen mitä hän haluaa olla, on tärkeitä.

Minä pyrin olemaan omalle pojalle esikuva ja turvallinen lähtöalusta aikuisuuteen. Kun hän on aikuinen mies ja pärjää omillaan, niin en minä puutu enää hänen tekemisiinsä. Sitten saa luvan pössytellä jos haluaa ja juoda viinaa.

Sen verran uskon poikaani että ei hänestä koskaan ongelmakäyttäjää tule missään asiassa.

Perustana kasvatukselle on kultainen keskitie kaikessa.

Pojallanne on nyt joku esikuva joka vetää huumeita ja kuvittelee että se on portti menestykseen. Puutu äkkiä siihen asiaan ennenkuin poika on pulassa. Päihteet ei kuulu nuoruuteen missään mielessä.

Vierailija
119/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen tätä keskustelua lukiessa että äkkiseltään laskettuna tunnen parisenkymmentä henkilöä jotka polttaa, osa enemmän ja jotkut satunnaisesti. Näistä yhden tiedän jolla kannabis laukaisi sen psykoosin päivittäisen todella runsaan polttelun yhteydessä, mutta hänen perheessä esiintyy muutenkin mielenterveysongelmia kuten skitsofreniaa ja kaksisuuntaista. Toisinaan kyllä huolettaa että iskeekö omalle kumppanille psykoosi jossain vaiheessa, vaikka hän polttelee vain satunnaisesti mutta hänenkin perheessään skitsofreniaa on. Saa nähdä, turha sitä varmaan etukäteen on miettiä ja ihan kuka tahansa raitiskin voi mennä psykoosiin. 

Äkkiseltään tulee mieleen että ei psykoosipotilasta varmasti auta tai hänen ahdistusta tai pelkotiloja auta, se että poliisi kolkuttelee ovella?

Että siihen lyödään sakot tai viedään putkaan ennenkuin todetaan että tää kaverihan on ihan sekaisin.

Joku pehmeämpi keino voisi olla parempi ratkaisu. Ei näitä ressukoita pidä kohdella rikollisina.

Erityisesti siihen vihapuheeseen näitä käyttäjiä kohtan tulisi puuttua. Tässäkin ketjussa on paljon kielteistä kannanottoa, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta sitten on ihan suoranaista vihaa.

Se viha ei ole hyväksyttävää missään muodossa.

Kyseessä on ihmiset ja jonkun lapsi, veli, sisko, äiti, isä, isoisä, mamma, ystävä.

Muistakaas se.

Vierailija
120/452 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosiriskin takia olen vastaan, itselläkin on suvussa skitsofreniaa eli alttius löytyy, ja tutkimusten mukaan mm. kannabis voi sen laukaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi