Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ständimyyjissä ärsyttää? Kysy mitä vaan ständimyyjältä.

23.01.2019 |

Eli mikä on se asia joka saa veren kiehumaan nähdessäsi ständimyyjän?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä nämä Itä-Euroopan ihmeet, että tyrkkymyyjät saavat veren kiehumaan. Kiitos, mutta ei kiitos. En anna. En tarvitse. En halua. Ainoa ständimyyjä, jonka siedän on ruokakaupan tuote-esittelijä. Häneltä jopa ostankin.

Vierailija
22/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä nämä Itä-Euroopan ihmeet, että tyrkkymyyjät saavat veren kiehumaan. Kiitos, mutta ei kiitos. En anna. En tarvitse. En halua. Ainoa ständimyyjä, jonka siedän on ruokakaupan tuote-esittelijä. Häneltä jopa ostankin.

Ne harvemmin olettavat että muistat kuinka paljon maksat sähköstäsi, kieltäytyvät laittamasta lisätietoja sähköpostiin "koska tarjous on voimassa juuri nyt, juuri tässä, only for you my friend" ja haluavat että teet 48kk sopimuksen siitä mitä he sattuvat kauppaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun sun jokapäiväisen työmatkan varrella on ständi tai feissari miinakenttä. Kuinka kauan sitä jaksaa? Vuoden, jotkut ehkä kaks. Mutta lopulta sekoaa.

Vierailija
24/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun sun jokapäiväisen työmatkan varrella on ständi tai feissari miinakenttä. Kuinka kauan sitä jaksaa? Vuoden, jotkut ehkä kaks. Mutta lopulta sekoaa.

ja jos on noita, on varmasti myös kerjäläisiä muista eu-maista.

Noissa kaikissa on yksi yhteinen tekijä: joku haluaa rahasi.

Vierailija
25/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veri kiehu mutta haluan mennä rauhassa ilman että joku arvioi minua ja ryhtyy puhumaan small talkia pakosta. Sen lisäksi minulla ei ole ylimääräistä rahaa eikä usein tarvetta niille tuotteille, kuten uudelle sähkösopimukselle koska asun vuokralla. En ole mielestäni kuitenkaan ollut epäkohtelias ständimyyjille.

Vuokralla asuvat eivät tarvitse sähköä? Taidankin muuttaa heti vuokralle.

Vierailija
26/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemskuttia se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu minkä firman liittymä tai sähkösopimus minulla on. Osaan ihan itse hoitaa asiani ja vaihdan liittymää tai sähköfirmaa, jos koen siihen tarvetta. Enkä aina ole kiinnostunut edes halvimmasta vaihtoehdostakaan. En koskaan osta mitään yhdeltäkään puhelinmyyjältä, ständityypiltä enkä tee sopimuksia feissareiden kanssa.

Olkoon vain nykyaikainen lähestymistapa, mutta näillä konsteilla minua ei kiinni saa. Onneksi do not disturb-asenteeni pitää useimmat yrittäjät loitolla.

Vierailija
27/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ständimyyjissä ärsyttää eniten se tuttavallinen tapa, jolla joku juuri ja juuri parikymppinen nulikka tulee juttelemaan kuin kaverilleen. Sitten kun en jaksa noteerata mitenkään sitä päivän 37. huutelijaa, koska minulla on parempaakin tekemistä kun kuunnella nulikan ulkoa opeltua myyntipuhetta, nulikka loukkaantuu ja mutisee hampaidensa välistä jotain näsäviisasta.

Olen itsekin tehnyt feissaustyötä, joten tiedän tasan tarkkaan kuinka rankkaa se on. Jos vaan odotat asiakkaita, saat odotella vaikka koko päivän. Feissauksen ongelma on, että myytävissä tuotteissa (esim. sähkösopimukset, puhelinliittymät) hinnanerot ovat olemattomia ja voittomarginaalit pieniä. Siksi voitot revitään provikalla kakaroiden selkänahasta, koska kunnolliseen tuntipalkkaan ei ole varaa.

Vierailija
28/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

StändiSami kirjoitti:

Eli mikä on se asia joka saa veren kiehumaan nähdessäsi ständimyyjän?

Ei mikään. 

Vierailija
29/84 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kohtaamistani ständimyyjistä on ollut ok, mutta pari kertaa Helsingin keskustan Forumissa olevat myyjät ovat kyllä olleet vähän ärsyttäviä. Siis just ne jotka myyvät jotain Kuolleenmeren kosmetiikkaa. Varmaan ihan hyviä tuotteita joo, mutta lähestymistapa on välillä vähän outo.

Kerrankin yksi naismyyjä ensin sanoi että mulla on ihan hyvä iho, mutta se voisi olla parempi jos käyttäisin heidän tuotteitaan. Ensin yritti kaupata jotain purkkeja noin kolmellasadalla, sitten kun olin vähän nihkeä, tiputti hintaa satasella. No, olin edelleen että joo, mieluummin opiskelijana laitan nekin vähät rahat vaikka säästöön. Sitten tämä myyjä huokaili siinä että "I just want you to take care of yourself. You deserve it. Right now you're not doing that." Ai jos en maksa yli satasta muutamasta purnukasta en siis pidä itsestäni huolta? Jaaaa. Just sanoit että mun iho on hyvä?

Vierailija
30/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ständimyyjä / feissari, jollen halua keskustella kanssasi, niin mikä on mielestäsi paras nopea ja kohtelias tapa tuoda se esille? En halua olla töykeä enkä välttelevä, mutten myöskään keskustella kanssasi ja tuhlata kummankaan aikaa.

Vierailija
31/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan mikä on "ständimyyjä".

Vierailija
32/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se, että aletaan tyrkyttämään jotain tuotetta jota en ole tullut ostamaan ja josta en tiedä mitään. Teen ostopäätökseni harkiten. En todellakaan vaihda sähkösopimusta hetken mielijohteesta jollain satunnaisella maidonhaku reissulla, tai osta jotain kallista naamarasvaa, jonka ominnaisuuksiin ja soveltuvuuteen omalle iholle en ole yhtään tutustunut.

Vierailija
33/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä feissari. Ei muu rassaa, mutta minulla on parempaakin tekemistä kuin jutella puhelin-, sähkö- tai mikä lie sopimuksista kanssasi. Feissareiden määrä tuntuu lisääntyvän sitä mukaa, kun ihmiset jättävät vastaamatta puhelinmyyjien yhteydenottoihin.

Vierailija
34/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joidenkin aggressiivinen ja ylimielinen lähestymistapa. Ei kiitos = ei kiitos.

Esim.

Myyjä huutelee kauempaa: ”Moi, meillä olis tässä tällanen...”

Minä kohteliaasti: ”Ei kiitos, en halua ostaa mitään.” ja jatkan matkaa.

Myyjä huutaa ylimielisesti perään: ”No kysyinks mä muka niin!?!?”

Heh, ei ehkä ihan oikea tapa lähestyä ihmisiä :D

Vierailija
35/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kohtaamistani ständimyyjistä on ollut ok, mutta pari kertaa Helsingin keskustan Forumissa olevat myyjät ovat kyllä olleet vähän ärsyttäviä. Siis just ne jotka myyvät jotain Kuolleenmeren kosmetiikkaa. Varmaan ihan hyviä tuotteita joo, mutta lähestymistapa on välillä vähän outo.

Kerrankin yksi naismyyjä ensin sanoi että mulla on ihan hyvä iho, mutta se voisi olla parempi jos käyttäisin heidän tuotteitaan. Ensin yritti kaupata jotain purkkeja noin kolmellasadalla, sitten kun olin vähän nihkeä, tiputti hintaa satasella. No, olin edelleen että joo, mieluummin opiskelijana laitan nekin vähät rahat vaikka säästöön. Sitten tämä myyjä huokaili siinä että "I just want you to take care of yourself. You deserve it. Right now you're not doing that." Ai jos en maksa yli satasta muutamasta purnukasta en siis pidä itsestäni huolta? Jaaaa. Just sanoit että mun iho on hyvä?

Olen sanonut kohteliaasti että en voi testata mitään kosmetiikkaa, koska minulla on pahoja allergioita ja käsi-ihottumaa. Silti tullaan väkisin kuorimaan käsiä jollain töhnällä kun ei yhtään kuunnella. Siis aivan kamalaa.

Vierailija
36/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mikä teleoperaattoreiden ja sähköyhtiöiden asiakaspalvelussa. Eivät yhtään kuuntele, mitä asiaa soittajalla on. Alkavat ensimmäisenä myymään jotain eikä saa sitä asiaansa hoidettua.

Vierailija
37/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuputtaminen ärsyttää. Juu, onhan se vain työtäsi, mutta en minä ole sinulle silti velkaa yhtään mitään. Jos työsi on tunkeutua epäkohteliaasti minun juttusillesi, ei ole minun vastuullani olla sinulle mukava ja avoin. Puhu työnantajallesi, jos tämä sinua ärsyttää tai vaihda alaa.

Vierailija
38/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää se yli-innokas ja pirteä käytös ja tapa jolla melkein hyppäätte naamalle. Ja se että parveilette paikoissa jossa blokkaatte kulkuväylän, niinkuin esim metroasemien ovien edessä. Jos kävelen pois päin niin mielestäni minulla on siihen oikeus ilman että joku on hyppimässä eteen selittämään jostain ties mistä. 

Vierailija
39/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarvitse ständejä mihinkään, niin ei ole kokemusta tuollaisten myyjistä.

Vierailija
40/84 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyys lukea vältteleviä eleitä, tai oikeammin olla piittaamatta niistä eleistä, ärsyttää. Ärsyttää kun koitan kiertää ständin kaukaa ja katsella vastakkaista seinää, niin silti myyjä kiilaa hihaan roikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän