Kumpaa siedät enemmän, +30°C vai -30°C?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti +30. Senhän näkee jo siitä, kummassa pysyisin pidempään hengissä, jos vaikka loukkaantuisin ja jäisin kykenemättä liikkumaan ulos. -30 asteessaa tulisi noutaja melkoisen äkkiä, vaikka olisi mitkä vaatteet.
meinaatko ettei 30 asteessa tulisi. kuo lisit janoon kivu liaasti.
pakkasessa sentään voisi syödä lunta, ja kuolema olisi kuin nukahtaminen, jota ennen riisuisit vaatteitasi, koska sinulla olisi kuuma, sitten vain nukahtaisit (hypotermia).
hellekuolema olisi kamalaa kitu mista, kaulaa kuris taisi ja vaahtoa tulisi suusta, silmät pullistuisi päästä..
Juu niinhän hellekuolema tapahtuu :D
Helteillä kuollaan nestehukkaan tai sydäriin.
+30 voi ulkoilla ja nauttia siitä, mutta alle -10 on oikeastaan aina kylmä. Viimeksi, kun kävin -15 kävelemässä reippaalla lenkillä ulkona, minulla oli kerrasto, oikeat villahousut- ja paita sekä toppavaatteet ja silti olin aivan jäässä. Iho tuntuu esim jaloista ja käsivarsista jääkylmältä lenkin jälkeen. Olen aina vihannut pakkasta, vaikka luonto onkin silloin kaunis. Mutta mitä tekee kauniilla luonnolla, jos kylmän vuoksi on vaikea nauttia siitä. Minulla on ilmeisesti jostain syystä huono ääreisveRenkierto, koska tunnen lämpöä cain yli +25. Siksi viime kesä oli mielestäni tosi ihana.
No pakkasella pystyy vielä työskentelemään mutta +30 asteessa työnteko alkaa olla aika tuskaista ja pidemmän päälle vaarallista, sydänkohtauksen riski ym.
Siedän pakkasta paljon paremmin. Oikeanlaisella pukeutumisella pärjää pitkälle, tykkään muutenkin talvivaatteista ja pakkasulkoilusta paljon enemmän kuin kesähelteistä. Viime kesä oli kamalaa, kun piti yrittää normaalia arkea eläää ja käydä töissä. Syömisistä ja juomisesta riippumatta koko ajan vähän huono olo ja päänsärky, huonosti nukutut yöt, veltto olo... Ehkä jossain mökilllä järven/meren rannalla vielä menisi, mutta ei sitäkään kauaa jaksa.
Pitäisi varmaan muuttaa Lappiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti +30. Senhän näkee jo siitä, kummassa pysyisin pidempään hengissä, jos vaikka loukkaantuisin ja jäisin kykenemättä liikkumaan ulos. -30 asteessaa tulisi noutaja melkoisen äkkiä, vaikka olisi mitkä vaatteet.
meinaatko ettei 30 asteessa tulisi. kuo lisit janoon kivu liaasti.
pakkasessa sentään voisi syödä lunta, ja kuolema olisi kuin nukahtaminen, jota ennen riisuisit vaatteitasi, koska sinulla olisi kuuma, sitten vain nukahtaisit (hypotermia).
hellekuolema olisi kamalaa kitu mista, kaulaa kuris taisi ja vaahtoa tulisi suusta, silmät pullistuisi päästä..Juu niinhän hellekuolema tapahtuu :D
Helteillä kuollaan nestehukkaan tai sydäriin.
Nestehukkaisen hellekuolemanhan minä tuossa juuri kuvasin. Jos haluat siihen laittaa vielä sydärin bonuksena, käyhän sekin.
+30 sopii minulle paremmin. Tympii talven vaateruljanssi. Pakkaset ei siinäänsä haittaa, kun on kunnon varusteet, mutta mennen tullen oma vaivansa kesään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle ja kuumuus on ihanaa, viime kesä oli aivan ihana <3 Toivon vaan että olisi ihan samanlainen kesä tänä vuonnakin. Talvi/pakkanen/kylmyys on ihan syvältä :/ hyiiiiiiiiii, en tykkää yhtään kun pitää pukee ja tumpata ittesä täyteen rytkyjä että tarkenee ja silti ulkona jäätyy ku torakka. Tulis äkkiä kesä ja helle!!!
Todella omituinen kommentti.
Painat varmaan 40-50kg ja olet 170-180cmcm pitkä.
Kannattaa opetella syömään, jos on pelkät luut, käy noin.Todella omituinen kommentti. Läskien ihannointi piti sitten tähänkin ketjuun tunkea.
Tämä kommentti paljastaa, että olet alipainoinen. Siksi et kestä pakkasta.
Luiden päällä kato pitää olla myös lihaksia ja myös rasva kuuluu ihan normipainosen naisen kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle ja kuumuus on ihanaa, viime kesä oli aivan ihana <3 Toivon vaan että olisi ihan samanlainen kesä tänä vuonnakin. Talvi/pakkanen/kylmyys on ihan syvältä :/ hyiiiiiiiiii, en tykkää yhtään kun pitää pukee ja tumpata ittesä täyteen rytkyjä että tarkenee ja silti ulkona jäätyy ku torakka. Tulis äkkiä kesä ja helle!!!
Todella omituinen kommentti.
Painat varmaan 40-50kg ja olet 170-180cmcm pitkä.
Kannattaa opetella syömään, jos on pelkät luut, käy noin.
Ja vastaprovona voidaan heittää, että laihduta vähän, niin ei helteetkään häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hulluja hellefaneja täällä taas riehuu. Järki käteen.
Niin, että pakkasfanit saavat rauhassa riehua? Jos et ole vielä huomannut, niin ihmisillä on erilaisia mielipiteitä asioista.
+30 ei ole edes vielä mikään tolkuton helle, jos vertaa etelä-Euroopan maiden lämpötiloihin. Viime kesä oli loistavat, kun sai painella kevyissä vaatteissa.
-30 vaatii jo hyvä varusteet, jonka jälkeen pärjää hyvin. Mutta silti valitsen +30.
Vierailija kirjoitti:
No pakkasella pystyy vielä työskentelemään mutta +30 asteessa työnteko alkaa olla aika tuskaista ja pidemmän päälle vaarallista, sydänkohtauksen riski ym.
Mutta puhutko -30 asteista? Tuo on esimerkiksi astmaa sairastavalle haastavaa, joten kova pakkanenkin voi olla terveysriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatetta voi laittaa päälle, muttei ottaa pois alasti.
Ilmastoinnin voi laittaa päälle ja olla alasti. Alasti ei voi olla -30c kuin hetken.
Jos laittaa ilmastoinnin päälle niin ei se lämpötila enää kauaa ole +30
Ja voithan sä laittaa lämmityksenkin päälle jos -30 on liian kylmä.
+30 on ihana kesäsää, -30 taas niin kylmä ettei ulos voi mennä jos ei ole aivan pakko.
+30 on mulle vielä siedettävää. Kunhan ei tarvi urheilla tai tehdä mitään fyysistä ulkotyötä. +35 onkin sitten jo ihan eri.
-30 on vaan kärsimystä. Ärsyttää kulkea jossain pilkkihaalareissa ja pää niin paketoituna, että hyvä kun kääntyy. Bussissa tai kaupassa pitää vähentää vaatetta, koska muuten läkähtyy. Bussista pois jäätyä huomaa, että hanskat jäi bussin penkille.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys. Tietenkin ihminen sietää +30 paremmin. -30 palelluttaa kuoliaaksi hetkessä.
Myös "unelmat", trooppiset tulokaseliöt ja hämähäkit. Talvi! Luonnon aika levätä!
Tässäkin ketjussa nähdään pakkasrakastajien valheellisuus. He kertovat innolla, kuinka -30 ei haittaa, jos on sisällä takkatulen ääressä. Samalla periaatteella voisi sanoa, että kyllä minäkin kestän vaikka -200, jos olen lämpöisessä saunassa samaan aikaan.
toi -30 parempi hyi helvetti toi 30+ on paskaa viime kesä oli helvettiä jo 20+ kanssa
iokea suomalainen tykkää talvesta ja vihaa kesää
+30 °C ilman muuta, lämpö on taivaallista. Kylmyys tappaa, lämpö ylläpitää elämää.
Mä kestän paremmin pakkasta. Ei ole tuskallista tehdä töitä. Työ on fyysisesti keskiraskasta.