Mikä ständimyyjissä ärsyttää? Kysy mitä vaan ständimyyjältä.
Eli mikä on se asia joka saa veren kiehumaan nähdessäsi ständimyyjän?
Kommentit (84)
Ei se näkeminen mitään mutta ihmisten häirintä. Pitäkää turpanne kiinni siellä Prisman ovella, puhenliittymäni ja sähkösopimukseni ovat kunnossa ja kilpailutettu
Voisitteko odottaa että joku tulee teidän luo, ettekä tule viattomien ihmisten luo?
Jos pysyt siellä ständin takana etkä huutele tai tule luokse niin ei ärsytä.
Ei veri kiehu mutta haluan mennä rauhassa ilman että joku arvioi minua ja ryhtyy puhumaan small talkia pakosta. Sen lisäksi minulla ei ole ylimääräistä rahaa eikä usein tarvetta niille tuotteille, kuten uudelle sähkösopimukselle koska asun vuokralla. En ole mielestäni kuitenkaan ollut epäkohtelias ständimyyjille.
Jos haluan ostaa jotain, menen kauppaan. Keskellä käytävää en hoida mitään asioitani. Odottakaa, että ihmiset tulee luoksenne, perässä juokseminen on todella ärsyttävää
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko odottaa että joku tulee teidän luo, ettekä tule viattomien ihmisten luo?
Voisi niitä kauppoja syntyä paremmin kun ei ahdistele ihmisiä.
Kun olenjo poistumassa ja kädet täynnä tavaraa niin en todellakaan halua että minua häiritään tässä vaiheessa, ostoksethan siinä sulaa!
Kyllä minä otan yhteyttä sittenkun tarvitsen muutoksia... mainoslehtinen postiluukusta tulee ehkä huomioitua jos on tarjolla alennuksia tai muita etuja.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi minulla ei ole ylimääräistä rahaa
"Mutta kun meillä on nyt tällainen tarjous, jossa ensimmäisen kolmen kuukauden aikana ei tarvitse maksaa kuin euron kuussa ja sen jälkeen vain 2.99-. Ei kai euro kuussa paljon ole?"
Se että yrittävät väkisin. Kerrankin lähdin kävelemään toiseen suuntaan ja tämä alkoi seurata sanoen että älä mee karkuun? Niinku mitä helvettiä? Eikö se että kävelen pois riitä kertomaan etten ole potentiaalinen asiakas. Ärsytti myös tuo ”karkaus” sanan käyttö.
Aiemmin pysähdyin ja kuuntelin mutta näistä ei meinannut päästä eroon tai saada puheenvuoroa, kertoisivat asiastaan varmaan koko päivän jos antaisi. Ymmärrän että kertoo asian ja sitten antaa asiakkaan päättää mutta ei kun jatkaa ja jatkaa ja jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta olen tehnyt tämäntyyppistä hommaa myös, ja kokemukseni on että näin ei ole. Juuri KUKAAN ei oma-aloitteisesti lähesty hyväntekeväisyysjärjestön feissaria tai kauppakeskuksen käytävällä olevaa kosmetiikka- tms. tuotemyyjää. Jos haluaa saada asiakkaita, on pakko olla kohtuu ärsyttävä ja lähestyä ihmisiä, vaikka ne näyttävät vaivautuneilta ja vältteleviltä kun niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta olen tehnyt tämäntyyppistä hommaa myös, ja kokemukseni on että näin ei ole. Juuri KUKAAN ei oma-aloitteisesti lähesty hyväntekeväisyysjärjestön feissaria tai kauppakeskuksen käytävällä olevaa kosmetiikka- tms. tuotemyyjää. Jos haluaa saada asiakkaita, on pakko olla kohtuu ärsyttävä ja lähestyä ihmisiä, vaikka ne näyttävät vaivautuneilta ja vältteleviltä kun niin tekee.
Tuo pitää minusta paikkansa vaikka jossain messuilla. Olin eilen työ/koulutusmessuilla ja olisi tuntunut helpommalta lähestyä jos kontaktia olisi otettu enemmän, ehken sitten näyttänyt sellaiselta :|
Vierailija kirjoitti:
Ei näkeminen saa. Mut jos ottavat kontaktia ja yrittävät myydä (kuten heidän tietysti pitää), ärsyynnyn.
Hyvä että ymmärsit sen kuuluvan työnkuvaan. Valitettavasti asiakashankinta on osa sitä. Meidän firmassa ainakin on tiukka linjaus että pitää aina kohdata ihminen pyytäen lupaa siihen. Esimerkkinä "Moi, voiks sulta kysästä" ja jos vastaus on kielteinen niin keskustelu jättää siihen.
Ärsyttää se ylipirteä ja teennäinen tapa jolla lähestytte.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan ostaa jotain, menen kauppaan. Keskellä käytävää en hoida mitään asioitani. Odottakaa, että ihmiset tulee luoksenne, perässä juokseminen on todella ärsyttävää
Oletko koskaan miettinyt että netissä, tai muualla voi olla eri tarjoukset kuin siinä pisteellä. Esimerkiksi sähkössä ihmisille voidaan säästää suuriakin summia rahaa. Silloin kun itse olin sähkönmyyjänä, suurikulutteiselle maatilalle sai sopimusta vaihtamalla yli 1700e vuosisäästöt. Mies ei ollut ennen hetkauttanut korvaansa kun ständimyyjät olivat kohdanneet mutta päätti antaa minulle tilaisuuden ja se kannatti silloin. Asiakashankinta on osa työtä, eikä myyjät sitä mielellään tee. Tottakai mielummin odottaisi hiljaa että joku tulee luokse. Mutta silloin päivän päätteeksi joutuisi miettimään että mikä meni vikaan kun en tehnyt yhtään kauppaa.
vastaavia kuin feissarit...
kiinnostaako naisten ja tyttöjen oikeudet?
mitä luulet? Mutta ei se tarkoita että antaisin jokaiselle yhdistykselle rahaa johtajiensa palkanmaksuun.
Valitettavasti se ei toimi niin. Haluaisin itsekin olla hiljaa ja odottaa asiakasta. Mutta fakta on että päivän päätteeksi miettisin nollan kaupan kanssa mikä meni vikaan. Provikkapalkkatöissä asiakashankinta kuuluu työhön, valitettavasti.
Arvostan niitä, jotka ymmärtävät lukea ihmisiä. Jos sanon ei kiitos, se myös on ei kiitos jne. Yleinen tilannetaju kun on hallinnassa, niin sillä pärjää.
En ole muistaakseni koskaan oikeasti ärsyyntynyt ständimyyjille. Ständimyyjä on yleensä siitä erinomainen pakkomyyjä, että hän on melko naulittuna ständilleen. En siis ahdistu ystävällisestä kontaktista, joka on helposti kariutettavissa. Pitää myös muistaa, että jaskalla palkalla on pakko koittaa iskeä heikkoihin!
T. ex-ständimyyjä
Haluan olla toimiva subjekti enkä toiminnan kohteena oleva objekti.
Eli kontaktia ottavat ständimyyjät, feissarit yms. ovat tasan yhtä tervetulleita kuin kaduilla huutelevat miehet (jälkimmäistä sorttia ei onneksi täällä Suomessa ole niin kamalasti).
En muutenkaan ikinä tee summanmutikassa mitään rahaan liittyviä päätöksiä. Jos jokin asia kiinnostaa minua, perehdyn siihen rauhassa itse kotona.
Ei näkeminen saa. Mut jos ottavat kontaktia ja yrittävät myydä (kuten heidän tietysti pitää), ärsyynnyn.