Minkä takia olet kannabista vastaan?
Elikkä haluan kuulla ihmisten perusteluita siitä, miksi ovat vastaan toisten ihmisten pilven pössyttelyä. Pakko myöntää, että olin itsekkin joskus kovasti vastaan, mutta mieheni satunainen polttelu muutti mieleni. Mieheni käy töissä ja hoitaa asiansa muutenkin hyvin. Itse en ole kokeillut, enkä kokeile. Ainoa asia jonka ymmärrän häiritsevän on sen laittomuus, koska jokainen ei välttämättä halua olla "rikollinen". Miten satunainen polttelu eroaa esim saunakaljan juomisesta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Joko selvisi onko laiton kannabis haitallisempaa kuin laillinen?
Koittakaa nyt vastata kysymykseen.
Polttakaa sitä, se tekee hyvää... Ei pilveä kannata pelätä ollenkaan, juu.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa aina ei nyt kirjoitti:
Mitä jos tekin ottaisitte suunnan elämälle, nimittäin vähähaittasuuden tilalle on tullut täysin haitaton ja ilmainen juttu. Se on terve raitis elämä.
Kannabis on edelleenkin se vähähaittaisin päihde koko maailmassa, ja sen lääkekäyttö on aivan selkeästi todistanut kannabiksen haitattomuuden jopa todella runsaassa ja päivittäisessä käytössä.
sinä se vaan kuulostat ihan papukaijalta.
Oletko huomannut miten sama levy pyörii?
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan sitä joka lauantai-ilta. Enkä katso Putousta tai muuta roskaa, vaan soitan kitaraa ja laulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just say no kirjoitti:
Ei vieläkään ole tullut mitään järkeviä perusteluja sille että miksi pitäisi sallia ihmisille mahdollisuus päihtyä vaikka kesken arkipäivän?
Estääkö kieltolaki tuon asian tällä hetkellä?
Kyllä se antaa selvän merkin asialle.
Meillähän menestyksekkäästi kuten Venäjällä on aamulla alkoholin kielto-osto. 21-09 välinen aika.
Ihan syystä koska ihmiset usein joivat pullon viinaa ennen töihin menoa. Aiheuttivat paljon vaaratilanteita.
Venäläiset kopioivat tämän ja saivat ongelman hallintaan.
Asiaa ei voi täysin kieltää, mutta tärkeää on ajatella asiaa yhteisen hyvän kannalta.
Ei yhteiskunta pyöri jos lapset näkee ihmisiä juopottelemassa keskellä päivää ja pössyttelemässä. Ne esikuvat antavat merkin ja tyylin elää.
Miksi lapsi opiskelisi jos näkee että tuo pössypää ja juoppo voi ihan hyvin muiden kustannuksella?
Tärkeää antaa selvä merkki että ei ole ok ja nämä tyypit lisääntyy ja lapset omaksuu toimintamalleja.
Me halutaan näyttää lapsille mallia että työ ja vapaa-aika on rakentavaa raitista aikaa. Sitten on olemassa juhannus, kekri, joulu yms jolloin päihtymystä katsotaan hyväksyvämmin sormien läpi.
Tässä on suuremmat asiat kyseessä kuin että teikäläiset saa hyväksynnän pössytellä. Sitä ei nimittäin tule tapahtumaan. Saatte tehdä sitä salaa ja rangaistuksen pelossa.
Todella huonoa esimerkkiä jos perheen isä tai äiti juo keskiolutta ja päihtyy muulloin kuin kultuurisellisesti sovittuina pyhinä. Ihmiselämällä on tietyt järjestykset ja sovitut asiat. Jos eroaa normista niin rangaistus siitä seuraa.
Kiinassa kungfutselaisuudessa tämä ilmenee vielä voimakkaammin. Asia toimii ja yhteiskutarauha säilyy. Järjestys säilyy järjestyksettömässä maailmassa.
Ette te voi ilman yhteisön lupaa touhuta mitä te haluatte.
Niin tekee vain maantierosvot ja syrjäytyneet yhteiskunnan ulkopuolella olevat joutilaat.
Kysymys on että miksi haluatte olla sellaisia ja missä paremmat esikuvat?
Katsohan kuinka hyvin yhteiskuntamme voi, ja millaisia esikuvia seiskalehtien ja iltiksien kansissa pyörittelee periään ja silikonejaan? Rikkaat riistävät työläisiä ja hekö ovat esikuvia? Ok. Hyvä kysymys onkin, missä ne "paremmat" esikuvat on, voisit ehkä itse kertoa? Ja kysymykseesi miksi haluan olla syrjäytynyt; koska haluan, ei minua kiinnosta sairaan yhteiskunnan orjana oleminen nälkäpalkalla, pärjään ilman valtaa ja loistoa, minulle riittää katto pääni päälle, ruoka lautaselle ja hyvä kirja. Ja sekös teitä sapettaa. "Kehityksen jarru"
Tässä on juuri ne kannabismallin ajattelukaavat.
Koetaan itsensä irrallisena ja parempana kuin muut ja työt ei kelpaa. Ei tälläiseen ole varaa yhteiskunnassa.
Passivoittava ja ryhditön vaikutus. Sinä vielä itse kirjoitit tuon, niin miltä itsestä tuntuu?
Miksi et halua olla mitään parempaa. Jokainen ansaitsee parempaa.
En koe olevani parempi, minua ei vain kiinnosta asettua asetettuun muottiin. Mitä on se parempi josta puhut? Asunto ja asuntovelka? Auto ja autolaina? Työ hanslankarina ja minimiliksa? Ryhditön asenne ehkä, mutten ole passiivinen. Osaan paljon erilaisia taitoja, joita työelämässäkin tarvitsisi, mutten yksinkertaisesti halua tehdä töitä, enää. Olen saanut tarpeekseni tulehtuneista työilmapiireistä ja nälkäpalkoista. Tällä asenteella ei ole mitään tekemistä pilven kanssa. Suoraan sanottuna pilvi on ainoa asia jonka takia jaksan vielä pihistä.
Koska huumeita, alkoholia, tupakkaa tai kahvia suurkuluttava ihminen on yksinkertaisesti tyhmä ja aivoton massahiihtäjä. Biojätettä.
Olen käyttänyt Cannabista yli 10v päivittäin. 15-vuotiaasta asti ja mielen terveyteni on ihan kunnossa. Itseasiassa kun opiskelin, sain 4-5 arvosanoja ammattikoulussa. Ja muut 2-3. Eli ei ainakaan minulla ole vaikuttanut älykkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Cannabista yli 10v päivittäin. 15-vuotiaasta asti ja mielen terveyteni on ihan kunnossa. Itseasiassa kun opiskelin, sain 4-5 arvosanoja ammattikoulussa. Ja muut 2-3. Eli ei ainakaan minulla ole vaikuttanut älykkyyteen.
Samoin, harkitsin itsem.urhaa tuon ikäisenä, onneksi löysin kannan.
Psykiatrista hoitoa ja terapiaa te tarvitisitte ja rakkautta ette mitään huumausaineita.
Mitään huumausaineita ei tulla laillistamaan se on ihan hulluutta se.
Laillistetaan kaikki huumeet ja sitten ihmetellään haavi auki kun 12-vuotiaat lapset ilmoittavat vanhemmilleen, että "moi äiskä, me lähdetään nyt Jonille vetämään heroiinia!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just say no kirjoitti:
Ei vieläkään ole tullut mitään järkeviä perusteluja sille että miksi pitäisi sallia ihmisille mahdollisuus päihtyä vaikka kesken arkipäivän?
Meillähän menestyksekkäästi kuten Venäjällä on aamulla alkoholin kielto-osto. 21-09 välinen aika.
Ihan syystä koska ihmiset usein joivat pullon viinaa ennen töihin menoa. Aiheuttivat paljon vaaratilanteita.
Asiaa ei voi täysin kieltää, mutta tärkeää on ajatella asiaa yhteisen hyvän kannalta.
Ei yhteiskunta pyöri jos lapset näkee ihmisiä juopottelemassa keskellä päivää ja pössyttelemässä. Ne esikuvat antavat merkin ja tyylin elää.
Miksi lapsi opiskelisi jos näkee että tuo pössypää ja juoppo voi ihan hyvin muiden kustannuksella?
Tärkeää antaa selvä merkki että ei ole ok ja nämä tyypit lisääntyy ja lapset omaksuu toimintamalleja.
Me halutaan näyttää lapsille mallia että työ ja vapaa-aika on rakentavaa raitista aikaa. Sitten on olemassa juhannus, kekri, joulu yms jolloin päihtymystä katsotaan hyväksyvämmin sormien läpi.
Tässä on suuremmat asiat kyseessä kuin että teikäläiset saa hyväksynnän pössytellä. Sitä ei nimittäin tule tapahtumaan. Saatte tehdä sitä salaa ja rangaistuksen pelossa.
Todella huonoa esimerkkiä jos perheen isä tai äiti juo keskiolutta ja päihtyy muulloin kuin kultuurisellisesti sovittuina pyhinä. Ihmiselämällä on tietyt järjestykset ja sovitut asiat. Jos eroaa normista niin rangaistus siitä seuraa.
Kiinassa kungfutselaisuudessa tämä ilmenee vielä voimakkaammin. Asia toimii ja yhteiskutarauha säilyy. Järjestys säilyy järjestyksettömässä maailmassa.
Niin tekee vain maantierosvot ja syrjäytyneet yhteiskunnan ulkopuolella olevat joutilaat.
Katsohan kuinka hyvin yhteiskuntamme voi, ja millaisia esikuvia seiskalehtien ja iltiksien kansissa pyörittelee periään ja silikonejaan? Rikkaat riistävät työläisiä ja hekö ovat esikuvia? Ok. Hyvä kysymys onkin, missä ne "paremmat" esikuvat on, voisit ehkä itse kertoa? Ja kysymykseesi miksi haluan olla syrjäytynyt; koska haluan, ei minua kiinnosta sairaan yhteiskunnan orjana oleminen nälkäpalkalla, pärjään ilman valtaa ja loistoa, minulle riittää katto pääni päälle, ruoka lautaselle ja hyvä kirja. Ja sekös teitä sapettaa. "Kehityksen jarru"
Koetaan itsensä irrallisena ja parempana kuin muut ja työt ei kelpaa. Ei tälläiseen ole varaa yhteiskunnassa.
Passivoittava ja ryhditön vaikutus. Sinä vielä itse kirjoitit tuon, niin miltä itsestä tuntuu?
En koe olevani parempi, minua ei vain kiinnosta asettua asetettuun muottiin. Mitä on se parempi josta puhut? Asunto ja asuntovelka? Auto ja autolaina? Työ hanslankarina ja minimiliksa? Ryhditön asenne ehkä, mutten ole passiivinen. Osaan paljon erilaisia taitoja, joita työelämässäkin tarvitsisi, mutten yksinkertaisesti halua tehdä töitä, enää. Olen saanut tarpeekseni tulehtuneista työilmapiireistä ja nälkäpalkoista. Tällä asenteella ei ole mitään tekemistä pilven kanssa. Suoraan sanottuna pilvi on ainoa asia jonka takia jaksan vielä pihistä.
Ei elämässä tule saamaan asioita ilmaiseksi. Kova työ ja pitkäjänteinen asenne. Sinulta puuttuu pitkäjänteisyyttä ja huume nimeltä kannabis on vienyt sinulta ryhdikkyyden ja sotilaallisen olemuksen, joka ilmanmuutta löytyy ihan jokaiselta mieheltä.
Ilmeisesti estrogeeninen kannabis on laskenut testosteronitasojasi. Hakisit hyvämies apua ongelmiisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan sitä joka lauantai-ilta. Enkä katso Putousta tai muuta roskaa, vaan soitan kitaraa ja laulan.
Minä myös raittiisti raittiissa seurassa seurakunnan tiloissa.
Suosittelen raittiutta sinullekin.
Itse olen kannabista "vastaan" siksi, että pilvessä olevat ihmiset ovat ihan helvetin ärsyttäviä. :D Oikeasti, on kuin yrittäisi jonkun höyrytetyn etanan kanssa keskustella... Mutta useimmiten tuollaisten henkilöiden seurasta pääsee aika nopeaan pois, joten no problem. Oon tuntenut sekä satunnaisia polttelijoita, joilla elämänhallinta on täysin ok, että tapauksia, jotka ei pääse sängystä ylös ilman bongia ja töissäkäynti on tuntematon käsite... Pätee varmaan samalla tavalla esimerkiksi alkoholiin.
Mutta ihmiset tekevät omat valintansa, ja aikuisille ihmisille se suotakoon. Saa mun puolesta olla laillista, vähenee rikollisuus, riippuvuustapauksissa avun saanti helpottuu, ja saadaan verot vetämään. Plus ennen kaikkea voidaan ohjata enemmän resursseja astetta vakavampien rikosten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrista hoitoa ja terapiaa te tarvitisitte ja rakkautta ette mitään huumausaineita.
Toivon itsekin samaa. T. Pössyttelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just say no kirjoitti:
Ei elämässä tule saamaan asioita ilmaiseksi. Kova työ ja pitkäjänteinen asenne. Sinulta puuttuu pitkäjänteisyyttä ja huume nimeltä kannabis on vienyt sinulta ryhdikkyyden ja sotilaallisen olemuksen, joka ilmanmuutta löytyy ihan jokaiselta mieheltä.
Ilmeisesti estrogeeninen kannabis on laskenut testosteronitasojasi. Hakisit hyvämies apua ongelmiisi!
Ei minulta puutu mitään mainitsemistasi asioista, mutta motivaatio minulta uupuu. Siinäkin olet väärässä, että elämässä ei saisi asioita ilmaiseksi, tässä maassa ainakin saa, onko se sitten hyvä vai huono? Eikä minulla ole ongelmia, minulla on oikeastaan elämässäni kaikki paremmin kuin koskaan. Ja eikö alhaiset testotasot ole nykyään toivottavaa, saadaan toksinen maskuliinisuus kitkettyä yhteiskunnastamme? No ei vaiskaa ;)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä alaa olet käynyt, mutta "hyvin" sinä ainakin kirjoitat. :D Minä aloitin polttelun lukiossa, eikä sillä ollut mitään vaikutusta opiskeluun. Nykyään poltan harvoin, enkä koe siinä mitään ongelmaa. Kannabis rauhoittaa mukavasti ja käytän sitä mielummin, kuin alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä alaa olet käynyt, mutta "hyvin" sinä ainakin kirjoitat. :D Minä aloitin polttelun lukiossa, eikä sillä ollut mitään vaikutusta opiskeluun. Nykyään poltan harvoin, enkä koe siinä mitään ongelmaa. Kannabis rauhoittaa mukavasti ja käytän sitä mielummin, kuin alkoholia.
Tämä on hieman muokattu versio minun kommentistani, jonka lähetin eilen jo poistettuun ketjuun. Mutta opiskelin elektroniikkaa ja pointtini kommentissa oli, ettei se minua ole tyhmentänyt, vaikken tietty penaalin terävimpiä alunperin ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niin ratkaiseva ero esm. suomen ja kanadan välillä että siellä onnistuu ja meillä ei?
Polttakaa rohkeasti, se avartaa mieltä ja tekee ihmisen vapaaksi.... Rauhaa kaikille.