Matti Nykänen ei saa tavata lapsenlapsiaan
Mitä mieltä?
Kyllä lapsenlapsilla pitää olla oikeus tutustua Matti pappaansa?
Voiko vanhemmat estää tämän?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://hymy.fi/uutiset/matti-nykasen-tytar-ensi-kertaa-julkisuudessa-e…
Näemmä tyttärellä oli 21-vuotiaanarattijuopumusepäily ja pahoinpitelytuomio.
Näemmä matilla on 2 tytärtä ja poika.
Lisään, että näemmä tuo haastattelu on lähes kymmenen Vuotta sitten tehty. Eli tytär kolmekymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus käski antamaan anteeksi. Av-mamma vihaa.
Minnehän tekin joudutte? Vai oletteko jo ..
Zinkkis Man
Anteeksi antaminen ei tarkoita sitä, että tarjoillaan lapsenlapset tarjottimella alkoholistille.
Onhan niillä lapsilla about kolme muutakin isovanhempaa. Tuskin Matilla mitään erityisen hyvää on lapsenlapsilleen tarjota. Mitäs itse kohteli tytärtään paskasti.
Itse on korkin aukassut, että turhaa kitistä.
Minä oon taas puolestani siskonpojalle kummina tod näköisesti juuri tästä syystä että olen absolutisti,
osaan näyttää mallia että ilmankin pystyy elämään.
Eikös se ole ennemminkin Matti joka on "laittanut välit poikki" omiin lapsiinsa olemalla piittaamatta ja välttelemällä yhteydenpitoa koko heidän elämänsä ajan.
Niin makaa kuin petaa. Matti on sössinyt tuon osan elämästään aivan itse, joten siinä ei selittelyt auta.
Meillä on vastaava juttu anopin kanssa. Hänellä ravaa ties mitä juopporemmia istumassa ja sitten vielä lapset pitäisi antaa sinne kylään. Pienet alle kouluikäiset!?
Kun ei suostuttu (mieskään ei suostunut), niin kylillä kuulee olevansa kamala lehmä, kun erotan isoäidin lapsenlapsistaan. Selittelevät vielä, että eihän se Pirkko nyt enää niin paljon juo... Niinpä niin. Joulun alla kun mies äidillään piipahti tervehtimässä (koska joulu ja anopin synttärit!) oli kämppä täynnä juoppoja ja lattiat tahmeena kiljusta, jotain irtopillereitä pöydillä ja lattioilla oli. No, thanks.
Osa juopoista ei näe itsessään mitään virhettä. Ihan vähän vaan istuttiin iltaa kavereiden kanssa. Naapureiden mukaan örmyjengi kolmatta viikkoa majailee siellä ja kiljua kittaavat pillereiden kyytipojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tapaavat isomummoaan kuitenkin. En ymmärrä miksi eivät voisi tavata myös Mattia, edes joskus kun Matti tuskin juo 24/7 . Pitää sopia että oltava täysin selvä tapaamissa. Aivan kuin monet muutkin ovat sopineet silloin kun on alkon kanssa ongelmaa.
Ai miksi pitää?
Matti ei huolehtinut aikoinaan omista lapsistaan, kaikki muu oli tärkeämpää, kuten esim. juopottelu. Miksi lasten pitäisi nyt viedä omia lapsiaan tapaamaan tätä julkisuustyrkkyä ilmeisesti alkoholiongelmaista ihmistä? Perustele!
Huomaatko miten tästä juuri paistaa läpi passiivisagressiivisuus. Kun ei ole huolehtinut minusta, niin _minä_ kostan. Vaikka kyse on lapsista.
Ei kukaan sitä kiistä, että tässä ei olisi väärin toimittu ja törttöilty, mutta pitääkö se ulottaa lapsenlapsiin saakka.
Itse voi toimia paremmin, eikä ole pakko kostaa kokemiaan vääryyksiä.
Zinkkis Man
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku laittaa välit poikki alkoholistivanhempaansa, ei siinä ole mitään tuomittavaa. Kenenkään lapsen ei tarvitse sellaiseen tutustua, etenkään jos vanhempansa eivät niin halua. Kyllä tuohon syynsä on.
Kyllä mun mielestä on väärin laittaa välit poikki pelkän alkoholismin takia. Etäisyyttä voi toki ottaa ja estää lasten tapaamisen ilman valvontaa, mutta siihen tarvitaan paljon enemmän jotta olisi ok katkaista välit kokonaan.
Tiedätkö miten tuskallista elämää on alkoholistien kanssa lapsella?
Matti ei ole edes välittänyt omista lapsistaan koska ei ole tavannut heitäMutta viha nakertaakin vain sitä joka sitä itse tuntee. Sehän se onkin se ikävä juttu.
Siitä pitäisi pystyä pääsemään yli. Jos ei pääse, niin se nakertaa seuraavat 20 vuotta, kunnes lapset ovat aikuisia.
ZinkkisMies
Ei ihmistä tarvitse vihata vaikkei häntä haluaisikaan nähdä. Joskus on vaan viisaampaa suojella lapsiaan ja itseään.
Siis sä et lukenut tuota haastattelua? Et näe missään passiivisagressiivisuutta?
Zinkkis Chan
Naurattaa noi miinustajat, jotka ei kykene vastaamaan, vaan miinustavat vain.
passiivisagressiivisuutta?
Ei jaksa tyhmälle vastata. Toivottavasti olet vain provoamassa, todella yksinkertaiselta vaikutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku laittaa välit poikki alkoholistivanhempaansa, ei siinä ole mitään tuomittavaa. Kenenkään lapsen ei tarvitse sellaiseen tutustua, etenkään jos vanhempansa eivät niin halua. Kyllä tuohon syynsä on.
Kyllä mun mielestä on väärin laittaa välit poikki pelkän alkoholismin takia. Etäisyyttä voi toki ottaa ja estää lasten tapaamisen ilman valvontaa, mutta siihen tarvitaan paljon enemmän jotta olisi ok katkaista välit kokonaan.
Ei läheisen alkoholismi ole koskaan "pelkkää alkoholismia". Se vaikuttaa aina käytökseen tavalla tai toisella. Ja joskus ne tavat ovat sellaisia, että just sen alkoholistin lapsi ei jaksa niitä. Etenkin kun hänellä on yleensä taustalla lapsuudentraumat sen vanhemman juomisesta.
Ja jokaisella on oikeus katkaista välit jos kokee sen parhaaksi perheelleen. Ei kellään ulkopuolisella ole siihen nokan koputtamista.
Lapsistahan tässä keskustelllaankin, eikä ulkopuolisista.
ZinkkisChan
Niin, siis kuten sanoin jos aikuinen lapsi katkaisee välit vanhempaansa, niin kellään muulla ei ole siihen päätökseen nokan koputtamista.
Hän saa kyllä olla tapaamatta isäänsä, mutta ei voi kieltää lapsia tapaamasta ukkiaan.
ZinkkisChan
Naiset aina ulottavat "omat" oikeutensa koskemaan muitakin, kun ovat niin yksinkertaisia.
Oletko ihan oikeasti siinä uskossa, että isät olisivat aina valmiit esittelemään lapsensa omille tai puolisonsa vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa. Matti on sössinyt tuon osan elämästään aivan itse, joten siinä ei selittelyt auta.
Meillä on vastaava juttu anopin kanssa. Hänellä ravaa ties mitä juopporemmia istumassa ja sitten vielä lapset pitäisi antaa sinne kylään. Pienet alle kouluikäiset!?
Kun ei suostuttu (mieskään ei suostunut), niin kylillä kuulee olevansa kamala lehmä, kun erotan isoäidin lapsenlapsistaan. Selittelevät vielä, että eihän se Pirkko nyt enää niin paljon juo... Niinpä niin. Joulun alla kun mies äidillään piipahti tervehtimässä (koska joulu ja anopin synttärit!) oli kämppä täynnä juoppoja ja lattiat tahmeena kiljusta, jotain irtopillereitä pöydillä ja lattioilla oli. No, thanks.
Osa juopoista ei näe itsessään mitään virhettä. Ihan vähän vaan istuttiin iltaa kavereiden kanssa. Naapureiden mukaan örmyjengi kolmatta viikkoa majailee siellä ja kiljua kittaavat pillereiden kyytipojaksi.
Miten teidän wt elämä tähän liittyy?
Zinkkis ihmettelee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei läheisen alkoholismi ole koskaan "pelkkää alkoholismia". Se vaikuttaa aina käytökseen tavalla tai toisella. Ja joskus ne tavat ovat sellaisia, että just sen alkoholistin lapsi ei jaksa niitä. Etenkin kun hänellä on yleensä taustalla lapsuudentraumat sen vanhemman juomisesta.
Ja jokaisella on oikeus katkaista välit jos kokee sen parhaaksi perheelleen. Ei kellään ulkopuolisella ole siihen nokan koputtamista.
Lapsistahan tässä keskustelllaankin, eikä ulkopuolisista.
ZinkkisChan
Niin, siis kuten sanoin jos aikuinen lapsi katkaisee välit vanhempaansa, niin kellään muulla ei ole siihen päätökseen nokan koputtamista.
Hän saa kyllä olla tapaamatta isäänsä, mutta ei voi kieltää lapsia tapaamasta ukkiaan.
ZinkkisChan
Naiset aina ulottavat "omat" oikeutensa koskemaan muitakin, kun ovat niin yksinkertaisia.
Oletko ihan oikeasti siinä uskossa, että isät olisivat aina valmiit esittelemään lapsensa omille tai puolisonsa vanhemmille?
öö .. no on valinnut aika huonosti puolisonsa, jos sille ei voi lapsiaan esitellä.
Jättäisin väliin.
Zinkkis Man
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tapaavat isomummoaan kuitenkin. En ymmärrä miksi eivät voisi tavata myös Mattia, edes joskus kun Matti tuskin juo 24/7 . Pitää sopia että oltava täysin selvä tapaamissa. Aivan kuin monet muutkin ovat sopineet silloin kun on alkon kanssa ongelmaa.
Ai miksi pitää?
Matti ei huolehtinut aikoinaan omista lapsistaan, kaikki muu oli tärkeämpää, kuten esim. juopottelu. Miksi lasten pitäisi nyt viedä omia lapsiaan tapaamaan tätä julkisuustyrkkyä ilmeisesti alkoholiongelmaista ihmistä? Perustele!
Huomaatko miten tästä juuri paistaa läpi passiivisagressiivisuus. Kun ei ole huolehtinut minusta, niin _minä_ kostan. Vaikka kyse on lapsista.
Ei kukaan sitä kiistä, että tässä ei olisi väärin toimittu ja törttöilty, mutta pitääkö se ulottaa lapsenlapsiin saakka.
Zinkkis Man
Kun se lasten suojeleminen ei ole kostamista. Edelleenkään ei kukaan vastuullinen vanhempi altista lapsiaan väkivaltaiselle alkoholistille, ja opeta näin lapsille,.että hän on turvallinen aikuinen, vaikka ei kokisi häntä kohtaan yhtään vihaa ja olisi täysin antanut anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miten tuskallista elämää on alkoholistien kanssa lapsella?
Matti ei ole edes välittänyt omista lapsistaan koska ei ole tavannut heitäMutta viha nakertaakin vain sitä joka sitä itse tuntee. Sehän se onkin se ikävä juttu.
Siitä pitäisi pystyä pääsemään yli. Jos ei pääse, niin se nakertaa seuraavat 20 vuotta, kunnes lapset ovat aikuisia.
ZinkkisMies
Ei ihmistä tarvitse vihata vaikkei häntä haluaisikaan nähdä. Joskus on vaan viisaampaa suojella lapsiaan ja itseään.
Siis sä et lukenut tuota haastattelua? Et näe missään passiivisagressiivisuutta?
Zinkkis Chan
Naurattaa noi miinustajat, jotka ei kykene vastaamaan, vaan miinustavat vain.
passiivisagressiivisuutta?
Ei jaksa tyhmälle vastata. Toivottavasti olet vain provoamassa, todella yksinkertaiselta vaikutat.
En provoa. Sinä vaan et ymmärrä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi pitää?
Zinkkis Man
Kun se lasten suojeleminen ei ole kostamista. Edelleenkään ei kukaan vastuullinen vanhempi altista lapsiaan väkivaltaiselle alkoholistille, ja opeta näin lapsille,.että hän on turvallinen aikuinen, vaikka ei kokisi häntä kohtaan yhtään vihaa ja olisi täysin antanut anteeksi.
Mutta kun tämä ceissi ei vaikuta siltä. Miksi siis olet kieroileva valehtelija?
Zinkkis Man
Jos mulla olisi lapsia, niin en päästäisi niitä lähellekään kieroilevia valehtelijoita. Ne jos jotkut ovat pahinta lapsen kehitykselle.
Zinkkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinkkis ihmettelee..
Etkö tosiaan osaa ajatella esimerkin kautta?
Eipä tarvii zinkkuutta ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinkkis ihmettelee..
Etkö tosiaan osaa ajatella esimerkin kautta?
Eipä tarvii zinkkuutta ihmetellä.
wt aina iskee vyön alle. Kun ei siitä hyvää ihmistä saa tekemälläkään.
Sen takia se wt onkin.
Zinkkis Man
Koko sukuni on juoppoja, enkä halua tavata ketään.
Yhyy..
Byää..
Yhyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi pitää?
Zinkkis Man
Mutta kun tämä ceissi ei vaikuta siltä. Miksi siis olet kieroileva valehtelija?
Zinkkis Man
Ei vaikuta? Entinen vanki ja nykyinen rapajuoppo. Ei kenenkään tarvitse olla sellaisen kanssa tekemisissä.
Sinähän se tässä et näköjään pysty vastaamaan :D