Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa siedät enemmän, +30°C vai -30°C?

Vierailija
21.01.2019 |

?

Kumpaa siedät enemmän, +30°C vai -30°C?

Vaihtoehdot

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä varmaan paremmin, mutta tuntuu etten siedä kumpaakaan.

Jotain +20 - -15 välillä on ihanteellinen.

Vierailija
22/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan kehon oma lämpötila kylläkin lähempänä +30:tä kuin sitä  vastaavaa määräåä miinusasteita. Uimassakin on silloin kivempi käydä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäselvyyttä mun kohdalla. +30°C on ehdottomasti sopivampi. Tosin tykkään myös talvesta ja lumesta, vaikka tuo kylmyys jäätää luita myöten.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
24/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Tietenkin ihminen sietää +30 paremmin. -30 palelluttaa kuoliaaksi hetkessä.

Oletko idio otti kuullut koskaan vaatteista?

Helteellä ei voi tehdä enää mitään, jos kaikki vaatteetkin on jo riisuttu. Siinä paistuu ja viime kesäkin sen näytti, että moni kuoli tappohelteillä, minullakin pumpusta otti ja oli todella vaikea kesä. 

Talvi on suomalaiselle ihan normi asia. 

Vierailija
25/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hulluja hellefaneja täällä taas riehuu. Järki käteen.

Vierailija
26/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys, +30 on lähellä ihmiselle ihanteellista lämpötilaa (hieman liian alhainen) ja -30 on sietämättömän kylmä. Jos saisin valita, niin valitsisin +30 astetta mieluummin kuin mitään sitä alhaisempaa lämpötilaa, +35 olisi toki vielä parempi.

Ei kukaan voi olla noin tyhmä.Vai voiko.

Muuta espanjaan, trolli.

Vierailija
27/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskesän helletin/käristyskupolin jälkeen sanon että olen mieluummin -30 asteen pakkasessa kuin siinä hitaasti tappavassa saunassa. Minulla on elimistö VIELÄKIN sekaisin siitä helteestä, joka vaan jatkui ja jatkui.. nyt sentään pääsee ulos vilvoittelemaan.

Vierailija
28/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

+30C ei ole sietämistä vaan nautinto. Tosin kunnon pakkanenkaan ei minua varsinaisesti haittaa, ainoastaan siksi että iho ja huulet kuivuu tolkuttomasti. Kaikille helteen vihaajille kuumana vihjeenä, että nyt on hyvä aika laittaa ilmastointilaitteiden tilaukset menemään ensi kesää varten.

Vierailija
29/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa arkielämässä -30, koska vaatteet on keksitty ja sisään pääsee aina. Mutta jos olisin koditon tai tippuisin lentokoneesta keskelle metsää, niin enemmin lämmintä.

Vierailija
30/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellekesästä nautin aivan täysin rinnoin. Pakkanen rajoittaa liikuntaharrastuksiani paljon pahemmin kuin helle: hengitystiet ärtyvät ja huono ääreisverenkierto tietää ongelmia sormille ja varpaille. Ja nenä jäätyy kun silmälasit toimivat lauhdutuslevyinä.

Nämä ovat mielenkiintoisen yksilöllisiä asioita: pari sukulaistani menee jo 25 asteen lämmössä aivan veteläksi eikä heille tulisi mieleenkään lähteä liikkumaan.

Vierailija
31/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä vuoden aikojen vaihtelua. Kumpikin sää on ok. Ei mitään vaikutusta elämään.

Vierailija
32/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasta ehdottomasti. Mitä kylmempi on, sen onnellisempi olen. Kesällä purin itseni verille useamman kerran kun en voi sietää kuumuutta, pyörtyilin jatkuvasti ja kesä menu paniikkikohtauksien ja raivokohtausten kanssa, koska inhoan lämpöä eikä kehoni kestä sitä.

Puret itseäsi kun on kuuma. Ok. Ton pyörtyilyn kyllä ymmärrän, vähemmästäkin taju lähtee kuin kuumalla raivoamisesta. Tsemppiä sulle.

Vierailija
33/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen vastaan, että -30. Pukea voi vaikka kuinka paljon, mutta kovilla kesähelteillä on tukalaa, vaikka olisi alasti. En minä kyllä kummastakaan pidä - tänä aamuna oli ankeaa lähteä junaseisakkeelle, kun pakkasta oli 27 astetta, hrrrr.....

Vierailija
34/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle ja kuumuus on ihanaa, viime kesä oli aivan ihana <3 Toivon vaan että olisi ihan samanlainen kesä tänä vuonnakin. Talvi/pakkanen/kylmyys on ihan syvältä :/ hyiiiiiiiiii, en tykkää yhtään kun pitää pukee ja tumpata ittesä täyteen rytkyjä että tarkenee ja silti ulkona jäätyy ku torakka. Tulis äkkiä kesä ja helle!!! 

Vierailija
35/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti +30 astetta! Viime kesä oli ihanin ikinä ja niin toivon, että tuleva kesä on samanlainen ❤

Kylmää siedän huonosti, sisätiloissakin on päällä on aina villapaita ja -sukat talviaikaan, usein jopa nukkuessa ja päälle vielä paksu peitto tai pari. Ulos on ärsyttävää pukea seitsemän kerrosta vaatetta, olo on himppasen turhan tankea ja kaikesta huolimatta on kylmä. Lisäksi pakkasilma kuivattaa ihoa, sormenpäät repeilee rikki itsestään vaikka kuinka rasvaan.

Sanovat, että tähän pakkaseen tottuu. Sitä odotellessa, olen nyt 40v enkä vielä ole tottunut.

Vierailija
36/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on liikaa.

Vierailija
37/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, mietin tänään tuota samaa kysymystä. Armeijassa oltiin aikoinaan viikko telttailemassa 30 asteen pakkasessa. Vaikka naamaa kirveli aluksi, niin kylmyyteen tottui. Toisaalta 30 asteen lämpö on vielä ihan miellyttävän tuntuista.

Vaan kun viime kesänä lomamatkalla oli 38 astetta lämmintä, kosteaa, tyyntä ja pilvetöntä, se oli tuskaista. 38 asteen pakkasessa olisi vain pitänyt laittaa vielä yksi kerros vaatteita.

Minäkin hiihdin aina 15km suuntaansa kouluun, vaikka pakkasta oli -35 astetta. Päällä oli vain äidin neulomat vaatteet, eikä tuntunut missään. Nykyajan nuoriso se vaan valittaa kaikesta, toisin oli meillä!

Tulipa mieleen erään stand up-koomikon hauska juttu: "Kyllä ennen oli paremmin, ei ollu helppoo". 😁

Vierailija
38/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on sietämätön, mutta -30:ssä pärjää pukeutumalla.

Vierailija
39/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko muuten miten paljon rauhallisempia ihmiset ovat kun on pakkasta? Eräs kokenut poliisi sanoi minulle joskus, että poliisilaitoksella toivotaan mieluiten kylmiä sadepäiviä, tai sitten pakkasia, koska molempien aikana ihmiset pysyvät rauhallisina. Pahinta ovat helteet, koska ihmiset sekoavat päästään ja järjestyshäiriöitä on koko ajan.

Vierailija
40/87 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kumpikin menee, jos on kuitenkin koti jossa elää. Pakkaselle vain paljon vaatetta, tänään aamulla olin tunnin -30 asteessa eikä toppavaatteissa liikkuessa tullut edes kylmä. +30 asteessa taas ei oikein jaksa liikkua, täytyy olla varjossa ja mieluiten tuulenvire löytää.

Mutta sitten, jos pitäisi esim. nukkua ja elää kokoajan ulkona, niin kyllä mä sen lämmön valitsisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän