Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia olet kannabista vastaan?

Vierailija
25.01.2019 |

Elikkä haluan kuulla ihmisten perusteluita siitä, miksi ovat vastaan toisten ihmisten pilven pössyttelyä. Pakko myöntää, että olin itsekkin joskus kovasti vastaan, mutta mieheni satunainen polttelu muutti mieleni. Mieheni käy töissä ja hoitaa asiansa muutenkin hyvin. Itse en ole kokeillut, enkä kokeile. Ainoa asia jonka ymmärrän häiritsevän on sen laittomuus, koska jokainen ei välttämättä halua olla "rikollinen". Miten satunainen polttelu eroaa esim saunakaljan juomisesta.

Kommentit (452)

Vierailija
301/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaispoika rupesi pelleilemään kannabiksen kanssa ja joutui psykoosiin ja on tällä hetkellä eläkkeellä oleva skitsofreenikko.

Vierailija
302/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella haitallisia miehille ja naisellistaa miestä pitkässä käytössä.

Ja alkoholi on tuossa suhteessa vielä paljon haitallisempaa, koska se oikeasti surkastuttaa ja tuhoaa kivekset ja myös aivot, ja alkoholia runsaasti käyttäville miehille kasvaa rinnat. Eipä ole sellaisia mies-tisuja näkynyt edes kannabiksen lääkekäyttäjillä, vaikka heistä jokainen käyttää kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä ja osa on käyttänyt kannabista useita vuosikymmeniä. Eli ihan oikea todellisuus ei tue väitteitäsi.

Kyllä näin. Mutta myös kannabis on estrogeeni.

Totuushan on että yleensä kannabiksen käyttäjät tilastollisesti käyttää runsaasti myös alkoholia, joten he ovat todella vaarassa hormonitasapainon kannalta.

Kyllä kannabiksen käyttäjät käyttävät alkoholia yleensä paljon vähemmän kuin pelkän alkoholin päihdekäyttäjät. Jos kannabista ja alkoholia käyttää sekaisin, tulee äkkiä vain paha olo ja oksennus, minkä tietäisit itsekin jos sinulla olisi asiasta edes vähäistä kokemusta. Eli alkoholihumalan määrä jää paljon vähäisemmäksi sekakäytössä, ja sen lisäksi kannabiksen ja alkoholin sekakäytössä kannabis suojelee aivoja alkoholin aiheuttamia tuhoja vastaan. Eli sekakäyttökin on aivojen kannalta paljon terveellisempi vaihtoehto kuin vain alkoholin päihdekäyttö.

Suomessa kuitenkin kannabiksen käyttäjät ovat myös riskiryhmässä alkoholinkäytössä.

Tästä on THL tehnyt tutkimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika rupesi pelleilemään kannabiksen kanssa ja joutui psykoosiin ja on tällä hetkellä eläkkeellä oleva skitsofreenikko.

Voi olla että käytti myös steroideja.

Et voi tietää mitä kaikkea sukulaispoika on vetänyt. Toki jos on kärynnyt kannabiksesta niin sitähän on helppo syyttää. Runsas alkohlinkäyttö myös laukaisee skitsofrenian.

Vierailija
304/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hormonitasapainoon kirjoitti:

Ei ole lainkaan kaukaa sanottu että kannabiksen käyttäjä on useasti "naisellisempi" kuin täysin raitis mies olisi.

Jos asia pitäisi paikkansa, niin mitä merkitystä sillä edes olisi? Kannabista runsaasti käyttävillä lääkekäyttäjillä ei ole kuitenkaan havaittu rintojen kasvua ja edes kivesten surkastumista, mutta alkoholisteilla on havaittu kumpaakin.  Kannabiksen päihdekäyttäjät taas käyttävät pienen murto-osan kannabista siihen verrattuna mitä kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät, joten riski "naisellistumiseen" on kyllä todella vähäinen. Olen tavannut raittiita miehiä, jotka ovat kuitenkin täysin "ämmiä", että ei se raittius miestä tee.

Vierailija
305/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kannabiksen laillistaminen olisi myönnytys myös koville huumeille.

Ei se käyttäjä hae keneltäkään myönnytystä siitä mitä tunkee suuhunsa.

Pitäisi hyväksyä se tosiasia että käyttäjiä on ja huumeita on jo.

Eli miten vähennetään haittoja.

Ei ihminen voi muuttua rikolliseksi siitä että työtää sisäänsä jotain asiaa.

Se ei käy järkeen mitenkään.

Vierailija
306/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://lohari.net/harvardin-yliopisto-kannabis-ei-aiheuta-skitsofrenia…

"Keskustelu kannabiksen yhteydestä skitsofreniaan ja psykooseihin käy yhä kuumana. Harvardin lääketieteellinen tiedekunta sanoo, että pelkkä kannabiksen käyttö ei lisää skitsofreniaan sairastumisen riskiä. Tutkijoiden mukaan myöskään lopullista näyttöä siitä, että kannabis aiheuttaisi psykooseja, ei ole."

Sukulaispoika alkoi pelleillä viinan kanssa jo 16-vuotiaana ja kuoli alkoholismiin 32-vuotiaana.

Vierailija
307/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella haitallisia miehille ja naisellistaa miestä pitkässä käytössä.

Ja alkoholi on tuossa suhteessa vielä paljon haitallisempaa, koska se oikeasti surkastuttaa ja tuhoaa kivekset ja myös aivot, ja alkoholia runsaasti käyttäville miehille kasvaa rinnat. Eipä ole sellaisia mies-tisuja näkynyt edes kannabiksen lääkekäyttäjillä, vaikka heistä jokainen käyttää kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä ja osa on käyttänyt kannabista useita vuosikymmeniä. Eli ihan oikea todellisuus ei tue väitteitäsi.

Kyllä näin. Mutta myös kannabis on estrogeeni.

Totuushan on että yleensä kannabiksen käyttäjät tilastollisesti käyttää runsaasti myös alkoholia, joten he ovat todella vaarassa hormonitasapainon kannalta.

Kyllä kannabiksen käyttäjät käyttävät alkoholia yleensä paljon vähemmän kuin pelkän alkoholin päihdekäyttäjät. Jos kannabista ja alkoholia käyttää sekaisin, tulee äkkiä vain paha olo ja oksennus, minkä tietäisit itsekin jos sinulla olisi asiasta edes vähäistä kokemusta. Eli alkoholihumalan määrä jää paljon vähäisemmäksi sekakäytössä, ja sen lisäksi kannabiksen ja alkoholin sekakäytössä kannabis suojelee aivoja alkoholin aiheuttamia tuhoja vastaan. Eli sekakäyttökin on aivojen kannalta paljon terveellisempi vaihtoehto kuin vain alkoholin päihdekäyttö.

Suomessa kuitenkin kannabiksen käyttäjät ovat myös riskiryhmässä alkoholinkäytössä.

Tästä on THL tehnyt tutkimuksen.

Varmaan. Paljon on "tutkimuksia" tehty, mutta edelleenkin kannabiksen haitallisuus jopa runsaassa päivittäiskäytössä on hyvin vähäinen, minkä on lääkekäyttö todistanut aivan selvästi.

Paljon vähemmän tulee alkoholia juotua, kun samalla käyttää kannabista. Amfetamiinin ja alkoholin sekakäytössä asia taas on päinvastoin - voi ryypätä paljon enemmän, mikä aiheuttaa myös enemmän haittoja.

Vierailija
308/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päivystyksessä töissä ja näen niitä kannabispsykoosissa olevia nuoria miehiä siellä. Yleensä kyseessä on parikymppiset, vanhempiensa luona asuvat miehet, joilla on ollut masennusta, yksinäisyyttä ja amiksen käyminen keskeytynyt. Elämässä ei ole mitään suuntaa ja tärkeintä on oluen juominen, kannabiksen polttaminen ja pelaaminen, vuorokausirytmi on täysin sekaisin pelaamisen takia ja vanhempien kanssa tulee herkästi sanomista, kun oma elämäntapa ei ole linjassa talon tapojen kanssa. Minä en tiedä, mikä on syytä ja seurausta, mutta surkealta vaikuttaa.

Kyseessä on varmaan alkoholipsykoosi, joka on todella yleinen psykoosi maassamme, sillä kannabis ei aiheuta psykoosia. Alkoholipsykooseja taas on vuosittain yli 4000. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei ole myöskään sekakäyttäjiä, kuten esimerkkitapauksesi on.

Oluen juonnin aiheuttama psykoosi? Ok :D Näkemäni alkoholipsykoosiin joutuneet ovat olleet keski-ikäisiä ihmisiä, mutta kannabiksen käyttö näyttää saavan erityisesti nuoret sekoamaan.

Eero Hiltunen oli juonut muutaman oluen ennen kuin alkoi ammuskella ihmisiä ja poliiseja hirvikiväärillä.

Vierailija
309/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päivystyksessä töissä ja näen niitä kannabispsykoosissa olevia nuoria miehiä siellä. Yleensä kyseessä on parikymppiset, vanhempiensa luona asuvat miehet, joilla on ollut masennusta, yksinäisyyttä ja amiksen käyminen keskeytynyt. Elämässä ei ole mitään suuntaa ja tärkeintä on oluen juominen, kannabiksen polttaminen ja pelaaminen, vuorokausirytmi on täysin sekaisin pelaamisen takia ja vanhempien kanssa tulee herkästi sanomista, kun oma elämäntapa ei ole linjassa talon tapojen kanssa. Minä en tiedä, mikä on syytä ja seurausta, mutta surkealta vaikuttaa.

Kyseessä on varmaan alkoholipsykoosi, joka on todella yleinen psykoosi maassamme, sillä kannabis ei aiheuta psykoosia. Alkoholipsykooseja taas on vuosittain yli 4000. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei ole myöskään sekakäyttäjiä, kuten esimerkkitapauksesi on.

Oluen juonnin aiheuttama psykoosi? Ok :D Näkemäni alkoholipsykoosiin joutuneet ovat olleet keski-ikäisiä ihmisiä, mutta kannabiksen käyttö näyttää saavan erityisesti nuoret sekoamaan.

Eero Hiltunen oli juonut muutaman oluen ennen kuin alkoi ammuskella ihmisiä ja poliiseja hirvikiväärillä.

turun puukkoilija oli kova kannabiksen käyttäjä ja sekos lopulta. Niin paha teko että koko aihe vapaa sensuroi mtv:n linkin jossa kerrotaan että käytti paljon kuten hänen kotimaassaan kuuluu. Nämä maat ovat usein kehitysmaita johtuen aineen vaikutuksista kansaan.

Vierailija
310/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee pa.....a, maistuu pa.....a ja olotila ihan p...a, kun hippiheinää polttaa. Siksi en voi suositella kenellekään.

Vierailija
311/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turun puukkoilija oli kova kannabiksen käyttäjä ja sekos lopulta.

Fanaattisella uskonnollahan ei ole mitään vaikutusta asiaan näiden terroristien kanssa, vain kannabiksella. Norjan massamurhaaja taas oli käyttänyt steroideja, kofeiinia ja efedriiniä.

Vierailija
312/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäyttää. Tossa mm naapurit polttelee päivittäin eikä paljon duunit maistu. Siellä ne möllöttää neljän seinän sisällä verhot kiinni ja pössyttelee. Ai mistäkö tiedän? Ite kertovat.

Vierailija
313/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turun puukkoilija oli kova kannabiksen käyttäjä ja sekos lopulta. Niin paha teko että koko aihe vapaa sensuroi mtv:n linkin jossa kerrotaan että käytti paljon kuten hänen kotimaassaan kuuluu. Nämä maat ovat usein kehitysmaita johtuen aineen vaikutuksista kansaan.

Ei ollut mikään mukava tapaus tuo terroristi, mutta olethan sinäkin valmis tuhoamaan kannabiksen käyttäjien perheet ja elämät, vaikka edes uskontosi ei käske sinun niin tehdä.

Vierailija
314/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hiekkalaatikosta oli löytynyt kannabisruiskuja. En todellakaan hyväksy huumeita, alkoholiakaan en juo. Istun vain kotona tappi perseessä ja mietin kuinka muut tuhlaa elämäänsä nautintoihin, kyllä hyvä kirja antaa minulle kaiken mitä olen elämässäni tarvinnut.

Vierailija
315/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hiekkalaatikosta oli löytynyt kannabisruiskuja. En todellakaan hyväksy huumeita, alkoholiakaan en juo. Istun vain kotona tappi perseessä ja mietin kuinka muut tuhlaa elämäänsä nautintoihin, kyllä hyvä kirja antaa minulle kaiken mitä olen elämässäni tarvinnut.

Kannabiksen käyttäjät nimenomaan istuvat kotona tappi perseessä käymättä missään verhot kiinni.

Vierailija
316/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttäjät nimenomaan istuvat kotona tappi perseessä käymättä missään verhot kiinni.

"Päihdepoliittista keskustelua Suomessa vuonna 2019."

Hyvin vetää, Jouko, Jukka, penkin humalainen kukka.

Vierailija
317/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisee pa.....a, maistuu pa.....a ja olotila ihan p...a, kun hippiheinää polttaa. Siksi en voi suositella kenellekään.

Suuri osa ihmisistä ei tosiaan pidä kannabiksesta ja sen vaikutuksista, oli se laillista tai ei. Siksi käyttäjämäärät eivät ole kasvaneet niissäkään maissa, joissa kannabis on ollut laillista useita vuosikymmeniä.

Vierailija
318/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan helppo syyttää kannabista kun uskontoa ei uskalla.

Vierailija
319/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisistä ei tosiaan pidä kannabiksesta ja sen vaikutuksista, oli se laillista tai ei. Siksi käyttäjämäärät eivät ole kasvaneet niissäkään maissa, joissa kannabis on ollut laillista useita vuosikymmeniä.

Hollanti valitsi aikoinaan oikein, Suomessa kannabis taas kiellettiin arpomalla. Ja tuhansia perheitä on hajotettu pelkän arvontatuloksen johdosta.

Vierailija
320/452 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mikään mukava tapaus tuo terroristi, mutta olethan sinäkin valmis tuhoamaan kannabiksen käyttäjien perheet ja elämät, vaikka edes uskontosi ei käske sinun niin tehdä.

Pelkkä just say no, on todella hyvä mielestäni.