Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on hyvin korkea älykkyysosamäärä, mutta olen alisuoriutuja. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
22.01.2019 |

ÄO yli 131, sen tarkemmin en tiedä. Olen 24-vuotias.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huippuälykäs ja armottoman keskittymisongelmainen. Toiset ovat epäilleet jotain ADD:tä. En usko moisiin, suoriuduin kuitenkin tiukassa paikassa hyvin ja nopeasti, mutta ainoastaan kun on pakko. Deadline on ystäväni. Mä vaan en saa tehdyksi mitään etuajassa. Jos tiedän että hommaan menee kaksi päivää, ja siitä on sovittu kaksi viikkoa aiemmin, niin aloitan päivää ennen määräaikaa, sitten puserran vaikka läpi yön ja yleensä vielä hieman myöhästyn aikarajasta. Useimmiten kun saa selitettyä ummet ja lammet mitä vastoinkäymisiä tulikaan eteen. Ja niitä aina tulee, ja ne aina vaikuttavat, kun pelivara on jo ennalta syöty.

Vierailija
22/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet nyt viimeisen kahden vuoden aikana tehnyt? Oletko saanut mitään aikaiseksi? 

ne sun edelliset elämäntarinat ja trollaukset oli mielenkiintoisempia. Jatka sitä "ymmärsinkö oikein hel-nycin elämän"-keskustelua. 

Ihan hauskoja oletuksia. Valitettavasti en kuitenkaan ole luulemasi henkilö. Viimeisen kahden vuoden aikana olen tehnyt matalapalkkaisia töitä sekä yrittänyt opiskella, mutta opiskelut ovat jääneet aina kesken. Diagnoosin sain vasta viime syksynä, toivottavasti suunta muuttuu lääkityksen myötä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huippuälykäs ja armottoman keskittymisongelmainen. Toiset ovat epäilleet jotain ADD:tä. En usko moisiin, suoriuduin kuitenkin tiukassa paikassa hyvin ja nopeasti, mutta ainoastaan kun on pakko. Deadline on ystäväni. Mä vaan en saa tehdyksi mitään etuajassa. Jos tiedän että hommaan menee kaksi päivää, ja siitä on sovittu kaksi viikkoa aiemmin, niin aloitan päivää ennen määräaikaa, sitten puserran vaikka läpi yön ja yleensä vielä hieman myöhästyn aikarajasta. Useimmiten kun saa selitettyä ummet ja lammet mitä vastoinkäymisiä tulikaan eteen. Ja niitä aina tulee, ja ne aina vaikuttavat, kun pelivara on jo ennalta syöty.

Kuulostat hyvin tyypilliseltä ADD-henkilöltä... :) Ap

Vierailija
24/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aika korkea ÄÖ (126) mutta keskittymiskyky on todella huono. Mieleni poukkoilee, unohtelen, jokin ajatus vie mukanaan, voimakkaat tunteet vievät mukanaan vielä enemmän jne. ADD:tä on perheessä, mutta itselläni en usko että oireet riittävät diagnoosiin. Sen sijaan GAD-diagnoosi on ja se aiheuttaa myös mielen poukkoilua.

Tilanne on ärsyttävä, koska olen korkeasti koulutettu ja työelämässä osaamistani arvostetaan mutta samalla olen hajamielisen maineessa. Itse syyllistän itseäni keskittymisvaikeuksista, kun ympärillä muut tuntuvat olevan jotain tasaisesti käyviä koneita. Silloin kun pystyn, pystyn erinomaisesti ja silloin kun en pysty, en todellakaan pysty.

Vierailija
25/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, todellakin ADD-piirteet. ADD-henkilöhän pystyy keskittymään loistavasti ja tekemään loistavaa jälkeä silloin, kun itse ja omaehtoisesti löytää flown päälle. Toiselle se tulee vain pakon edessä, joillekin taas vain itseä kiinnostavan aiheen parissa.

Vierailija
26/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kysyä.

Mitä me teemme tällä tiedolla?

Vierailija
27/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että hyvin usealla taiteilijalla on tiedostamaton ADD. ADD-ihmiset ovat hyvin juuri em. flow-tilassa erittäin luovia ja osaavia, mutta sen motivaation ja flown puuttuessa aikaiseksi ei saadakaan yhtikäs mitään. Koen itsekin olevani luova ja taiteellinen, erityisesti musiikki ja teatteritaide ovat lähellä sydäntä. Silti, koen tieteellisen uran parempana vaihtoehtona sillä olen melko materialistinen ja haluan tulla hyvin toimeen. Ap

Vierailija
28/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko kouluttaa itsesi paremmaksi itsekurissa?

Uskotko, että ihminen pystyy itse parantamaan sairautensa?

Aion. Olen suunnitellyt psykoterapian aloittamista. Mitä tarkoitat jälkimmäisellä kysymykselläsi? Uskon, että mt-häiriöiden ja riippuvuuksien hoitoon on potilaalla itsellään hyvin vahva motivaatio, mutta ilman ammattiapua tuskin kukaan pärjää. Ap

Oltava hyvin vahva motivaatio*. Ap

Vierailija
29/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesitkö lapsena älykkyyttäsi?

Vierailija
30/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen myöskin älykäs ns.alisuoriutuja.

46v

Vierailija
31/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu, mutta teen matalapalkkatyötä, joka ei vastaa koulutustani.

Tykkään oppia uutta, olen utelias, tylsistyn, olen pikkutarkka ja kärsin jonkin verran täydellisyyden tavoittelusta. Työni suhteen parempi on vaihtelu, yksitoikkoiset, toistuvat asiat saavat mieleni poukkoilemaan ja minut turhautumaan. Parhaimmillaan työni onkin sellaista "ei ole samanlaista päivää", olen siis onnekkaasti paikassa, jossa on vaihtelua. Minun on kuitenkin turha odottaa, että työ välttämättä tarjoaa sellaisia älyllisiä virikkeitä, kuin minulle olisi hyväksi, joten ratkaisuna on vapaa-ajalla lukea kirjoja/katsoa dokumentteja/opetella uutta ja olla syyttämättä työtäni siitä, että se ei tarjoa minulle kehittymistä tai virikkeitä, jotka voisivat olla hyväksi.

Työhöni olen päätynyt, koska olen kunnianhimoton, en ole kiinnostunut takapuolen nuolemisesta, mielistelystä tai valtapeleistä ja -asetelmista.

Vierailija
32/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko löytänyt todellisen kutsumuksesi?

Oletko turhautunut?

Vierailija
33/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa. Alisuoriudun, koska masennus ja ahdistus vievät voimat. Lisäksi on somaattinen sairaus, joka ajoittain aiheuttaa ihan fyysistä väsymystä. 

Vierailija
34/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen persoonallisuus äidilläsi on?

Millainen suhde sinulla on isääsi?

Vierailija
35/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kysyä.

Mitä me teemme tällä tiedolla?

ja jätit vastaamatta tähän. miksi tarjota kysymysmahdollisuutta, jos vain tietyt kysymykset kelpaavat?

Vierailija
36/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poikkeavan lahjakkaat siis luokitellaan Suomessa sairaiksi.

Gaussin käyrä saavuttaa keskinkertaisilla tyypeillä yhä suurempaa suosiota. Hehän eivät paremmasta tiedä, tuomitsevat muita.

Eräs ystäväni on huippulahjakas kuvataiteilija.

Työskentelee putkeen puoli vuotta.

Sitten luova tila loppuu ja työt seisahtuvat puoleksi vuodeksi.

Sitten taas alkaa uusi luova jakso jne.

En jaksa uskoa että tekään uskotte kaiken maailman puoskareiden diagnooseja. Aloitus on provo.

En usko että älykkäät ovat sairaita 😜. Itse olen keskinkertainen.

Vierailija
37/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpesitkö lapsena älykkyyttäsi?

Olin aika omituinen lapsi. En lapsena välittänyt tai ymmärtänytkään älykkyydestä ja monesta muustakaan asiasta paljon mitään. Lapsuus oli niin tasainen ja onnellinen, ettei minun tarvinnutkaan moisia ajatella. Pärjäsin koulussa erittäin hyvin koko ala-asteen ajan, muistan sanatarkasti opettajani sanoneen "XX:n päähän vastaa noin neljää". Yläasteella en lukenut yhteenkään kokeeseen ja tein läksyt yhteensä ehkä 10 kertaa. Silti päättötodistuksen keskiarvo n. 8.3. Vedin siis peruskoulun läpi puhtaasti maalaisjärjellä. Ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut opiskella. Sinänsä harmittaa, että koska en häiriköinyt tunneilla tai ollut muutenkaan hankala, ja arvosanat pysyivät kohtalaisen hyvinä, ei kenellekään tullut mieleenkään tutkia pääkoppaani. Jos häiriöni olisi diagnosoitu jo nuorena, olisi elämäntilanteeni varmasti varsin toinen. Ap

Vierailija
38/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen ja olen huomannut että älykkyys tässä systeemissä ei välttämättä ole hyväksi. Varsinkaan turhanpäiväinen älykkyys. Ihmiset menevät massoina nilkat paljaina sokeina kuzetuksessa.

Vierailija
39/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan vanhan palstalaisen tekstiltä! Tervetuloa takaisin. 

En ole ap, mutta täytyy todeta. Kuin myös ;). Vai onko täällä paljonkin näitä, jotka kommentoivat aina, että kuulostaa sille ja tälle ja tervetuloa takaisin.

Vierailija
40/122 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syistä alisuoriudut?

Minulla on ADD, ja lisäksi olen laiska. Tylsistyn helposti. Ap

Add:hen on lääkkeet.

Mitä laiskuuteen tulee - elämä on valintoja. Sen puolesta et ole alisuoriutuja, vaan valitset olla alisuoriutuja,

Minäkin tylsistyn helposti, mutta siksi muutakin töissä työtehtäviä jatkuvasti. Eli lääke löytyy siihenkin.

Analysointi tai sen puute ei kuvasta älykkyytä. Olet ns läski jolla on läski geenit tai ainakin tarve syyttää lihavuuttaan siten. Se on laiskan sekä yksinkertaisen selitys.