Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
101/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn nyt tänne joukkoonne. Otan nimimerkikseni vaikka "feta" kun juustot ovat ehdottomasti suurin heikkouteni :)

Olen 25-vuotias ja 160 cm pitkä. Painoani en tiedä, kun en vaakaa omista, mutta liikaa sitä on selvästi. Olen ollut jokseenkin tyytyväinen ulkonäkööni, kunnes tällä viikolla koin ikävän herätyksen: sain katsellakseni kuvia eräistä juhlista joihin olin aikaisemmin osallistunut, enkä ollut uskoa silmiäni. Olin kuvissa todella löysän ja pöhöttyneen näköinen, en ollut edes tunnistaa itseäni :( Kyllä ovat kilot tulleet salakavalasti, kun peilistä on mielestäni katsonut ihan terveen näköinen nainen... Muut ystäväni näyttivät kuvissa aivan samankokoisilta kuin luonnossakin, joten kai se on unohdettava itsensä huijaaminen ja herättävä todellisuuteen :(

Painosta en niinkään välitä, mutta kiinteytyä tahdon todella. Huomenna menen ja ostan salijäsenyyden ja alan miettiä ruokavaliotani uusiksi. Tsemppiä kaikille tavoitteisiinsa!

Feta

Vierailija
102/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko viikonlopun etsiskellyt kivoja reseptejä ja kokeillut kaikenlaista uutta. (Ai miten niin ruoka pyörii koko ajan mielessä? 😛)

Pakastin alkaa täyttyä, kun on tullut kokkailtua mm. seuraavaa: jauheliha-proteiinipyörykät, kasvismureke kikherneistä, tomaattinen linssikeitto, kaalipata, vegaaninen hernekeitto, jauheliha-kasviskeitto, kirjolohimureke. Nyt on helppo saada ruoka pöytään kiireisenäkin päivänä, pyöräyttää vain wokkivihannekset tai uunjuurekset sekä salaattia lisukkeeksi, ja keittohan menee sellaisenaan. Kanamunatkin keittää tai paistaa sillä aikaa kun valmis ruoka lämpenee.

En ole koskaan ollut mikään innokas ruuanlaittaja, mutta jos sitä jatkossa saisi viikonloppuna tehtyä viikon sapuskat pakkaseen, niin jäisi arki-iltoinakin se tunti lenkkeilyyn. Ei voisi jättää väliin sillä tekosyyllä ettei ehdi koska ruoka...

Tässä juuri keräilen tarmoa saada ahteri irti sohvasta ja lenkille.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kasviamureke kuulostaa ihanalta. Teitkö jollain netistä löytyvällä reseptillä?

Ehkäsetästä

Täältä av:lta bongasin toisesta ketjusta 😄.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3376035/mita-halpoja-ja-terveellisia-ru…

Viesti 25.

Muokkasin tuota ohjetta vähän: laitoin korppujauhon asemesta kauralesettä ja kuivattuja suppiksia murskattuna. Ihan ok, joskin maustamista pitää mun vielä harjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. minäkin ilmoittaudun tänne. Olen 169, ja lähtöpaino 68kg 2vkoa sitten. 2vkon pudotus 1,5kg eli 66,5kg. Haluaisin pudottaa 60kg, tai 58kg olisi parempi mutta jos 60kg niin iloinen jo siitä.

Paheena makean himo, joka päivä tekisi mieli karkkia, pullaa, jotain herkkua. Mietiskelen onko parempi lähteä totaalikieltäytyjäksi, herkkupäivälle vai yksi karkki päivässä linjalle. Se on hyvä että montaa karkkia/keksiä tms en tarvitse nytkään kun tulee jo paha olo eli määrä ei ole suuri mutta koen että pitäisi jättää nekin vähät että kilot lähtee.

Ongelmapaikkana maha, kyljet ja ylävartalo tuntuu läskiltä.

Luulen että seuraavat viikot tulevat olemaan haastavia että jaksanko oikeasti noudattaa kuria ja liikuntaa että saavutan tavoitteen.

Nimimerkiksi vaikka Mansikka

Vierailija
104/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun on saatu uusiakin mukaan, tervetuloa.

Viikonlopun tuntemukset on hieman kaksijakoiset. Liikunnan puolesta ihan ok, eilen 45 minuutin hiihtolenkki ja tänään puolen tunnin kävely, ei tarjennut pidempään. Ruokailut muuten ok, mutta molempina päivinä juhlat, niin tuli syötyä laskiaispullaa, täytekakkua, karkkia ja oikein överirasvaista piirakkaa. Ihan maltilliset annokset kylläkin, eikä tehnyt mieli lisää, eli sikäli positiivista. Ei vaan kehtaa kieltäytyä, kun pelkästään minua varten on tehty gluteenitonta.

Tästä taas uuteen viikkoon, tsemppiä meille kaikille!

Luumuhillo

Vierailija
105/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluun tsempata teitä onnistumiskokemuksella. Tasan vuosi sitten synnytyksen jälkeen mitat 166cm ja 75kg. Nyt 55kg!

Laitoin ruokavalion kuntoon (laskemalla vanhanaikaisesti kaloreita), liikuntana lähes yksinomaan kävely reilu tunti joka päivä, aktiivisuusmittarin hankinta (tämä oli oikeesti paras juttu IKINÄ) ja rento asenne - hiljaa hyvä tulee.

Nyt vaan isona haasteena olisi uuden painon ylläpito...

Vierailija
106/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiitän kaikkia tsempeistä!

Joku tolkku ratkeamisessani näköjään oli mukana, kun paino ei ollutkaan takaisin lähtölukemissa tänään. Eli en joudu aloittamaan alusta sittenkään. 😁 nyt paino oli 84,8 kiloa, kun aloituspaino oli sen 87. Eli olen lähes samassa kun ennen ratkeamisputkeani. Nyt vaan taas kova tsemppi päälle! Koko viikonloppu meni todella hyvin sen perjantain mässyöverin jälkeen.

-Aplari

Vierailija
107/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun on saatu uusiakin mukaan, tervetuloa.

Viikonlopun tuntemukset on hieman kaksijakoiset. Liikunnan puolesta ihan ok, eilen 45 minuutin hiihtolenkki ja tänään puolen tunnin kävely, ei tarjennut pidempään. Ruokailut muuten ok, mutta molempina päivinä juhlat, niin tuli syötyä laskiaispullaa, täytekakkua, karkkia ja oikein överirasvaista piirakkaa. Ihan maltilliset annokset kylläkin, eikä tehnyt mieli lisää, eli sikäli positiivista. Ei vaan kehtaa kieltäytyä, kun pelkästään minua varten on tehty gluteenitonta.

Tästä taas uuteen viikkoon, tsemppiä meille kaikille!

Luumuhillo

Äh, tuo on hankalaa. Kotona tai töissä arjessa jotenkin homma pysyy kasassa, mutta sitten on juurikin jotkut juhlat tai illanvietto tai jotain. Vaikka tavallaan en ole ehdoton, herkkujakin voi ottaa kunhan kohtuus mielessä, näin alussa mieluiten saisi nopeahkoa tulosta aikaan, ettei motivaatio lopahda.

Itsellä nyt 3,4kg miinusta tammikuun alusta. Olen tyytyväinen, jos kaikki jatkuu hyvin, tällä viikolla päästään uudelle kymmenelle, se motivoi kovasti. Peilissä en huomaa mitään, mutta muutaman paidan hihat tuntuvat taas normaaleilta, eivät enää purista, jee.

Pirtsakkaa viikkoa kaikki.

Ehkäsetästä

Vierailija
108/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko viikonlopun etsiskellyt kivoja reseptejä ja kokeillut kaikenlaista uutta. (Ai miten niin ruoka pyörii koko ajan mielessä? 😛)

Pakastin alkaa täyttyä, kun on tullut kokkailtua mm. seuraavaa: jauheliha-proteiinipyörykät, kasvismureke kikherneistä, tomaattinen linssikeitto, kaalipata, vegaaninen hernekeitto, jauheliha-kasviskeitto, kirjolohimureke. Nyt on helppo saada ruoka pöytään kiireisenäkin päivänä, pyöräyttää vain wokkivihannekset tai uunjuurekset sekä salaattia lisukkeeksi, ja keittohan menee sellaisenaan. Kanamunatkin keittää tai paistaa sillä aikaa kun valmis ruoka lämpenee.

En ole koskaan ollut mikään innokas ruuanlaittaja, mutta jos sitä jatkossa saisi viikonloppuna tehtyä viikon sapuskat pakkaseen, niin jäisi arki-iltoinakin se tunti lenkkeilyyn. Ei voisi jättää väliin sillä tekosyyllä ettei ehdi koska ruoka...

Ehkäsetästä

Viesti 25.

Muokkasin tuota ohjetta vähän: laitoin korppujauhon asemesta kauralesettä ja kuivattuja suppiksia murskattuna. Ihan ok, joskin maustamista pitää mun vielä harjoitella.

Kiitos. Täytyy yrittää itsekin.

Minä olin kasvissyöjä nuorena ja edelleen esim töissä otan aina kasvisruuan. Kotona mies narisee useimmiten, jos kasvisruokaa tekee (muutama poikkeus on, esim munakkaat ja sosekeitto), mutta aina välillä jotain kokeilen, josko perheelle uppoaisi.

Ehkäsetästä

109/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaviikkoinen punnitus tänään ja saldo -1,7 kg viime viikosta ja vuoden alusta -4,7 kg! Jee ! Tasaista on, eli odottelen sitä milloin paino alkaa junnaamaan paikoillaan, kai sekin on koettava jossain vaiheessa. Peilistä en ole kans kovin paljon huomannut, mutta vaatteissa kyllä. Parit housut mitkä on kinnannu ikävästi vyötäröltä sujahtaa päälle paljon paremmin. Tässä on sitä motivaatiota kun on niitä liian pieniä vaatteita kaapissa odottamassa! Hyvin tuntuu teillä muillakin sujuvan, mä olen meistä kaikista ylpeä!!

-Daisy

Vierailija
110/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäsetästä

Viesti 25.

Toi mureke oli muuten mun laittama resepti! :) Useimmiten meillä syödäänkin "halpaa ja edullista" kasvisruokaa. Tuonkin reseptin kehitin helpoksi arkiruoaksi. Mun ylipaino on tullutkin ruoan liiallisesta määrästä ja sohvalla istumisesta, ei välttämättä roskaruoasta tai karkeista...

-Lyydi

111/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on nyt junnannut paikoillaan muutaman päivän. Olen saanut nyt n. 4kg pois, joten ei tässä mitään kiirettä ole. Odottelen vain, että milloin taas putoaa. Sairastuin flunssaan, joten liikunta on pakostikin ollut vähemmällä. Olen jotenkin tosi yllättynyt siitä, miten hyvin olen pystynyt tähän. Mutta suurimman muutoksen teki se, että lopetin yhden lääkkeen. Todennäköisesti koko painonnousu johtui siitä, että se lisäsi ruokahalua todella paljon ja myös herkut maistuivat silloin paljon paremmin. Nyt ei ole ollut enää ollenkaan ylensyöntiä, pikemminkin päinvastoin. No, parempi näin, onhan tuota extraa kertynytkin. :D

Vierailija
112/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäsetästä

Viesti 25.

Toi mureke oli muuten mun laittama resepti! :) Useimmiten meillä syödäänkin "halpaa ja edullista" kasvisruokaa. Tuonkin reseptin kehitin helpoksi arkiruoaksi. Mun ylipaino on tullutkin ruoan liiallisesta määrästä ja sohvalla istumisesta, ei välttämättä roskaruoasta tai karkeista...

-Lyydi

Hei hieno homma Lyydi! 😄

Ei sulla olis muitakin kivoja ohjeita? Mulla lyö pää tyhjää aina kun pitäisi ruokaa laittaa.

Rinkeli

Vierailija
113/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tulla mukaan? 24 v, nainen, 177 cm pitkä ja painoa nyt 84,8 kiloa. Marraskuun alussa paino oli 96 kiloa eli on siitä tultu jo parempaan suuntaan, mutta melko paljon vielä on pudotettavaakin. Tavoite 15 kiloa. Voisin kirjoitella nimimerkillä -Parsakaali.

Vierailija
114/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoa takana, kylläpä on sujunut vauhdilla! Yhtään repsumista ei ole tapahtunut ja jumppaan lähteminenkään ei enää tuntunut vaikealta. Jospa se on taas osa arkirutiineja.

En tiedä kuinka kauan sujuu näin helposti, eikä sitä kannata miettiäkään. Just nyt olen onnellinen, että 4 viikkoa on sujunut ihan täydellisesti eikä kukaan voi sitä onnistumista ottaa minulta pois. Vaikka huomenna repsahtaisin ja eläisin koko loppuvuoden suklaalla ja punaviinillä niin siitä huolimatta olen tämän kuluneen ajan elänyt terveellisesti. Melkein kuukausi eli 1/12 koko vuodesta. Kyllä on lupa vähän kehua itseä 😊 Kiitos ketjulaisille, ootte olleet tosi tärkeä tuki!

Matami

Vierailija
115/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä oli kiireinen enkä (muka) ehtinyt syömään kunnolla. Kaupassa töiden jälkeen olin tosi nälkäinen, mutta en sortunut mihinkään. Edes sokerirahkaan. Aiemmin olisin ostanut ruuantekoruuaksi suklaata. Tai oikeasti olisin tehnyt ensin pari leipää, koska kokemuksesta tiedän ettei kannata syödä sokeria tyhjään vatsaan. Leipien jälkeen olisin mättänyt suklaan ja maannut hiilarikoomassa lopuillan. Ehkä jättänyt ruuan teon kokonaan seuraavalle päivälle. Aamulla paha ja turvonnut olo, itseinho.

Meri

Vierailija
116/1129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 161 cm 103 kg pallero aloittelee uutta terveellisempää elämää. Perjantaiksi on tilattu ViaEsca dieetti alkamaan, ja vaadittu aktiivisuusrannekekin jo hankittu. ViaEscan idea on, että mobiiliappsista tulee suoraan valmiina ostoslistat ja tarkkaan se mitä pitää syödä millloinkin. Valitsin itse ohjelman, jossa lounas syödään työpaikkaruokalassa. Mutta muuten mennään ohjelman mukaan. Saa nähdä miten toimii, että jaksanko kokkailla.

Vierailija
117/1129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess kilo lähtenyt lisää! Nyt paino 83.8. Oli aika yllättävä lasku, oli pakko tarkistaa onko vaaka rikki. Ei ollut! Eli mulla lähti nyt tammikuussa 3kiloa. Ihan hyvä, parempikin olisi voinut olla mutta ihan olen tyytyväinen, kunhan paino on laskusuunnassa. Tavoite on että helmikuussa pääsen 80kilon alle.

-Aplari

Vierailija
118/1129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän täällä tapahtuu?

Mulla ei ole alun 2 kg:n nestepoistuman jälkeen paino liikkunut suuntaan eikä toiseen, mutta kropassa tapahtuu jänniä juttuja: vyötärö on kaventunut, reidet eivät enää niin kovasti hankaa toisiaan ja selän läskipoimut ovat lähes kadonneet.

Ja siis kun en nimenomaan ole juurikaan liikuntaa lisännyt: jumpat aina vaan tekemättä, ja  nyt pakkasilla varsinkin ihan minimissä ulkoilukin. Ainoa muutos on ruoka: viljat ja sokeri pois ruokalistalta ja vähän olen katsellut proteiinien perään. Toki syön korkeintaan arvioidun päiväkulutukseni verran, mutta enimmilläänkin vain 100-200 kcal sitä vähemmän.

Voiko sokeri ja vehnä oikeesti pöhöttää noin kovasti?

Rinkeli

Vierailija
119/1129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän täällä tapahtuu?

Mulla ei ole alun 2 kg:n nestepoistuman jälkeen paino liikkunut suuntaan eikä toiseen, mutta kropassa tapahtuu jänniä juttuja: vyötärö on kaventunut, reidet eivät enää niin kovasti hankaa toisiaan ja selän läskipoimut ovat lähes kadonneet.

Ja siis kun en nimenomaan ole juurikaan liikuntaa lisännyt: jumpat aina vaan tekemättä, ja  nyt pakkasilla varsinkin ihan minimissä ulkoilukin. Ainoa muutos on ruoka: viljat ja sokeri pois ruokalistalta ja vähän olen katsellut proteiinien perään. Toki syön korkeintaan arvioidun päiväkulutukseni verran, mutta enimmilläänkin vain 100-200 kcal sitä vähemmän.

Rinkeli

Olet siis huomannut, että ruuan sisällöllä on painonhallintaan suurin merkitys :)  Ja laihtuminen tarkoittaa muutakin kuin kilojen vähennystä :)

Vierailija
120/1129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän täällä tapahtuu?

Rinkeli

Olet siis huomannut, että ruuan sisällöllä on painonhallintaan suurin merkitys :)  Ja laihtuminen tarkoittaa muutakin kuin kilojen vähennystä :)

Ei ole uusi tieto, että ruuan laatu vaikuttaa. Se oli uutta, että minulla nimenomaan sokeri ja viljat aiheuttavat noin massiivisita pöhötystä. Jollakulla muulla varmaan jokin muu - yksilöitähän me olemme.

Rinkeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi