Nainen, suostuisitko tähän diiliin?
Nainen, suostuisitko tähän diiliin: miehen palkka verojen jälkeen on karvan yli 6000 euroa. Sinä olet kotona ja hoidat kodin ja lapset. Tästä hyvästä mies siirtää sinulle 2500 euroa kuussa rahaa tilille. Sen voit käyttää miten huvittaa. Lisäksi hän siirtää 1000 euroa kuussa yhteiselle taloustilille, josta sinä sitten ostat ruoat, maksat kodin laskut jne.
Tästä sopimuksesta laaditaan juridisesti sitova kirjallinen versio.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, suostuisitko tähän diiliin: miehen palkka verojen jälkeen on karvan yli 6000 euroa. Sinä olet kotona ja hoidat kodin ja lapset. Tästä hyvästä mies siirtää sinulle 2500 euroa kuussa rahaa tilille. Sen voit käyttää miten huvittaa. Lisäksi hän siirtää 1000 euroa kuussa yhteiselle taloustilille, josta sinä sitten ostat ruoat, maksat kodin laskut jne.
En ole nainen, mutta mikäli minulle tarjoituisi mahdollisuus siirtyä kokopäiväiseksi koti-isäksi noilla ehdoilla niin todellakin suostuisin! Valtaosa ihmisten töistä on aika täysin merkityksetöntä oravanpyörässä juoksemista, joten aivan varmasti olisin päivät mieluummin puuhailemassa rakkaiden lasteni kanssa.
Ongelmana olisi lähinnä sellaisen naisen löytäminen, joka suostuisi kyseisenlaiseen järjestelyyn.. Itse en ainakaan ole kuullut yhdestäkään tapauksesta ikinä ja mitä naispuolisilta ystäviltäni olen kysellyt, niin he ovat sanoneet että heitä hävettäisi olla yhdessä (uran suhteen?) kunnianhimottoman miehen kanssa. Eivät voisi siis kunnioittaa tällaisen valinnan tehnyttä miestä. Tämä on tietenkin sääli, mutta ehkäpä ajat vielä muuttuvat tuleville polville ja myös miehet pääsevät pois melko ahtaasta roolistaan.
Aha.
Minä olen nainen ja elätän perheeni, olen myös yksin ostanyt asuntomme, mieheni on tuloton.
Ihme kyllä saan tehdä myös kotityöt ja lapsenhoidon yksin. Jos pyydän miestä viemään roskiksen, hän väittää, että naökutan.
Nykyään on itseasiassa hyvin yleistä, että nainen on se elättäjä, miunkin tuttavapiirissäni on niin usein. Kaikki miehet kuitenkin kohtelevat näitä elättäjävaimojaan kotipiikoina.
Eli sinä mies, joka haikailet kodin hengettäreksi - sellaisia naisia, jotka haluaisivat sellaisen miehen, on pilvin pimein Suomessa. Sellaisia miehiä, jotka suostuvat perinteiseen naisen rooliin- niitä ei ole laisinkaan. Jos olet sellainen, ja riittävän hyvännäköinen ja mukava luonne, olet ainoa ja voit suunnilleen valita sen varakkaan naisen isosta joukosta.Ehkä minä olen sitten koittanut tapailla täysin vääriä naisia ja jotenkin onnistunut kokonaan välttämään nämä koti-isää etsivät uraohjukset.
Asun Helsingissä ja ainakin minun tuntemani menestyneet ja korkeakoulutetut naiset ovat hyvin tarkkoja siitä, että myös heidän puolisonsa on uran suhteen menestynyt ja kunnianhimoinen. Olen kyllä itsekin korkeakoulutettu, mutta viimeisen viiden vuoden aikana täysin kyllästynyt päämäärättömään oravanpyörässä juoksemiseen. Nykyään teenkin lähinnä itselleni merkityksellisiä ilmaistöitä, vietän aikaa ystävieni ja sisarusteni kanssa sekä harrastan monipuolisia harrastuksia. Moni lupaavasti alkanut uusi tuttavuus on kuitenkin kaatunut siihen, kun olen kertonut mitä teen työkseni. Tai tässä tapauksessa mitä en tee :)
Mutta voi tosiaan olla, että olen vain sattumalta tavannut täysin vääräntyyppisiä naisia.
Varmasti on naisia, jotka ymmärtävät arvomaailmasi ja ajatuksesi, mutta valitettavasti ei ole naisia, jotka haluaisivat lähtökohtaisesti alkaa miehensä elättäjäksi. Elättäjänä osaansa tyytyväistä naista lienee turha etsiä, ehkä homo- tai bimiestä. Sinulle lienee tärkeää, että nainen olisi samalla aaltopituudella kanssasi ja ajatuksenne kohtaisivat. Sinun ei kuitenkaan kannata välttämättä tuhlata aikaa etsien naista, joka haluaisi ottaa perinteisen miehen roolin. Etsi mieluummin naista, joka ajattelee samoin "oravanpyörästä" ja haluaa elää itse merkitykselliseksi katsomaansa elämää. Sellaista naista, joka myös katselee asioita kriittisesti eikä halua elää samaa elämää kuin "kaikki". Oletko muuten aivan selvillä, että mihin sitten haluat elämäsi käyttää? Saisitko toteuttaa ideoitasi paremmin yrittäjänä tai kiinnostaisiko sinua "maailman parannus"? Etsi nainen, joka haluaa samoja asioita. Tai uhraa vuosi-pari perustaen toimeentulosi johonkin lähes passiiviseen tulonlähteeseen. Googlaa niin saat ideoita. Sitten voit elää jo niiden omienkin tulojen varassa, mutta aikaa jää muuhunkin kuin pahimpaan ja rajoittavimpaan oravanpyörässä pyörimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Valtasuhteet on tuossa parisuhteessa ihan pärseellään jos naisella on vähääkään omaa tahtoa. Joku totaalinen kynnysmatto tai uskonnollinen "mies on perheen pää" -tyyppi voisi ehkä tuohon lähteä. Tilanne ei ehkä syö naista niin kauan kuin parisuhteessa menee hyvin, mutta jos vähääkään on kitkaa, niin kiva sitten elää miehen henkisen yliotteen alla.
Näinpä, en ikinä suostuisi. Ja mites eläkkeet ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen, mutta mikäli minulle tarjoituisi mahdollisuus siirtyä kokopäiväiseksi koti-isäksi noilla ehdoilla niin todellakin suostuisin! Valtaosa ihmisten töistä on aika täysin merkityksetöntä oravanpyörässä juoksemista, joten aivan varmasti olisin päivät mieluummin puuhailemassa rakkaiden lasteni kanssa.
Ongelmana olisi lähinnä sellaisen naisen löytäminen, joka suostuisi kyseisenlaiseen järjestelyyn.. Itse en ainakaan ole kuullut yhdestäkään tapauksesta ikinä ja mitä naispuolisilta ystäviltäni olen kysellyt, niin he ovat sanoneet että heitä hävettäisi olla yhdessä (uran suhteen?) kunnianhimottoman miehen kanssa. Eivät voisi siis kunnioittaa tällaisen valinnan tehnyttä miestä. Tämä on tietenkin sääli, mutta ehkäpä ajat vielä muuttuvat tuleville polville ja myös miehet pääsevät pois melko ahtaasta roolistaan.
Aha.
Minä olen nainen ja elätän perheeni, olen myös yksin ostanyt asuntomme, mieheni on tuloton.
Ihme kyllä saan tehdä myös kotityöt ja lapsenhoidon yksin. Jos pyydän miestä viemään roskiksen, hän väittää, että naökutan.
Nykyään on itseasiassa hyvin yleistä, että nainen on se elättäjä, miunkin tuttavapiirissäni on niin usein. Kaikki miehet kuitenkin kohtelevat näitä elättäjävaimojaan kotipiikoina.
Eli sinä mies, joka haikailet kodin hengettäreksi - sellaisia naisia, jotka haluaisivat sellaisen miehen, on pilvin pimein Suomessa. Sellaisia miehiä, jotka suostuvat perinteiseen naisen rooliin- niitä ei ole laisinkaan. Jos olet sellainen, ja riittävän hyvännäköinen ja mukava luonne, olet ainoa ja voit suunnilleen valita sen varakkaan naisen isosta joukosta.Et kyllä kuulosta ainakaan suosittelevan muita naisia valitsemaan samoin kuin sinä. Lähinnä kuulostaa, että sinua harmittaa, ettei parempaa ollut saatavilla. Oma äitini elätti perheemme isäni sairastuessa skitsofreniaan. Ero tuli kuitenkin juuri tuon takia, ettei isäni lopulta enää ollut reilu tai ansainnut äitini kunnioitusta (riehui ja rälläsi). Itse olen elättänyt perhettämme mieheni opiskellessa, mutten olisi katsellut häntä jos hän olisi heittäytynyt holhottavaksi. On ehkä naisia, jotka tekevät intohimoisesti uraa ja mies hoitaa lapsia ja se on heille ok. Uskon, että naiset tuossa tapauksessa kuitenkin edellyttävät miehen hoitavan osuutensa kodinhengettärenä vähintään kiitettävästi, muuten tulee ero. Ja paljon enemmän on naisia, jotka haluavat jakaa työt ja vastuun ennemmin 50-50 tai olla itse kodinhengettären osassa.
Tulkitset asenteellisesti omiasi.
Olisin erittäin tyytyväinen tähän, jos mies tekisi kotitöitä. Hän oli köyhä jo tavatessamme ja halusin hänet silti. Silloin hän teki kotitöitä paljon. Hän kuitenkin lopetti kotityöt mentyämme naimisiin. Eli minä tietoisesti valitsin köyhän miehen, joka tekee kotihommia, mutta mies lopetti kotihommat. Ymmärrätkö? Olen tyytymätön siihen, ettei mies tee kotitöitä. En tarvitse rahaa, sitä minulla on itselläni.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
Eli sinä mies, joka haikailet kodin hengettäreksi - sellaisia naisia, jotka haluaisivat sellaisen miehen, on pilvin pimein Suomessa. Sellaisia miehiä, jotka suostuvat perinteiseen naisen rooliin- niitä ei ole laisinkaan. Jos olet sellainen, ja riittävän hyvännäköinen ja mukava luonne, olet ainoa ja voit suunnilleen valita sen varakkaan naisen isosta joukosta.Ehkä minä olen sitten koittanut tapailla täysin vääriä naisia ja jotenkin onnistunut kokonaan välttämään nämä koti-isää etsivät uraohjukset.
Asun Helsingissä ja ainakin minun tuntemani menestyneet ja korkeakoulutetut naiset ovat hyvin tarkkoja siitä, että myös heidän puolisonsa on uran suhteen menestynyt ja kunnianhimoinen. Olen kyllä itsekin korkeakoulutettu, mutta viimeisen viiden vuoden aikana täysin kyllästynyt päämäärättömään oravanpyörässä juoksemiseen. Nykyään teenkin lähinnä itselleni merkityksellisiä ilmaistöitä, vietän aikaa ystävieni ja sisarusteni kanssa sekä harrastan monipuolisia harrastuksia. Moni lupaavasti alkanut uusi tuttavuus on kuitenkin kaatunut siihen, kun olen kertonut mitä teen työkseni. Tai tässä tapauksessa mitä en tee :)
Mutta voi tosiaan olla, että olen vain sattumalta tavannut täysin vääräntyyppisiä naisia.
Varmasti on naisia, jotka ymmärtävät arvomaailmasi ja ajatuksesi, mutta valitettavasti ei ole naisia, jotka haluaisivat lähtökohtaisesti alkaa miehensä elättäjäksi. Elättäjänä osaansa tyytyväistä naista lienee turha etsiä, ehkä homo- tai bimiestä. Sinulle lienee tärkeää, että nainen olisi samalla aaltopituudella kanssasi ja ajatuksenne kohtaisivat. Sinun ei kuitenkaan kannata välttämättä tuhlata aikaa etsien naista, joka haluaisi ottaa perinteisen miehen roolin. Etsi mieluummin naista, joka ajattelee samoin "oravanpyörästä" ja haluaa elää itse merkitykselliseksi katsomaansa elämää. Sellaista naista, joka myös katselee asioita kriittisesti eikä halua elää samaa elämää kuin "kaikki". Oletko muuten aivan selvillä, että mihin sitten haluat elämäsi käyttää? Saisitko toteuttaa ideoitasi paremmin yrittäjänä tai kiinnostaisiko sinua "maailman parannus"? Etsi nainen, joka haluaa samoja asioita. Tai uhraa vuosi-pari perustaen toimeentulosi johonkin lähes passiiviseen tulonlähteeseen. Googlaa niin saat ideoita. Sitten voit elää jo niiden omienkin tulojen varassa, mutta aikaa jää muuhunkin kuin pahimpaan ja rajoittavimpaan oravanpyörässä pyörimiseen.
Kerroinkin jo aikaisemmassa viestissäni olevani sen verran onnekkaassa tilanteessa, että olen jo saavuttanut taloudellisen riippumattomuuden. En siis todellakaan etsi itselleni elättäjää vaan tulen kyllä hyvin toimeen myös omillani.
Täydellisessä maailmassa myös kumppanini olisi tietenkin samassa tilanteessa, mutta tiedostan kyllä että se on hyvin harvinaista. Niin ikään sellaisen naisen löytäminen, joka ajattelee asioita samalla tavalla kriittisesti, on osoittautunut kovin vaikeaksi.
Ja ei minulle todellakaan ole selvää, mihin haluan elämäni käyttää. Tekevätkö muut ihmiset tosiaan koko elämän pituiset suunnitelmat joissa sitten koittavat parhaansa mukaan jopa hammasta purren pysyä? Teen minulle tärkeitä asioita ja koitan omilla toimillani pitää sekä itseni, että läheiseni onnellisina ja samalla myös ehkä tehdä oman osuuteni jotta yhteiskuntamme olisi hieman parempi paikka kaikille elää. Se riittää tällä hetkellä, vaikka kyllä minä esimerkiksi omasta perheestä olen jo jonkin aikaa haaveillut.
Jutut karkasivat nyt vähän alkuperäisestä aiheesta, mutta kiitos keskusteluseurasta :D Nyt lähden pelaamaan jääkiekkoa muutamaksi tunniksi - mukavaa loppupäivää kaikille koti-äideille ja -isille sekä muille ura-ammuksille!
Niin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin helposti. Rupeaisin ehkä jonkinlaiseksi yrittäjäksi. Periaatteessa meillä on sama juttu tälläkin hetkellä, erotuksella että taloudessa on yhteiset rahat. Kaikille naisille ei vaan riitä töitä, se on karu totuus. Eläke ei työttömänä kerry muutenkaan. Sama lopputulos siis-köyhä vanhuus. Ainakin lapset saavat paremmat eväät elämään.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt siinä, että ap haluaisi sinun olevan vain lasten- ja kodinhoitaja? Jos olisi optio saada 2500 e/kk omaa rahaa JA sen lisäksi käynnistää oma yritys, niin totta maar itsekin suostuisin, kun vielä lisättäisiin kuvioon vapaaehtoinen eläkevakuutus + max 1 lapsi, jonka voi viedä hoitoon viimeistään parivuotiaana.
öhh, siis että vaimo olisi niinku töissä miehellä? mitäh? Ja ympärivuorokautisesta työstä sais paritonnia kuussa. Kyllä joku raukka, jolla itsetunto on nollissa tuohon voi suostua, kun ei ymmärrä arvoaan ihmisenä, ei hyödykkeenä.
Vierailija kirjoitti:
öhh, siis että vaimo olisi niinku töissä miehellä? mitäh? Ja ympärivuorokautisesta työstä sais paritonnia kuussa. Kyllä joku raukka, jolla itsetunto on nollissa tuohon voi suostua, kun ei ymmärrä arvoaan ihmisenä, ei hyödykkeenä.
Voi teitä, jotka ei ehkä ymmärrä, että lähtökohtaisesti kotona olijan tulot harvalla palstalaisella itsellään olisivat 2500 käteen, ihan korkeintaan äitiysloman ensimmäiset kuukaudet. Lisäksi tuossa oli 1000 eurolla jo vähennetty perheen juoksevia kuluja, mutta "vakaavaraisilla av-mammoille" ei kelpaa olla huoletta oman rakkaan lapsen kanssa kotona niin, että ylimääräistäkin jäisi vaikka sijoittamiseen. Ja jos kotitöitäkin pitää hoitaa niin aivan 24/7 orjatyötähän tuo on. Koska jos äiti käy töissä, eivät illat sisällä lasten hoitoa tai kotitöitä?
Ymmärrän, jos vastaukset olisivat tyyliä "ei ole mun juttu", mutta kaikki tiedämme, että arkena tähän aikaan vastailevat "uraohjukset" eivät tee tehokkaasti tuottoisaa etätyötä vaan ovat suurin osa aivan muussa asemassa. (Eläkkeen kertymisestä muuten - Omaisuutensa ja liiketoimintansa kasvattamiseen tähtäävä kunnianhimoinen yrittäjä ei yleensä maksa itselleen täyttä eläkettä. Ja tuolla rahalla jäisi jo jotain mistä se aloittaa, ei ole pakko tuhlata 2500 joka kuukausi.)
En, koska mulle kumppanuus ja vanhemmuus on muutakin kuin taloudellinen järjestely. Tahdon, että vanhemmuuden riemut ja vaikeudet koetaan yhdessä. Tuohan olisi kuin mikäkin työsuhde.
Ehkä minä olen sitten koittanut tapailla täysin vääriä naisia ja jotenkin onnistunut kokonaan välttämään nämä koti-isää etsivät uraohjukset.