Minkä takia olet kannabista vastaan?
Elikkä haluan kuulla ihmisten perusteluita siitä, miksi ovat vastaan toisten ihmisten pilven pössyttelyä. Pakko myöntää, että olin itsekkin joskus kovasti vastaan, mutta mieheni satunainen polttelu muutti mieleni. Mieheni käy töissä ja hoitaa asiansa muutenkin hyvin. Itse en ole kokeillut, enkä kokeile. Ainoa asia jonka ymmärrän häiritsevän on sen laittomuus, koska jokainen ei välttämättä halua olla "rikollinen". Miten satunainen polttelu eroaa esim saunakaljan juomisesta.
Kommentit (452)
En ole. Minkä takia sinä olet kokaiinia vastaan?
No ihan jo se lainkuuliaisuus. Minut on kasvatettu todella huumevastaiseksi ja olen siitä onnellinen. Ei ole tehnyt mieli koskaan edes testata.
Muita syitä: ihan järkyttävä imelä haju. Kun näen kannabista polttaneen ihmisen, jolla silmät punoittavat ja käy hitaalla kuin aasi, en vaan näe syytä, miksi itse haluaisin olla siinä tilassa. Kannabiksen polton on todettu myös olevan yhteydessä skitsofrenian laukeamiseen jos sille on esim. yhtään perinnöllistä alttiutta.
Eipä siinä mitään, jos joku jossain polttelee (kunhan ei satuta toisia), mutta itse olen absolutisti kaikkien päihteiden suhteen, enkä vain näe syytä, minkä takia niitä käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Taisi ketjui hiljentyä, kun perusteluja kysyttiin. (mieskunnosta puhumattakaan)
Tämmöisiä nämä pössypäät ovat.
Sinkkumies
Ylläpito poistanut jo monia perusteltuja pro-kannabismielipiteitä :(
Ei kai se laitonta ilman mitään syytä ole?
Vierailija kirjoitti:
Siitä syystä, että päihteistä ei ole kenellekään pidemmän päälle mitään hyötyä, vain pelkkää haittaa. Päihteiden käyttö pahentaa mielenterveysongelmia, vaikka käyttäjät usein toisin kuvittelevat. Poislukien lääkekannabista käyttävät (sitä voisi kyllä määrätä vähän helpommin). Monilla ihmisillä menee jo valmiiksi tarpeeksi huonosti ja päihteet vie useammin entistä syvemmälle. Jos kannabis olisi laillista, yhä useampi kokeilisi sitä, joilloin (ongelma)käyttäjiä ja mt-ongelmaisia tulisi lisää. Kannabiskaan ei sovi kaikille, kuten viina. Alkoholista on jo tarpeeksi ongelmia, ja kannabiksen/alkoholin sekakäyttö ei ole hyväksi. Suomalaisilla on myös vahvasti perimässä päihteisiin koukuttuminen. Jos saisin valita, niin mielummin kyllä kieltäisin alkoholin ja laillistaisin kannabiksen, mutten molempia. Jos joku huumeita kipeästi tarvitsee, löytää niitä kyllä keinolla millä hyvänsä. Kynnystä kokeilla/hankkia niitä ei tarvitse mielestäni kuitenkaan madaltaa.
Huoh. Taas kerran, miten se lääkekannabis eroaa "tavallisesta" kannabiksesta?
Urheileva ja sosiaalinen ja iloiselta vaikuttava 15-vuotias lapsemme varasti meiltä kaiken mitä irti sai, sisarustensa lahjarahat (isot summat) ym. Kaikki käytettiin kannabikseen. Samassa porukassa oli nuorempiakin. En tule koskaan kannabismyönteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Singaporessa purukumi on laitonta. Saudi-Arabiassa alkoholi on laitonta. Jne.
Pilveen ei ole vielä kukaan kuollut.
Sanotaanko nyt vaikka niin, että olen työni puolesta sen verran monta kannabispykoosissa olevaa ja siitä huonosti toipuvaa nuorta nähnyt, etten voi kuin suhtautua negatiivisesti myös siihen huumausaineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä syystä, että päihteistä ei ole kenellekään pidemmän päälle mitään hyötyä, vain pelkkää haittaa. Päihteiden käyttö pahentaa mielenterveysongelmia, vaikka käyttäjät usein toisin kuvittelevat. Poislukien lääkekannabista käyttävät (sitä voisi kyllä määrätä vähän helpommin). Monilla ihmisillä menee jo valmiiksi tarpeeksi huonosti ja päihteet vie useammin entistä syvemmälle. Jos kannabis olisi laillista, yhä useampi kokeilisi sitä, joilloin (ongelma)käyttäjiä ja mt-ongelmaisia tulisi lisää. Kannabiskaan ei sovi kaikille, kuten viina. Alkoholista on jo tarpeeksi ongelmia, ja kannabiksen/alkoholin sekakäyttö ei ole hyväksi. Suomalaisilla on myös vahvasti perimässä päihteisiin koukuttuminen. Jos saisin valita, niin mielummin kyllä kieltäisin alkoholin ja laillistaisin kannabiksen, mutten molempia. Jos joku huumeita kipeästi tarvitsee, löytää niitä kyllä keinolla millä hyvänsä. Kynnystä kokeilla/hankkia niitä ei tarvitse mielestäni kuitenkaan madaltaa.
Huoh. Taas kerran, miten se lääkekannabis eroaa "tavallisesta" kannabiksesta?
Kannabiksen polttamisesta syöpäriskiä on tupakointiin verrattuna 7-kertainen. Myöskään psykoosi, ja paniikkikohtaukset ei houkuttele käyttämään.
Rekisterimerkintä joka käytöstä tulee sulkee aika monta ovea työelämässä.
Tiedän duunarin joka rakensi taloja, joutui 3 päiväksi pidätetyksi hallussapidosta ja käytöstä, sai välittömästi potkut 11 vuoden työurastaan. Ei auttanut ulina liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks kun se on huume. Ei enempää narkkareita Suomeen. Huumeet VEKS
Alkoholi on paljon kovempi huume ja sitä myydään laillisesti. Tuo on käytännössä itsepetosta väittää kannabiksen käyttäjiä narkkareiksi. Kummasta muuten on mielestäsi vähemmän haittaa? Laillisesta vai laittomasta kannabiksesta? Voidaan vertailla suomea ja kanadaa.
https://paihdelinkki.fi/fi/oma-apu/huumeet-ja-laakkeet/opas-kannabiksen…
Yksi rasti kannabiksella aivonsa tuhonneen "omaperäisistä" vetoomuksista. Lisää ideoita linkistä.
Harri kirjoitti:
Kannabiksen polttamisesta syöpäriskiä on tupakointiin verrattuna 7-kertainen. Myöskään psykoosi, ja paniikkikohtaukset ei houkuttele käyttämään.
Rekisterimerkintä joka käytöstä tulee sulkee aika monta ovea työelämässä.Tiedän duunarin joka rakensi taloja, joutui 3 päiväksi pidätetyksi hallussapidosta ja käytöstä, sai välittömästi potkut 11 vuoden työurastaan. Ei auttanut ulina liittoon.
Mitään ongelmaa ei olisi ollut jos aina olisi ollut laillista tai vähintäänkin depenalisoitu. Nyt kieltolaki aiheutti turhaa kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oikeastaan on. Suomi matki kieltolain jenkeiltä ja käyttörikos arvottiin kolikon heitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kannabiksen käyttö lisää riskiä sairastua skitsofreniaan, muuttaa persoonallisuutta ja aiheuttaa aiheuttaa psyykkistä riippuvuutta. Alussa käyttö tuo mielihyvää joka muuttuu riippuvuudeksi ja jatkossa käytöllä paikataan vieroitusoireita kuten ahdistusta, levottomuutta, masennusta ja unihäiriöitä. Käyttö lisää myös riskiä sairastua syöpään, keuhksairauksiin ja heikentää hedelmällisyyttä. Niin..että olisiko tässä tarpeeksi syitä?
Vain tyhmä polttaa pilveä ja kuvittelee ettei siitä ole mitään haittaa.
Jos kannabiksen takia sairastut skitsofreniaan, olisit siihen todennäköisesti jokatapauksessa sairastunut ajallaan. Eiköhän jokainen muutenkin tiedä riskit, mutta silti polttavat tyytyväisinä. Alkoholikin on erittäin pahaksi ihmisille ja sen tietävät kaikki, silti käyttävät sitä. Ota pää pois perseestäs ja anna muiden poltella rauhassa, tuskin sinäkään puhdaspulmunen olet.
Tuo ei itse asiassa ole totta. Kannabispsykoosi on oma juttunsa, kuten vaikkapa elimellinen psykoosi. Ei tarkoita skitsofrenian puhkeamista. Ominaista sille on resistenssi psykoosilääkitykselle joka taas purkaa muut psykoosit usein päivissä.Psykoosi tuhoaa aivoja, siksi se on katkaistava mahdollisimman nopeasti. Siinä vaiheessa kun nuori on itsepintaisessa kannabispsykoosissa viikkoja, miettii vain että ei voi tehdä hyvää oppimiskyvylle. Ja psykoosin puhkeaminen lisää uuden psykoosin riskiä, joten ollaan jo paljon huonommassa tilanteessa tulevaisuuden kannalta. Kova hinta maksaa siitä, että totesit aineen olevan sopimaton sinulle ja erityisen surullista nuorien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt vaikka niin, että olen työni puolesta sen verran monta kannabispykoosissa olevaa ja siitä huonosti toipuvaa nuorta nähnyt, etten voi kuin suhtautua negatiivisesti myös siihen huumausaineeseen.
Porvoon klinakallako ne kaikki psykoosit hoidetaan? Kummallista kun oikeasti pitkään polttaneista kukaan ei ole saanut psykoosia. Eikä kukaan tiedä yhtäkään joka olisi joutunut psykoosiin. Sikäli kun niitä on niin ainakin ne on oikeasti todella harvinaisia.
Itse en ole vastaan, mutta myöhäisnuoruuteni oli sellainen että nykyisin vältän itse polttelemasta. Minulla on luontainen psykoosialttius ja suvussani on riippuvaisia, mm alkoholisteja, joten pysyn itse ihan mielelläni selvänä jo näidenkin seikkojen takia.
Ensinnäkin, monet argumentoivat tätä vastaisuuttaan sillä, että se tekee ihmisestä "zombien" joka vain maleksii. Voisin heidän argumenttiaan vastustaa sen verran että kannabista on tosiaan erilaisia lajikkeita. Toiset pistävät hyvälle tuulelle ja tuovat inspiraatiota ja luovuutta mukanaan. Toiset rauhoittavat, vähentävät ahdistusta, kipuilua ja jopa väsyttävää ihmistä. Näissä on omat puolensa.
Toisekseen usein kuulee yleisesti huumevastaisten henkilöiden suusta sitä, että kun se vaan on laitonta ja sitten automaattisesti polttelija kuitenkin syrjäytyy, alkaa käyttää kovia huumeita ja on täysin retuperällä. Tämäkään ei suurimmalla osalla ole lähelläkään totuutta. Pidän suuni supussa ja annan muiden elää selkeästi vahvojen mielipiteidensä kanssa kun kuulen näitä juttuja.
Briteissä oli tutkimus jonka mukaan jos 10 000 ihmistä jättää käyttämättä kannabista niin sillä estyy 1 psykoosi.
Minulla ei ole satunnaista polttelua vastaan mitään, mutta jatkuvasti pilvessä olevat tyypit on kuvottavia ja väitetään mitä väitetään mutta kyllä ne jatkuvasti polttelevat tuntuvat käyvän hitaalla jo selvänäkin.