Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi lakata kokonaan kävelemästä ladulla

Vierailija
22.01.2019 |

Nyt hei laturaivoajat oikeasti: Mä ulkoilen joka ikinen päivä 2-3 tuntia koiran kanssa lähimastoissani täällä Helsingissä. Sitten kun tulee talvi, meidän lenkkireiteille vedetään aika lailla joka kohtaan latu. Me vältetään viimeiseen asti ladulla kävelemistä ja koitan käyttää kaiken luovuuteni, jotta keksittäisiin muita tapoja urheilla sen aikaa että te hiihtelijät saatte sujahdella suksillanne tässä meidän takapihalla häiriöttä. Latuja on kuitenkin niin paljon, että jos en mieli tampata koiran kanssa tuntikaupalla muutamaa tienpätkää edestakaisin, jossain vaiheessa meidän on käveltävä hetken ladulla tai ylitettävä se. Koittakaa kestää. Mekin koitetaan kestää se, että te ilmestytte tähän meidän pihoille raivoamaan, ettei me saataisi enää liikkua täällä.

Kommentit (246)

Vierailija
181/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja nyt varmaan aletaan sitten alusta jankkaamaan että ei voi olla mahdollista että niitä ei ole niitä kiertoreittejä...

Vierailija
182/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne metsään haluaa, niin mikä estää tallaamasta sinne omaa polkua? Meillä on tässä lähimetsässä frisbee golfrata. Siellä menee polut ristiin rastiin, ihan käyttäjien itse tallomat. Välillä tulee lunta tosi paljon, mutta aina ne jaksaa talloa ne uudelleen.

Ja ko. lajin harrastajia on taatusti vähemmän kuin koiran omistajia. Noita samoja polkuja käyttää koiran ulkoiluttajat ja kiittää poluista jättäen järkyt paskaläjät keskelle polkua.

Jos ulkoilee joka päivä 3 h koiran kanssa, kuvittelis varusteiden olevan sitä luokkaa että pystyy kaupunkimetsään tallomaan ihan ok polun ja pitämään sen auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... en mä kyllä ketään aseta vaaraan. Hyvin huolellisesti ja varovasti liikun, enkä nytkään lenkilläni tehnyt ainoatkaan kuopanpoikastakaan latuväyliin. Koitettiin koiran kanssa levitoida koirapuistoon kun sen portin edusta on ladutettu, mutta ei ihan onnistunut. Oli pakko kävellä semmonen 150 m ladutettua väylää pitkin, ei tietenkään latu-urassa. Hyvin meni, kaikki mahduttiin, kukaan ei raivostunut. Ap

Öööö ööö ja ööö. Sinne koirapuistoon voi mennä ronskisti portista sisään ja ladunkin tuhoten. Ladun kuuluu mennä jotain muuta kautta. Ellei sitten koirapuiston käyttö ole jostain syystä juuri nyt/latujen aikaan  kielletty.

Ja koira on aina vaaravyöhykkeessä latujen läheisyydessä. Sieltä voi vaikka hiihtäjä ajautua vauhdissa päälle. Ja edelleen, siellä on ne ruksimerkit, joiden pitäisi ainakin antaa varoitussignaalia, jos jääräpäisenä on vaan pakko sinne hiihtäjien eteen ängetä.

Ihan samanlailla se koira on vaaravyöhykkeessä aina myös vaikkapa pyöräilijöiden ja autojen läheisyydessä. Elämä on vaarallista, mutta jotenkin me vaan täällä selvitään.

Niin on, jos sen koiran ajokaistalle autojen sekaan päästää tai pyöräteille sen kanssa menee.

Jos noudattaa sääntöjä, eli pysyy jalkakäytävällä ja poissa kadulta, huolehtien samalla, että koira seuraa vierellä, on mahdollisen vahingon aiheuttamisesta joku muu syytteessä. Mutta jos taas menet hiihtoladulle, aiheutat itse tahallisen vaaratilanteen. Siinäpä ero!

No kyllä ne tuolla keskuspuistossa ne pyöräilijät ajelee meidän kanssa aivan samoja väyliä. Ne on sellaisia kevyen liikenteen väyliä, kuten monet jalkakäytävätkin ovat. Välillä jopa mopo porhaltaa ohi. Kun noudattaa oikeanpuoleista liikennettä ja takaa tuleva ohittaa hitaampansa sen sijaan että ajaisi päälle, homma toimii ihan hyvin. Koira ei tietenkään myöskään heilu tuolloin flexissä hervottomasti minne sattuu vaan on omistajansa hallinnassa. Jatkamme levitointiharjoituksia tai odottelemme ilmoitusta koirapuiston sulkemisesta. Siihen asti kävellään siellä missä on pakko ja oletetaan, ettei kukaan hiihdä päälle. Tästä keskustelusta voisi päätellä että tämmöiset vakavemmat hiihtäjän yliajamisonnettomuudet olisivat kovinkin yleinen vammautumisen tai kuoleman syy. Ap

En tiedä mitä levitoit tai yleensä teetkin, mutta mene hyvä ihminen edelleenkin sinne hiihtoladuille koirasi kanssa keikkumaan, jos noin ottaa koville.

Kauhea selittelyjen tulva, vaikka asia yksinkertaisuudessaan on vain se, että hiihtäjät toivovat saavansa käyttää heille tarkoitettuja latuja rauhassa ja turvallisesti. Yhteiskunnan päättävä elin/maan omistaja on sen tarkoittanut toimivan niin.

On teillä varmaankin aika ankea ympäristö ja myös surulliset ja onnettomat (koiranomistaja-)naapuritkin, kun ei muualle pääse, kuin tuonne yhteen tiettyyn metsäalueeseen, ja sielläkin noille laduille. Mä muuttaisin jo pois, sellaiseen paikkaan, jossa ois koirankin parempi ja vapaampi ulkoilla ilman kokoaikaista stressiä siitä kuka tulee milloinkin sauvat tanassa laduilla huutelemaan. 

Vierailija
184/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään maata ladulla! Sit ihmiset kilvan soittelee lanssia hätiin vaikka mä vaan vähä lepään!

Vierailija
185/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilemme koirani kanssa sulanmaan aikaan pururadalla, lähistön metsän poluilla ja kevyen liikenteen väylillä. Kun tulee lunta, emme mene ladulle, koska ymmärrän, että kaikkien turvallisuuden vuoksi ladut on tarkoitettu vain hiihtäjille. Suksilla pääsee todella lujaa, en todellakaan haluaisi olla siellä törmäilykurssilla kenenkään kanssa. Ulkoilemme sitten koiran kanssa talvella metsään syntyneillä poluilla ja kevyen liikenteen väylillä. Eipä tuo tuon vaikeampi asia ole. Ihmetyttää joidenkin putkinäköinen ajattelutapa, että MINÄ liikun tässä kesällä ja MINÄ liikun tässä myös talvella, vaikka on ajettu laduksi. Tämä on MINUN hoodini. Voi jeesus. 

No kiva että TEILLÄPÄIN on VAIHTOEHTOJA! Voi Vishnu.

Vierailija
186/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... en mä kyllä ketään aseta vaaraan. Hyvin huolellisesti ja varovasti liikun, enkä nytkään lenkilläni tehnyt ainoatkaan kuopanpoikastakaan latuväyliin. Koitettiin koiran kanssa levitoida koirapuistoon kun sen portin edusta on ladutettu, mutta ei ihan onnistunut. Oli pakko kävellä semmonen 150 m ladutettua väylää pitkin, ei tietenkään latu-urassa. Hyvin meni, kaikki mahduttiin, kukaan ei raivostunut. Ap

Öööö ööö ja ööö. Sinne koirapuistoon voi mennä ronskisti portista sisään ja ladunkin tuhoten. Ladun kuuluu mennä jotain muuta kautta. Ellei sitten koirapuiston käyttö ole jostain syystä juuri nyt/latujen aikaan  kielletty.

Ja koira on aina vaaravyöhykkeessä latujen läheisyydessä. Sieltä voi vaikka hiihtäjä ajautua vauhdissa päälle. Ja edelleen, siellä on ne ruksimerkit, joiden pitäisi ainakin antaa varoitussignaalia, jos jääräpäisenä on vaan pakko sinne hiihtäjien eteen ängetä.

Ihan samanlailla se koira on vaaravyöhykkeessä aina myös vaikkapa pyöräilijöiden ja autojen läheisyydessä. Elämä on vaarallista, mutta jotenkin me vaan täällä selvitään.

Niin on, jos sen koiran ajokaistalle autojen sekaan päästää tai pyöräteille sen kanssa menee.

Jos noudattaa sääntöjä, eli pysyy jalkakäytävällä ja poissa kadulta, huolehtien samalla, että koira seuraa vierellä, on mahdollisen vahingon aiheuttamisesta joku muu syytteessä. Mutta jos taas menet hiihtoladulle, aiheutat itse tahallisen vaaratilanteen. Siinäpä ero!

No kyllä ne tuolla keskuspuistossa ne pyöräilijät ajelee meidän kanssa aivan samoja väyliä. Ne on sellaisia kevyen liikenteen väyliä, kuten monet jalkakäytävätkin ovat. Välillä jopa mopo porhaltaa ohi. Kun noudattaa oikeanpuoleista liikennettä ja takaa tuleva ohittaa hitaampansa sen sijaan että ajaisi päälle, homma toimii ihan hyvin. Koira ei tietenkään myöskään heilu tuolloin flexissä hervottomasti minne sattuu vaan on omistajansa hallinnassa. Jatkamme levitointiharjoituksia tai odottelemme ilmoitusta koirapuiston sulkemisesta. Siihen asti kävellään siellä missä on pakko ja oletetaan, ettei kukaan hiihdä päälle. Tästä keskustelusta voisi päätellä että tämmöiset vakavemmat hiihtäjän yliajamisonnettomuudet olisivat kovinkin yleinen vammautumisen tai kuoleman syy. Ap

En tiedä mitä levitoit tai yleensä teetkin, mutta mene hyvä ihminen edelleenkin sinne hiihtoladuille koirasi kanssa keikkumaan, jos noin ottaa koville.

Kauhea selittelyjen tulva, vaikka asia yksinkertaisuudessaan on vain se, että hiihtäjät toivovat saavansa käyttää heille tarkoitettuja latuja rauhassa ja turvallisesti. Yhteiskunnan päättävä elin/maan omistaja on sen tarkoittanut toimivan niin.

On teillä varmaankin aika ankea ympäristö ja myös surulliset ja onnettomat (koiranomistaja-)naapuritkin, kun ei muualle pääse, kuin tuonne yhteen tiettyyn metsäalueeseen, ja sielläkin noille laduille. Mä muuttaisin jo pois, sellaiseen paikkaan, jossa ois koirankin parempi ja vapaampi ulkoilla ilman kokoaikaista stressiä siitä kuka tulee milloinkin sauvat tanassa laduilla huutelemaan. 

Mä toivon saavani käyttää kaikille tarkoitettuja virkistysalueita turvallisesti ja suon sen myös hiihtäjille, vaikka niitä joutuukin vähän varomaan.

Vierailija
187/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilemme koirani kanssa sulanmaan aikaan pururadalla, lähistön metsän poluilla ja kevyen liikenteen väylillä. Kun tulee lunta, emme mene ladulle, koska ymmärrän, että kaikkien turvallisuuden vuoksi ladut on tarkoitettu vain hiihtäjille. Suksilla pääsee todella lujaa, en todellakaan haluaisi olla siellä törmäilykurssilla kenenkään kanssa. Ulkoilemme sitten koiran kanssa talvella metsään syntyneillä poluilla ja kevyen liikenteen väylillä. Eipä tuo tuon vaikeampi asia ole. Ihmetyttää joidenkin putkinäköinen ajattelutapa, että MINÄ liikun tässä kesällä ja MINÄ liikun tässä myös talvella, vaikka on ajettu laduksi. Tämä on MINUN hoodini. Voi jeesus. 

No kiva että TEILLÄPÄIN on VAIHTOEHTOJA! Voi Vishnu.

"Ulkoilemme koiran kanssa metsään syntyneillä poluilla".

Väitätkö sä nyt tosissasi, että teidän lähellä ei ole metsää? Tai jos on, sinne on mahdoton tehdä polkua ihan vaan kävelemällä siitä muutamia kertoja?

Vierailija
188/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks hiihtäjät on aina niin hirveän vihaisia..?

No älä! Aattelin hankkia sukset mutta pelkään että muutun raivoavaksi ihmishirviöksi. Ja joku tossa sanoi että pitää varautua törmäykseen jos kävelee ladulla. Ei tähän varmasti mitään liikennesääntöjä ole olemassa, mutta mä kyllä tarkkailen koko ajan ihan hermona etten ole kenenkään tiellä jos joudun hetken väkisin siinä ladulla olemaan. Ladulla kävelemisessähän ei todellakaan ole mitään järkeä, jos sille on joku järkevä vaihtoehto. Lailla ei voida kuitenkaan kieltää siellä kävelemästä, ainoastaan ohjeistaa. Ap

Kävin tänään ekaa kertaa hiihtämässä uusilla suksilla. Ostin luistelusukset että saan pisimmät mahdolliset sauvat joilla yltää hakkaamaan kävelijöitä ja koiria pitkänkin matkan päästä. Siellä ketään ollut noin kylmässä ja jouduinkin hiihtämään sen minkä keuhkojeni pihalle yskimiseltä ehdin.

Pitää yrittää huomenna uudestaan kun on lauhempaa. Muutenkin olisi hyvä jos siellä olisi joku elvyttämässä minut jos saan sydänkohtauksen. Tai joku berhardilaisen ulkoiluttaja tarjoilemassa rommia siitä tynnyristä. Aika rankkaa toi luistelu!

Vierailija
189/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä! Aattelin hankkia sukset mutta pelkään että muutun raivoavaksi ihmishirviöksi. Ja joku tossa sanoi että pitää varautua törmäykseen jos kävelee ladulla. Ei tähän varmasti mitään liikennesääntöjä ole olemassa, mutta mä kyllä tarkkailen koko ajan ihan hermona etten ole kenenkään tiellä jos joudun hetken väkisin siinä ladulla olemaan. Ladulla kävelemisessähän ei todellakaan ole mitään järkeä, jos sille on joku järkevä vaihtoehto. Lailla ei voida kuitenkaan kieltää siellä kävelemästä, ainoastaan ohjeistaa. Ap

Kävin tänään ekaa kertaa hiihtämässä uusilla suksilla. Ostin luistelusukset että saan pisimmät mahdolliset sauvat joilla yltää hakkaamaan kävelijöitä ja koiria pitkänkin matkan päästä. Siellä ketään ollut noin kylmässä ja jouduinkin hiihtämään sen minkä keuhkojeni pihalle yskimiseltä ehdin.

Pitää yrittää huomenna uudestaan kun on lauhempaa. Muutenkin olisi hyvä jos siellä olisi joku elvyttämässä minut jos saan sydänkohtauksen. Tai joku berhardilaisen ulkoiluttaja tarjoilemassa rommia siitä tynnyristä. Aika rankkaa toi luistelu!

Toi on muuten hyvä idea! Mä laitan piskilleni semmosen viskitynnyrin kaulaan ja aina kun joudutaan astumaan ladutetulle alueelle, tarjoan huikan jokaiselle hiihtäjälle. Ap

Vierailija
190/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, sieltähän se löytyi, aito laturaivoaja. Miksi pitää olla noin aggressiivinen? En ihan oikeasti lähde autottomana julkisilla matkustamaan jonnekin pois omalta asuinalueeltani voidakseni ulkoilla. Teen parhaani välttääkseni latuja. Tehdään kaikki parhaamme käyttäytyäksemme sivistyneesti. Juridisesti laduilla kulkemista ei voi kieltää, oli kieltomerkki tai ei. En nyt ihan tajunnut mihin kissanomistajilla on oikeus. Toivottavasti helpotti, etkä seivästä ketään sauvallasi.  Ap

Väärin meni, en raivoa laduilla, koska en hiihdä laisinkaan!

Olen itse jopa koiranomistaja (oli kaksikin vähän aikaa sitten vielä) joka lenkkeilee niin, ettei siitä koidu kenellekään haittaa. Ei tulisi mieleenikään mennä laduille, vaikka niitä risteilee meidänkin rivitaloalueen "takapihoilla" sikin sokin.

Aggressiiviseksi tekee jonkun täydellinen omahyväisyys ja itsekkyys, vaikka muuten olisi rauhallinen ja hyväntahtoinen. Ihan normaalia tavalliselle ihmiselle. Jokainen meistä suuttuu, kun tarpeeksi ärsytetään.  Kuka enemmän, kuka vähemmän. Ja varsinkin näin itsestään selvissä oikein/väärin-tapauksissa "raivo" oikein tuplaantuu, kun vatsaan tulee lakia, moraalia, asetuksia tai vastaavia kintaalla viittaavia kuspäitä.

Ja ne latujen alussa olevat merkit ihan selvästi on tarkoitettu punaisilla rukseilla SINULLEKIN kertomaan, että EI KOIRIA LADUILLE, eikä kävelijöitä!!! Ei siihen mitään juristien tulkintoja tarvita. Tai fiksut ja  muut huomioon ottavat eivät tarvitse.

Kissanomistajat otin vertailuksi, ihan vain sanoakseni kuinka hekin ovat OIKEUKSINEEN väärässä, mutta silti täytyy toimia kuinka itse haluaa, muista välittämättä! Ymmärsit kyllä pointin ihan hyvin!

Mua raivostuttaa esim. koiransa paskat kaduille ja piha-alueille jättävät siat, ja joka kerran tällaisen moukan nähdessäni menen sanomaan. Ei ole iso vaiva niitä paskoja noukkia pois.

Ja jos koirastaan välittää, pysyy poissa sieltä raivokkaiden hiihtäjien tieltä. On ollut jo tällekin talvelle juttuja lehdissä, kuinka sauvasta on koirat saaneet!!!!

Mutta vie hyvä ihminen koirasi sinne, saat ainakin syyn käydä täällä ihmettelemässä, kun jotkut eivät siitä tykkää. Ne jotkut, joille on ne hiihtoladut tärkeitä, ja joille on kerrottu, että rauhassa saisi hiihtää ja ILMAN VAARAA itselle tai koirille, koska sinne ei saa kuin hiihtäjät mennä! Eli ihan oma vikasi, jos koirasi silmässä töröttää sauva. Ne hiihtäjän sakot eivät tuo koirasi silmää takaisin.

No jos et ole hiihtäjä miksi vedät täällä kilarit siitä, kuinka vähän aikaa nykyään on hyvät hiihtokelit? :D Oot kyllä tooodella aggressiivinen, juurikin laturaivoaja, tällaisia me muut pelätään... Älä nyt mee keihästää ketään sauvallasi jooko?

Täällä voi tietääkseni keskustella vaikka prostituutiosta olematta kohderyhmää. Ja mitä tekisin sauvalla, kun en hiihdäkään? Ja ei, en tooooooodellakaan ole laturaivoaja, kun edelleenkin: En käy hiihtämässä. :)

Mitä tänne tarvitsee tulla kehuskelemaan, kuinka käy koiran kanssa latuja pilaamassa? Sairasta. Mutta Porvoossa on kai tapana toimia näin.

Vierailija
191/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten hyvä idea! Mä laitan piskilleni semmosen viskitynnyrin kaulaan ja aina kun joudutaan astumaan ladutetulle alueelle, tarjoan huikan jokaiselle hiihtäjälle. Ap

Hienoa! Jääkylmä viski on paras palautumisjuoma.

Vierailija
192/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, sieltähän se löytyi, aito laturaivoaja. Miksi pitää olla noin aggressiivinen? En ihan oikeasti lähde autottomana julkisilla matkustamaan jonnekin pois omalta asuinalueeltani voidakseni ulkoilla. Teen parhaani välttääkseni latuja. Tehdään kaikki parhaamme käyttäytyäksemme sivistyneesti. Juridisesti laduilla kulkemista ei voi kieltää, oli kieltomerkki tai ei. En nyt ihan tajunnut mihin kissanomistajilla on oikeus. Toivottavasti helpotti, etkä seivästä ketään sauvallasi.  Ap

Olen itse jopa koiranomistaja (oli kaksikin vähän aikaa sitten vielä) joka lenkkeilee niin, ettei siitä koidu kenellekään haittaa. Ei tulisi mieleenikään mennä laduille, vaikka niitä risteilee meidänkin rivitaloalueen "takapihoilla" sikin sokin.

Aggressiiviseksi tekee jonkun täydellinen omahyväisyys ja itsekkyys, vaikka muuten olisi rauhallinen ja hyväntahtoinen. Ihan normaalia tavalliselle ihmiselle. Jokainen meistä suuttuu, kun tarpeeksi ärsytetään.  Kuka enemmän, kuka vähemmän. Ja varsinkin näin itsestään selvissä oikein/väärin-tapauksissa "raivo" oikein tuplaantuu, kun vatsaan tulee lakia, moraalia, asetuksia tai vastaavia kintaalla viittaavia kuspäitä.

Ja ne latujen alussa olevat merkit ihan selvästi on tarkoitettu punaisilla rukseilla SINULLEKIN kertomaan, että EI KOIRIA LADUILLE, eikä kävelijöitä!!! Ei siihen mitään juristien tulkintoja tarvita. Tai fiksut ja  muut huomioon ottavat eivät tarvitse.

Kissanomistajat otin vertailuksi, ihan vain sanoakseni kuinka hekin ovat OIKEUKSINEEN väärässä, mutta silti täytyy toimia kuinka itse haluaa, muista välittämättä! Ymmärsit kyllä pointin ihan hyvin!

Mua raivostuttaa esim. koiransa paskat kaduille ja piha-alueille jättävät siat, ja joka kerran tällaisen moukan nähdessäni menen sanomaan. Ei ole iso vaiva niitä paskoja noukkia pois.

Ja jos koirastaan välittää, pysyy poissa sieltä raivokkaiden hiihtäjien tieltä. On ollut jo tällekin talvelle juttuja lehdissä, kuinka sauvasta on koirat saaneet!!!!

Mutta vie hyvä ihminen koirasi sinne, saat ainakin syyn käydä täällä ihmettelemässä, kun jotkut eivät siitä tykkää. Ne jotkut, joille on ne hiihtoladut tärkeitä, ja joille on kerrottu, että rauhassa saisi hiihtää ja ILMAN VAARAA itselle tai koirille, koska sinne ei saa kuin hiihtäjät mennä! Eli ihan oma vikasi, jos koirasi silmässä töröttää sauva. Ne hiihtäjän sakot eivät tuo koirasi silmää takaisin.

No jos et ole hiihtäjä miksi vedät täällä kilarit siitä, kuinka vähän aikaa nykyään on hyvät hiihtokelit? :D Oot kyllä tooodella aggressiivinen, juurikin laturaivoaja, tällaisia me muut pelätään... Älä nyt mee keihästää ketään sauvallasi jooko?

Täällä voi tietääkseni keskustella vaikka prostituutiosta olematta kohderyhmää. Ja mitä tekisin sauvalla, kun en hiihdäkään? Ja ei, en tooooooodellakaan ole laturaivoaja, kun edelleenkin: En käy hiihtämässä. :)

Mitä tänne tarvitsee tulla kehuskelemaan, kuinka käy koiran kanssa latuja pilaamassa? Sairasta. Mutta Porvoossa on kai tapana toimia näin.

Jos kukaan ei puhu tälle, tää ehkä vaikenee?

Vierailija
193/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän voit vaikka aloittaa? Jos panee pään pensaaseen, on näkymätön?

Vierailija
194/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moi, olen Jenna 15v, koulukiusaaja"

Vierailija
195/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin vedetään bussipysäkille vievälle kävelytielle latukoneella latu heti kun on riittävästi lunta. En ymmärrä miksei latu voi alkaa niin, että ihmisten normaalit päivittäiset kävelyreitit säilyy. Ihan varmasti en ala talvipakkasella joka aamu kiireessä juoksemaan paljon pidempää lenkkiä jonkun harrastuksen takia.

Vierailija
196/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki minäminäihmiset, joilla on OIKEUS kävellä missä vain, koska EI VOI KIELTÄÄ eikä ainakaan mitään typeriä hiihtäjiä tarvitse ottaa huomioon: laittakaa sukset jalkaan ja menkää kokeilemaan, miten tympeää sitä tallottua latua on hiihtää. Laduille pääsevät kaikenkokoiset ja -kuntoiset suksimaan, hiihto on hyvä ja terveellinen harrastus. Kävellä, mopoilla, pulkkailla ym voi vaikka missä, mutta hiihtämiselle on varsin rajallinen aika ja rajatut paikat. Kun pertsan ladut tai luistelubaana myllätään, on siinä taitavammankin hiihtäjän hankala mennä, mutta joku huonojalkaisempi mummo menee helposti nurin. Oikeasti. Eikä tarvitse olla edes mummoiässä - oman polvileikkaukseni jälkeen hiihto oli loistavaa, monipuolista ja pieniäkin lihaksia ja tasapainoa aktivoivaa kuntoutusta, mutta j o k a kerralla suksi tökkäsi ainakin kerran johonkin kengänjälkeen ja voi herra mun vereni sitä kipua... Epävirallisella ladulla sen ymmärsi (vaikkei sitä ihan, että jonkun taaperolla oli selvästi mutkapolusta päätellen kiva laduntallomisleikki, jota ei oltu kai yritettykään kieltää, vaikka vieressä kulki kävelijöille oma polku), mutta kyllä viralliset ladut voisi jättää rauhaan. Ja pliis, älä tule pätemään omaa välinpitämättömyyttäsi ja oman navan kaiveluasi oikeuttaaksesi, että sitten ei varmaan kannata hiihtää ollenkaan, jos pienet kuopat haittaa tjmsp.

Vierailija
197/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Hiihtäessä kunnan virallisilla laduilla vastaan on tullut (eri aikoina) hevonen ja ratsastaja, moottoripyörä, äityli lastenvaunujen kanssa (keskellä baanaa työnsi vaunuja) ja tietenkin monta koiraa... Voitte varmaan uskoa, että missä kunnossa latu ja luistelubaana olivat. 

Miksi?

Kukaan ei mene luistelukentälle hengailemaan, ei pesäpallokentälle, ei nurmikentälle jalkapalloilijoiden sekaan. Golfarit saavat olla rauhassa.MIKÄÄN  muu urheilu/liikuntalaji eI kärsi siitä, että liikuntapaikka pilataan lähestulkoon parin päivän sisällä. 

Ladut tehdään kaupungin/kunnan toimesta VEROVAROIN. Me kaikki maksamme siis siitä työstä kun niitä tehdään aina vaan uusiksi tuhoamisen jälkeen.

No tässä nyt on juuri se ongelma että jos kyseessä on asuinalueen ainoa metsä, mahdollisesti ainoa metsä vaikkapa kymmenen kilometrin säteellä, niin se ei ihan vertaudu vaikkapa golfkenttään. Kun sattuu asumaan tällä alueella, on aivan pakko pystyä liikumaan omassa lähiympäristössään normaalisti. Jos kaikki väylät ladutetaan, on pakko liikkua latuväylillä kun ei muutakaan ole. Keskuspuistoa käyttävät monet työmatkalaisetkin. Jos koko keskuspuisto muutettaisiin kesäksi aina golfkentäksi ja siellä saisivat liikkua vain golfaajat, niin olisiko se nyt sitten kovin järkevää? Ihmisten asuinympäristöä ei voi valjastaa yhden kausilajin liikuntapaikaksi ja kieltää muita liikkumasta.

Näimpä. Asun itse Tampereella ja lähellä on yksi metsä-alue (asun keskustan lähellä), josta on ladutettu suurin osa. Ja jos haluaa päästä vaikka sitten sinne metsään, kun ei voi niitä pururatoja/metsäteitä pitkin hiihtolatujen takia kulkea JOUTUU väkisinkin vähän matkaa kulkemaan latujen kautta/poikki... Toki kuljen aina niin, etten riko latuja ja varovasti, mutta muuten joutuisin ulkoiluttamaan koiraani pelkkiä teiden vieruksia pitkin. Pari kertaa on tullut latu-raivoaja vastaan ja se on säikäyttänyt.. Kun ei siinä ehdi selittää, että meen vain tästä ohi, tuonne isoon etsä-alueeseen ei ole muuta reittiä kun tästä poikki. Ei se minusta reilua ole, että suurin osa  lähistön ainoasta metsästä on vain hiihtäjille, voisi vaikka osan metsää (siellä on paljon reittejä) katso hiihtäjille ja osan taas kävelijöille, ei tulisi vaaratilanteita ja kaikki saisivat nauttia luonnosta tasapuolisesti. 

Vierailija
198/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtäjät yrittää tehdä niitä latuja joka paikkaan, mutta periaatteessa heillä ei ole siihen mitään sen kummempaa oikeutta ja mikäli kyseinen alue ei ole pelkässä hiihtokäytössä, saa kävelijät, pyörät jne. Mennä siellä ihan vapaasti.

Menkää hiihtäjät niille tehdyille hiihtoreiteille, siellä saatte purkaa raivoanne.

Ainoastaan koneella tehtyjä latuja tulee välttää. Hiihtäjien itse tekemiä latuja ei tarvitse todellakaan välttää.

Meillä hiihtäjät ja koiran kusettajat ja muut kävelijät eletään ihan sovussa, enkä koskaan ole vielä näiden vuosien aikana kuullut raivoa tai valitusta.

Hiihtäjät hiihtelevät laduillaan ja me koirankusettajat ja lenkkeilijöt ollaan omalla polulla, muutaman metrin päästä ladusta.

Polku pysyy hyvin talvella auki, kun käytetään sitä samaa polkua ja tamppaantuu jalkojen eikä kävellä miten sattuu.

Ja asutaan Keski-Suomessa ja luntakin on 60-70cm.

Vierailija
199/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele niitä, jotka saavat latuskitsoilijoista tarpeekseen ja hiekoittavat alamäkiä :(

Miksei hiihtää voi jossain lapissa? Enhän minäkään voi pistää Keskuspuistoon pystyyn ampumarataa ja sanoa muille ulkoilijoille että pysykää poissa, jos ette kestä törmäystä .50 BMG -luodin kanssa.

Vierailija
200/246 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuitenkaan kävele ladulla alamäessä ellet kestä mopon törmäystä. Senverran vähintään 80-100 kiloinen mies 40 kmh vauhdeissa törmätessä vastaa. Tasamaallakin voi vauhtia olla lähes 30 kmh. Suksissa kun ei ole jarruja eikä niitä juuri pysty ohjaamaan kuten laskettelusuksia. Metsään ei pysty väistämään koska menee henki jos törmää puuhun. Eli varaudu rajuun törmäykseen jos kävelet ladulla.

Yäk! :D