Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsisienestä / jalkasienestä eroon väkiviinaetikalla!

Nimim kokemusta on.
25.01.2019 |

Moi,

Olen päässyt kynsisienestä eroon lääkekuurilla. Kuuri oli myös siinä mielessä mukava, että se vei ruokahalua. Laihduin toivomiini mittoihin. Vaara oli jopa anoreksiaan, sillä syöminen tuntui vastenmieliseltä.

Iloa kesti jonkin aikaa. Sitten kynsisieni uusiutui. Menin uudelleen lääkäriin. Tämä lääkäri kertoi, että joillekin henkilöille kynsisieni tulee helpommin (kaikillahan se ei ole ongelma). Hän oli lääkekuurin suhteen epäileväinen, koska se rasittaa maksaa paljon. Samanaikaisesti tulisi vaihtaa kaikki sukkasi, kenkäsi jne jotta et ole altis tartunnalle kynsisienen saastuttamista jalkineista ja sukista. Aika kallista. Senkin jälkeen olet vaarassa saada kynsisienen helposti jälleen perheen jäseniltäsi, uimahallista, salilta jne.

Ylen Akuutti ohjelmassa oli yleisövihje ongelmaan. Rajamäen väkiviinaetikka. Olen kokeillut sitä ja nyt alkaa olla sairas osa kynnestä kasvanut pois. Olen laittanut etikkaa suihkepulloon ja suihkuttanut sitä päivittäin suihkun jälkeen sairaille kynsille. Tärkeää on, että kynsinauha on puhdas jotta etikka pääsee vaikuttamaan uuden kynnen kasvualueelle.
Kun olen saanut kynnet kuntoon tällä jatkan vähintään viikottain jalkojen hoidon yhteydessä koko jalan käsittelyä etikalla.
Haluan tämän mahdollisimman monen tietoon. Toimii todella ja hinta on roposia ja verrattuna esim apteekkien myymiin itsehoitotuotteisiin. Tämä keino estää oireet. Sieni on edelleen olemassa, mutta niin tekevät itsehoitotuotteetkin ja toimivat kaiken lisäksi paljon huonommin. Ja sieni tartunnan mahdollisuus on olemassa käytännössä aina. Kun olet itsesi hoitanut kalliilla lääkkeillä, vaihtanut kenkäsi ja sukkasi ja desifioinut kylpyhuoneesi ei tarvitse kuin että poikasi käy suihussa uimahallikeikan tai jääkiekkoharkkojen jälkeen ja sinulla on jälleen uusi sienikanta vaanimassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka voi tehota tai sitten ei (todenmäköisempi vaihtoehto). Etikka voi hillitä sienen kasvua, eli niin kauan kuin suihkuttelet, se ei ryöpsähdä lisääntymään. Etikka kuivattaa kynsinauhoja ja varpaiden ihoa, mistä voi tulla uusia ongelmia.

Kynsisieni ei ole yksi laji, vaan aiheuttajia on laaja kirjo.

Vierailija
2/11 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tieto kiinnostaa. Laimennatko etikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä kurissa sitä ainakin hyvin.

Samaa harrastan. Vähän laimennettuna yleensä.

Jalkakylvyssä myös etikkaa.

Juu, palstalla tyrmättiin minut aikaisemmin : D.

Suihkuttelen kenkiin myös.

Minulla auttaa siis ihan selvästi. (sori siitäkin, palsta)😨

Vierailija
4/11 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikka voi tehota tai sitten ei (todenmäköisempi vaihtoehto). Etikka voi hillitä sienen kasvua, eli niin kauan kuin suihkuttelet, se ei ryöpsähdä lisääntymään. Etikka kuivattaa kynsinauhoja ja varpaiden ihoa, mistä voi tulla uusia ongelmia.

Niin - etikka toimii sienen poistoon ja kasvamisen ehkäisyyn. Se ei poista sientä verestä aivan kuten ei tee apteekin itsehoitituotteetkaan. Etikka on vain noin 1000 kertaa edullisempi kuin apteekin tuotteet. A "oikea" keino on siis lääkekuuri ja kaikkien käyttämiesi jalkoihin liittyvien asioiden vaihto tai desifiointi. Sen jälkeen pidät jalkasi vain steriloidussa ympäristössä, että et saa uutta tartuntaa. Ehkäpä joku keksii laittaa etikkaan jonkun hajusteen ja keksii sille myyvän nimen ja design pakkauksen ja hinnan. . Sen jälkeen epäilevät Tuomaatkin alkanevat käyttää sitä 🤔

Vierailija
5/11 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt noin 8kk etikkaa ja myös suukautta otettava terbinafin lääke käytössä. Varpaankynteen sieni tuppaa aina tulemaan uudelleen lääkekuurin lopetuksen jälkeen. Nyt ekaa kertaa myös etikka käytössä. Auttaa myös tulehtuneeseen kynsivalliin. Ongelma on myös sisäänpäin kasvanut kynnen reuna. Sieni ongelmaan etikka ja lääkekuuri kyllä toimii.

Vierailija
6/11 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut puhuttavan, että kookosöljy auttaa.

Vierailija
7/11 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kaiman kissalla auttoi valkosipuli.

Vierailija
8/11 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin - etikka toimii sienen poistoon ja kasvamisen ehkäisyyn. Se ei poista sientä verestä aivan kuten ei tee apteekin itsehoitituotteetkaan. Etikka on vain noin 1000 kertaa edullisempi kuin apteekin tuotteet. A "oikea" keino on siis lääkekuuri ja kaikkien käyttämiesi jalkoihin liittyvien asioiden vaihto tai desifiointi. Sen jälkeen pidät jalkasi vain steriloidussa ympäristössä, että et saa uutta tartuntaa. Ehkäpä joku keksii laittaa etikkaan jonkun hajusteen ja keksii sille myyvän nimen ja design pakkauksen ja hinnan. . Sen jälkeen epäilevät Tuomaatkin alkanevat käyttää sitä 🤔

Keksitty jo! Myydään nimellä pyykkietikka.

Vierailija
9/11 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan sekä varpaanvälisienen että suun sammaksen sitruunamehulla. Varsinkin suussa mielyttävämpi kuin etikka...

Vierailija
10/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta ollut jalkasieni. Vaan ei ole tarttunut kaikkiin kynsiin. 

Jostakin syystä. 

Vierailija
11/11 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa nyt kokeilen, kiitos vinkistä. Tuntuu ettei toi jalkapohja siistiydy millään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä